Naar anderen moet je inderdaad maar niet teveel kijken, want elk kindje heeft zijn eigen tempo en vergeet niet dat er ook moeders zijn die het allemaal veel mooier maken dan dat het is. Ik snap dat je er heel onzeker van kan worden, zeker als het je eerste is, maar het is echt niet nodig. Wat jammer dat het zo druk was op de beurs, dat zou ook echt niks voor mij zijn... Ik denk dat ik helemaal gek wordt van al die vrouwen die nog net niet over elkaar heen lopen om aan gratis spullen te komen, onee, daar kan ik echt niet tegen haha!! Ik moet gewoon rustig kunnen kijken. En Bolkje, als je met iemand gaat die er eigenlijk niets aan vind, zou ik er ook snel weer weg willen, dat is ook niet gezellig natuurlijk. Saffira, ik heb die babyfoon/camera (weet niet hoe je het noemt) niet. Wij wonen in een portiekwoning dus alles is hier gelijkvloers en onze slaapkamer, waar Bentley ook slaapt, grenst aan de woonkamer, dus wij hebben het niet nodig. Maar het lijkt me wel super handig als je kindje boven ligt te slapen en je bent zelf beneden!! Dat lijnen is bij mij alweer zwaar mislukt, ik heb alweer veel te veel lekkere dingen gegeten... Ik vind het zo moeilijk, bij mij moet echt die knop omgaan!! Ik ga het maandag wel weer proberen, dit weekend wordt het hem ook niet haha!! Roos, dan ben je inderdaad blij dat je kindje wat extra spekkies heeft!! Mooi om te horen dat het met je mannetje weer beter gaat , mag ook wel na al die ellende Bentley kan trouwens wel rollen van zijn buik naar zijn rug, weet niet of hij dat elke keer kan, ik heb het laatst een paar keer gezien toen ik heb op zijn buik had gelegd. En van zijn rug naar zijn buik probeerd hij wel, hij komt tot zijn zij, maar verder nog niet. Maar ik maak me er niet druk over hoor, alle kindjes gaan het allemaal vanzelf een keer doen!! Volgens mij mag je wel gewoon
niet te veel aantrekken van wat anderen zeggen. ik ben vrij nuchter, kan me niet zo veel schelen wat anderen zeggen! Ik ben zn mama en ik weet het het beste! Dat is mijn motto. en als ik het even niet weet, vraag ik wel om advies en zie ik wel wat ik er mee doe..! Hier vanmorgen voor het eerst naar babyzemmen geweest. hij vond het leuk, maar ook wel spannend! Vooal onder water vodn hij spannend. hij moest even huilen toen ie weer boven water was... hihi! vanavond gaat ie even naar zn opa en oma. wij gaan ff met zn 2en uit eten en daarna naar de film. wel zin in!! Jammer dat de 9 maanden beurs wat minder was. en wel een beetje kinderachtig van je zusje bolkje.... ze gunt een ander toch ook wel wat mag ik hopen??
Marietje: zo denk ik er meestal ook over hoor. Iedereen doet het toch op zijn eigen manier.. Leuk dat jullie zijn wezen zwemmen! Noa vond dat onder water idd ook niet zo grappig de eerste keer haha. Vlindertjuh: als ik gelijk vloers zou wonen had ik hem ook zeker niet gehaald. Maar ook ivm haar reflux (we hebben al een ramp nachtje achter de rug) vond ik het wel fijn zo'n ding. Dus mijn vriend gaat hem hoop ik vandaag aan de muur bevestigen. Je kan hem op 4 tel's aansluiten, erg handig vind ik. En was nu actie.. Bolkje: high tea is leuk en lekkerrrr! Haha.. Maar of ze dat daar hebben, ik betwijfel het. Ik ga ze maandag wel even bellen, voor de zekerheid! Haha.. Ondanks dat ik super moe ben soms, de gebroken nachten soms, de irritaties tussen mij en mijn vriend en de beperkte vrijheid opeens, heb ik steeds meer kriebels voor nog een 3e..? Weet niet wat er met me aan de hand is hoor!! Iedereen kijkt me ook raar aan als ik dat zeg. Haha.. Mijn vriend zei ook: nou voorlopig niet hoor!! Zal blij zijn als je zwangerschaps horrormonen weg zijn. :O en bedankt! Haha
Bij port zelande hadden ze het namelijk wel Al hebben we het toen niet gedaan. Ik heb net die gratis shake geprobeerd van de etos. Geprobeerd te shaken in een flesje, maar dat ging niet zo goed (je moet er eigenlijk een soort shaker bijkopen). De smaak was wel ok, maar ik ben nu wel een beetje misselijk en voel me nogal onvoldaan omdat ik alleen maar heb gedronken. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ik weer honger krijg
haha is hier ook zo saffira! hier ook kriebels voor de tweede en te bedenken wanneer we dat zouden doen... moeten dan eerst nog weer een kamertje er bij maken. we hadden van de week al bedacht dat ze ook wel even samen op de kamer zouden kunnen. maar goed... we wachten nog wel tot bryan in ieder geval 2 jaar is. ik vond het wel raar om weer in bikini te lopen. al zei mn vriend dat ik (in vergelijking met anderen) er nog goed uit zag. hij durft waarschijnlijk ook niets anders te zeggen...
@ Marietje Wat leuk dat je bent wezen babyzwemmen!! Het zwembad waar ik graag met Bentley wil gaan babyzwemmen ligt in een dorp hiernaast en ik ben afhankelijk van mijn fiets, dus ik ga beginnen als hij acht maanden is en hij in een fietszitje kan. @ Saffira Ik snap heel goed dat je dan nog eerder zo`n babyfoon/camara aanschaft!! Bentley heeft verborgen reflux en wij zijn ons ook een paar keer helemaal rot geschrokken s`nachts... Hij stikte zowat, want wat er omhoog kwam, kon hij niet meer goed wegslikken. Gelukkig helpt bij ons die nutrilon goed...maar ik ben er zo vreselijk van geschrokken dat ik nog steeds bang ben!! Bentley slaapt sinds dat dat gebeurd is ook naast mij in de wandelwagenbak en dat is inmiddels al ongeveer een maand, ik vind het gewoon eng om hem weer in zijn bedje te leggen. Komt vanzelf wel weer goed!! @ Bolkje Kan me voorstellen dat je dan niet echt het idee hebt dat je gegeten hebt...moeilijk hoor dat afvallen!! :x
Nee is het ook niet...veel van dat lekkere eten moet je laten staan en ik heb ook gewoon heel de dag trek als ik aan het lijnen ben... Ik heb me sinds dat ik zwanger ben, vreselijk misdragen en echt alles wat los en vast zit opgegeten haha!! Het valt dan niet mee om ineens veel te moeten laten staan en overal kleine porties van te nemen. Mijn maag is nu gewend aan veel eten en dan heb je natuurlijk veel sneller trek als je weer normaal en een stuk minder gaat eten... Daar wen je na verloop van tijd vanzelf weer aan en krijg je ook veel minder snel trek, maar tot het zover is, heb ik heel de dag een strijd met al die lekkere dingen die mij wel lijken te roepen haha!!
Ohw wat erg, ik weet hoe het is, het is zoooo moeilijk om dan niks te nemen!! Jaaa, tuurlijk mag je wel een appeltje of een wortel, maar dat vult ook voor geen meter en is lang niet zo lekker als een zak chips haha!! Ik ga mezelf vandaag en dit weekend niet pijnigen...zit even niet zo lekker in me vel, ben moe en voel me niet zo lekker dus ik begin maandag. En dan ga ik echt beginnen anders kan ik deze zomer niet in een bikini en blijf ik me een aangespoelde onzekere walvis voelen... Heel veel succes en probeer het vol te houden, makkelijker gezegd als gedaan, i know, maar ik zeg het toch maar even!! Misschien is het leuk om met ze alle de strijd tegen de kilo`s te gaan voeren, dan voelen we ons tenminste niet zo alleen en kunnen we elkaar, wat we eigenlijk al doen, flinke peptalks geven om door deze "moeilijke" periode heen te komen haha!! Er zijn er natuurlijk al een paar begonnen, maar voor degene die nog niet begonnen zijn, zullen wij ons er dan ook maar aan wagen?? Ik begin dus maandag, hahaha!!
Ik ga nu Bentley naar mijn moeder brengen en met Robin naar de bingo hier in de buurt, dus ik reageer eind van de dag weer. Fijne middag allemaal!!
@ saffira ik heb zo'n babyfoons met camera van het merk luvion, (werkt niet met smartphone) maar dat is ook niet nodig, ik heb een krantenwinkel (belgie) en de maandag en woensdag blijft mijn dochter bij mij, we hebben een appartement boven de winkel (waar we niet wonen maar waar de kleine wel ligt te slapen) dus als er klanten zijn en ze begint te wenen kan ik altijd even kijken wat er is, soms is het gewoon haar tuutje dat ze kwijt is en hoef ik me niet te haasten naar boven, het is ook een geruststelling dat ik ze zie, anders sta ik elke 15 min aan haar bed ... ben nogal van het bezorgde type
Tobias heeft vandaag trouwens een klein beetje peer gekregen. Maar het kwam er volgens mij ook allemaal weer uit. En nu lees ik net dus dat je beter met groente kan beginnen Dus ik ga dan volgende keer maar voor de wortel denk ik?
@bolkje: ja heb ik ook gelezen. dan schijnen ze meer verschillende dingen te willen eten als ze ouder zijn. even wat anders. ik had een topic geopend over het mengen van rijstebloem met friso extra. of dat ook kon. 1 persoon reageerde gewoon op mijn vraag. een ander begon meteen met: daar is je kindje nog veel te jong voor! Sorry, maar dat vraag ik toch helemaal niet????!! Ik vind dat wel vaak gebeuren op dit forum. als je geen zinnig antwoord wilt/kunt zeggen, reageer dan gewoon niet!!!! Zo... dat moest ik ff kwijt!!!
Haha Marietje, dat klopt idd. Maar denk dat je dat overal wel zal hebbebZ Zo zitten mensen gewoon in elkaar. Ik heb het ook wel eens gehad hoor... Niet bepaald leuk. Zeker niet omdat dat helemaal niet is wat je vraagt en dan die "goed bedoelde" bemoeienissen... Bolkje: ik had het idd ook gelezen ja. Er staan hier 2 fruithapje maar ik geef ze niet, eerst maar eens groenten proberen Jv, ik dacht dat jullie het staafje bedoelde hahaha.. Maar idd zeker makkelijk voor boven een winkel ja! Ideaal. Wij wouden het eerst niet, omdat ik het overdreven vond in onze situatie, maar sinds dat "incidentje" ben ik overstag. Hier: net van 2 tot half 5 geslapen. Mijn vriend zorgt vandaag voor haar.. We hebben afgesproken dat hij dit 1x in zijn 4 vrije dagen doet.. Hij werkt 6 dagen en dan 4 dagen vrij.. Hij komt anders nooit achter haar gewoontes en ook vind ik het fijn dat hij ook ervaart dat het best vermoeiend is. Ook hebben we afgesproken dat hij er ook 1x in zijn 4 vrije dagen sochtens uit gaat zodat ik uit kan slapen. Ik ga er namelijk "altijd" uit en vandaag brak me dat een beetje op. Partij moe.... En met afvallen elkaar een beetje steunen lijkt me een goed idee.. En vlindertjuh.. Bij mij moest de knop ook om en die ging om op het moment dat ik zelfs weer aangekomen was! Hihi.. Kom op, maandag beginnen en ff doorbijten!
Hay!! Nou druk was t idd maar ik vond t wel erg leuk!! Heb me helemaal lam gekocht!! Haha en morgen ga ik weer!! Dan overdag en ook naar de huishoudbeurs en dan met mn zus helemaal zin in! @dingen kunnen: nou ik riep heel stoer dat mats kon omdraaien maar hij heeft t na die middag alleen de ochtend erna nog gedaan en nu mooi niet meer hoor! Haha ik dacht dat ie t wel bewust deed want hij heeft t zeker 8 achter elkaar gedaan maar kennelijk toch niet helemaal dus! En idd ze pakken allemaal hun eigen tempo! @vlindertjuh: naja wat gek zeg dat ze je zomaar blokkeren! Ben wel heel benieuwd wat t woord nou was! Whaha ben je dr de 16e? Dan wil ik t weten hoor @eemhof: geen idee of je daar zo naar binnen mag lopen en ook geem idee of je dr kan high teaen! Hier hebben we mats vandaag een klysma gegeven die we van de ha hadden gekregen! Nou is dus mooi zo verstopt dat ie niet eens helpt!! Arm ventje! Ben echt blij als t maandag is!! Oh en ik weer even niet meer wie t zei volgens mij marietje maar t gebeurt idd vaker hier dat mensen een mening geven die helemaal niets met je topic te maken hebben! T is toch jou kindje! Als je m rijstebloem wilt geven moet je dat lekker doen!! Ik had t toen ik een topic opende met de vraag of ik een klacht moest indienen bij t ziekenhuis na alles wat we meegemaakt hadden! Ging iemand mij wel even vertellen dat ik me maar niet zo moest aanstellen en t allemaal wel meeviel hoe erg t was geweest! Nou ik heb ff goed duidelijk gemaakt dat ik daar niet gediend was en dat ze dr mening ff mooi voor zich mocht houden!! Stelletje knurften hier soms!
Oh en saffira goeie deal toch!! Als je vriend 4 dagen vrij is kan dat prima! Jij hebt ook af en toen een momentje voor jezelf nodig hoor!
Zo, ik heb manlief eens even goed te pakken nu Vanavond wilde hij persé tobias naar bed brengen en een verhaaltje voorlezen terwijl ik zou koken, wat ik eigenlijk ook wel eens andersom wilde. Hij gebruikte als argument dat hij Tobias de hele dag niet had gezien . Uiteindelijk heb ik de discussie 'gewonnen' en Tobias naar bed gebracht terwijl hij kookte Nu wilde hij me weer voor het karretje spannen om Tobias te verschonen en heb ik hem zijn eigen argument dat hij Tobias nog niet veel had gezien teruggegeven. Hij mag vanavond eens lekker verschonen én de fles geven. Ik heb het een beetje ermee gehad dat hij altijd de makkelijke of de leuke klusjes uitkiest en dat ik met de vervelende dingen blijf zitten.
Goed zo Bolkje! Reageer straks in de trein ff langer. Met van het oosten, naar het westen met de trein, dus veel tijd Ben benieuwd hoe druk het is op de beurs...