November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Dat doe ik inderdaad ook regelmatig, dan zonder ik mezelf even af of ga ik lekker lang douchen. Wandelen met het gezin vind ik ook heerlijk, dan kan ik ook echt even mijn gedachten verzetten.

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hier ook iemand die snel geïrriteerd kan zijn hoor!
    Maar ja. Dat heb ik normaal ook.. :p

Ik denk dat het ook vooral te maken heeft met vermoeidheid en die nieuwe gezinsituatie.
    Het is een hele verandering.. En inplaats van 1 iemand aandacht geven moet je er nu 2 aandacht geven..
    Pffff.. Ik 3..
    Word al moe van de gedachte! ;)

Ik hou het weer kort, want ik ben echt dood moe.
    Vannacht een aantal keer de speen erin moeten doen.
    02.45.. 03.30.. 04.00.. 04.15.. 05.30.. 06.00.. 06.10..
    En toen om 07.15 uur
    Echt, ik kan m'n vriend wel wat aan doen zo moe ben ik!
    Werk of geen werk.. Vannacht gaat hij eruit!

Oh en ben begonnen met vanochtend een fruit hapje en straks krijgt ze een groente hapje. Wortels met aardappels.. Jammie! Blegh.. Haha
    (Met een hapje bedoel ik circa 10 hapjes hoor, geen heel potje)

Fijne avond allemaal!

Oh en bolkje: ik denk niet dat je hem te weinig prikkelt.
    Sommige baby's geven gewoon heel duidelijk aan dat ze even niet in de armen willen maar lekker zelf in de bak of box.
    Prima toch.. :)

3. Vlindertjuh1987

Jemig :$ zo vaak eruit, geen wonder dat je onwijs moe bent!! Ik weet niet of je vriend vanavond moet werken, maar anders zou ik de laatste fles lekker door hem laten doen en heel vroeg naar je bed gaan!! Leuk dat je begonnen bent met de hapjes, die gezichtjes die ze trekken bij het eerste hapje zijn echt hilarisch haha!! :D

4. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!

Bolkje wat leuk!! Super goed van je ukje!! :D

Vlindertjuh ik snap wel dat je vriend er onzeker van wordt maar ja als t niet jou ding is.. Je hebt net een kindje met m gekregen dat zou op zich ook genoeg moeten zeggen toch! Maar je kan idd wel proberen om wat vaker te zeggen dat je van m houd bv.

Saffira jemig dat is wel heel vaak! Heb je vanmiddag nog even kunnen slapen of ook niet? En heeft ze dan toch niet honger snachts? Of wil je dr echt geen flesje geven in de nacht?
    Misschien gaat t beter nu ze wat groente en fruit ook krijgt! Super leuk ook dat ze dit nu ook krijgt!! Wat vind ze ervan? Heb je gekke bekken foto's?

Hier bij de ka geweest! Hij is helemaal onderzocht en was de afgelopen twee weken maar 25 gr. Aangekomen! Echt weinig dus!!
    Ze denkt toch dat t koemelkallergie is dus we gaan nu weer eerst de pepti proberen twee maanden! Jemig wat moet dit lang zeg! Ook heeft ze m even geholpen te poepen. Echt heel zielig maar dr kwam wel eindelijk weer s wat uit en zn fles erna dronk ie gelijk 140 cc!!
    T was echt een hele fijne arts! Ze luisterde super goed en vroeg ook aan mij waar ik last van heb bij mn koemelkallergie! Want t cb zei dat ie t niet kon hebben omdat ie geen uitslag had en geen diaree maar obstipatie.. Nou de ka was t daar mooi niet mee eens dus dat ga ik morgen mooi even door geven!
    Morgen moet mats weer voor een prikje! Hoop dat ie dr geen last van krijgt! Helemaal in combi met ook nog weer andere voeding..

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier heeft bryan vandaag ook een beetje moeite met poepen... denk van de rijstebloem. hij liep helemaal paars aan.. hihi! maar het is m toch gelukt. dus vandaag maar wat meer water bij de melk gedaan!

morgen naar de masseur voor mn rug. als ik mn hoofd buig, voel ik het onder in mn rug.... echt nog nooit gehad!! Vind het ook wel een beetje eng eigenlijk... kan ook wel zeggen, doe een dag rustig aan,maar dat gaat niet met een kleintje....
    baal wel verschrikkelijk! was van plan om van alles met bryan te doen in mn vakantie... nu kan ik nog geen eens 100 meter lopen....

6. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @saffira: wat vaak zeg! kan me voorstellen dat je dood moe bent!!! Misschien wat meer voor de nacht geven??
    Je bent al begonnen met groente en fruit? ik wou eigenlijk wachten totdat hij 4 maanden is.... vraag me niet waarom.. hihi

7. Vlindertjuh1987

Gelukkig heb je een fijn gesprek gehad en zijn ze er nu toch wel overuit dat hij koemelkallergie heeft. Is niet leuk voor hem natuurlijk, maar je kunt er, nu je het weet, iniedergeval wat mee doen waardoor hij zich waarschijnlijk een heel stuk beter zal gaan voelen. Wat zal je ventje ook blij zijn dat ie eindelijk zijn poep kwijt is, het stapelt zich allemaal op natuurlijk en dan heb je op een gegeven moment ook geen trek of zin meer in je eten. Ik hoop dat de pepti en andere voeding gaat werken en dat ook jullie een stuk meer rust krijgen. Heel veel succes met zijn prikje morgen, ik hoop dat hij er geen last van heeft en inderdaad ook niet in combi met ook nog andere voeding waaraan hij moet wennen. Succes!!

8. Vlindertjuh1987

Dat lijkt me echt vervelend als je zo`n last van je rug hebt zeg, ik hoop dat die masseur er wat aan kan doen en dat je weer normaal je dingen kunt doen!! Hahaha, gelukkig heeft hij het er toch uitgekregen!! :D

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Danielle: Wow.. 25 gram is heel weinig!!
    Goed dat de ka actie heeft ondernomen..
    Alleen 2 maanden is wel weer lang ja. Hopelijk pakt hij het goed op..
    En snel! Haha
    Ik snap dan ook wel dat hij niet veel drinkt, als hij zo verstopt zit heeft hij gewoon buikpijn. Arm ventje!

Ik heb morgen die afspraak bij de kinestiologe.
    Ben heel benieuwd of er iets zinvols uit komt..

Ja ik vind het ook echt veel te veel.
    Zei al tegen m'n moeder: Misscjien moet ik haar gewoon eens 10 of 15 min laten huilen.
    Ze is haar speen dan kwijt en meer niet.
    We laten haar eigenlijk nooit lang huilen, als ik haar snachts hoor murmelen dan ga ik er gelijk heen en doe de speen erin.
    Omdat ik niet wil dat demi of m'n vriend wakker word..
    Maar gaat momenteel een beetje ten koste van mezelf.

Vanavond lig ik hopelijk uiterlijk 21 uur in bed! :)

Hier alles wel goed met de kleintjes he..?

10. Vlindertjuh1987

@ Bolkje

Dat is helemaal niet raar hoor meis, ze hebben ook hun rust nodig, dus het geeft niks als hij het prettig vind om even alleen te liggen. Bentley vind het ook heerlijk om af en toe lekker met rust gelaten te worden, die rust hebben ze gewoon nodig.

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Marietje: ik wou ook wachten tot 4 maanden, maar als ik meer melk wil geven drinkt ze het niet op. Ze drinkt precies die 180 + 6 en geen druppel meer. Vandaag was ze ook weer aan het huilen bij de flessen, dus die rijstebloem laat ik maar even zitten.

Het fruit vond ze erg lekker, maar de groente vond ze echt vies!
    Zal een foto laten zien.
    Wortels met aardappelen.. :)

Marietje: ik zou er zeker eens goed naar laten kijken!
    Dit klinkt niet goed... En pijnlijk!
    Sterkte ermee..

Ik mis roos volgens mij.. Of ik heb een berichtje over het hoofd gezien.
    Hopelijk gaat daar ook alles goed.

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Tadaa.. Haha
    Jammie jammie. ;)

13. A gossie :D

Tobias heeft tot nu toe peer en banaan op. Ik had het idee dat hij de banaan wel lekkerder vond :)

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Noa heeft alleen aardbei banaan op..
    En qua groenten wortel aardappel.
    Maar dat spuugde ze steeds uit, het fruithapje slikte ze door...
    En ze keek minder zuur! Haha..

Snap best dat die kids automatisch voorkeur hebben voor fruit.
    Lekker zoet..
    Al smaakte het potje wortel aardappel ook lekker hoor, heb em zelf maar leeg gegeten ;)

Heb jij nog leuke eet foto's gemaakt bolkje?

Zo, ik lig.. Nu slapen. M'n vriend is 22.15 thuis dus die geeft de laatste fles en ik doe zo mijn oor doppen in dus hij mag er vannacht uit.
    Hoeft morgen pas om 13.15 weg voor zijn werk dus dan slaapt hij maar uit.. :D

Truste dames!

15. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Sorry meiden, even erg druk gehad. Met een bijna 3 jarig hier, heb ik amper tijd. Ze is heel erg op mij gericht op het moment, dus alles wat ik doe, wil zij ook doen. Even een berichtje voor jullie lukt niet overdag.

Wat een leuke foto Saffira! Hahaha, hier vielen de worteltjes in goede aarde. Hij heeft een paar hapjes gehad.
    We zijn ook begonnen met rijstebloem. Hij werd weer steeds vaker wakker snachts.
    De onrust is hier ook nog steeds miet voorbij. Hij is in de afgelopen weken steeds minder gaan drinken. Ik snap het niet.
    We zitten nu op 4x tussen de 100 en 140 cc en de laatste fles wil hij dan nog wel 170 cc hebben. We hebben een aantal keren de 210 zelfs gehaald, maar nu dus absoluut niet meer. Steeds de speen uit de mond duwen en op het laatst zelfs kokhalzen. Hij heeft veel last van scheetjes en dus ook weer darmkramp. We zijn begonnen met de Pepti door de andere te mengen en zo de Pepti ophogen tot alleen dat. We zullen zien of het helpt en anders gaan we weer terug.
    Mijn dochter was zo makkelijk: de cc's werden in de loop van de maanden meer en dat liep gewoon volgens het boekje. Na haar darmkrampperiode huilde bijna nooit meer en als het wel zo was, wist je precies wat er was. Misschien zijn we destijds verwend en nu weten we het niet. Voeden gaat hier dus nu ook weer gewoon op verzoek, hij haalt de 4 uur er tussen niet.

Marietje: wat jammer dat je zo'n rugpijn hebt. Ik denk dat de fysio je het beste kan helpen. Je bekken kan nog steeds week zijn van de zwangerschap. Dan is een goede houding belangrijk.

Ongesteld: dat kan ook nog echt wel ontregeld zijn en kan geloof ik ook nog zo een paar maanden wegblijven. Ik ben aan de Teunisbloemoliecapsules gegaan. Dat helpt een natuurlijke cyclus te ondersteunen.
    Ben net weer van m'n ongesteldheid af. Hij was niet zo heftig als de vorige keer en ook qua dagen weer op m'n oude schema.

Afvallen: is de shake beter bevallen nu? Ik ga vanaf maart aan de gang. Dan moet ik ook weer werken, dus dan kan ik ook beter meteen gaan beginnen met op m'n eten letten.

Ik heb even de puf niet om helemaal terug te lezen. Sorry! Mijn man is voor een cursus in het buitenland en heb de kids alleen. Dat is super pittig. Niemand die het even overneemt en ook niet snachts.
    Vrijdag komt hij weer. Ik ga nog even douchen en dan lekker in bed. Morgen ga ik naar m'n ouders en dan helpen zij me een beetje.

Danielle, was je al bij de ka geweest? Ben benieuwd!

16. @Roos; 's morgens bevallen de shakes prima en hou ik het goed uit met een tussendoortje tot de middagmaaltijd. Maar als ik 's middags een shake neem dan krijg ik vreetbuien. Ik vervang dus alleen het ontbijt met een shake en laat het 's middags maar zitten ;)

Zag gister wel een mooi getal op de weegschaal, maar was vandaag weer 200 gram zwaarder :( Nog niet echt te zeggen of het dus echt helpt voor het afvallen

17. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier straks naar de masseur. zal wel pijn gaan doen, maar moet maar even. ben er zooooo klaar mee! Wat ben je dan ineens beperkt in alles! Ik las gisteren op internet dat het veel vaker voorkomt na de zwangerschap. vooral bij vrouwen die een ruggenprik hebben gehad...

heb gisteren ook tegen mn vriend gezegd dat hij niet meer van die achterlijke dingen tegen mij mag zeggen. ook niet als het een grapje is. ben er echt helemaal klaar mee. volgens mij is de boodschap wel aangekomen...;)

18. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Pffff... Ik kan alleen nog maar janken!
    Het is 1 groot drama om er een fles in te krijgen..
    We zijn al een kwartier bezig, brullen brullen brullen!!

En elke "piep" arts zegt: nee hoor ze mankeert niets!
    Nou ik ben in staat alle scheldwoorden die ik ken (en dat zijn er een hoop) eruit te gooien!!! Zo machteloos en gefrustreerd voel ik me..
    Het zweet klotst onder m'n oksels..
    Kan me goed voorstellen dat een baby je tot wanhoop drijft.
    Gelukkig heb ik gezond verstand en reageer ik het af op mijn vriend haha..
    Maar man O man, wat een drama....

En dan te bedenken dat er huil baby's bestaan!
    Dat zou echt mijn einde betekenen.
    (Om maar even lekker te overdrijven)

Sorry dames maar ik zit er even doorheen.
    De huisarts, het cb, de ka, allemaal zeggen ze: niets!!
    Ik dacht dat de nexium het huilen verhielp omdat haar slokdarm geïrriteerd zou zijn van het maagzuur, maar de nexium krijgt ze nog steeds en het maagzuur is minimaal.
    Bah zeg, baal hier zo van..
    Elke fles geef ik met lood in de schoenen en ik weet me nu dus officieel geen raad meer....
    Misschien moet ik eens voeding van een ander merk proberen.

Wat een rot dag!!!
    En ik zie er nu helemaal tegenop om haar As weekend weg te brengen nr mijn pa want als ze daar over de flos gaat en ze helemaal weinig drinkt dan zitten wij er na het weekend nog meer mee..

:( :( :( :(

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    saffira wat ontzettend vervelend! kan me voorstellen dat je er zat van bent!! Misschien gewoon aandringen bij de ka??

Hier terug van de masseur... leuk zo'n zwangerschap...:( scheve wervel, scheef bekken, ischias en een ontsteking van de ruggenprik!!niet zo raar dat ik last heb van mn rug.....:( massage helpt wel wat, dus volgende week weer heen

20. Echt zo balen joh, Saffira :( Stom dat alle artsen jullie niet serieus nemen…. Als moeder weet je echt wel wanneer er iets mis is en wanneer het 'gewoon' huilen is. :(

Deel Deze Pagina