We hebben gelukkig echt een superdag gehad Ik heb me wel veel vaker verschoond dan nodig, maar voor mijn eigen gemoedsrust was dat wel beter. We hadden een kortingsbon voor een arrangement met diner erbij voor 35 ipv 52, maar dat was dus verkeerd aangeslagen. Nu betaalden we 18 per persoon Vet relaxed dagje gehad voor een heel mooi prijsje dus
@ Marietje Thanks meis, ik ga het proberen!! Hij heeft nu om acht uur 180 cc met 6 schepjes gehad en ik ben benieuwd hoelaat hij nu wakker gaat worden ik hoop rond een uur of half 6. @ Danielle Wat een *PIEP* lui daar zeg, daar wordt je toch niet goed van!! En dan hebben ze wel commentaar, maar geen tips, wat een mafkezen zeg, jemig!! Dus eigenlijk moet je het maar lekker zelf uit zoeken ofzo Snap dat je het ook ff niet meer weet allemaal... Als het nou zo doorgaat, gewoon weer naar de ka en als je niet gelijk daar naartoe kan, gewoon weer naar de huisarts zodat je weer doorverwezen wordt!! :x Hoeveel drinkt hij nu op een dag? Gelukkig kun je je ei ook ff kwijt bij je moeder, is wel fijn als je gelijk even iemand op kan bellen om even uit te razen. @ Saffira Hoe is het gegaan?? Hoop dat het drinken vandaag wat beter gaat!! @ Bolkje Hahahaha, gelukkig liep je niet helemaal leeg van onder En beter teveel verwisselen, dan te weinig Super dat je zo`n leuke dag hebt gehad!! @ Hier Ik vind er ook niets vreemds meer aan, nu ik zijn hele verhaal heb gehoord. Ik ga zo lekker naar me bedje, spreek jullie morgen weer!!
@vlindertjuh: ben benieuwd hoe laat ie wakker word! Ik gaf bryan de laatste paar weken 's avonds 200 cc + 7 schepjes. maar nu met de rijstebloem er door heen was het wel wat veel. hij kreeg het gisteren wel op hoor, maar toen lag ie een half uur moeilijk te doen in zn bedje. dus vanavond maar 180 cc + 6,5 schepje en 1,5 schepje rijstebloem. ben benieuwd of hij morgen ook wat vroeger wakker word! hier ook zo naar bed... was er al om 6.30 uit vanmorgen (in mijn vakantie!!!!) omdat ik niet meer in bed kon liggen.. het gaat nu iets beter, dus hoop dat ik morgen wat langer kan blijven liggen.. zul je natuurlijk zien dat bryan dan net vroeg wakker word...
Dag meiden, Wat weer een verhaal erbij zeg. Marietje, hier nu ook verstopping. Hoe lang heeft hij ermee gezeten? Hier nu een dag geen poep en eerder 3x per dag. Dat wordt morgen denk ik een poepexplosie... Saffira, wat een heerlijk vooruitzicht dat je nog niet aan het werk hoeft. Ik moet volgende week weer beginnen en zie er best tegenop. Echt heerlijk dat je je volledig op je meisjes kunt richten. Bolkje, hmmmm, lekker zeg, een dagje sauna. Jammer van de ongesteldheid. Gelukkig is het goedgekomen. Ik zou ook wat vaker naar de wc gaan Zou het absoluut niet tof vinden als je gaat lekken in de sauna. Saffira ook ongi. Balen van je weekend weg. Ik had het op de 9 maanden beurs. Baalde ik ook flink van. Vlinder, ben ook van mening, dat als hij single was, er geen probleem is. Anders wel. Ben ook niet van de one nights. Idd ieder z'n ding. Danielle, hoe laat je Mats wennen aan de Pepti? Hier is het jog niet zo'n succes. Heeft hij nog verhoging? Heb je een idee waar het vandaan komt? Hier: Ik baal verschrikkelijk. Het drinken gaat hier met de dag minder. Dit is wat hij vandaag gehad heeft: 5:30, 130 cc 10:00, 110 cc 13:00, 90 cc en een paar hapjes wortel 17:00, 140 cc 19:00, 90 cc Daar komt de fles van straks nog bij. Ik voed op verzoek, maar het slaat nergens meer op. Ik ben bij mijn ouders en die zeggen ook dat er iets niet klopt ( zij hebben 4 kinderen groot gebracht). Het valt hun ook op dat hij gewoon moeite heeft het verwerken van de melk. De Pepti vind hij uiteraard niet lekker en we moeten langzaam ophogen. Volgende week gaan we weer naar de ka en dan zal het wel onderwerp van het gesprek zijn. Verder goed nieuws! Mijn ouders boden spontaan aan om J bij hun te laten. Ik ga dan vrijdag met mijn dochter, mijn man ophalen. Zij kan rustig 2 uur in de auto. We blijven nog 2 nachtjes slapen en gaan zondag J ophalen en dan naar huis. We kunnen zo allemaal wat bijslapen ( behalve mijn ouders ) ik kan dan ook uitgerust aan mijn werk beginnen. Maak me zorgen om m'n kleine man, al was hij heel gezellig vandaag. Hij moest vreselijk lachen en ik heb een filmpje gemaakt. Helaas kan ik die niet laten zien, filmpjes kun je hier niet delen. Slaap lekker allemaal.
Danielle: wat een getob met hem.. Echt zielig.. En frustrerend voor jou. Misschien bij de ka de waterlanders eens laten zien van jezelf..? Bolkje: haha.. Dat zou ik ook doen ja! Fijn zo'n dagje, zeker met dat financiële voordeel Marietje: ik hoop dat jullie mannetje lekker laat wakker word zodat je ook nog even lekker kan slapen! Duim duim duim.. Vlindertjuh: idd. Wat de anderen zeggen. Als ze beide geen relatie hebben, waarom niet. Roos: dat is weinig ja.... Gaat hij dan huilen of zo dat hij niet meer hoeft? En heel fijn dat je ouders aangeboden hebben op te passen. Ben je die reis stress ook gelijk kwijt.. Kinestiologe: iets wat je mee moet maken en niet uit te leggen is. Danielle en roos, ik zou het jullie zeker aanraden!! Het klinkt allemaal zweverig, maar eigenlijk is het heel logisch. Ze teste mij en daarna omschreef ze wat ze vond, het klopte PRECIES!! Noa had sowieso spanning in haar lijfje, vooral haar rug dus heb nu wat tips mee gekregen hoe haar te masseren. En ga probiotica voor haar halen, dat is om de darm flora te herstellen. Begin ik na het weekend mee.. Verder is mijn moeder vanavond speciaal gekomen om Noa de laatste fles te geven, zodat ik zonder stress de nacht in kan. Wat denken jullie, slurpt ze hem zo leeg!! Ggrrr Maar ze drinkt de melk flessen nu rond: 07.00 1ste 12.30 2e 17.00 3e 23.00 4e Veel tijd tussen dus, maar eerder drinkt ze ze echt niet! Wat ze wel tussen door nog krijgt is diksap en hapjes fruit of groente. Ik begin steeds meer de indruk te krijgen dat ze de melk niet lekker vind... Maarrrrr vrijdag 10.15 uur kan ik al bij de ka in Gorinchem terecht! Super snel.. Anders kon ik pas eind maart. Zo lang ga ik niet wachten.. Nu snel slapen hoor. Voordat mevrouw wee wakker is.. Slaap lekker allemaal!
@Roos: Bryan heeft toen 2 dagen niet gepoept. toen op 1 dag 1x hard en 1x een diarree explosie! gisteren ook niet gepoept! maar hij vind de rijstebloem wel lekker, dus we gaan nog even door! Wat fijn dat je ouders hem een paar nachten hebben, kun jij inderdaad even bijslapen! Heerlijk! hij drinkt inderdaad weinig ja... en als je de diksap door de melk doet? zodat de smaak verandert? @vlindertjuh: hoe laat was ie wakker? Hier begint het boven net een beetje te rommelen! @saffira: apart he? dat ze dat dan zo kunnen zien!!! Hopelijk helpt het voor je meisje Ons schema (als ik niet hoef te werken): 7.30-8.00: 1e 11.00: 2e 14.00: 3e 17.00: 4e 20.00: 5e hij komt altijd stipt om de 3 uur! Rug gaat iets beter... hopelijk kan ik vandaag ook nog wat doen... mn huis is een vieze bende (was ik van plan om in de vakantie schoon te gaan maken..)
Ik snap dat je huis een bende is marietje, met Zo'n rug zou ik ook niet aan de schoonmaak gaan.. Hopelijk blijft het beter gaan! Hoofdpijn of rugpijn kan je echt opbreken. Hier: wonderbaarlijk genoeg heb ik alleen vannacht om 05.30 uur even de speen erin hoeven doen en daarna heb ik haar om 07.40 uur wakker gemaakt.. super netjes dus! Hopelijk blijft het zo. Ik geef nu de laatste fles 200 cc water met 6 schepjes en anderhalve schep rijstebloem. Ik heb de vanille smaak omdat ze hier niet anders hadden en dat vind ze ook gewoon lekker, dus de laatste fles drinkt ze zonder problemen. Oh en ik slaap met oordoppen.. Haar kamer is naast ons dus ik hoor het wel, maar net iets doffer. En ik hoor die stomme vogels nu niet meer waardoor ik veel beter slaap! Haha..
Inderdaad erg netjes saffira! Hopelijk blijft het zo gaan. Bryan doet vanochtend de hele tijd of hij moet poepen (hij loopt paars aan..doet ie altijd als hij moet poepen) alleen er komt niets.. dus hij zit volgens mij weer verstopt van de rijstebloem. vandaag maar wat meer water bij de melk doen. en miss dat ik hem nu alleen maar even 's avonds rijstebloem ga geven. misschien is 2x per dag nog wat te veel voor hem...
@ Marietje Ik heb hem om acht uur zijn laatste fles gegeven, met gewone friso (heb nog geen friso voor hongerige baby`s kunnen halen) 180 cc water en 6 scheppen, maar hij werd tussen kwart over drie en half vier s`nachts al wakker... Ik denk dat ik wel weet waarom dit komt, hij kwam de nacht hiervoor ook heel vroeg, waardoor zijn flessen dus ook eerder moesten en zijn laatste fles rond acht uur was. Normaal krijgt hij zijn laatste fles rond half tien/ tien uur. Dus dat scheel wel veel... Vandaag zit hij weer op een goed schema. Hij heeft er 1 gehad om: 4.30 (heb het kunnen rekken, met de speen) 9.30 Dan krijgt hij de rest om: 13.30 17.30 21.30 Ik geef hem nu met elke fles 180 cc met zes scheppen, maar hij laat nog iets van 30 cc staan. Dus eigenlijk drinkt hij 150 cc en daarom geef ik hem maar om de 4 uur, dan heeft hij ook weer echt trek. Weet niet zo goed hoe ik nu over moet gaan op 4 flessen, omdat nog maar 1x de 180 cc helemaal opheeft en als hij dat niet doet, krijgt hij met 4 flessen te weinig toch? Wat een gedoe... Snap dat je je huishouden nu even op een laag pitje hebt staan, dat gaat ook gewoon niet met een zere rug. Lekker rustig aan doen hoor en anders vraag je of je vriend wat kan doen als hij thuis is van zijn werk. Je kunt nu best even wat hulp gebruiken!! Ik hoop echt dat het snel beter gaat, want dit is echt geen doen zo... @ Roos Wat lekker dat je je ventje een paar nachtjes bij je ouders kan laten slapen zodat je zelf even bij kan tanken. Na alles wat jullie de afgelopen tijd mee hebben moeten maken, is dat wel erg fijn en hebben jullie dat ook heel hard nodig denk ik!! Zou wel lekker zijn als je uitgerust naar je werk kan. @ Saffira Mooi dat het beviel, ik hoop dat de massage en de probiotica gaan helpen!! Vervelend dat ze haar melk niet lekker vind, lastig om een manier te vinden om het wel lekker voor haar te maken... Heeft ze het nooit lekker gevonden of is het pas sinds kort? Wel fijn dat ze de hapjes goed eet, wat een leuke foto trouwens van je meisje Lekker dat het vanacht weer goed ging en dat ze goed geslapen heeft, dan heb je zelf ook weer wat meer engergie om de dag aan te kunnen. Onwijs lief dat je moeder de laatste fles heeft gegeven!! Woont ze bij je in de buurt?? Mijn ouders wonen hier een straat verder, super handig!!
@vlindertjuh: waarom wil je hem op de 4 flessen hebben dan? Hier krijgt ie ook 5x 180 cc. 4 flessen gaat hem ook nog niet worden hoor... hij heeft zich net met een olifant knuffel geslagen. dikke bloedneus.... hij ongeveer 10 seconden brullen... toen ie mij zag begon ie heeeeeel hard te lachen! haha
Ik geef noodgedwongen 4 flessen he vlindertjuh... Gaf er eerst altijd 5 maar ze drinkt ze gewoon niet. Dus blijf lekker bij die 5. Ik zou persoonlijk alleen proberen om 7 uur de dag te beginnen en om 23 uur of iets eerder, te eindigen. Dan heb je kans dat bij die nacht gewoon goed red. Aaaaaaaahhh Marietje! Haha.. Dan heeft ie zich hard geslagen zeg!! Het is een bikkel dus.. De melk drinkt ze eigenlijk slecht sinds we Friso comfort geven, ik denk dat ze dat vies vind. Maar de standaard durf ik niet te geven. Want ze spuugt nu nog best aardig maar dan word het dus nog veel meer! En dat is niet te doen.
@ Marietje Dat wist ik niet, dat je ook 5x 180 mag geven, ik dacht dat als je naar de 180 ging je er vier moest geven Lekker snugger van mij hahaha!! Ahhh, slaat ie zichzelf in zijn gezicht wat grappig dat ie daarna zo gaat lachen stoere jongen haha!! @ Saffira Ik denk inderdaad dat ik dat dacht omdat ik dat bij jou heb gelezen, maar dat is omdat ze het zelf niet opkrijgt, dat is heel wat anders natuurlijk...lekker snugger van me. Vervelend dat ze het niet lust, kun je geen ander merk proberen, of had je dat al gedaan? Snap dat je bij de comfort wilt blijven, het is niet de bedoeling dat ze nog meer gaat spugen natuurlijk. Vervelend zeg!!
Saffira: je eerste post heb je goed uitgemikt, precies 00:00 uur We gaan as donderdag weer naar de ka. We hebben volgende week een drukke week. Ik met werken en J naar de medici. Afhankelijk van wat de ka gaat doen, wil ik ook met hem naar de osteo of kinesioloog. Ik zal eens kijken of wij iemand in de buurt hebben. Op de pakken voeding staat ook dat ze vanaf een kilo of 6 overgaan op 4 flessen. De kindjes geven heel duidelijk zelf wel aan wanneer dat is. Bij m'n dochter duurde het wat langer. Die was al over de 6 kg. Fijn dat je moeder even kwam. Dat deden mijn ouders ook om mijn zusje te helpen, toen ze nog geen Neocate had voor m'n neefje. Dat helpt al zo veel. Marietje, zorg eerst maar dat je rug wat beter is. De meeste huishoudelijke klussen zijn funest. Wel erg om het te moeten laten liggen, maar dan moet vriendlief maar even de handjes laten wapperen. Aan, arm ventje! Een ongeluk met z'n speelgoed begint al vroeg zeg mijn dochter valt om de haverklap. De K3 pleisters zijn niet aan te slepen. Vlinder, ik zou ook niet overgaan op 4 flessen. Zo te zien is dat nog te vroeg. Je merkt echt aan hem wanneer het zover is. Zou je zijn laatste fles niet een uur later kunnen geven, zodat hij smorgens van later is? @ hier: Mijn ouders hebben hem om 23:00 de laatste fles gedaan. Hij werd om half 5 wakker, maar alleen een speen was goed. Daarna om half 6 een speen en om 6 uur. Om half 7 een fles. Ik heb alleen niet meer geslapen na half 5. Kon niet meer in slaap komen. Normaal doet mijn man dat en die slaapt zo weer in. Vanmorgen en het eerste deel van de middag gingen goed. Hij was heel erg aan kletsen en heel gezellig aan het doen. Hij smikkelde van z'n groente, echt heel leuk. Later vanmiddag ging het weer helemaal mis. Huilen, overstrekken, kwijlen en veel boeren laten. Dat heeft hij zo ongeveer om de dag. Denk ik net dat het goed gaat, gaat het weer mis. Maandag moeten we naar de chirurg, nog van de liesbreuk. Dat zal allemaal wel goed zijn.
Wat bedoel je precies met overstrekking? Noa heeft ook vaak om de dag dat ze eind van de dag opeens begint te huilen. Als ik haar dan tegen me aan hou maakt ze haar rug hol en benen stijf.. Maar dit is dus ook niet elke dag. Mijn bericht was idd goed getimed zie ik! Haha.. Pfff na half 5 niet meer geslapen? Kort nachtje dus.. En dat van die 6 kilo wist ik helemaal niet joh! Noa is natuurlijk al 7 kilo, dus niet zo gek dan dat ze niet meer zoveel wil. Moet eerlijk zeggen dat het nu ook wel weer beter gaat, ze krijgt er maar 4 en er zit veel tijd tussen. Wel krijgt ze rond 10 uur fruit en een paar slokken sap. Rond 16 uur groente en sap (paar hapjes maar he) En dan soms rond 19 uur nog een paar slokken sap. Bij groente en fruit spuugt ze niet, maar ze spuugt wel weer veel melk. Vanavond kreeg ze ook opeens heel veel maagzuur naar boven, wat ze bijna niet weg geslikt kreeg dus moest hoesten en daarna heel zielig huilen! Dus dit kan ik morgen gelijk aankaarten.. Ben benieuwd wat ze donderdag bij jou zeggen roos. Oh ik vond dit een leuke foto dus dacht gooi hem er weer even tussen. Show jullie kids ook weer eens! Ben benieuwd nr al die kleintjes... 16 maart word vast gezellig!
Rug hol maken en beetjes strekken is inderdaad overstrekken. Echt model plank heb je dan in je armen. Noa vult al mooi aan met de hapjes tussendoor. Zo verschuift dat ook, van melk naar vaste voeding. Zou je Nutriton kunnen toevoegen aan je voeding, of had je al comfort? Misschien blijft het dan beter binnen. Het spugen valt mee hier, maar wel kokhalzen tijdens de fles. Ook al vanaf de geboorte verkouden, een piepende ademhaling en soms ook hoesten. Mijn broertje en zusjes en ik hebben allemaal inspanningsastma en KMA komt voor in de familie van mijn moeder. Ik kan zelf niet tegen vla, wel melk enzo. Voor mij is het duidelijk hoor, alleen het volledig over op Pepti werkt nog niet zo goed. Hij moet echt wennen aan de smaak. WAT EEN MOOI MEISJE!!!!!! Echt een mooie foto. Lekker ding 7 kg...ik denk dat J amper 6 weegt. Dat zegt meer over J, die eet veel te weinig.
Oké, en waar kan overstrekking dan mee te maken hebben? Toch niet kramp? Want dat heeft ze zo ver ik weet nog nooit gehad. Ja ze krijgt al Friso comfort.. En nexium voor het maagzuur. Noa klinkt ook heel verkouden, al vanaf 3 weken ongeveer. Heel veel slijm.. Maar zit hoog. Altijd snotjes in haar neus en bij inspanning gaat ze helemaal veel geluid maken. Jullie kindje lijkt wel veel op Noa qua klachten vind ik, apart.. Ik had KMA, daarom spookt dat ook de gele tijd door m'n hoofd. Als ik morgen geweest ben laat ik wel wegen wat deze arts er van zegt, ben heel benieuwd! Ja lekker ding he haha.. Nog een leuke foto van jullie mooie man?
Oh en Noa woog aan de zware kant volgens het cb hoor.. Dus het is niet gek dat julle kindje dat niet weegt haha.. Maar dat hij te weinig drinkt is ook niet fijn nee. Is die Pepti zo vies dan joh? Ik had er stiekem al naar gekeken, maar wel duur zeg! Haha
Ik zal zo even kijken naar een leuke foto. Als de ka ook KMA vermoedt, krijg je waarschijnlijk een machtiging voor andere voeding. Het kost echt een vermogen... Jullie hebben helemaal een grote kans, als jij het ook heb gehad. Ik zei net nog tegen m'n ouders, dat Noa zo lijkt op J, qua klachten. Mijn ouders vonden dat het allemaal zo lang duurt voor er een diagnose is. Ze zijn al bijna 4 maanden en nog is er geen rust. Ben echt heel erg benieuwd naar jouw ervaringen morgen!
Ik laat het hier weten als ik meer weet morgen.. Ja idd, 4 maanden van onrust en spugen. Zielig.. Ik ga ff in je album spieken..