November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Roos: kan me voorstellen dat je niet zo happy bent. en dan ook nog weer werken... dat geeft dan helemaal veel stress!!! Heeft hij helemaal niets gedronken vandaag??? Kun je dan niet beter gelijk naar de huisartsenpost???

@hier: gewerkt vandaag. drama met mn rug.. bah... nu gaat het iets beter. bryan vandaag weer groente gehad. hij vond het erg lekker. zaterdag had hij diarree, gisteren en vandaag niet gepoept. wel veel scheten. hadden jullie kindjes dat ook?? Of moet ik me zorgen gaan maken? heb nu telkens van die mensen die zeggen: Veeeeeel te vroeg voor groenten. man, waar bemoei je je mee???!!! zeikerds.. hihi! Maar brengt je dan toch een klein beetje aan t twijfelen...;)

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Noa heeft 3 dagen niet gepoept en vandaag 5x..
    Ik zei vrijdag tegen de ka dat we een beetje groente en fruit gaven elke dag en ze zei er helemaal niets van.
    Dus lijkt me geen probleem.

Vandaag voor het eerst geen nexium gegeven op aanraden van de ka en het ging super vandaag. Ook veel minder gespuugd.

Roos: heb je al liggend proberen te voeden?
    Noa huilt nog steeds alles bij elkaar als we haar in de arm proberen te voeden, maar als ik haar op de bank leg of op de bank met een klein kussentje eronder dan drinkt ze gewoon.

Wat een getob joh! Ik zou er echt helemaal doorheen zitten.
    En als hij helemaal niet drinkt zou ik niet wachten tot donderdag maar gewoon bellen en gaan.
    Zo kan je toch niet functioneren?
    En helemaal zielig voor jullie kleine mannetje.

Marietje: als hij het lekker vind, prima toch?
    Noa vind bruine bonen met appel beter dan wortel met aardappel.. Haha

3. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @saffira: lijkt me ook! En nog geen krampjes ofzo gehad, dus de poep explosie zal vanzelf wel komen!! ;) ik heb tot nu toe alleen nog maar groenten gegeven. sperziebonen en wortel. morgen bloemkool. maak jij het trouwens zelf?

Hier nu kleine baby's, grote zorg aan het kijken... en daar zit ik dan te janken op de bank!!!! Echt vind het zo aangrijpend!!! Was ook een verhaal op vanavond wat erg veel op dat van mij leek... wat ben ik dan toch blij dat ons ventje lekker tevreden boven in zn bedje ligt!!! :)

4. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nee ik maak het niet zelf. Ben bang dat er dan nog teveel stukjes in zitten.

Pfffff door jou zit ik het nu ook te kijken en natuurlijk ook met tranen op de bank...
    Dan besef je gelijk weer hoe bijzonder het is zo'n kleintje op de wereld te zetten. En als ik dat zie komt m'n eigen gevoel van dat moment gelijk weer terug..
    Zo bijzonder.....

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @saffira haha sorry....;)

ja ik vond het echt heel bijzonder. we zeiden ook nog tegen elkaar dat we dan toch weer gelukkig mogen zijn dat het bij ons toch allemaal goed is gegaan!!! en dat we nu heerlijk kunnen genieten van ons mannetje!!

6. Ik ben gister op het CB geweest. Tobias groeit goed, maar hij heeft wel eczeem en volgens hun komt het doordat hij nu groenten en fruit krijgt. Maar zelf denk ik dat het komt doordat hij last heeft van schurende kleding….

Moeilijk om dan zo tegen het CB in te gaan, maar we gaan toch door met groente :)

7. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

@roos: wat vervelend!! Ik zou idd lekker naar de huisartsen post gaan hoor! Anders droogt ie straks uit en moet ie opgenomen worden! Misschien kunnen ze nu al iets vinden zodat je dat kunt voorkomen?
    Balen ook dat je weer aan t werk moet! Je hoofd staat nu echt wel ff ergens anders naar! En dan gelijk die telefoon erbij! :(
    Dikke knuffel!! Hoop echt dat t snel beter gaat!

@saffira: haha een monkey swing is een soort hangmatje die je over je schouder kan hangen waar je kindje dan in kan liggen of zitten! Anders moet t ff op google afbeeldingen opzoeken dan kan je g misschien wat beter zien :) t is super lief iig en hij kan ook in de box als hangmat!! Haha heb dat nog niet geprobeerd maar denk dat mats t wel heel lekker gaat vinden!!:D

@bolkje: fijn dat tobias goed groeit! En idd lekker je eigen gevoel volgen! Wel zielig dat ie last heeft van eczeem! :(

@marietje: de kraamzorg vertelde mij dat kindje die flesvoeding krijgen minimaal 1 keer in de twee a drie dagen moeten poepen. T kan best zijn dat zn darmpjes een beetje moeten wennen toch. Wat wij bij mats doen om m te helpen is t een beetje masseren. Dat wekt t reflex op waardoor t bij hem makkelijker gaat. Wel leuk dat ie de groente zo lekker vind!! :D
    En wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van je rug joh! Moet je deze week weer naar die therapie?

@hier: zo slecht als t zaterdag ging, zo goed ging t gister! Hij heeft ak zn flessen minimaal 120 gedronken zonder gedoe! Echt heel fijn!
    Gister avond dronk ie zelfs ineens 170 leeg om 23:15 en hij heeft daardoor geslapen tot 08:00 uur! Echt heerlijk zeg! :D we hebben een heel ander kind ineens!

8. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het zo goed gaat met mats!! Enig idee waardoor de verandering komt??

Hij heeft nog geen krampjes, dus nog geen last dat hij niet gepoept heeft. wel een bolle buik.... zelf vraaag ik me af of het door de groente komt....misschien komt het ook wel door de rijstebloem, denk dat ik daar anders maar even mee stop. al vind hij het wel heel erg lekker.

ik bracht hem vanmorgen naar mn schoonmoeder, zeik ik tegen haar dat ze maar even 10 cc extra water bij de fles moest doen omdat hij 2 dagen niet gepoept had. begint ze meteen weer te zeiken:'zie je wel, hij is nog niet toe aan de groente.. je bent veel te vroeg begonnen, hij kan daar nog niet tegen. moet je weer mee stoppen'!! Jee mens, ik vraag toch geen advies??!! leuk dat je een dag op wil passen, maar ik zit echt niet elke keer op al dat gezeik te wachten hoor! word er zo zat van....

merk dat ik me ook steeds meer begin te ergeren aan mn vriend. vanmorgen ook.. ik sta om 6 uur op om alles te regelen.... meneer komt dood leuk om 7 uur uit bed en gaat om 7.15 naar t werk!! Ik heb alles moeten doen voor bryan: fles, aankleden, verschonen etc!!!! en vanavond moet ie weer bij een vriend aan het werk!! Ik snap dat echt niet hoor!! Je hoort het toch samen te doen. helemaal als de ander last van de rug heeft en ook de hele dag gewerkt heeft....

9. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha nou ik heb geen idee maar misschien toch door zn andere voeding dan! We merken nog geen verschil helaas met zn poepen maar ik heb echt een totaal ander kind op t moment!!

Als bryan geen krampjes heeft gaat t vast goed toch! Hij had nu twee dagen niet gepoept he? Dan zou ik t morgen gewoon nog ffies aankijken en dan evt. Als t niet beter gaat kijken wat je kan doen. Misschien even overleggen met de ha ofzo?

Vervelend van je schoonmoeder! T is lief natuurlijk dat ze wil helpen maar elke keer overal commentaar op hebben is niet leuk en daar helpt ze je zeker niet mee!

En wat betreft je vriend vind ik dar je helemaal gelijk hebt! Die van mij zou dat echt niet hoeven flikken en ik heb niets eens last van mn rug!
    T is al pittig dat je nu weer aan t werk bent en dan heb jij je rug er ook nog eens bij!! Misschien toch vanavond even met m bespreken?

10. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij heeft zelf het licht al gezien!!! ;) het is een wonder!! haha! Hij gaat vanavond niet en gaat ook op de dinsdag geen afspraken meer maken!! :)

en bryan heeft gepoept!! Hij heeft zn poep explosie gehad bij mn schoonmoeder..!!! hihi ;)

morgen lekker vrij! ga eerst 's ochtends zwemmen en 's middags moet ik nog even naar het ziekenhuis voor een echo. om te kijken of de spiraal goed zit!

11. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Jeetje, wat een ervaringen weer erbij.
    Wat een poepfeest hier :) Noa eronder en Bryan ook al.

Wat fijn dat Mats het zo goed doet. Heerlijk om verschil te ervaren.

Jammer van je rug Marie. Hopelijk voel je snel verbetering. Je zoon wordt er alleen maar zwaarder op. Fijn dat je vriend thuis blijft. Kan hij wat zorg van je overnemen.

Gisteren was ik zo kapot van de situatie, ik heb alleen maar in bed liggen huilen. Mijn man bood heel lief aan dat hij de nachtzorg deed en ik heb met oordopjes geslapen. Heerlijk! Wel jammer dat het gisteren met J niet ging. Vanmorgen werd hij vrolijk wakker en zowaar ging er een goede fles in. De hele morgen heeft hij slapend bij de gastouder doorgebracht en vanmiddag was ie gezellig en weer een hele fles op (150 cc). Daarna heeft hij in eigen bed geslapen en vanavond is het weer helemaal mis. Enorme buikkramp.
    Ik had de Nutrilon voedingslijn gisteren gebeld, ten einde raad. Ze zei dat we Nutriton moesten toevoegen, het maagzuur kon nog steeds de oorzaak zijn. Verder zei ze dat Pepti 4 weken de tijd nodig heeft, dus nog niet opgeven. Wij zijn echt een beetje ten einde raad. De bijvoeding hadden we weer gestopt, anders weten we nooit wat waar vandaan komt.
    Liggend voeden heeft m'n moeder gedaan, toen we daar waren. Ik merk helaas geen verschil. Fijn dat het bij jou wel werkt Saffira.
    We tellen zijn voedingen steeds op en hij komt steeds iets over het minimum van 500cc per 24 uur. Gisteren weer wat meer gelukkig.

Oh man, wat laat die jongen een scheten en elke keer weer huilen.

Oh danielle, heeft mats ook van die stinkpoep door de Pepti? Niet te zuinig, als je z'n kamertje soms binnenkomt hier.

Zijn de andere dames alweer afgehaakt?

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Fijn dat je vriend het licht al gezien heeft, want ik zou het ook niet netjes vinden. Zeker niet als je zo'n last hebt van je rug..

Danielle: wat fijn dat hij zo goed drinkt!!
    Hopelijk blijft dat lekker zo.. Zou erg fijn zijn voor jullie..
    En jullie mannetje kan zo lekker groeien als hij genoeg drinkt.

Groente en fruit:
    Marietje en bolkje, onze baby's zijn nu 4 maanden. DUs ze mogen het zelfs!
    Ik kreeg van Nutricia zo'n week overzicht door en die zeiden ook dat als je je kindje eerst aan Bambix hebt laten wennen je daarna met groente en fruit kan beginnen.
    De ene baby vind het lekkerder dan de andere en de snelheid maakt ook niets uit, want tot 6 maanden blijft de melk het belangrijkst.
    Wij zitten nu op 4 flessen melk en in de ochtend fruit en begin avond groente. Tussen soms een paar slokken diksap..
    Ze heeft nu wel bruine stink poep haha..
    Maar ze heeft geen krampen en wonderbaarlijk genoeg spuugt ze al 2 dagen niet meer van de melk.. Ook geen maagzuur..
    En we geven de nexium al 2 dagen niet meer.
    Wel afkloppen want wat niet is kan nog komen natuurlijk.

Welke maat luiers hebben jullie nu trouwens?

13. Roos25

Roos25 Niet meer actief

Wij hebben maat 3. Die kan ie nog wel maanden aan, maar op een of andere manier plast ie met een maatje 2 altijd de zijkant nat.

Mijn vader heeft het laatst gepresteerd om een luier maat 6:$:$:$ om z'n billen te knopen.
    Kom ik later thuis, denk ik, nou jeetje, J heeft een flinke plasluier. Die mag ik wel gauw verschonen...bleek het de luier van mijn dochter te zijn.

14. Fijn he, poep-explosies bij (schoon)ouders :D Ik heb een keer een week geen poepluiers hoeven te verschonen omdat meneer elke keer poepte bij mijn ouders :D

15. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bryan heeft nog maat 3, maar duurt niet lang maar. met zn dikke bolle buikje! hihi

hier zitten we nu op 5 flessen (4x 180 cc en laatste fles 200 cc). bij de eerste en laatste fles doe ik wat rijstebloem. en hij krijgt nu dus rond 18.00 een paar lepeltjes groente. hij krijgt ook al echt door hoe het moet. doet netjes zn mond open en slikt het netjes door!! haha! eerst kwam het er weer net zo hard uit!! ;)

@roos: ik hoop dat het bij jullie ook snel beter gaat... sloopt echt als het niet goed gaat. en ook zo sneu voor het kleine mannetje!!!

16. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hahaha maatje 6! Dat moet er grappig uit hebben gezien! :)

Erg handig bolkje, een week lang geen poep luiers.. ;)

Marietje: hier ook maatje 3 maar soms maatje 4 al aan.
    Heb er nog wat liggen van maatje 3 en zodra die op zijn helemaal over op 4. Maar 4 kan ze dan wel heel lang mee doen volgens mij..

Roos: ben je nu dan wel helemaal over op die Pepti?
    Volgens mijn ka kan dat gewoon.
    Eind van de week belt zij mij om te vragen hoe het gaat zonder nexium maar als het zo blijft gaan zoals nu hoef ik ook niet meer op andere voeding over te gaan.. Spugen beperkt zich tot 2x per dag een mondje.. Zo weinig heeft ze nog nooit gespuugd. :)

Danielle: ik zal dat ding eens googlen.
    Klinkt wel erg handig idd! ;)

Zo, ik duik m'n bed in. Slaap lekker iedereen!

17. Ik heb luiers van 4 tot 9 kilo…. Geen idee welke maat dat is :(

Tobias heeft vandaag voor het eerst pap op, aangezien hij even geen groente en fruit mag. Was echt een heidens karwei om het allemaal naar binnen te krijgen en volgens mij voelt ie zich nu aardig bedondert omdat ie geen fles krijgt, maarja… Het was toch echt 180cc wat ik bij hem naar binnen heb gelepeld ;)

18. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

#4098 Vlindertjuh1987, 5 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2014
    @ Saffira

Wat fijn om te lezen dat het spugen een heel stuk minder is geworden en dat je de nexium al een paar dagen niet hebt gebruikt. Als ze na drie dagen niet poepen, op 1 dag 5x poept, is ze wel lekker van alles af haha!! :D Fijn dat je een leuk weekend hebt gehad en wat een leuke foto van je meisje!!

@ Marietje

Bij jou ook al zo`n poepexplosie hahaha :D en wat knap dat hij al zo goed hapjes kan eten!! Gelukkig is je vriend uitzichzelf bijgedraaid en snapt hij dat niet alles in jou handen moet liggen. Je hebt het inderdaad al zwaar zat zo en een kindje voed je samen op!!

@ Bolkje

Goed om te lezen dat het ook met jou mannetje goed gaat, sneu dat hij zo`n last heeft van exceem...ik weet hoe het is en die jeuk is verschrikkelijk. Hopelijk knapt hij snel op.

@ Danielle

Wat goed dat je mannetje het zo goed doet en dat je eindelijk is een keer hebt kunnen slapen!! :D Niet alleen mats moet zich een heel ander persoontje voelen als hij geen last heeft van al die dingen, maar ook jij zal je herboren voelen als het allemaal lekker loopt!! :D En wat een leuke foto`s van jou en je ventje, leuk mannetje!! :D

@ Hier

Bentley drinkt sinds kort 5 flessen van 180 cc met 6 schepjes en een schepje nutrilon. Hij drinkt ze niet altijd allemaal leeg, meestal laat hij wel wat staan, maar dat maakt niks uit, wij eten ook niet elke dag evenveel en hebben de ene keer meer trek als de andere keer. Hapjes groente en fruit krijgt hij nog niet, hij is nog maar net 3 maanden en ik denk dat als ik dat ga geven hij zijn flessen ook niet meer goed drinkt, omdat dat nu nog teveel is. Bentley heeft trouwens al een tijd maat 3 van luiers.

Dit weekend ben ik met mijn vader en Robin naar de carnavalsoptocht geweest, Robin vind al die karren en harde muziek, helemaal geweldig haha :D S`avonds hebben we bij mijn opa en oma gegeten en zondag is Robin met mijn vader, opa en broers naar een automuseum geweest. Ik, melvin, Bentley, mijn moeder en oma waren bij mijn moeder thuis oude foto`s aan het kijken. Een druk maar leuk weekend gehad.

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marietje wat fijn dat ie t zelf inzag!! Scheelt weer een lastig gesprek! :D en top dat bryan gepoept heeft!! En heel knap van m dat ie al zo goed van een lepeltje kan eten vind ik!! Zo leuk gezicht als ze zo klein zijn!

Saffira: hij is zeker handig! Alleen moet je er niet te ver mee gaan lopen want hij hangt wel maar op 1 schouder dus dan wordt t best zwaar! Maar ik vind t vooral heel leuk dat ie zo lekker om zich heen kan kijken al ie drin zit :D

@roos: ja mats zn poep stinkt ook echt vreselijk! Ik ben wel wat gewend vanuit de kinderopvang maar dit!! Jemig zeg! Maar zijn poep is ook nog steeds niet goed hoor. Nog steeds hard en hij krijgt t er nog niet echt zelf uit zeg maar..
    Scheten laat ie ook heel erg en die stinken ook zo erg! Ik denk soms dat mn vriend t is geweest maar dan is mats het haha echt heel erg!!

Oh en laat J ook meer boeren sinds hij aan deze voeding zit? Mats boert echt mega veel! Tussen zn voedingen in zo een keer of 6! Eerst deed hij dat nooit..

@vlindertjuh: ja klopt! Ik voel me zoveel beter nu! Ik merk nu dat ik eigenlijk nu pas echt ga genieten! Eerst zag ik echt op tegen het geven van de fles en nu is het echt weer een lekker momentje met mn lieve mannetje samen :D helemaal lekker!!

@luier: mats draagt nog steeds maatje 2! :$ hij lekt nooit door dus kan prima! En ze moeten zelfs zo strak dat de plakketjes over elkaar geplakt zitten! Maar ja bij is natuurlijk ook niet goed aangekomen dus misschien daardoor.. Ik moer volgende week weer langskomen om te wegen dus ben benieuwd dan!!

Wat een heerlijk weertje trouwens vandaag!! Ik baal echt als een stekker dat zoveel moet werken vandaag! Ik ben echt een buitenmens dus met weer sla ik een soort van op hol whahaha
    En zondag schijnt t nog lekkerder te worden!! :D kan niet wachten!!

Nou fijne dag allemaal!!

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh en saffira wat fijn dat noa niet meer zo veel spuugt!!!
    Hoop echt dat t bij jou en roos ook snel zo goed gaat als bij mats!!

Deel Deze Pagina