November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Roos, goed om te horen dat hij ook geniet van zijn grote zus!
    En wat goed van die bal..

    Wij hebben zo'n grote knuffel dobbelsteen van woezel en pip, die tilt ze ook gewoon boven zich uit en idd ook via de zijkant pakken.
    Wel is er hier volgens mij weer een sprong.
    Ze huilt opeens als ze maar denkt dat ik boos praat, is heel schrikkerig en kan zich slecht vermaken in de box.
    Ook het inslapen gaat niet zonder huilen..
    Als we rond haar slaap tijden naar boven lopen gaat ze halverwege de trap al huilen. :(
    Blijkbaar ervaart ze alles dus wel veel bewuster..
    Zal hier ook wel mee te maken hebben dan...

    Danielle, wat jammer dat de kleine man weer slecht drinkt!
    Hopelijk pakt hij toch gewoon wat hij nodig heeft..
    Misschien kan je hem tussen door wat water geven? Vocht is goed voor zijn ontlasting ...
     
  2. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    Wat je zegt, alsof ze bewuster leven nu. Hij bekijkt ook echt alles. Interessant zijn vooral de techniek zaken :) het gordeltje van de wipstoel.
    Vanmiddag liet hij best een harde boer en moest ineens enorm lachen om zich zelf, ik lag ook in een deuk!

    Wij hebben echt een leuke dag gehad, namelijk precies zoals hij hoort te zijn met een baby. Alles ging relaxed en ontspannen.

    Ook leuk is dat hij nu voor het slapen gaan z'n vinger in z'n mond stopt en dan geluiden gaat maken. Daarna valt hij ook wel snel in slaap.

    Morgen hebben we intake bij het Kdv. We gaan het toch weer anders regelen. Was toch niet zo blij met de werkwijze van mijn gastouder. Dochter gaat naar een vriendin van mij, met haar dochter en J gaat naar de opvang. Daar is dochter ook al geweest, dus ik ken het daar wel.

    Joepie! Morgen weer een mooie dag!

    Saffira, hoe is het met de studie?

    Danielle, hoe gaat het met je rug/ bekken?

    Marietje en jou rug dan?
     
  3. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Fijn om te horen dat je een goeie dag samen met je mannetje hebt gehad!
    Die moeten er ook zijn,, :)

    En als je gevoel niet goed is wat betreft de gastouders zou ik het idd ook anders doen ja.
    Fijn dat je vriendin op kan passen zeg!

    Studie gaat op zich goed, heb er deze week alleen niets aan kunnen doen omdat mijn moeder de hele week moest werken.
    Met m'n vriend en Noa in huis werkt het leren gewoon niet..
    En Noa is sinds maandag ook redelijk uit haar hum.. Vooral eind van de dag is niets meer goed. Wel toevallig dat het precies met 19 weken is! :p
    Maar volgende week dinsdag heb ik de ochtend al gereserveerd bij mijn moeder dus dan kan ik weer aan de slag!

    Ja dat rond kijken was me ook al opgevallen! Ze houden opeens alles in de gaten.. ;)
     
  4. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Dames, als jullie tijd hebben..

    Even bij de datum prikker onderaan kijken bij de opmerkingen.

    :)
     
  5. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    #4205 Roos25, 21 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2014
    Ik heb een geheime fb groep gemaakt voor ons. Wie ook lid wil worden, pb me even jullie naam.


    Ik heb nog een dicht pak Nutrilon Forte 1 en een dicht pak Nutrilon gewoon 2, ook dicht. Die laatste heb ik gewonnen op de beurs.
    Is er iemand die het tegen verzendkosten wil overnemen? Vind het zo jammer dat ik het weg moet gooien.
    Ook heb ik nog een half pak Friso 1 gewoon, ook nog dicht.
     
  6. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wat is het stil hier!!!! Haha

    En roos, ik geef Friso comfort dus helaas..
    Maar een ander kan je er vast een plezier mee doen! :)
     
  7. Elleinad

    Elleinad Fanatiek lid

    22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

    Roos wat fijn dat je zo'n lekkere dag gehad hebt! Enuh je krijgt even een pv van me hoor! Moet alleen ff opzoeken hoe je mij op facebook kan vinden whahaha daar ben ik echt zo slecht in!

    Dat rondkijken doet mats ook idd! En ook speeltjes van zij pakken en boven zich houden! En dingen in zn mond stoppen kan ie ook sinds vorige week eindelijk! Haha ik zie zn tanden al een tijdje zitten en ze worden duidelijker dus t is echt fijn dat ie nu snapt hoe hij op een bijtring kan kauwen!

    Ik heb trouwens echt t idee dat mats met alles super snel is! Hij is nog niet eens 4 maanden! Hij trekt ook echt heel hard aan de speeltjes die aan zo'n boogje hangen boven hem! Dat gaat dan echt alle kanten op. En dan pakt ie t over in zn andere hand en gaat ie daarmee door echt super leuk om te zien!

    Saffira ik zal even bij de opmerkingen kijken :)

    Oh en mats drinkt alweer beter gelukkig! Ik denk dat ie af en toe gewoon een dipje heeft ofzo.. Dus we gaan nog maar even zo door.
     
  8. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    Nog geen pb ontvangen Danielle. Wie ook wil op de fb van november 2013 baby's wil, pb me ff.
     
  9. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Bolkje, leef jij ook nog..?
    Iedereen heeft het maar druk...

    Ik wil wel graag nog een nieuwe afspraak maken hoor meiden! :)
    Ff de koppies bij elkaar en dan komen we er vast wel uit! :p
     
  10. Elleinad

    Elleinad Fanatiek lid

    22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hay!

    Ja t is wel stilletjes he!

    Ik vind ook wel dat we ffies uit moeten komen eigenlijk! En ik heb de oplossing alleen dan zou ik graag wat eerder afspreken dan 14:00 uur! Ik kan namelijk de 4e van mei evt wel. Mn vriend en ik zijn dan 8 jaar samen dus we doen dan altijd iets leuks maar ik heb net met m overlegd en als we uit eten gaan kan ik best daarvoor eerst met jullie afspreken. Ik zal dan niet super lang blijven maar dan zijn wel iig wel een keertje met zn alle! :)

    Hier net mats zn eerste groentehap gegeven! Hij vond t gewoon lekker! Ik had me helemaal voorbereid op allerlei gekke koppies maar nee hoor meneer at t rustig op alsof ie t al jaren krijgt! Haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

    • image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,7 KB
      Weergaven:
      11
  11. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hahaha handig toch dat hij het gelijk lekker vind!

    Was jij nou een week overtijd of langer?
    Want kindjes die bv met 41 of 42 weken geboren worden hebben nog langer de tijd om zich te ontwikkelen in de baarmoeder en zijn daarom soms sneller als een baby die met 40 weken is geboren.
    Dit vertelde ze mij bij het cb.

    Omdat Noa anderhalve week eerder gehaald is kan het zijn dat ze iets langzamer lijkt met sommige dingen, terwijl dat eigenlijk niet zo is, maar ze heeft gewoon minder tijd gehad om zich in de buik te ontwikkelen.

    4 mei vind ik prima hoor..
    Nu de rest nog! Haha..
     
  12. Elleinad

    Elleinad Fanatiek lid

    22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeker handig dat ie t lekker vind!

    En ik was idd bijna een week overtijd uiteindelijk.. Vliezen braken met 40+4 en hij werd geboren met 40+ 6
    Grappig dat dit zo'n verschil kan maken zeg!

    Ik ben allang blij dat ie zich goed ontwikkelt want door die zuurstoftekort was t toch ffies afwachten hoe t allemaal ging lopen
    En uiteindelijk doen ze t toch wel op hun eigen maniertje toch!

    Maar noa doet t toch ook gewoon netjes met ontwikkelen?
     
  13. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja super netjes volgens het cb..
    Ze vond haar sterk en snel en heel alert kijken.
    Dus geen klagen.
    Maar ik vroeg dat omdat een Vriendin van mij gelijk liep met mij op 2 dagen na, maar zij beviel 2 weken later en ik kwam ruim anderhalve week eerder.. Dus zij schelen nu bijna 4 weken maar toch rolde hij eerder op zijn buik. En ook met lachen enzo, was hij best snel.
    Toen legde zij dit uit..
    Zoiets dachten wij al..
    Zieltjes zijn van beide eigenlijk even oud alleen heeft de 1 langer in de baarmoeder gezeten dan de ander.. :)

    Ja ik zou me ook zorgen maken over dat zuurstof tekort, maar jullie mannetje doet het zo goed!!
    Ben je vast trots op! ;)
     
  14. marietje

    marietje Bekend lid

    24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4214 marietje, 23 mrt 2014
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2014
    zo hier weer even een berichtje van mij... aardig druk gehad afgelopen dagen. vriend was vrijdag avond naar de kroeg geweest. hij kwam om 4 uur thuis. niets mis mee natuurlijk, maar ik slaap dan altijd slecht als hij er nog niet weer is... maar bryan was wel weer om 8 uur wakker, dus ik moest er wel weer vroeg uit. was dus aardig brak de hele dag... en kregen we 's avonds ook nog weer kraam visite, was het weer 12 uur.... en vanmorgen weer naar een verjaardag... dus druk, druk, druk...

    maar met bryan gaat het goed! hij eet nu ook fruit. vind ie heerlijk!! hij rolt constant rond in de box, drukt zich al echt omhoog en als hij bij mij op schoot zit, richt hij zn boven lijf ook al echt op (als je snapt wat ik bedoel).

    Afspreken lijkt me nog steeds gezellig. ik zou anders door de weeks ook wel kunnen in de meivakantie ofzo... of op een woensdag dan ben ik altijd vrij.... nu ff lekker bank hangen, bryan slaaot... ff lekker momentje voor mezelf... soms toch echt wel fijn.... ;)

    nog ff een vraagje.. .we hebben een oppas voor zo af en toe in het weekend kunnen regelen. nichtje van mn vriend. hoeveel moeten we dat meisje betalen? wat is een normaal tarief? 3 euro per uur ofzo?
     
  15. Saffira29

    Saffira29 Fanatiek lid

    23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ik denk dat 3 euro wel normaal is.
    Ik kreeg vroeger 5 gulden per uur... Dus dan zou 3 euro nog meer zijn. :)

    Even een vraagje.... Waar is bolkje??
    Ze heeft al zo lang niets meer geschreven..
    Hoop dat alles goed gaat!
     
  16. Hey :)

    Ik leef nog hoor… Ben alleen een beetje down. Het gaat niet zo goed met het eczeem van Tobias. Elke keer denken we de oplossing te hebben en na een paar dagen verergerd het weer. Ik ben het ff zat elke keer die teleurstelling, elke keer dat arme mannetje die zo enorm aan het krabben en huilen is…. :(
     
  17. Roos25

    Roos25 Niet meer actief

    Bolkje, heb je al een zijden romper geprobeerd? Die zijn zo zacht, dat ze niet schuren.
    Maar wat vervelend voor Tobias, maar ook voor jullie. Die jeuk is voor hem vast echt heel erg vervelend en jullie kunnen het nauwelijks verlichten. Kan me voorstellen dat je er echt even down van bent. Knuf!!

    Volgensmij ontwikkelen jullie kindjes zich best goed hoor. J rolde in het begin, maar nu niet meer. Hij krult zich wel helemaal op, om de dingen achter hem te zien. Dat is het voorstadium van rollen dacht ik. Ik heb hier het idee dat J een beetje laat is, door al z'n ziektes enzo. Hij is nog steeds geen boxligger. De osteopaat dacht dat hij een jongen is, die z'n lat te hoog legt. Als hij kan rollen, dan wil hij al zitten, als hij kan zitten, dan wil hij meteen lopen, enz. Daardoor is hij snel gefrustreerd. Dat merken wij hier ook. Hij doet al vanaf een maand of 2, zichzelf naar voren gooien in zit. Hij zit dus ook eigenlijk nooit tegen je aan, altijd zelf.

    Volgensmij is Mats gewoon heel goed in alles wat hij doet. Hoe lang heeft hij zuurstoftekort gehad? Wel spannend dan zeg!

    Wat fijn dat jullie een oppas hebben Marietje. Dan kunnen jullie de deur eens uit. Heerlijk :)

    Saffira, doet Noa ook al rollen?

    Verder gaat het hier sinds een week echt beter. Geen overtollig gehuil meer. Hij krijgt fruit en groente en kan zowat die hele pot leeg eten. Dan doen we uiteraard niet, maar hij doet het zoveel beter nu. Melk overdag is nog steeds niet z'n favoriet. Ach ja, het voelt gewoon zoveel beter, nu hij ook echt lekker baby kan wezen.
     
  18. @Roos25: dat heb ik nog niet geprobeerd. Bedankt voor de tip :)

    O, enne… Tobias heeft 1 keer gerold, maar volgens mij was dat een gelukstreffer, want hij doet het nu niet meer…
     
  19. marietje

    marietje Bekend lid

    24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat naar voor je bolkje!! en voor Tobias! Ik neem aan dat je al naar de huisarts bent geweest. wat zei die?? hormoonzalf ofzo?

    bryan was vandaag naar de gastouder geweest. ging op zich goed, maar heel slecht geslapen en dus helemaal hyper vanavond. om 19.00 fles gegeven. daarna naar bed, binnen 5 minuten was ie vertrokken. dan is ie echt heel erg druk.. herkennen meer mensen dit?stras hebben we een adhd baby...
     
  20. Ja, we zijn zelfs al naar de dermatoloog geweest…. Zalfje helpt wel een beetje, maar nog steeds niet geweldig. En we moeten hem insmeren voor we hem in bad doen en dan voelt ie zo glad als een aal in een emmer snot :$

    Gelukkig slaapt hij 's nachts wel goed, maar overdag is het wel moeilijker en door alle zorgen ben ik ook erg moe en verdrietig. En misschien slaat dat ook wel nergens op want verder gat het best goed
     

Deel Deze Pagina