hier gaat het de laatste paar dagen redelijk, maar het is nog steeds niet helemaal weg helaas. Mimpi wat is dat voor iets?
Het is een bandje dat je om je pols draagt. Oorspronkelijk is het in gebruik genomen tegen zee/wagen ziekte, maar er is ook een variant voor zwangerschap. Bij de Etos te krijgen. Het is een katoenen armbanden met een kogeltje wat aan de binnenkant van je arm/pols drukt. Op een speciaal acupressuur punt. Ik was eerst een beetje sceptisch, maar ik dacht ik probeer het. En ik voel me er wel beter bij.
Woow, nou in dat geval moet ik niet zo klagen eigenlijk... Sorry ! Hopen dat t snel beter gaat met je.. want inderdaad, het genieten lijkt ver weg te zijn.. @Mimpi Re: November 2013 buikjes. Ik draag sinds een paar dagen een Sea band mama tegen de misselijkheid. Het is niet helemaal weg, maar zo is het draagbaar en kan ik weer een beetje normaal eten Ik ben ook wel erg benieuws wat een Sea band is !
Sinds vandaag weet ik ook een heel klein beetje waar jullie doorheen gaan. Had vanmorgen voor het eerst last van ochtendmisselijkheid. Kwam duizelig en misselijk mijn bed uit, moest kokhalzen van de geur van boter en kreeg met moeite 1 boterham naar binnen. Rond half 11 was het weggezakt en kon ik een bakje yoghurt eten... Maar nu begint mijn maag alweer te knorren!!
ik was vanmorgen ook misselijk. stond te kokhalzen onder de douche..... :x maar goed, hoort erbij en nog niet zo vaak gehad, dus valt nog mee te leven. ik vind het opgeblazen gevoel van mn darmen (vooral na het eten) wel heel erg vervelend..... :x we hebben besloten om de combinatietest niet te doen. ik ben nog maar 27 en het komt bij ons alle twee niet in de familie voor. verder ris het inderdaad een kansbereking. en daar schiet je idd niet zo veel mee op, dan moet je toch weer verder onderzoek laten doen. ben wel een beetje zenuwachtig, vannacht gewoon een paar uur wakker van gelegen. hopelijk is alles goed.
Wij doen ook geen combinatietest. Ergens wel een eng idee, maar aan de andere kant wil ik sowieso geen vlokkentest, dus heeft een combinatietest ook weinig zin... Ehmz.. bedoel nekplooimeting.
Hey! Jeetje balen zeg dat jullie zo mega beroerd zijn! Kan me goed voorstellen dat je dan niet echt kan genieten hoor! Wel fijn dat t sea bandje dan werkt!! @nieuwe meiden welkom! En misschien een stomme vraag.. ( heb me dr nog niet zo erg in verdiept wat er allemaal bij de vk gaat gebeuren wilde ik deze week doen) maar wat is een combinatietest? Meten ze dan evt. Risicos ofzo? en zijn er verder nog dingen waar we over na moeten denken voor we naar de vk gaan?
Hallo allemaal, hier nog een november 2013 mama in spe! Ik ben zwanger van ons 2e kindje, totaal onverwachts maar super gewenst. Wij hebben een prachtige dochter uit 2007. Twee jaar terug de gehele medische molen gehad, met als resultaat niks!! We kregen te horen dat we gelukkig moesten zijn met 1kind, en dat een 2e er absoluut niet in zou zitten. Nou dames, ook de medische wereld kan het dus blijkbaar mis hebben!! Ben nu spontaan zwanger!!! Ik ben uitgeteld op 1november, dus mag nog net bij jullie clubje aansluiten
Hallo allemaal, Ik heb even niks van me laten horen, maar alles is goed hoor (tenminste, daar lijkt het op). Vorige week woensdag 2e echo gehad met 7 weken 6 dagen. Het hartje klopt, maar vruchtje is wel heel klein. Grootte paste eigenlijk meer bij 7 weken 1 dag, maar officieel teruggezet nog niet, want de vk zei al dat het nog zo lastig te zien was, dat zij er ook best een milimetertje naast kon zitten, maar nu toch wel weer wat zenuwen!!! Nu wachten tot 22 april voor de termijnecho, dan zou ik 10,5 weken moeten zijn, maar met die zenuwen duurt het wel heeeel erg lang tot 22 april... Wij doen ook geen combi test, alleen 20weken medische echo. Ik ben de laatste week ook erg misselijk (met braken), opgeblazen buik/darmen en regelmatig van die kleine prikjes/steekjes onderin mijn buik, dus de tekenen van een goed verloop zijn er, al neemt dat de zenuwen niet weg... (Nog 2 hele lange weken wachten) Heb wel vorige week een intakegesprek bij een kraamzorginstantie gehad. Dat is niet gebruikelijk, maar wij willen liever een kleinere persoonlijke organisatie voor de kraamzorg en zij doen dat wel, was in ieder geval weer erg leerzaam (ik heb MS en ze gaf vrijwel meteen aan dat ik dan wrs in aanmerking kom voor zo'n 10 tot 16 uur extra kraamzorg, wel een geruststellende gedachte) Hebben jullie al besloten of je borstvoeding zou willen geven (als je voldoende productie hebt natuurlijk)? Groetjes
Bij combinatietest gaan ze kijken wat de kans is op een kindje met syndroom van down en nog twee chromosoom afwijkingen. Dit doen ze dmv neklpooiimeting en bloedonderzoek. Van daaruit kun je dan nog een vlokkentest of een vruchtwaterpunctie laten doen.
hier weer een berichtje van mij... vorige week onze 1e echo gehad en er zitten er 2 in mijn buik!! ik leef erg naar de 2e echo(26 april) misschien dat ik dan meer geniet ik ben nu nog veel te bang voor een teleurstelling terwijl alles heel goed voelt en ik heb bijna geen pijn en alles voelt heel rustig heb ook geen bloedingen gehad.. hoop zo dat ik 2 gezonde kindjes op de wereld mag zetten dit jaar.....
@marietje: dank je wel! Kunnen we daar even goed over na gaan denken of we dat willen! @donder: mooi dat alles goed is! Kan me voorstellen dat t dan nog lang duurt! Probeer wel lekker te genieten voor zover dat lukt naast de misselijkheid zo zonde anders @liekie: wauw fantastisch zeg!! Gefeliciteerd!! Vind t er heel bijzonder uitzien een tweeling op de echo haha echt heel mooi!!
Gefeliciteerd met je tweeling zwangerschap, ik ben ook zwanger van een tweeling. Ik heb woensdag mijn 2e echo, 2 weken terug had ik mijn 1e echo. Ik vind het ook heel spannend of alles nog goed is. Maar komt vast goed. Hoop dat bij jou ook alles goed mag gaan.
Hallo allemaal, ik ben nu 8,5 week en bij mij is er echt nog niets te zien. Vind ik wel jammer want ik kan niet wachten totdat je wel iets gaat zien. Mijn eerste kindje, niet gepland maar wel welkom..