November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Wij laten het ook doen!
    29 mei staat ie gepland..

Heb je zelf al een idee of gevoel? Ik helemaal niet! Haha bij mijn dochter wel en klopte ook, maar nu? Niets..

2. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Bij me zoon wist ik zeker dat ik een dochter zou krijgen haha dus dat klopte niet. En nu geen gevoel erbij .

Dus ben benieuwd wij hebben hem de 21ste

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @maaikeferryjari: die buik komt vanzelf wel toch! snap wel dat je t wel leuk zou vinden. maar ik moet zeggen dat ik al en behoorlijke buik heb en dat dit ook echt niet handig is hoor... ik kan bijna geen kleding meer aan uit me normale garderobe.. mensen blijven steeds vragen: klopt dat wel weet je zeker dat t er geen twee zijn.. word daar ook een beetje gek van moet ik eerlijk zeggen dus je mag m best even komen lenen hoor ;)
    wat betreft geslachtsbepaling doen wij dat ook! :D maar we mogen pas bij 17 weken komen :( das 12 juni dus ook daar nog even op wachten haha ben wel heel erg benieuwd t is! zelf denk ik een meisje maar mn vriend zegt een jongen dus we zullen t zien :D
    en leuk dat je de doos al mag halen!! ik hoop dat ik de mijne ook snel mag halen :) ben idd erg benieuwd wat er allemaal in zit :D

4. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de doos ook opgehaald vandaag. Altijd leuk, gratis spullen!;)

Ik heb ook een giga buik al... En word er een beetje gestoord van dat
    mensen steeds vragen of het wel normaal is. Heb nu buikband om met pootjes van een poes of hond (gewoon omdat ikh het leuk vind). Vroeg er vandaag een collega waarom ik dat deed, want zo viel mijn buik nog meer op!!!!! :( Heb m ff duidelijk gemaakt dat dat ook de bedoeling is, omdat ik hartstikke trots ben op m'n buik en op de kleine!!!!!!! :D

5. Ik krijg heel gemengde reacties op mijn buik... een vriendin zei dat ze wel had verwacht dat mijn buik inmiddels dikker was, terwijl mijn tante zei dat ik al flink dik was geworden...

6. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

En en en wat zat erin?

7. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Speen, luiers, crème voor je buik, billendoekjes, heeeeeeel veel tijdschriften, kortingsbonnen, alcoholvrij bier & alcoholvrije Jillz!

8. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @marietje: leuk!! Enuh wat raar dat een collega dat zegt!! Dat doe je toch niet! Ik ben er wel erg trots op! Maar heb een beetje t idee dat ik meer met mn vet aan t pronken ben dan mn babybuik.. Ik durf daarom nog ffies niet zo mn boodschappen te gaan doen zeg maar en trek ik toch maar weer een wijd shirtje aan waar je t niet zo in ziet.. Komt nog wel dat ik er ook mee ga pronken haha

@bolkje hier ook wel verschillende reacties hoor! Ik krijg ook leuke reacties!! T eerste wat mn oma zei was:" zo meid je mag wel een steunband gaan halen want als je zo doorgaat plof je tegen t eind uit elkaar" haha en mn zus is dat weer een beetje jaloers maar ook wel trots dus die flapt er soms wat uit en word dan knalrood omdat ze zicht beseft wat ze gezegd heeft haha ( wil zelf ook graag een kindje maar vriend wil nog even wachten..)

Wat vinden jullie van mensen die gewoon zomaar aan je buik gaan zitten?? Ik had t net met boodschappen doen.. Was een vrouwtje die ik heel ver weg wel ken door mn ma maar verder nooit meer spreek en die zei met dr hand op mn buik "meid wat leuk" t voelde echt een beetje gek! Haha

9. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    owh jeetje, volgens mij hebben jullie nog grotere buikjes dan :)
    Ik voel me ontzettend opgeblazen en heb een megabuik, maar er heeft nog niemand naar gevraagd.

Aangezien dit het foto-forum is... wanneer komen de volgende foto's?

Klinkt als een erg leuk pakket marietjes. Moet eerlijkz eggen dat ik er nog niet zo mee bezig ben. heb nog niets aangevraagd. Wel inmiddels mijn eerste setje kleding gekocht voor de kleine.

Vandaag de laatste collega op het werk verteld. 23 mei vertel ik het mijn leidinggevende. Die komt maar eens per maand bij ons op kantoor (nevenvestiging).

10. Pimpeltje

Pimpeltje Actief lid

4 feb 2013
    145
    0
    16
    België
    Na lange tijd zonder internet te zitten (door verhuizing) kan ik terug deze topic wat volgen.
    Ik zelf heb nog steeds niet echt een buikje. Ben ook nog niets bijgekomen.. Ik kijk er wel naar uit om een buikje te hebben. Zo is het toch nog meer 'echter' vind ik. :)

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hier alvast een echo van vandaag en zal morgen eens een buik foto plaatsen!

Alles lag er perfect bij, de nekplooi was ook helemaal goed!
    Ze dacht schaamlipjes te zien, dus een meisje!! Hihi maar ze kon het nog niet met zekerheid zeggen dus nog even wachten tot de 29ste..
    Ben zoooo benieuwd!

Benieuwd nr de rest! Fijne dag allemaal!

12. Hi dames, Bij deze weer eens een buikfoto van mij. Was alweer een poojes geleden... Ben ook benieuwd naar meer foto's van jullie buiken :)

buikje 9 mei.jpg

13. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @saffira: wauw mooie foto! En een meid leuk hoor! Ben benieuwd naar foto van je buik :)

@bolkje: mooi hoor!! Volgens mij ben je na de vorige foto niet heel veel meer gegroeid of wel?

Ik zal vanavond of morgen ook weer een update doen maar is niet veel verandert :)

14. Nee, het gaat nu inderdaad wat geleidelijker, heb ik het idee... :) Gelukkig maar, anders zou ik wel een enorme toeter hebben over 5 maanden :$

15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja precies!! Maar hij is wel mooi hoor!! :D

16. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

hier gaat alles goed.
    Afgelopen dinsdag naar de vakantie weer bij de gynaecoloog geweest.
    En alles was goed.
    De baby was nu 3,1cm (romp is gemeten) en alles was goed.
    Wat fijn om te horen.
    28 mei heb ik mijn 12 weken echo met 13 weken en 3 dagen.
    Spannend hoor.
    Ik ben zo blij als ik de 12 weken voorbij ben als ik eerlijk mag zijn.
    Vind het maar niets in de spanning te zitten...hahaha...

Verder hebben wij in New York hele mooie rompertjes van DKNY gekocht.
    Vond ze zooooooooo lief en toepasselijk..hahaha..

A.s. vrijdag gaan we het grote nieuws dan eindelijk aan de Oma van mijn man en aan tante en oom vertellen...
    Spannend hoor.
    En a.s. zaterdag willen wij het aan alle vrienden vertellen.
    Dan ben ik precies 12 weken.

Hoe reageerden ze allemaal bij jullie??

Volgende week of daarop die week vertel ik het dan op het werk!!!!!
    28 mei heb ik mijn echo en misschien vertel ik het pas dan...
    Ik weet het nog niet precies....hahaha

17. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    De naaste, die wisten dat wij onder behandeling waren van de gyn, die hebben wij het meteen vertelt toen we positief testen. Zij waren dol blij voor ons, ook toen na de 1e echo bleek, dat wij er 2 krijgen. :D

De rest van familie, vrienden, werk, enz. hebben wij het vertelt tussen de 9 en 13 weken. Nu weet ook iedereen het. Hier werd verschillend gereageerd op het feit dat we er 2 krijgen. Als je zwanger bent van 1, is het altijd positief, dan is het altijd 'oh wat leuk!' Vertel je dat je er 2 krijgt, dan zit er een negatieve toon in, als 'oeh jullie krijgen het druk of zwaar' of 'dan ben je meteen in 1x klaar'. Ik heb dan zelf zoiets van wie zegt dat wij niet een heel elftal aan kinderen willen. :D (Nee, dat willen we niet, maar misschien wel ooit een 3e) En 'druk' krijg je het zowieso, ook met 1 kindje en 'zwaar' dat ligt er aan hoe je er zelf mee omgaat en hoe de kinderen het doen. Je zou het ook veel zwaarder kunnen hebben met 1 kindje, dan met een tweeling. Maar gelukkig stoor ik me daar niet zo aan, man lief trekt zich er wel wat van aan, maar voor hem is het ook anders, omdat hij er zelf ook 1 is van een tweeling. Hij heeft meteen zoiets, 'weten jullie wat het is om er 1 van een tweeling te zijn of hoe het is om een tweeling te krijgen, nee, dan oordeel niet.'

Zo klaag, klaag, haha! Gewoon lekker de positieve kant zien en genieten! :)

18. De meeste mensen waren enthousiast...

Mijn moeder was nogal in shock, maar dat kwam misschien ook omdat we om 11 uur 's avonds (5 minuten na de test) kwamen binnenstormen om het nieuws te vertellen :p

Mijn zusje was helemaal door het dolle heen (nog steeds, trouwens!)

Mijn tante was heel verbaasd, want een week voordat ik mijn test deed zat ik bij haar met een kruik op de bank te verkondigen dat die rugpijn toch alleen kon betekenen dat ik eindelijk ongesteld zou worden na 4 maanden (niet dus :p )

Enige lullige reactie was van mijn oma. Die zei: 'ook dat nog! Ben je net je baan kwijt, komt dit er nog bij' Beetje lullig, aangezien de zwangerschap hartstikke gewenst is... Achteraf heeft ze haar excuses daar wel voor aangeboden, trouwens.

19. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ik kreeg ook al bericht om de Zwanger-doos bij de Etos op te halen. Toch leuk hoor, wat een mini luiertjes zitten erin....

toch mijn zusje (nu 15 weken) en ik (nu 13,5 weken) het met Pasen vertelden aan onze ouders, was dat natuurlijk wel ff en shock. Eerste kleinkinderen en dan meteen 2...
    Nu vertellen ze aan iedereen dat hun dochters allebei een kindje krijgen en zij een tweeling!! Ze zijn helemaal blij...

ook de Oma's en Opa waren dolgelukkig met het nieuws en onze vrienden, daar hebben we per stuk wel een half uur mee aan de telefoon gehangen (wij zijn de eerste in de vriendengroep), zulke leuke reacties.

Ik draag ook soms al buikbanden, (heb er met mijn verjaardag 2 gekregen van mijn vriend), je bent per slot van rekening maar zo weinig zwanger in je leven (ik mss maar 1 keer!!!) en ik ben er echt trots op....

Ja, wij willen het geslacht heel graag weten, dus een pretecho met geslachtsbepaling staat op het programma voor 4 juni (16,5 weken) en 20 weken is ook al gepland (26 juni)

Ik heb me een paar weken geleden aangemeld bij een opleiding Echoscopie om als proefpersoon te fungeren voor de echoscopisten in opleiding/of bijscholing. Vanmiddag mag ik komen, echt leuk een extra echo en eentje die langer duurt en ik krijg weer een echofoto mee naar huis, een vriendin gaat mee, want ik mag dus ook nog max. 2 mensen meenemen...

Bij mij is het Fontys Hogeschool in Eindhoven, maar bij jullie in de buurt is zoiets ook vast te vinden...als je dat ook leuk vindt natuurlijk!

20. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Hey donder ik mag vanavond ook naar het fontys en volgende week dinsdag ook nog een x. kom je ook hier uit de buurt?

Deel Deze Pagina