Ja, het leven kan echt super lopen Hier ook in één jaar tijd getrouwd, huis gekocht en nu dus zwanger... Voel me dan echt zo'n geluksvogel
Hè meiden, Lekker aan het kletsen? Haha Mijn vriend en ik zijn ook een jaar samen hoor! Soms voelen dingen zo goed en onze ouders zijn het bewijs dat het na 22 jaar ook nog fout kan gaan.. Leuk toch, gewoon lekker van genieten! Wij hebben nog een huurhuis maar gaan dit huis volgend jaar van de woningbouw kopen.. Lage hypotheek, lage maandlasten en als we financiële problemen zouden krijgen kunnen en moeten we het huis ten alle tijden aan de woningbouw verkopen. Er zitten iig meer voordelen dan nadelen aan! en zeker in deze tijden is dit echt iets voor ons, net iets meer zekerheid. Maar dat alles tegenwoordig duur is en dus ook je maandlasten, dat is een feit! Helaas... Fijne avond dames..
Dat klinkt ook heerlijk, Saffira! Gewoon in je oude vertrouwde huis blijven en tóch de mogelijkheid hebben om het in je eigen bezit te krijgen. Als wij niet zo'n vervelende bovenbuurman hadden, had ik dat ook wel gewild met onze vorige huurwoning... Maargoed, we zitten hier nu gelukkig ook goed
O dat is idd vervelend! Dan zou ik ook liever iets anders kopen ja.. Ik woonde gelukkig al in een 2 onder 1 kap, eigen oprit en achter ook nog eens een tuin van 23 m diep! We zijn al lekker aan het klussen en als we het gekocht hebben dan volgt er nog veel meer.. Heerlijk! Hebben jullie nieuwbouw gekocht?
Nee, bestaande bouw We wonen nu in een superbuurt, hoor! Heel dichtbij winkels, openbaar vervoer én het is een kindvriendelijke wijk. Er mogen hier voor de deur bijvoorbeeld geen auto's rijden. Dus hoef me nooit zorgen te maken als de kids opeens de tuin uitschieten... Al zal dat nog wel even duren natuurlijk
Hey! Heerlijk gekletst weer Blijft lastig vind ik nu wat te doen met een huis.. Wij hebben ook gekocht uiteindelijk maar gelukkig net voor alle nieuwe strenge regels over het aflossen erbij kwamen waardoor onze maandlasten nu nog niet zo heel hoog zittenl wij hebben wel zelf besloten al meer af te lossen omdat we uiteindelijk over een aantal jaar weer weg willen hier en dan de kosten ineens heel erg omhoog zouden gaan nu hebben we nu ook al wat hogeren kosten waardoor de overstap straks minder groot gaat zijn. Ook zijn wij nog jong! We waren beide 24 dat we dit kochten nu 25 Wat betreft rente zijn wij voor 10 jaar vast gegaan. Maar ja wij konden t beetje extra per maand wel missen en vonden de zekerheid die we nu hebben wel fijn ivm de kleine waarvan we wisten dat we daar graag voor wilde gaan als t huis klaar was. Zo en dan ga ik nu weer s ff een foto maken dus tot zo haha
Wij hebben dus een lineaire hypotheek afgesloten. Dat houdt in dat het bedrag dat we per maand betalen bestaat uit elke maand 1/360e deel van de hypotheeksom en rente. De rente die we moeten betalen wordt steeds minder, elke maand 2 euro ... Maar de beginlasten zijn wel vrij hoog! We hadden gedacht dat we dan het eerste jaar extra konden aflossen en dat ik dan daarna wel zo'n beetje zwanger zou kunnen worden na het ontpillen.... Maar dat bleek dus al 3 maanden na het kopen van het huis te zijn... Dus van dat extra aflossen komt nu even niet veel terecht Ach, we redden het wel... Al zal het wel krap worden, denk ik... zeker de eerste jaren!!
Zo nou daar komt ie dan hoor. Deze is van smorgens dus en normaal doen wij s avonds een foto maken dus dees is niet zo groot als normaal haha ( oh niet letten op hoe vies die spiegel is haha hij staat in de badkamer te wachten tot ie word opgehangen kan worden maar door t vocht van t douchen is t plastic zo goor geworden)
Bolkje: ja soms gaat het sneller dan je denkt he!! Haha.. Maar je kan tegenwoordig op zoveel andere dingen besparen, komt vast goed. Mijn zusje en der vriend doen altijd boodschappen bij de AH, wij hebben hier een sparr, ik vertik het om de grote boodschappen daar te halen. 1x in de week rij ik nr de Aldi, sla in en de rest ALS ik iets nodig heb haal ik dus even bij de buurt super. Daar kan je zo ontzettend op besparen! Elleinad: ochtend of avond, het is en blijft een mooie buik!! Haha.. En flink ook. Zal straks ook weer ff 1 maken en plaatsen. Dan zie je het verschil wel! En voor mij is het zelfs de 2e..
Hier mijn bijdrage van vandaag: 17 weken en 4 dagen, in de ochtend. Beschaafd buikje vind iedereen, maar ben in totaal nu wel 6 kilo aangekomen.... :-O hihi..
Mooie buikjes hoor dames. @Saffira29 en Elleinad Wel grappig om te zien dat jullie allebei een tattoo hebben op de buik. Wat toevallig...hahaha. Ik ben trouwens ook al 4 kg aangekomen...Schok me kapot @bolkje, gelukkig is niet alles te plannen...haha. Dus jullie kindje wilde er graag eerder zijn dan jullie hadden gedacht @Saffira29, klopt. Ik doe dat ook. Altijd opletten waar ik boodschappen doe. Koop vaak aanbiedingen. Dat wat ze in de aanbieding hebben eten wij ook. Makkelijk toch?
Ja, haha... Nou ja, opzich wilden we het al wel hoor, maar we hadden gewoon niet verwacht dat onze wens zo snel in vervulling zou gaan Het is geen ongelukje, maar het was ook niet 'gepland'... We noemen het een 'gelukje'
Moet je nagaan hoe ik me voel met m'n 6 kilo!! Hahaha.. Ja idd, ik had het ook al gezien! Grappig. Ik heb die van mij zelf ontworpen omdat ik graag iets wou als aandenken aan mijn overleden broer. (Helaas nooit gekend) Volgens mij heeft elleinad haar tattoo met haar beroep te maken wel erg leuk! Eten wat in de aanbieding is, is idd handig! Dat doe ik niet, maar het is wel een idee.. Als ze het dan niet lekker vinden zeg ik gewoon: helaas, dit was in de aanbieding, morgen nieuwe ronde nieuwe kansen haha.. Bolkje: idd, een gelukje!! En zo is het ook.. Ik noem mijn dochter ook nooit een ongelukje maar een verrassing, anders klinkt het gelijk zo negatief terwijl ze nooit negatief voor mij kan zijn. Zo, ik ben vandaag eens bezig met foto albums inplakken, iets wat er normaal nooit van komt, maar aangezien ik toch thuis zit... Why not!
Wat leuk om jullie buikjes te zien! Hierbij mijn bijdrage met 18wkn en 3 dgn. Hier ook al zeker 5 kg aangekomen. De batterijen van de weegschaal zijn leeg.. Balen 😊
@saffira: mooi hoor!! En.. Was je lekke vrij vandaag? Of heb ik iets gemist en zit je verplicht thuis? @bolkje! Leuk! Een gelukje! Een ongelukje klinkt idd zo negatief!! @linnepin: mooi hoor! Ze ziet die van mij er 's avonds ook ong. Uit! @hier: helemaal op van de zenuwen! Over twee uurtje echo!! Haha verder geen idee of ik nog meer ben aangekomen dan de 2 kilo. Zal binnenkort weer is wegen al ben ik een beetje bang!! Hoe ging dat vorige keer bij degene die al een kleintje hebben? Is t normaal dat je nu al veel aankomt of gaat t totaal dan nog wel behoorlijk stijgen? Nou tot straks
@Elleinad. Spannend!! Pretecho & Geslachtsbepaling of controle? Altijd leuk om je kleintje weer te zien 😊 Ik heb geen flauw idee of het normaal is om nu al veel aan te komen.. Mijn borsten wegen al zo'n 3kg zwaarder volgens mij, dus het zal vast geen kwaad kunnen! Hoop alleen echt niet dat ik bij diegene hoor die zo'n 25 kg aan komt tijdens de zwangerschap.. Toch maar weer batterijen voor in de weegschaal kopen bedenk ik nu 😊 Veel plezier bij je echo!!
ik zal van de week ook weer eens een foto maken. heb wel echt al een flinke toeter zegven de mensen om me heen, maar ben toch nog maar 3 kilo aangekomen bij mijn eerst edochter ben ik in totaal mss 8 kilo aangekomen en ging ik na een nachtje ziekenhuis weer in mijn eigen kleren naar huis (das al 8,5 jaar geleden) bij de tweede ben ik 11 kilo aangekomen en is het er nog niet helemaal af hahahaha!! bij mij kwamen de meeste kilo's pas op het eind van de zwangerschap.
Elleinad, hoe was de echo???? Ik zit idd thuis. 3 dagen nadat we er achter kwamen dat ik zwanger was werd mij verteld dat mijn contract niet verlengd werd. Hiervoor heb ik bijna 6 jaar een vaste baan gehad maar het werd tijd voor iets nieuws, soms pakt het goed uit en soms niet. Helaas was er weinig tot niets te doen bij mijn laatste werkgever en dit is ook de reden geweest van mijn einde contract. Nu dus thuis, voorlopig ww, maar dat is ook waardeloos haha.. Heb ik hier nou 10 jaar hard voor gewerkt?? :-/ Maar goed, we redden het wel.mogen gelukkig niet klagen.. Ik ben bij mijn dochter van 10 destijds 26 kilo aangekomen!!!! Hahaha ( ik was wel heel dun toen hoor) en binnen een half jaar woog ik weer 60 kilo..... En met een lengte van 1.80 m is dat niet veel! De verloskundige heeft al wel tegen me gezegd dat ik het heel bont moet maken wil ik nu weer zoveel aankomen, aangezien ik al bijna op de helft ben en nu 6 kilo. Dat ging de vorige keer veel sneller. Persoonlijk denk ik rond de 15 kilo aan te komen totaal, als het zo blijft gaan als nu.. Haha Linnepin: ook een heel mooi buikje hoor!! :-D En 5 kilo kan dus prima, heel netjes..