November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Deze box ziet er ook echt leuk uit. Hopen dat wij ook nog een keer naar de Babydump gaan, ik heb al veel spulletje (gekregen) en wij moeten er toch minstens een halfuur voor rijden en de benzine is niet echt goedkoop.

Ook ik heb die van prenatal en kruidvat aangevraagd. Na de bevalling en met een geboortekaartje kan je bij o.a. Jan Linders, C1000 en PLUS supermarkt ook een pakket ophalen.

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Nou, dan kan ik het ook wel zeggen:

Ik vind er ook nog niet veel aan! Haha..
    Behalve op de momenten dat ik haar voel, dus ik hoop dat die momenten veel vaker en sneller voor gaan komen.... :p

3. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Ohh ik was al bang dat ik de enige was die er niks aan vind, maar gelukkig niet :D
    Ik hoop dat ik het ook gauw ga voelen en het dan leuker ga vinden!

4. Het is een beetje taboe, denk ik, om te zeggen dat je het saai vindt of er niet zoveel aan vindt.... Denk dat het wel steeds leuker gaat worden naarmate je hem/haar vaker voelt...

5. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat een heerlijk geklets weer :D

@ saffira: was vanmorgen nog vergeten te zeggen dat nu je t verteld van je baan ik t weer kan herinneren. wel balen zeg! en wat je zegt.. daar heb je dan tien jaar hard voor gewerkt :S

@hier: tja saai zou ik mn zwangerschap niet willen noemen maar ik kan niet wachten tot ik de kleine man meer ga voelen idd. ik denk dat ik er wel aan beetje vanuit ben gegaan dat t allemaal niet zo snel zou gaan want ik vind t wel oke zo. ik geniet er wel echt van als ik er met iemand over praat of m voel natuurlijk. nu helemaal want eerst twijfelde ik of t de uk wel was maar nu weet ik t wel zeker!!

dus ik zit zeker weten op de BLAUWE wolk :D haha en over twee weken alweer een echo!! heerlijk zeg! naja jullie merken t wel ik ben helemaal in love en aan t genieten maar om dan toch even mee te klagen! ik ben wel snel geirriteerd en reageer dat op vriendlief af die dan domme en vervelende grapjes gaat zitten maken waardoor t nog erger word!! grrrrr dan word ik echt boos en als ie te ver eindigt t in janken haha. vervelend maar t hoort erbij dus ergens kan ik er ook wel weer om lachen.. wel jammer dat ik veel minder geduld heb.. merk wel als ik mn lessen aan het voorbereiden ben en ik niet op een dansje kan komen ik het liefst met iets zou gaan gooien ofzo haha maar ja dat helpt ook niet dus doe t maar niet..

wat betreft t werk is het wel pittig ja. maar ja in de lessen kan ik naar mij idee niet echt rustiger aan doen want vind t niet netjes tegen over de kids en deelnemers om alles maar een beetje half voor te doen en vervolgens te verwachten dat zij t wel allemaal netjes en strak doen maar ja misschien moet ik dat dan toch maar gaan doen want dit is ook handig! dan leg ik gewoon aan ze uit waarom het is denk ik.
    ook zitten we nu in de voorstellingsperiode wat super druk is dus als zaterdag daar de laatste van is geweest heb ik ook veel meer rust :D

zo dat was mijn hele verhaal dan ik ga weer snel verder met mn kostuums afmaken :S

6. Kijken jullie wel eens bevallingsfilmpjes? Ik zit nu een hoop afleveringen van one born every minute te bekijken,.... Vind het allemaal heel interessant maar maakt me ook wel nerveus afentoe :)

7. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Bevallingsfilmpjes? Ik denk dat ik daar ontzettend onzeker van zou worden, al die dingen die fout zouden kunnen gaan :l

Trouwens, vraagje. Nog meer mensen die als ze op hun rug gaan liggen een harde bobbel voelen net boven schaamstreek? Het is ook echt te voelen in mn buik(zonder handen) dat daar iets zit. Gisteravond verschoof die bobbel de hele tijd in mn buik; alsof er een grote luchtbel in mn buik zat; alleen waren het nu niet mn darmen^^
    Harde buik is het niet, die harde bobbel is veel groter in mn buik dan.

8. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Dat is je kindje en dan voel je hem dus waarschijnlijk. Ze omschrijven het meestal als een luchtbel als je hem voor het eerst voelt.

9. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren

Jammer dat je veel minder geduld hebt hè! Hahaha
    Heeeeel herkenbaar!

En om even op het zwanger zijn terug te komen:

Ik vind het idd we saai, maar tegelijkertijd ook niet erg om zwanger te zijn. Dit is de 2e en ook nu weer zo weinig kwaaltjes, dat ik echt van geluk mag spreken. Alleen je voelt nog zo weinig, kan niet meer alles wat je normaal zou doen en het duurt nog zoooo lang!

Normaal heb ik al niet veel geduld.. Maar hierin helemaal niet! Haha
    Ben zo benieuwd op wie ze lijkt, wat voor kleur haar ze heeft, of ze ook een beetje op mijn dochter lijkt, of de gezond is! En zou haar zo graag willen knuffelen.. Hihi
    Maar goed. Die 9 maanden zijn nodig en dus is afleiding en rust nemen het belangrijkste.

Even over je danslessen, ik snap denk ik wel wat je bedoeld maar ik ben het er niet mee eens. Haha
    Jij bent zwanger, die kinderen niet.
    Als je alles netjes wilt blijven uitvoeren omdat hun dat ook moeten, dan kom je jezelf straks misschien wel flink tegen. Luister naar je lichaam, hoe cliché dat ook klinkt.
    Ik sta ook altijd klaar voor anderen en loop overal mee te slepen, maar wie zit er savons met rugpijn op de bank? Ik, niet hun..

Dus ik zou het gewoon uitleggen en dan brengen ze maar begrip op! Haha
    Het is niet voor eeuwig en als je bevallen bent en je verlof over is kan je alles weer tip top uitvoeren! ;)

Bolkje: ik ga die straks ook eens kijken!!
    Valt mee hoor meiden, uiteindelijk als je zelf bevalt, zul je zien dat het zo anders voelt en is. Kan het niet uitleggen. ;)

10. Ja, het ziet er afentoe echt verschrikkelijk uit... vooral dat moment als het hoofdje er half doorheen is, je ziet dan echt alles zo strak gespannen staan! :$ Doodeng vind ik dat en kan me er geen voorstelling bij maken.

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    O ik heb er vanavond ook een paar gezien en ik zit gelijk te janken! Haha
    Zo mooi....
    Oké, bij een ander ziet het er wel viezer uit haha en vooral meer bloed lijkt wel.. Maar verder, zo lief en mooi hoe ouders reageren! ;)

12. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.620
    174
    63
    Bij mij is het net andersom :p heb meer zin

13. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    ooh stemmings wesselingen... breek me de bek niet open :( ken ze ook..

libido daar integen...... das echt niet normaal meer :) maar dat vind man lief nirt erg geloof ik ;)

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hahaha.. Oke, duidelijk! Hier ben ik tot nu toe de enige zonder libido.. :p

Ik vind het best zielig voor m'n vriend, maar alles zit in m'n hoofd behalve "dat"... Haha
    Misschien als alles straks klaar is en ik meer rust in mijn hoofd heb dat het nog komt, maar ik heb er een hard hoofd in.

Voor nu, truste dames! :)

15. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Bij mij is het ook pas sinds een week of 4 hoor.. daarvoor was het ook 0,0 ;)

Komt vanzelf wel weer terug :)

Truste!!

16. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @saffira: ja je hebt wel gelijk qua danslessen maar ik vind t super moeilijk! Haha moet t maar even heel snel gaan leren denk ik :)
    Enuh qua libido is t bij ook niet echt veel hoor! Vriendlief is er echt niet blij mee want ik gestopt was met de pil was t echt heeeell hoog haha maar nu.. Voelt voor hem vast alsof ie alleen zn trucje mocht doen en nu de klus geklaard is t niet meer nodig is haha arme vent!!

Enuh bevallingsfilmpjes.. Ik heb er 1 gezien en tja weet niet zo goed wat ik ervan moet denken.. Ik kreeg laatst te horen dat t voelt alsof er een gasbrander op staat van de eerste pers wee tot t hoofdje er door is :S pfoe lijkt me niet echt fijn! Maar ik wil denk ik niet te veel er naar kijken want wil mezelf niet bang maken en er gewoon goed geinformeerd ingaan en proberen t ontspannen! Ik denk dat dat t beste werkt.. Maar ja.. Of dat lukt tegen die tijd haha

Nu ga ik lekker slapen! Truste!

17. Hier kwam de libido ook pas een paar weken geleden terug. ;) Dus maak je geen zorgen hoor ;)

@Saffira: ik moet ook altijd huilen bij die filmpjes... Ondanks dat ik het ook eng en spannend vind kan ik ergens ook niet wachten tot het zo ver is.

18. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Hier alles goed, moest wel ff tijd nemen om bij te lezen hoor. Ik heb het denk ik een beetje te druk momenteel om alles bij te houden, maar komt goed.
    Mijn baas is momenteel op vakantie, dus heb nu wel ff tijd, hahaha.

Wij hebben vorige week een superleuke pretecho gehad en weten nu ook wat het wordt. We hebben alleen besloten het ons geheimpje te laten. Ik zou het jullie best willen vertellen, maar aangezien mijn zusje ook in november uitgerekend is...., toch maar niet.

Ik ben op dit moment nog maar 2,5 kilo aangekomen. Niet veel, maar ik begreep van mijn verloskundige dat vrouwen met al een maatje meer voordat ze zwanger worden, vaak tijdens de zwangerschap minder aankomen, omdat de kleine ook van je reserves neemt. Ik zie het maar als voordeeltje, want eigenlijk mogen er straks naast de zwangerschapskilo's nog wel een stuk of 15 tot 20 extra af....

Ik ben (in de spaarzame vrije minuten die wehebben) bezig met gebeurtenissenkaartjes voor onze uk. Dat zijn kaartjes in verschillende kleuren op A6 formaat met allerlei gebeurtenissen (soms met foto of afbeelding) op verschiilende data, zoals wanneer we de zwangerschapstest gedaan hebben, kinderkamer gekocht hebben, pretecho gehad hebben enz.
    Die kaartjes komen straks aan een slinger in de babykamer te hangen en later maak ik er een boekje van.

Naam zijn we al uit, ook zeker niet eentje uit de top 10 (ookal zitten daar hele leuke tussen, maar ik heb zelf ooit in de klas gezeten met 2 meiden met dezelfde naam als ik en da's toch minder)

Minpuntje: ik heb op dit moment blaasontsteking, grrr, niet echt tof, maar ja, je doet er weinig aan (wat je eraan kunt doen, doe ik iig allemaal al). De huisarts wilde het zelfs op kweek zetten om precies de juiste medicatie voor te kunnen schrijven, heb nu een algemeen middel wat iig samen kan en geen kwaad kan voor de kleine uk. Hopelijk ben ik er snel vanaf, want dit schiet natuurlijk niet echt op.

Hebben jullie al veel gekocht/gekregen? Ik heb soms het idee dat er bij ons al enorm veel in huis staat (en dan zijn de meubeltjes en box nog niet eens geleverd!!!)
    Gelukkig wel geconcentreerd op 1 slaapkamer (de a.s. babykamer), dus staat niet echt in de weg.

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Hai meiden!
    Libido is ook hier niet echt heel groot hoor! Ik vind het wel prima, en ik heb het idee dat ook manlief het niet heel erg vind. Ik heb zo'n vent getroffen die niet zo'n mega libido heeft, dus volgens mij vind ie het wel ff lekker rustig zo :)

Bevallingsfilmpjes heb ik nog niet gezien en weet eigenlijk ook niet of ik er op zit te wachten om dat allemaal te zien..
    Haha een gasbrander, auw!! Dat geeft idd ook moed :D Een vriendin van mij zei van de week dat als je het idee hebt dat je dood gaat, je nog maar 1x hoeft te persen en dan is het erg.. Ook zo'n fijne opmerking.. Nou, dat het zeer gaat doen is iig iets dat wel duidelijk is.
    Ik hoop dat ik op m'n moeder lijk, want die had ze er alle 3 zo uitgewerkt :D Qua zwangerschap heeft ze altijd net zo weinig kwaaltjes gehad als ik, dus dat geeft moed!

Ik ben gister onwijs hard onderuit gegaan in de douche. M'n kont is bont en blauw en doet retezeer. Wel ff schrikken want heb me vast proberen te grijpen aan de douchecabine en hierbij ook deels mn buik geraakt. Hele rooie striem eroverheen.. Zo'n kleintje kan hoop ik wel wat hebben toch? Raakte wel lichtelijk in paniek.. Nou vind ik het wel balen dat ik ons hummeltje nog niet voel, en wil ook niet om ieder wissewasje de vk bellen, maar ben wel geschrokken :(

Meiden, geniet van jullie dag!

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hahahaha zo moet mijn vriend haast ook wel denken! Arme hun.. Hihi

Over dat bevallen: zo heb ik het NOOIT ervaren. Het enige dat pijnlijk was en meer niet, waren de weeën!! Alsof je menstruatie kramp hebt en dat x 20 of zo.. Echt heftig! Maar mijn dochter zelf voelde ik niet. En mijn dochter zat muurvast, want ze lag in kruin. Zelfs nog een knip gehad waar ik niets van voelde en daarna nog 3 of 4 x moeten persen....
    (Normaal als je een knip krijgt komt het kind er praktisch gelijk uit)
    Zo vast zat zij dus. Niets van gevoeld, gasbrander herken ik totaal niet!
    Als ik er aan terug denk, viel het misschien wel mee. De weeën komen soms zo snel dat je ze bijna niet meer weg gepuft krijgt.. Maar verder....
    Gewoon op je af laten komen denk ik... Vrouwen krijgen dan zo'n soort oerdrang, je kan alles op zo'n moment.. Niet te druk om maken! Voor je het weet is het ook weer voorbij! Echt.. :)

Donder: een blaasontsteking is zeker niet prettig! Maar hou het goed bij hoor..
    Je kan ook cranberry bruistabletten halen bij het kruidvat ofzo, schijnt erg goed te helpen!! En veeeeeeel drinken. Bij mij is het ooit een keer doorgeslagen naar m'n nieren, GEEN PRETJE!
    Maar nu je zwanger bent houden ze het extra goed in de gaten dus je bent er vast snel vanaf.
    En beter uitplussen hè.... Ik blijf tegenwoordig ook gewoon net even iets langer zitten zodat ik zeker weet dat elk druppeltje er uit is, haha.
    Normaal altijd snel snel snel..

Linnepin: gewoon bellen!! Daar zijn ze voor. Als je je zorgen maakt moeten hun die zorgen bij je weg nemen... Echt hoor, ik doe het ook als ik weer eens twijfels heb en bij ons zijn ze zoooo lief!!
    En beterschap met je bibs! Haha..

De gasbrander moet je vergeten! Haha.. Mijn moeder zei ook altijd dat ze wel ergere pijnen had meegemaakt, terwijl het voor mij toch wel iets erger voelde.
    Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik mijn leven lang paard gereden heb en m'n bekkenbodem spieren aardig ontwikkeld waren, dat kan flink tegenwerken bij een bevalling en ze lag dan ook nog eens niet goed met haar hoofd. Dus ja...

En die vrouwen in die filmpjes schreeuwen wel heel erg zeg!!!
    Niet normaal. Stom ook eigenlijk want dan verlies je de meeste kracht..
    Beter je lippen op elkaar houden, heb ik ook gedaan en m'n vk zei dat ik echt super hard heb geperst.

Ik wou dat ik zo'n vent had, die van mij zou elke dag wel kunnen als ik dat ook zou willen.... Pffffff veel te vermoeiend! :p

Deel Deze Pagina