bedankt voor de tip! Ik heb nu een eerste lading cakejes gemaakt. die gaan straks in een luchtdichte bak in de vriezer. ik wil er ook een paar in een diepvrieszak doen. kijken wat het lekkerste blijft. De versiering kan ik inderdaad ook wel van te voren maken. Ik heb fondant gehaald en ook nog van dat kant en klare icing. Bij maakjetaart.nl heb ik allemaal leuke figuurtjes gekocht! Voetjes, handjes, rompertjes, flesjes... en natuurlijk allemaal in de goede kleur. spul is allemaal tot 2014 houdbaar, dan moet de kraamvisite toch wel geweest zijn! Op zich is het dan niet zo veel werk meer om er wat icing op te doen en dan die figuurtjes er op te drukken. zelfs mijn vriend moet dat kunnen in de kraamtijd...
Saffira en mama2girls: super mooie buiken!! Grappig gedaan ook zo van bovenaf saffira!! En mama2girls weet niet of je de foto's met de ipad maakt maar dat maakte bij mij het verschil. Ik hield de ipad eigenlijk verkeerd om als t ware en toen ik dat andersom deed bij de foto maken kwam ie hier ineens goed erop En marietje: super leuk zeg!! Ziet er vast heel leuk uit!! En idd wat je zegt dat moet een man ook nog wel kunnen toch wij hebben hier besloten ook cupcakes te maken! zaten nog te twijfelen maar nu ik hier las dat je ze kan invriezen vind ik t helemaal top!! Haha en we doen dan chocolade glazuur of icing erop en dan blauwe muisjes erover wat simpeler dan die van jullie dus maar ik vind t helemaal leuk haha Hier vanmorgen echt iets geks gehad!! Zat echt te twijfelen of ik de vk moest bellen! Ik lag nog in bed en voelde ineens mn hele buik samen trekken!! Schrok me rot maar deed geen pijn! Baarmoeder helemaal hard en buikspieren ook aangespannen :S terwijl ik voor mn gevoel niets deed! T hield heel even aan en liet toen weer los.. Daarna de rest van de dag geen lastvan gehad.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is t gewoon een iets heftigere harde buik dan dat ik tot nu toe heb gehad?
Wij (lees: mijn vriend) twijfelen heel erg over of we straks misschien een kraamfeest willen geven ipv alle familie, vrienden, bekenden per stel een avond op visite hebben. Gewoon 1 dag een hele middag feest (en dan zijn er altijd mensen die niet kunnen komen op die dag en later apart op een avond willen komen) Ik wil nl. niet wekenlang een paar avonden in de week hetzelfde verhaaltje vertellen en dezelfde vragen beantwoorden. De uitnodiging kan dan ook meteen onderdeel van het geboortekaartje worden) Aan de andere kant, danm is het wel 1 middag heeel druk, misschien te druk voor mij. Mijn vriend zijn bezwaar is dat hij dan alles moet regelen en 'opbouwen'. In mijn ogen onzin, want mijn ouders en zijn ouders willen daar gerust bij helpen. Wat zouden jullie doen? Wij maken ons geboortekaartje overigens helemaal zelf (handig schoonzusje helpt, die is ontwerpster, scheelt natuurlijk wel een hoop!!!) Hier nog helemaal geen last van vocht vasthouden, gelukkig maar. Ik kan de warmte tot op heden nog wel goed verdragen, regelmatig mijn voeten in een koud (baby)opblaasbadje... Trappelen gaat hier nu ook flink tekeer, maar dat is helemaaaal niet erg...
Ik heb iets raars, wat ik nog niet eerder gehad heb.... gisteren ging ik een krop sla uit de tuin halen. toen ik door mn knieen ging, had ik ineens een hele scherpe pijn boven in mijn buik. beetje aan de linkerkant, net onder mn middenrif. ik moest ff blijven zitten, zo pijn deed het. daarna zakte het wel weer weg, maar heb de hele avond (en nu nog een beetje) een heel hard gevoel op die plek. de rest van de buik voelt wel gewoon goed. het doet dus gewoon echt zeer. iemand enig idee wat dit is?? Dit zijn toch niet de banden? net ook aardig wat bloed bij de ontlasting. heb ik al eens eerder een paar dagen gehad. mn stiefmoeder denkt dat het los van elkaar staat. op zich denk ik dat zelf ook en ben ook niet iemand die meteen aan de telefoon hangt met elk kleinigheidje.... had dit ook al ergens anders geplaatst, maar wou toch jullie mening nog ff... Mn vriend zat eerst ook te denken aan een kraamfeest. Op zich leuk, maar ik zit niet echt te wachten op heel veel mensen in een keer, als ik nog niet zo lang geleden bevallen ben. dus doen toch maar alles apart. wel zo snel mogelijk, zodat we geen half jaar bezig zijn met de kraamvisites!
@ Donder, wij doen wel een kraamfeest.. Ik heb geen zin in weken bezoek van ooms, tantes en kenissen waarbij je het eigenlijk niet kan maken om geen kaartje te sturen. Onze naaste familie en beste vrienden komen natuurlijk sowieso wel al eerder, maar de rest mag lekker weken later komen. Wij hebben voldoende ruimte bij mijn ouders thuis om het feest daar te geven. Het is wel een middag even druk, maar ben er daarna ook lekker weer vanaf. Hier ook geen last van vocht vast houden, echt helemaal nergens last van. Ook niet van de warmte.. Ja het is heus wel warm, maar dat vind iedereen dus geen klagen hier. En idd ook nog steeds een hoop getrappel, leuk! @ Marietje, ik heb geen flauw idee wat het kan zijn. Als je twijfeld of jezelf ongerust maakt, gewoon bellen hoor! Ik ben ook niet zo iemand die steeds aan de telefoon hangt, maar vaak kunnen ze je direct even geruststellen of mag je misschien wel even langs komen.. Daar zijn ze tenslotte voor toch? En leuk die cupcakes!! Helaas ben ik echt totaal niet creatief, kan nog geen eens een cupcake bakken, laat staan dat ik deze ook nog moet versieren. Dus het zal wel gewoon cake van de bakker worden, met slagroom.. En dan op het kraamfeest bestel ik ze wel bij de bakker.. weer ik zeker dat ze lekker zijn @ saffira, mooie buik hoor! Leuk zo van bovenaf. Geniet van je vakantie op de camping! @ mama2girls, ook al zo'n mooie buik! Leuk om steeds die buiken voorbij te zien komen @ Elleinad, ik denk idd als eerste aan een harde buik, maar zo erg als jij het omschrijft heb ik het ook nog nooit gehad.. Voel je nog steeds een hoop getrappel? Ook voor jou, als je twijfelt echt gewoon bellen!
Pfft, ff mijn hart luchten als dat mag hoor Ben echt helemaal nerveus! Ik zit dus op zwangerschapsyoga, maar omdat de andere meiden uit mijn klasje daar nét mee klaar zijn, ben ik nu alleen over. Dus hadden ze gevraagd of ik dan voor één keer met de normale yoga mee zou willen doen. Ben nu helemaal nerveus dat ik straks met allemaal van die afgetrainde dames daar zit, die heel flexibel zijn en ook nog eens superslank. En natuurlijk kennen ze elkaar allemaal al. En omdat ik nog geen supergrote buik heb zullen ze niet zomaar doorhebben dat ik zwanger ben. Dus ik ben bang dat ik me gewoon helemaal niet op mijn gemak voel straks. Daarnaast ben ik ook bang dat er geen nieuwe meiden bij de zwangerschapsyoga komen en dat ik straks elke week mee moet doen met gewone yoga. En omdat ik nu al 25 weken ben, stap je ook niet zo snel meer over naar een andere cursus.... zeker niet tijdens de zomervakantie-periode. Bluh!
Wij gaan vanavond lekker nr huis!! Ik heb gehad in die warme sleur hut.. Haha Lekker nr huis, m'n hond weer zien m'n eigen bedje. Heerlijk! Bolkje: ik zou zeggen, lekker maling aan hebben en gaan! Misschien kan je je voorstellen aan hun door te zeggen: ik ben .... (Waarschijnlijk geen bolkje hihi) ik ben 25 weken zwanger en ik doe met jullie mee omdat er niemand meer over is uit m'n huidige groepje.. Hahaha.. Ik snap je... Zou het zelf ook hebben.. Maar aan de andere kant, lekker boeiend wat anderen denken. Je gaat voor jezelf. Maar wel jammer zeg!! Ik doe niet aan yoga of gyn en je woont vast niet bij me in de buurt, maar anders had ik me zeker aangemeld om je gezelschap te houden! Linnepin: ik ben ook helemaal niet creatief! Haha Ik kan het allemaal wel, ik heb er alleen geen zin in. Wij geven geen kraamfeest. Tenminste, ik heb er niet eens over nagedacht. Wij sturen alleen de mensen een kaartje die ik ook langs wil hebben.. Zo heb ik een oom en tante die ik praktisch niet meer spreek, nou die krijgen ook geen kaartje. Geen behoefte aan en merendeel van m'n familie begrijpt dat wel en voor de rest: pech.. Haha Ik vind het niet erg om bv 2 weken lang mensen over de vloer te hebben. Een half uur is lang zat. Daarna stuur ik ze gewoon weg.. Beetje plannen dus. Hier ook geen last van vocht, maar net zoals iedereen de warmte wel aardig zat..
Da's lief, Saffira Ik heb al een oproepje op het forum geplaatst, dus ik hoop dat er nog iemand op reageert
@linnepin: ja doe ik ook wel hoor! ik voel nog vollop getrappel gelukkig en na die ene keer niet meer gehad.. Dus t zal wel haha @marietje: oei klinkt niet fijn! Hoop dat t snel afzakt! @bolkje: idd gewoon gaan! Kan jou t wat schelen wat de andere ervan denken! En iedereen is tijdens de les als t goed is ook met zichzelf bezig toch!? Hopen dat er iemand op je oproep reageert! Zou wel echt jammer zijn als er geen nieuw groepje meer komt! Wat betreft de hitte gaat t nu weer wat beter! Maandag en dinsdag wist ik echt niet waar ik t zoeken moest! Normaal had ik hier nooit zo een last van maar nu! Pfff! Maar geniet nog wel van t zonnetje ook hoor! stuk beter dan regen! Haha En vocht vast houden heb ik een week last van gehad toen ik als leiding mee was naar een zomerkamp.. Veel lopen, weinig slaap en toen zag ik ineens dat mn enkels twee keer zo dik waren ongeveer haha. Kon er wel om lachen want had er geen last van en toen ik thuis was gewoon even een paar dagen rustig aan gedaan en mn voeten omhoog en toen was t weg! Nu ook geen last meer van gehad Verder ben ik klaar met schilderen in de babykamer! wat een heerlijk gevoel is dat zeg!! Vanavond gaan de meubeltjes erin en dan kan ik kijken wat ik verder nog wil/moet hebben echt heerlijk dit!!
Heel goed!! En fijn dat het zo mee viel.. Wij zijn net thuis. Heerlijk m'n eigen huisje weer.. Hond blij.. Poes reageert niet anders dan normaal haha.. En zo lekker ons eigen bedje in! Truste allemaal!
Toppie bolkje! Maar goed dan dat je toch gewoon gegaan bent! En saffira heerlijk he! Weer lekker je eigen bed en eigen spulletjes! Haha vakantie is lekker maar ik vind thuiskomen ook altijd wel weer fijn
Ja idd! Haha.. En ik krijg altijd een moment waarop ik denk: ik wil nr huis.. En dan gaan we dus ook' Net flinke regen en onweersbui hier gehad.. Benieuwd of het zo wat minder benauwd is buiten.
Jaa Bodien leuk hè?? Mijn moeder heeft hem van de week ook voor het eerste gevoeld, en m'n zusje ook! Super leuk Anke, je hebt echt al een mooie flinke buik! Hier vandaag vakantie gekregen, yeah! We vertrekken zondagavond naar Zuid-Frankrijk, heerlijk!
Bodien: mooie buik zeg!! (Ook leuk jurkje trouwens ) Hier 1 van mij, vanochtend gemaakt. Op elke foto lijkt m'n buik hetzelfde, vind ik dan.. Haha Nou ja, prima eigenlijk, hopen dat ie niet opeens hard gaat groeien want dan ben ik toch bang littekens te krijgen.. Het is hier opeens heeeeel donker en het regenen is begonnen! Heerlijk!