November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Meid mijn buik zit al helemaal onder de straiie....ondanks het smeren en masseren. Je hebt zeker mooi buikje

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Thnx!! :D ben er ook blij mee..

Jouw buikje is ook wel iets groter.. ;) ik heb het ook een klein beetje hoor!
    Maar dat is van m'n dochter, helemaal onderin gelukkig en die streepjes zijn al wit. Ik mag qua striae dus niet klagen nee..
    Mocht ik het alsnog wel meer krijgen dan besef ik me ook wel dat er iets moois tegenover staat. Maar het blijft voor ons vrouwen toch vervelend..
    Die mannen zeuren dat ze het 9 maanden lang zo zwaar hebben maar wij dragen de littekens ons leven lang... :p

Het is hier buiten gelukkig weer wat afgekoeld zeg! Ik weet niet hoe het bij jullie is..?
    Hierdoor heb ik eindelijk weer de puf om iets in huis te doen.. :)

3. xAnke

xAnke Niet meer actief

@striae ik heb gelukkig nog niks op mn buik, ben vorig jaar 10 kilo afgevallen dus geloof dat er nog aardig wat rek in mn huid zit. heb wel op mn heupen maar die heb ik al sinds mn puberteit ( kreeg ineens heupen, te snel gegroeid ) die worden nu wel weer beetje rood, ook op mn onderrug zie ik een paar lichte streepjes, net als de binnenkant van mn dijen en onderkant van mn borsten ( misschien had ik ze al dat het me nooit eerder is opgevallen ) maar ben nu ook al 10 kilo aangekomen.. Ik vind het helemaal niet erg, mn vriend zegt elke dag hoe aantrekkelijk hij me vind en dat doet me heel erg goed! En ik weet waar ik het voor doe.. en dat is voor het kleine wondertje in mn buik!

Hier in het noorden is het ook weer lekker afgekoelt! Happy me! Alleen was er vanacht best heftig onweer, kleine man reageerde er ook heftig op, ( ik ben zelf echt geen held als het op onweer aankomt ik denk altijd dat het gebouw gaat instorten of iets in die richting. ) was dus heel erg gespannen.. Toen het onweer eindelijk voorbij was en ik beetje kon ontspannen kreeg ik verschrikkelijke pijn steken bij mn schaambeen, ik verging echt van de pijn! Het ging vanzelf weer over nadat ik even rond ging lopen en naar de wc ging, al vraag ik me wel af wat deze pijn was.. misschien door de spanning?

4. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Hier mijn buikje morgen al weer 26 weken.

Morgen ook naar de gyn, best wel spannend krijg te horen of ik een ks krijg en wanneer we anders gaan inleiden. Dus als het goed is weten we dan een mogelijke datum....

Bijgevoegde bestanden:

5. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Hier het kamertje van ons meisje.

Nog niet alle accessoires want wil ook graag nog het roze mandje van baby's only erbij. Gelukkig nog de tijd voor de kleine dingetjes.

Bijgevoegde bestanden:

6. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    ....

Bijgevoegde bestanden:

7. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Wat spulletjes voor de box

Bijgevoegde bestanden:

8. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    De boom

Bijgevoegde bestanden:

9. Wat leuk allemaal zeg!! Wij zijn nog helemaal niet ver met het kamertje, vergeleken met de rest :(

Maar we hebben sinds gister wél een nieuwe eethoek, waar ik superblij en trots op ben :D

Nog 2 weekjes, dan is ons kamertje ook eindelijk geleverd en kan ik gaan beginnen met het echte inrichten :)

10. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Kledingkast en voorraad luiers

Bijgevoegde bestanden:

11. MaaikeFerryJari

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    En een mooie klamboe!

Bijgevoegde bestanden:

12. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Heel mooi de kamer! Die schommelstoel hebben wij ook voor op de baby kamer, alleen past dat niet meer.. Haha
    Dus die komt nu op onze kastenkamer te staan, kan ik snachts toch nog schommelen als het nodig is.. :p

Onze kamer staat ook al, moeten wij de aankleding verder nog doen, assesoires enzo, plus de schutters en gordijnen moeten nog komen te hangen.

Zodra dat er allemaal is, plaats ik ook een foto.

De boom vind ik heel erg mooi..!!
    (Ik wil.. Ik wil.. Ik wil em ook) :p hahaha..

Truste allemaal!

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Bolkje: een nieuwe eethoek is ook helemaal leuk!!

Ik was ook zo blij toen we die een paar weken geleden veranderd hadden. Lekker gevoel...

:D

14. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @xAnke Die pijn die je beschrijft heeft zeer waarschijnlijk met je bekkenbodem te maken en ontstaat gemakkelijker als je gespannen bent. Als het na wat lopen of anders zitten weer overgaat (en je weer wat rustiger bent), hoef je je er helemaal geen zorgen om te maken.

@kamertje Wij kregen afgelopen vrijdag een bezorgvoorstel van de zaak waar we alles gekocht hebben. 12 augustus (terwijl we begin september hadden afgesproken, maar goed, eerder is ook niet erg). Mijn schoonzusje heeft inmiddels al een 3D animatie gemaakt, zodat we virtueel al door het kamertje heen kunnen lopen en kijken of het zo naar wens is, hier en daar nog wat schuiven met dingen aan de muur etc, dan kunnen we daarna alles gaan maken/kopen en gereed maken.

@gyn Ik heb in mijn 33e week pas een afspraak bij de gyn om te bepalen of het bij mij een ks wordt. Loop momenteel bij een bekkenbodemfysio om te proberen de spanning in mijn bekken en liezen wat minder te laten worden, anders kunnen ze niet eens meten of het uberhaupt wel past bij mij (smalle bekken, geen pretje). Zelf ben ik er steeds meer van ovrtuigd dat het een ks zou moeten worden ivm mijn MS, maar dat weten we hopelijk over een week of 9...

15. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke kamer zeg! Die schommelstoel heb ik ook! :D Ik zal binnenkort ook even een foto maken. ben nog niet helemaal zo ver als jou... We hebben wel alles, alleen de gordijnen nog niet en heb nog niet alles helemaal ingericht en het bedje dus ook nog niet opgemaakt. ga ik binnenkort wel doen hoor! heb er zo'n zin in!! :D

Het is hier nu weer bloedheet. gisteren was het echt zo lekker.... heb ff de muren en het plafond geverfd en boven nog een klein stukje gedaan. heerlijk dat weer. maar vandaag... vind het echt verschrikkelijk..... :x

van de week ook even de huiarts bellen. nog steeds last van mn ontlasting. vrijdag was het mis, zaterdag weer goed en gisteren weer mis... heel raar... :( doet ook wel een beetje zeer en het idee dat je naar de wc moet, daar word ik ook niet echt blij van.... ;)

16. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @MaaikeFerryJari, wat een mooie kamer.
    Super zeg.
    Hebben jullie het boomtje zelf gemaakt?
    Wat leuk zeg!
    Leuk ook zo een schommelstoel.
    Ik wil ook graag een schommelstoel, maar nu raakt manlief helemaal in paniek...hahahaha.
    Hij is bang dat ons net nieuwe laminaat dan kapot gaat...
    Tjonge jonge, waar mannen zich druk om kunnen maken.
    Volgens mij moet dat meevallen..

@bolkje, wat leuk een nieuwe eethoek. Ik kan ook altijd blij zijn om dingetjes ook al zijn ze heel klein.
    Wij krijgen over 3 weken onze kamer...Jaaa! Helemaal happy!
    Nog mensen gevonden voor de yoga?
    Wanneer is de volgende les?

@marietje, inderdaad even bellen.
    Lijkt me heel goed.

Ik heb sinds een aantal dagen dat ik zo moe ben...
    Gisteren bij de verloskundige geweest en mijn bloeddruk was 115/60. De laatste weken had ik het elke keer 105/65, dus de onderdruk is iets gezakt..
    Zou dat daarvan kunnen?
    Mijn schildklier doet het verder namelijk wel goed.
    Ben schildklierpatien (te traag werkende schildklier) maar de uitslag hiervan is
    T4 15
    TSH 1,6

Dus dat moet goed zijn.....

@vochtvasthouden, daar heb ik ook veeeeeeel last van.
    Zo dikke enkels en vingers gekregen. Heb mijn trouwring voorlopig maar even af gedaan!

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Simoontje, slaap je snachts niet slechter? Misschien ligt het aan het weer.. Misschien aan je onderdruk.. Ik weet het niet.
    Ik slik tegenwoordig weer pillen met omega 3 en vitamine b12, voor zwangere.. Voel me sindsdien wel beter moet ik zeggen. Misschien iets voor jou als je ze nog niet slikt?

Ik ben gisteren bij de gyn geweest, ivm mijn papuitslagen voor de zwangerschap en hij maakte gelijk even een echo voor mij en m'n moeder.
    :D

Echt zo groot nu al! Wat een verschil met de 20 weken echo..
    Hierbij een voetje op de foto..

En hij kon ook heel duidelijk haar oor zien, zo apart, je zag het profiel zo duidelijk!
    1 been gestrekt en het andere er gebogen overheen, zo grappig.

Wij hebben over 3 weken de pretecho. 2d en een stukje 3D..
    Wanneer hebben jullie je echo's?

18. @Simoontje: ik heb morgen weer yoga... Er zijn nog geen nieuwe zwangere vrouwen bijgekomen, dus ik doe weer mee met de gewone les, maar na vorige week vind ik dat eigenlijk helemaal niet erg meer. Hoef ik me ook niet te verantwoorden over waarom mijn buik nog niet zo groot is als die van de anderen enzo ;)

Vervelend dat je zo moe bent! Ik heb er soms ook last van (vanochtend tot 11 uur geslapen, dus als ik nu nog moe zou zijn, dan weet ik het niet meer :( ), maar dan doe ik gewoon een dagje rustig aan en daarna gaat het wel weer... :) Hoop dat jij je ook snel beter voelt!

19. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik kan 's nachts steeds slechter slapen. lig gewoon uren te draaien om een prettige houding te vinden. op mijn rug gaat nog. op mijn zij is niet zo fijn meer. tenzij ik een beetje richting mn buik draai om die wat meer steun te geven... gedoe... haha. mn vriend word al gek van me... ;)

Net gordijnen besteld. altijd lastig om de juiste kleur te vinden vind ik.... :(

wij hebben alleen nog een liggings echo. we doen geen pretecho. mn placenta ligt aan de voorkant, dus grote kans dat het toch niet zo mooi word als we gehoopt hadden. en dan vind ik het een beetje zonde van t geld.

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mijn placenta ligt ook aan de voorkant, maar dat heeft het nog nooit minder mooi gemaakt hoor!! Zonde... Maar jullie keuze natuurlijk.

Ik ben bij dat ik het bij mijn dochter toen heb laten doen en nu weer..
    Vind dit ook de enige leuke dingen van een zwangerschap, de echo's en het getrappel.. Haha

O en snachts slapen is bij mij ook een drama de laatste tijd!
    Voedingskussen kreeg ik als tip, dus zaterdag ga ik er 1 halen..

Bolkje: hahahaha... 11 uur!!! Aso.. :p
    Ik was om 10 uur wakker en tot 11 uur op internet gezeten in bed..
    Dus ik ben mede aso! ;)

Deel Deze Pagina