November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij kreeg ik bij de 20 weken echo ook een plaatje in 3d. maar je kon er weinig van maken doordat die placenta ervoor lag. de man van de echo zei toen ook dat we beter geen 3d echo konden doen, omdat het zonde was van het geld.
    Inderdaad is het ieder zn keuze. persoonlijk vind ik het ook niet zo belangrijk, maar dat kan voor anderen natuurlijk heel anders zijn! :D

ik heb al een voedingskussen. denk dat ik dat toch maar eens ga proberen...

2. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien nog een rare vraag, maar hebben jullie de lakentjes, onderlakens, hydrofielluiers ed al uitgewassen?? of is dat nog te vroeg? Zit er ook niet op te wachten om ze 3x uit te wassen...;)

Kleertjes wil ik in ieder geval nog even mee wachten, maar is wel erg leuk om alles al een beetje klaar te maken natuurlijk. en het is nu mooi weer! :D

3. Wij doen ook geen 3D-echo, denk ik. :)

En alles uitwassen, dat ga ik denk ik doen als ik op de 7 maanden zit zo'n beetje :)

4. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik ben vandaag begonnen met wassen;)

Wij hebben volgende week zaterdag 3D echo en ook een voorliggende placenta..

Tevens staat ook vast dat ons meisje met 37 weken gehaald word met een geplande ks als ze natuurlijk niet eerder komt.

Ik heb veel last van harde buiken gisterenavond was het echt op het randje dat ik dacht ik ga bellen want het kunnen ook wel weeën zijn. Gelukkig weer afgezakt maar ik moet het goed in de gaten houden. Mijn buik is eigenlijk constant wat gespannen.

Bij Jari had ik dat niet . Vind best spannend allemaal heb het gevoel soms dat het helemaal mis kan gaan en het andere moment denk ik wow wat een heerlijke zwangerschap ..

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vast iets gemist, maar waarom krijg je een ks? Wat naar dat je zo'n last hebt van harde buiken. Ik tot nu toe niet echt. heb 1 dag wel af en aan een zere buik gehad. maar nu ik vakantie heb, lang niet zoveel meer! Lijkt me heel vervelend als je dat vaak hebt. rustig aan doen!!

6. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Nee die heb ik nog niet uitgewassen. Ik denk dat ik dat ga doen als ik 30 weken ben.. Maar 3x wassen daar begin ik ook niet aan hoor!
    Het kamertje is schoon, meestal dicht, lades en kasten dicht.. Dus waarom nog een keer wassen?
    Misschien dat ik ze er rond 37 weken nog even uithaal, uitklop en opnieuw vouw. Maar voor de rest vind ik het best hoor...

Zei die man dat joh? Ik zal eens aan onze echoscopiste vragen of het uit maakt, maar ze heeft er niets over gezegd..

Maaike: wat heeft die van jullie gezegd over een voorliggende placenta dan? Of ook niets over gezegd..?
    Leuk, ben benieuwd. Show je ons nog een foto? ;)

Die harde buiken moet je idd in de gaten houden.. Lijkt me niet fijn.
    Ik heb ze zelf ook, maar niet zo erg als jij omschrijft..
    Hopelijk word het minder voor je,. Die 37 weken halen zou toch wel fijn zijn natuurlijk! :)

7. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda

Ik heb bij Jari het hellp syndroom gehad en een loslatende placenta... Gelukkig was ik op 35.1 dag in het zh voor een nachtje ter observatie toen mijn placenta los liet. En dus een spoed sectio gehad.

Vandaar dat ik nu een geplande krijg, zodat we er een beetje na toe kunnen leven en voor kunnen bereiden voor zover alles volgens planning gaat.

8. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL

er gebeurt inderdaad weinig mee als het schoon is. nou is ons huis nogal oud.... niets mis mee, maar betekent wel dat we redelijk veel stof en spinnen :$ in huis hebben. das een beetje een minpunt... maar goed, we zien wel. en anders nog maar een x in de wasmiachine! als het echt nodig is...
    ja dat zei hij, maar goed... zegt natuurlijk niets over jullie! ;)

9. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Saffira, klopt. De laatste dagen sliep ik niet zo heel goed.
    Maar afgelopen weekend weer TE goed...
    Heb het gevoel dat ik mijn vermoeidheid in probeer te halen zodra ik weekend heb.
    Afgelopen zaterdag en zondag zeker tot 12 uur 13 uur in bed gelegen. Erg he?
    Maar maak op het werk lange dagen.
    Sta elke dag om 6.00 uur en rijd rond 6.35 uur weg uit huis en kom rond 18.00 uur weer thuis..
    Dus vind het momenteel ook vrij zwaar...
    Geweldige echo trouwens.
    Inderdaad je kan een been zien. Hoe geweldig!!!
    Echt super. Daar mag je trots op zijn op zo een mooie echo!
    Nog bedankt voor de tip. Misschien zijn de vitamines ook wel wat voor mij!!!

@bolkje, goed zo dat je je nu wel beter voelt met de yoga! Dacht een paar keer aan jou!
    Bedankt. Hoop ook dat ik me snel beter voel.

@marietje, vind het helemaal geen rare vraag. Vroeg het mezelf ook al af wanneer ik moet beginnen. Dacht zelf ook aan 30-32 weken. Dan wil ik toch wel graag een beetje alles "af" hebben. Kan ik straks met 36 weken genieten van mijn zwangerschapsverlof. Heb geen zin om mij dan weer heel erg druk te maken.....

@Maaike, goed bezig hoor! Dus druk geweest gisteren met de was...
    Wat erg trouwens dat je zoveel last hebt van harde buiken en dat je bijna de vk wilde belde...Erg hoor.
    Hoe ontstaan harde buiken? Ook door drukte ofzo?
    Wel apart een geplande ks. Maar is wel beter zo met je voorgeschiedenis lijkt me.

Hier verder alles goed.
    Bijna weekend.
    Gaan gezellig met een aantal vrienden voor een weekendje weg! Op naar Keulen. Ben benieuwd!

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Nou hier gisteren ook opeens een uur lang harde buiken, met menstruatie kramp, ben maar op bed gaan liggen.
    Kramp duurde tussen de 40 en 50 seconden steeds.
    En zoals het op kwam zetten was het ook weer weg, opeens!
    :S

Had geen bloedverlies of rare afscheiding dus heb niet gebeld.
    Harde buiken heb ik sowieso ook veel, maar ja het is de 2e.
    Denk dat het bij mij kwam omdat de Gyn me eergisteren even "opgevoeld" had.. :O alles zat potdicht en m'n baarmoederhals was 4cm. Dus maak me daar geen zorgen om maar misschien toch voor irritatie gezorgd.

Ja wassen doe ik ook met 30 weken hoor.
    En wij hebben trouwens ook een oud huis, vandaar dat ik alles nog wel even naloop met 37 weken. Maar komt vast goed joh.. ;)

Ff iets anders: kijken jullie ook wel eens op dit forum naar topics, gewoon uit nieuwsgierigheid?

Er zitten echt zulke "domme" topics tussen, of heb ik zo'n uitgesproken mening..?? Pffff..
    Zag er weer 1 staan en dacht: Mariel, niet reageren!!
    Eind van de dag kon ik het toch niet laten.
    Ging over dat ze met 9 weken zwangerschap het kindje konden voelen..
    Dan denk ik echt, denk nou eens logisch na! Net 3 cm, heeft amper armen en benen.. En jij zou de baby voelen schoppen?? Nee dat is nr mijn mening onmogelijk en ik vind het ook echt dom dat mensen dat kunnen denken.
    En buiten dat heeft m'n echoscopiste ook gezegd dat het voor de 13 weken onmogelijk is iets te voelen van schopjes.

Ben ik nou zo erg of zeggen jullie ook, denk logisch na, natuurlijk kan dat niet? Haha..

Ik blijf het gewoon apart vinden wat voor vragen en verhalen hier af en toe naar voren komen.. Alsof mensen zelf niet logisch na kunnen denken..

Zo, mijn geklaag voor vandaag. Ga er nu ook gelijk weer mee kappen..
    Kleine dame is wakker en lekker aan het spartelen.. Ga maar eens een ontbijtje nr binnen schuiven! :D

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Simoontje: heel veel plezier in Keulen!! ;)

12. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Ik vind het ook lastig te bepalen wanneer ik alles wil gaan wassen. Denk sowieso niet voordat de meubels er zijn (12 augustus en dan alles nog in elkaar zetten en schoonmaken). Wij hebben ook nog niet zo heel veel kleertjes (wel veel rompertjes), maar dat gaat binnenkort veranderen, want ik mag met mijn moeder mee gaan shoppen...

Qua echo's staan er voor ons nog wel een paar op de planning:
    week 28 tweede pretecho 2-3-4D (heb een achterliggende placenta by the way)
    week 30 groeiecho bij de verloskundige
    week 34 liggingsecho bij de verloskundige
    week 35 liggingsecho bij de gyn (om te bepalen of een natuurlijke bevalling uberhaupt wel kan vanwege smalle bekken. Ik wil zelf denk ik het liefst een ks omdat ik het vanwege mijn MS echt niet zie zitten om natuurlijk te beginnen, uitgeput te raken en vervolgens alsnog een ks te moeten krijgen).

De ideeen over de inrichting van het kamertje krijgen al steeds meer vorm, echt leuk om te doen, kleuren worden meest groen en bruin met dieraccenten. Mooi een eenheid in combinatie met dat wij vanaf de geboorte onze uk een adoptiedier uit de Beekse Bergen willen geven...

13. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @donder: wat leuk een adoptiedier!!! :D

Dan ga ik denk ik ook maar met week 30 is beginnen met wassen. Kan dan nog mooi aan het eind van mn vakantie.

Ik vind ook soms wel dat er 'domme' topics in dit forum staan hoor. vraag me echt af of sommige mensen wel nadenken voordat ze iets plaatsen.... soms reageer ik wel, soms niet.... en als je dan soms tips geeft, krijg je nog een grote bek toe ook nog... haha;) dan mogen ze het helemaal uitzoeken!

Kunnen jullie de warmte nog een beetje aan? Ik heb vanmorgen nog ff een stuk plafond geverfd in de hal. ben nu gestaakt, word te warm. andere keer de rest wel weer....! gelukkig heb ik nog 3 weken vakantie!! :D

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Amen!!! Hahaha... Zo denk ik er ook precies over! :D

En wassen gaan we gewoon met z'n alleen op de 30 weken doen joh.. :p

Ik vind het stikheet. Ga niets doen vandaag!
    Knap dat je nog geverfd hebt..
    Ik heb alleen onze waterscooter gepromoot bij de buurt supers hier, weg dat ding! En dat was in de auto al afzien zeg, bah..

En dan morgen nog warmer toch?
    Ik ga dan met m'n ma langs de Ikea, hoop dat ze er airco hebben! ;)

15. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, morgen nog warmer ja...
    ben dan jarig en ben erg blij dat we het zondag en die zaterdag erna vieren. Mn vriend is 8 augustus jarig, dus doen we altijd in één keer met een feestje. en dan de oudjes op een zondag middag. Moet er niet aan denken dat ik morgen heel veel visite zou krijgen....;)

16. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Ik ben al bezig geweest met het wassen van kleertjes en andere spullen. Ik heb veel 2e hands gekregen en dat zoek ik dan meteen uit, wassen, strijken, opvouwen en inruimen. Zo heb ik ook beter overzicht wat ik nog moet aanschaffen.
    Met een tweeling zwangerschap kan er tussentijds nog zo veel gebeuren, dat ik graag alles op tijd klaar heb. Maar met 30 weken is eigenlijk een mooie tijd om te beginnen met wassen. ;)
    Volgens de gyn gister heb ik nu een buik, die men normaal met 34 weken heeft, ben benieuwd hoe ik er dan tegen het eind bij loop. Nu loop ik nog als een kieviet, maar wel met olifanten enkels met dit hete weer. :D

17. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja met een tweeling kan het zo anders lopen, geef je groot gelijk.. Denk dat ik het in jouw geval ook zo zou doen ja...:

18. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Lang geleden dat ik meegeschreven heb☺.
    Even m'n buikje showen, werd wel tijd. image.jpg

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Mooie buik hoor!! :)

20. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Sorry is hier ook alweer ff geleden dat ik iets heb laten horen :(

De laatste dagen echt teveel gedaan en dat heb ik gemerkt ook ... en dan nog dit weer :( vandaag heerlijk met de meiden in het zwembad in de tuin gelegen en gister bij mijn zus in de tuin, die heeft nog een groter zwembad (5,5meter doorsnede) dus dat was ff heerlijk toeven :)

Vandaag wat spullen binnen gekregen voor de babykamer.. en helemaal happy man lief en de meiden hebben volgende week hun laatse vakantie week en we hopen dat we tussen de uitstapjes door het kamertje zo goed als af kunnen krijgen.

Maaikeferry mag ik vragen waar je die super leuke houten uiltjes op tak vandaan hebt?

Deel Deze Pagina