@Donder, heel knap van je zus hoe ze met deze situatie omgaat.. Heel knap hoor. @Saffira29, wow Wat heb jij dit mooi geschilderd. Mag je trots op zijn zoiets moois voor elkaar te maken. Echt super! Nog last van je rug gehad? @xAnke, nou best spannend om te kijken of je zwangerschapssuiker hebt of dat de baby gewoon groot is. Dus vandaag je echo. Ben benieuwd. Succes met het prikken op suiker. Lijkt me inderdaad niet heel erg fijn, maar je komt er wel doorheen! @MaaikeFerryJari, wat heftig zeg! Wat een angstige tijd heb je gehad of niet? Hoe gaat het nu met jou? Weten ze al hoe het kwam dat je al weeën hebt? Wat voor een werk doe je dan? Was je echt zo druk? Eng hoor die gedachtes... Doe rustig aan! @mama2girls, mooi en lachen het resultaat!!!
Ja. Denk ook wel dat het groetendeels ervan komt dat ik meer koolhydraten eet...Zou anders echt niet weten waarvan het komt. En gestopt met sporten ben ik omdat ze mij het spinning hebben afgeraden op de sportschool ivm erg hoge hardslag (en ze kennen mij, ik ken dan soms mijn grenzen niet en wil nog sneller en nog harder) en bodypumpen vond ik op een gegeven moment te zwaar. Ook vond ik het vervelend dat ik bijvoorbeeld de buikspieren niet meer mee kon doen en zo keek ik 4 min voor mij uit te kijken. Vond het maar niets. Gelukkig begint als het goed is volgende week woensdag mijn zwangerschapsgym!!!
Zooo, ik heb een nacht gehad vannacht Om 11 uur lag ik te slapen en droomde dat er een spin in mijn bed liep. Ik gooide een deken over de spin en begon erop te meppen. Maar in plaats van dat ie kleiner werd en doodging, voelde ik dat de spin ongeveer de grootte had van een hand.... En nog steeds bewoog! Dus ik bleef slaan... Tot ml me wakker maakte en vroeg waarom ik zijn hand aan het doodmeppen was. Oeps! Vervolgens om 2 uur ml weer de stuipen op het lijf gejaagd omdat ik misschien een flinke prop bloed had verloren op het toilet, (die ik in mijn slaperigheid gewoon had doorgespoeld, omdat ik dacht dat ml het toilet gewoon niet goed had doorgetrokken bij zijn vorige bezoek) en last had van harde buiken en lichte, zeurende buikpijn.... Verloskundige gebeld, was waarschijnlijk oud en als de buikpijn niet erger werd en ik de kleine nog voelde bewegen, dan hoefde ik me daar ook geen zorgen over te maken... Maar dan lig je toch wel een poosje klaarwakker daarna... Dus nee, dit was niet echt een relaxt nachtje... zeker niet als je dan ook nog eens erbij optelt dat ik nog zeker 3 keer naar het toilet ben geweest ook tussendoor. Hopelijk wordt het niet erger dan dit Heb me nu trouwens ziekgemeld bij het UWV. Laatste dagen echt zoveel last van rugpijn, harde buiken, duizeligheid, vermoeidheid... Als ik nu zou werken, zou ik volgens mij allang (gedeeltelijk) thuis zitten...
Hier gelukkig (in tegenstelling tot sommige anderen op dit forum) alles rustig. Jee wat zou ik schrikken zeg als ik nu al weeen zou krijgen. Houdt je maar goed rustig, want meer dan 10 weken te vroeg is echt niet leuk.... Ik ga nu wel mijn vriend aansporen om onderhand eens een aantal beslissingen te nemen (kraamfeest wel of niet, kdv of gastouder etc, ook niet onbelangrijk). Vandaag worden de meubeltjes voor de babykamer geleverd (hopelijk zetten ze ze meteen op de juiste kamer boven, ik ga ze iig niet sjouwen....) Succes voor iedereen die op dit moment iets meer moeite heeft met de zwangerschap. Blijf bedenken dat het nog een maand of 3 duurt, dat is voorbij voor je het weet....
wat een verhalen allemaal weer! hier gaat het met de kleine goed. zelf heb ik twee dagen een flinke buikgriep gehad. en de dagen ervoor flink last van mn keel.... vast een soort griepje. maar wat kun je je dan weer effe beroerd voelen als je nog geen slok water binnen kunt houden. maakte me ook gelijk druk over de kleine... maar die trappelt er nog vrolijk op los! Heel veel sterkte voor de mensen waarbij het iets minder goed gaat....
@bolkje, wat schikken zeg.. Fijn dat je je geen zorgen hoeft te maken, maar ik geloof best dat het heel heftig was... @Donder, fijn dat alles rustig gaat. Al met je man gepraat over alle zaken die nog open staan? @marietje, dat klinkt niet zo lekker. Maar gelukkig herstel je weer. Fijn!
@simoontje: Nee, nog niet, had gisteren de tweede sessie van mijn borstvoedingscursus en kwam pas om kwart voor 11 thuis!!! Mijn vriend was wel al heel lief begonnen aan het in elkaar zetten van de meubels, dus dat scheelt een klein beetje, maar vanavond zal 'ie er toch echt aan moeten geloven, hahaha...
marietje hoop dat je je nu wel betrr voelt. hier ook niet al te veel te klagen, word wel moe van mezelf dat ik zo vaak moet palssen hahaha gelukkig hoef ik er s'nachts nog niet uit, maar het wordt wel steeds vroeger s'morgens kleine is hier ook behoorlijk actief voor de meiden erg leuk want die kunnen hun broerrje nu ook echt duidelijk en lang zien bewegen gelukkig neemt het maagzuur een beetje af heb ik het idee... laten we hopen dat het weg blijft
Ik moet er elke nacht minimaal om de 2 uren uit.. als ik niet ga plassen krijg ik enorme steken in mn blaas Groeiecho ging gister super, Dustin is helemaal niet te groot!
Die steken in blaas zijn echt zo irritant!! Ik heb mezelf aangeleerd om niet meer te drinken na 8 uur 's avonds. Dan moet ik vaak rond 2 uur nog één keer naar het toilet en hou ik het daarna wel vol tot de wekker gaat. Ben net gebeld door het UWV ivm mijn ziekmelding. Mijn god, wat luisteren die mensen slecht Ik heb gewerkt op de daklozen-opvang, maar daar is momenteel bijna geen werk in te krijgen, dus zoek ik ook naar andere functies. Maar het enige dat ze wilde weten is welke werkzaamheden in de daklozen-opvang ik niet meer kon doen met mijn rugpijn en harde buiken. Dus ik alles opnoemen.... Stelt ze daarna precies dezelfde vraag, alleen dan net iets anders geformuleerd. Ik had echt zoiets van: nou, volgens mij kan ik net zo goed tegen een muur praten. Ze was wel aardig enzo, maar ik snap gewoon niet waarom ze zo aan 'zwangere vrouwen pesten' doen...
Het is niet alleen zwangere vrouwen pesten hoor.. De mensen die er werken kunnen mij ook behoorlijk op m'n zenuwen werken. Als ik eens bel met een vraag kan ik "standaard" opgelezen antwoord krijgen maar stel je voor dat je ook even daadwerkelijk antwoord geeft op mijn vraag.. Ik ben verplicht te solliciteren aangezien mijn contract niet werd verlengd en ik dus nu (hopelijk) tijdelijk in de ww zit. Dus ik gezegd tegen een vrouwtje daar: het zal wel niet opschieten zolang ik zwanger ben, want wie neemt mij nu aan.... Maar mevrouw, u moet wel verplicht solliciteren hoor! Dat is echt het minimale... Pffffff doos! Ik zeg toch niet dat ik niet wil solliciteren.. Alsof je uit een ei komt of zo... Maar goed, zo kan ik uren door gaan over die mensen daar.. Doe ik lekker niet! Haha.. Over dat plassen.... 2x op een nacht hier hoor! Ook sinds 2 weken opeens weer.. Van de week moest ik op de rand van m'n bed blijven zitten want ik kreeg m'n ogen niet open en de keer daarna liep ik bijna tegen de deur op inplaats van de deur opening.. Haha Slaapdronken... Verder de gewoonlijke harde buiken maar verder mag ik niet klagen... Heb wel last van een kriebeltje in m'n vagina.. Denk blaasontsteking of schimmel infectie.. Zo irritant. Kijk het vandaag nog even aan maar anders moet ik toch morgen ff langs de dokter.. Echt zo geen zin in, plasje inleveren oké.. Maar een onderzoek, nee bah.. Volgende week woensdag de pret echo met een stukje 3D. Heb er helemaal zin in!! Mooie echo anke.. Verder vind ik mijn buik zo klein voor bijna 27 weken.. Meer mensen last van? Ik ga er verder niet over klagen want ben al lang blij dat ik niet met een dikke toeter loop haha.... Maar iedereen zegt ook dat m'n buikje zo beschaafd is...
mooi buikje hoor! Hier weer hersteld van de buikgriep gelukkig! Vandaag weer lekker aan het rommelen geweest in huis! Moet nog een paar muren verven, maar moet zeggen dat ik daar echt geen zin in heb!! Morgen een dagje naar amsterdam met schoonmoeders, mijn vriend en een vriend van haar. Wou ze al om half 9 weg, zodat we LEKKER de hele dag in de stad konden wandelen. mijn vriend heeft haar maar even 'subtiel' duidelijk gemaakt, dat ik dat niet vol ga houden. muts.... vanmorgen ff lekker naar de pedicure geweest, even mn voetjes verwend. ze voelen weer top aan! Kan ik iedereen adviseren! En dan geen massage, want dat schijnt weeen opwekkend te zijn...
Waaaat geen massage?? Hier worden mijn voeten ook geregeld gemasseerd en tevens ijn onderrug..... heerlijk, wil ik echt niet missen hoor Even een vraagje krijgt er van jullie nog iemand een 30 weken echo? Ik krijg he over 4 weken ongeveer, maar hoor om me heen dat mijn verloskundige een van de weinige hier is die dat doet.
Hier nog 1.. Met 30 weken de groei echo bij de vk. Wij zitten in Gorinchem.. Maar idd er zijn er meer die het niet doen, ik ben blij dat ze het bij ons wel doen..
Ik krijg een echo met 32 weken om de ligging van de placenta te bepalen... Groei-echo, geen idee eigenlijk