ik krijg nog een liggings echo... volgens mij rond week 35... Het gaat echt om een bepaalde plek op je voet, onder je hak en dan alleen rechts. daar schijnt een bepaalde zenuw te lopen die de weeen op kan wekken. ze zei nog dat, als ik er echt zat van ben rond de 40 weken, het is moest proberen met een balletje onder de voet heen en weer rollen. ik weet t ook niet hoor, al snap ik wel dat al die zenuwen met elkaar in verband staan. ze zei ook nog dat ze aan die plek kan voelen of iemand zwanger is... zelf als de persoon het zelf nog niet weet....
Goed om te weten, van je voeten.. Zodra ik 40 weken ben ga ik de hele dag aan m'n voeten zitten met een balletje.... Hahaha
@Donder, leuk hoor. Ik heb binnenkort ook een borstvoedingscursus. Ben benieuwd. 2 avonden lang en tussendoor een spoedcursus bij de vk. Zou ook graag borstvoeding willen geven. Wel lief dat je man al begonnen was met de meubels. Nog met hem kunnen praten? @mama2girls, inderdaad. Dat maagzuur is helemaal niets. Bah. Gisteravond heel veel last ervan gehad en daardoor bijna niet kunnen slapen.. @Xanke, geweldig die echo! Wow wat mooi om je kindje al zo te zien lijkt me? @bolkje, gisteren eens geprobeerd na 8 uur 's avonds niets meer te drinken en inderdaad. Het hielp. Werd vanmorgen wakker (wordt meestal 5 min voordat mijn wekker afgaat wakker) en toen moest ik pas naar de WC. Wat een geweldige tip!!! @Saffria29, hoop toch niet dat je een blaasontsteking krijgt. Wat leuk de 3D echo. Ik kan ook niet meer wachten met onze echo. Wij krijgen de 3D echo op 6 september!!! Mooie bescheiden buik trouwens! @marietje, wat denken ze zelf? Ze zouden toch moeten weten en snappen dat je dat niet meer volhoud?! Wel lachen met de voetenmassage. Ik ga deze ook doen bij 40 weken...hahaha... @echo, ik krijg ook met 30 weken (of bijna 31 weken) een groeiecho. Is hier ook heel normaal. @borstvoeding, moet eerlijk zeggen dat ik mij er een beetje druk om maak. Ben blij dat ik mee kan doen met een cursus over borstvoeding. Wil zo graag op de een of andere manier dat het slaagt, maar ben bang dat dat niet lukt. Heb met 17 jaar een borstverkleining gekregen... Volgens mijn arts zou het nog kunnen, maar ben er zooooooooo bang voor dat het niet kan. Snap er niets van dat ik mij zo druk erom maak @irritatie, gisteren mijn broer en schoonzus op visite gehad. Ze verwachten ook een kindje half januari en ze zijn er zooooooooo druk mee...Ze verwachten ook hun eerste kindje, maar ze vinden het niet zo leuk dat wij "eerder zwanger waren dan hun". Want mijn broer is ouder dan mij...Nou vind het zo irritant toen hij het weken geleden vertelde en nu zei hij gisteren "ja het kan nog wel zijn dat wij eerder zijn hoor met ons kindje, want als jij 2 weken over tijd bent en wij 4 weken eerder dan.....":x Waar maken zich mensen druk om?????
Deze echo is eigenlijk een extra echo voor de 36 weken echo. De 36 weken echo is bij ons de groei en liggings echo en dan met 30 weken nog een echo om te kijken of de groei goed loopt. Eigenlojk gewoon een extratje zeg maar.
sorry had niet gezien dat er nog meer stond op de volgende blz hahaha. simoontje. jeetje das idd erg irritant.. het is geen wedstrijd!! ik heb een vriendin die is iets verder en die ziet het niet als een wedsteijd ofzo, maar elke dag hoor ik wel iets over haar zwangerschap en de kleine... en heel de dag nergens andees ovee en iedereen moet meegenieten wn haar buik voelen.. grrrrr word er gewoon akelig van!! hier nog eve een fotootje van vanmorgen
@Simoontje: niet teveel zorgen maken om je borstvoeding na een borstverkleining hoor. Ik heb 8 jaar geleden een verkleining gehad, maar dat is echt geen belemmering voor het geven van borstvoeding. Qua praten met mijn vriend; hij heeft beloofd vanavond te bellen met die kennis waarvan de vrouw na haar eigen bevalling gastouder wil worden (ipv kinderopvangleidster nu), dan kunnen we afspreken en gaan beslissen en berkenen wat we gan doen. Kraamfeest; nog niet over gehad. Meubels moeten nu eerst in elkaar zegt 'ie, grrr..., maar dat is na vanavond gebeurd... @echo: Wij krijgen bij de vk een groeiecho met 30 weken en een liggingsecho met 34 weken (en zelf hebben we met 28 weken nog een 3-D pretecho gepland... Bij ons dus gelukkig wel standaard die echo's
Wat een mooie foto's alweer. Te mooi om te zien hoe wij allemaal groeien en dat het goed gaat! @mama2girls, inderdaad. Het is geen wedstrijd. Baal ook zo van zulke uitspraken! @borstvoeding, bedankt voor jullie adviezen allemaal. Ik denk inderdaad dat ik het gewoon rustig moet bekijken tzt. Denk dat ik extra veel aandacht eraan moet geven, maar ga niet voor niets 3x naar informatieavonden. @kinderkamer, gisteravond de kast opgebouwd. Nou in de gebruiksaanwijzing stond dat wij 1 uur nodig hadden. Wij waren na 2,5 uur klaar. En toen had ik de knollen op..hahaha... Vandaag en morgen nog werken en dan EINDELIJK weekend. Ben er echt aan toe!
hier gisteren een dagje naar amsterdam geweest. wat een verschrikking!!! Mn schoonmoeder die nergens rekening mee houd, dus de hele dag lopen... en ik had me toch een pijn gisteravond. mn hele buik deed zeer. kan niet eens meer rechtop komen, vanaf de bank.... sommige mensen snappen ook helemaal niets....:x
Wat vreselijk of niet. Had ze niets in de gaten dan? Heb je ook niets gezegd dan?? Ze moeten er toch wel aan denken dat je zwanger bent. Wat een egoïstisch gedoe!
ze deed alsof ze niks in de gaten had. ik heb het tot 2x gezegd dat ik het niet vol hield. dag van tevoren ook al gezegd dat ik het niet de hele dag vol ga houden. maar wel gewoon de hele dag vol plannen... op een gegeven moment zijn mn vriend en ik gewoon op een terassje gaan zitten. hij was er ook wel klaar mee! De druppel was wel onder het eten 's avonds. we hadden 3 gangen menu. maar bij de toetjes zat niets wat wij zwangeren wel mogen eten. dus ik nam een kop thee (viel dus buiten het diner). Vraagt ze waarom ik geen tiramisu kan eten. Dus ik zeg: daar zitten rauwe eieren en alcohol in! Kreeg ik als reactie: 'nou dat maakt toch niets uit??!! Kan best voor een keertje!'. Verdomme, ik kan toch zelf wel bepalen wat ik wel en niet eet??!! En als de 2 euro extra voor een kop thee te veel is (het is nogal een krent), dan betaal ik die zelf wel!! ben er nog steeds kwaad om! Vandaag ook nog last van mn buik, dus ben maar rustig begonnen met de eerstewas van de kleine.... stemt me iets vrolijker
Ja, die botsing met mensen uit een andere generatie heb ik ook al meerdere keren gehad. Vroeger moest je maar gewoon doordraven als je zwanger was, tegenwoordig worden we veel meer 'verwend'... Maar veel mensen uit die oudere generatie hebben echt zoiets van: als ik het vroeger allemaal kon zonder verwend te worden, moet jij dat nu ook kunnen... Erg irritant! Zo kan mijn moeder helemaal flippen als het over foliumzuur gaat. Dat vindt ze echt de grootste onzin, want 'dat hoefde vroeger niet'.... * zucht *
Wat irritant zeg... Snap mensen soms ook niet als je dat niet wilt dan wil je dat niet. Ik drink bijvoorbeeld wel een alcoholvrij rose bier 0,0% of jillz 0,0%. Hadden ze laatst zoiets niet meer ergens maar wel stender. En ik zo NEE dank je dat hoef ik niet daar zit alcohol in... Nee hoor zeiden ze. Daar zit niets in. Ik zo, Jawel daar zit 0,5% in. Ja maar dat kan geen kwaad.....:x Grrrrrrrrrr, ik mag zelf toch wel weten wat ik wil eten en drinken denk ik dan.... Ook mensen van vroeger... Nou die werkten echt niet fulltime zwanger tot 36 weken.. Dus soms denk ik wat zit je toch te klagen???
Hey!! Wat is er lekker gekletst zeg! Balen dat bij jullie de "oudere" generatie t niet begrijpt! Ik vind ook als je iets niet wilt eten of drinken lekker niet doen!! Jij moet je er lekker bij voelen en niet zij!! Er is genoeg bewijs dat t niet goed is voor de kleine dus dat zij vroeger de mazzel hebben gehad dat t allemaal goed is gegaan is fijn maar nu weten we dat t ook verkeerde dingen kan doen! Gelukkig zijn mijn moeder en schoonmoeder er heel makkelijk in @saffira: zo mooi gedaan dan die schildering!! Zou ik ook wel willen kunnen enuh ik vind je buikje mooi hoor!! Idd niet heel groot maar je ziet echt wel dat je zwanger bent!! Enuh nu zit ie ook niet zo in de weg toch Xanke: jeetje wat een gedoe met je suiker zeg! Gelukkig is jullie mannetje niet heel groot en doet ie t gewoon goed! Heb je de uitslag van je suiker al? @maaikeferryjari: jeetje wat zal dat schrikken zijn geweest zeg!! Gelukkig zit de kleine nog lekker bij je!! Hoe gaat t nu met t rust houden? Kan me voorstellen dat dit ook niet altijd even makkelijk is. Ik ga duimen voor je dat je ukje nog lekker bij je blijft in ieder geval tot de 32 weken maar t liefst natuurlijk tot de 40!! @simoontje: haha bodypump lijkt me ook niet echt lekker meer om te doen nee! En spinning als je idd zef snel over je grens heen gaat is ook geen goed idee! Nou dan binnekort lekker aan de gym toch!! Is ook leuker denk ik! Want dan is de les gemaakt op zwangeren dus kan je ook niet snel iets fout doen veel plezier daar!! @mama2girls: wij krijgen met 30 weken een groei en liggings echo maar die is hier idd niet standaard. Toen ik t tegen een vriendin zei was ze helemaal verbaasd! Zij had na de 20 weken echo helemaal niets meer gehad! Haha dat zou ik toch niet kunen hoor! Vind die met 30 weken erg leuk en we plannen zelfs nog twee pret echo's tussendoor we vinden het veel te leuk om de kleine te bekijken @hier: hier gaat het op zich allemaal goed! Afgelopen week wel wat harde buiken gehad maar niet pijnlijk dus zak wel goed gaan! Afgelopen vrijdag wel echt last overal van gehad ongeveer haha we zijn in 1 keer naar de centerparcs gereden en dat was ong. Twee rijden. Ik dacht dat t wel ging maar wist echt niet meer waar ik t zoeken moest toen ik daar was! Alles deed pijn! Lopen, zitten, liggen. Maar goed ik was lekker op vakantie natuurlijk dus gewoon goed rustig aan gedaan en toen ging t zaterdagavond wel beter! Vandaag terug gereden en we zijn maar even een paar keer gestopt onderweg haha even een rondje lopen en dan weer verder karren maar echt een heerlijke week gehad! 1 vraagje: is het raar dat je zwemt als je zwanger bent? Ik vond t heerlijk namelijk maar werd zo raar aangekeken door iedereen daar dat ik t water ook echt in ging!! Haha
Ik vind zwemmen altijd wel fijn (heb dan ook jaren les gehad en 15 zwemdiploma's). Maar ben zelf helaas nog niet gegaan, wil het wel nog een keer gaan doen. Ik houd altijd mijn bril op tijdens het zwemmen, omdat ik anders geen steek zie en dan kijken mensen je ook al raar aan. Gewoon niks van aantrekken.
Ze kijken vast naar je mooie buik zwemmen is zelfs goed. Ik ga nu ook beginnen met zwemmen weer lekker..... Hier nog ff 25 weken dansje! Whoop whoop Hier echt aan het genieten van het bewegen van mijn buik
ik heb vannacht echt slecht geslapen. Had last van een nestel-drang/opruim-aanval en ik moest gewoon opruimen, maar omdat mijn man perse wilde slapen om 1 uur 's nachts was ik echt heel verdrietig geworden. vervolgens nog tot 2 uur wakker gelegen. Kleine was ook heel druk. Het was wel lief, op een gegeven moment kwam hij echt tegen mijn handen aan liggen, voelde ik echt zo'n klein, hard bolletje zich via mijn huid tegen me aandrukken.... Minder leuk was dat ik op een gegeven moment ook een knietje omhoog voelde komen en daarna weer verdwijnen om vervolgens BAM! keihard op mijn blaas getrapt te worden... tot 3 keer toe