ik zwem ook gewoon hoor. vind het heerlijk. en mijn dichters zwemmen heel erg graag dus kan moeilijk zeggen jullie mogen9 maanden niet zwemmen want ik ga ook niet. denk idd ook dat ze gewoon naar je buik kijken omdat het een mooi gezicht is
Haha mooi om te horen dat jullie ook gewoon lekker zwemmen! ik vond t ook heerlijk inderdaad dus denk dat ik t hier ook maar vaker doen! en wat betreft t kijken hoop ik niet dat ze zo naar mn buik keken haha die blikken konden soms doden! Zo vreemd werd ik af en toe aan gegekeken.. Mn vriend zei al misschien dachten ze dat ik nog een jonger was ( word vaker een stuk jonger geschat dan ik ben) En bolkje wat een heerlijk gevoel moet dat zijn als je de kleine echt zo naar je toe voelt kruipen!! wel jammer dat je zo n drang had midden in de nacht en kleine vervolgens behoorlijk ging trappen!!
@simoontje ja het was heel speciaal om zn gezichtje al zo mooi te kunnen bekijken.. helemaal na alle stress van die dag! Daarna gelijk een fotoboek gekocht en alle echo foto's in geplakt van begin tot nu, erg leuk voor later! @Elleinad nee nog geen uitslag.. ik denk maar zo: geen bericht = goed bericht! Volgende week dinsdag pas weer naar de vk ik ga er vanuit dat ik het dan wel hoor! Maar voor mn gevoel zit mn suiker wel goed.. Eigelijk gaat alles hier super op t moment, heb afspraak met mezelf dat ik elke middag een uurtje tot 2 uurtjes ga slapen, en daar voel ik me super bij. Heb de luxe dat ik dat kan doen omdat ik geen werk heb gelukkig.. Mn bekkeninatabiliteit word er niet echt beter op.. na mn afspraak bij mensendieck had ik zo'n last de hele dag, heb het gevoel dat de oefeningen meer fout doen dan goed.. ik doe ze dan ook echt niet intensief. Voedingskussen aangeschaft, wat een eureka moment! Wat slaapt dat heerlijk! Zo'n kussen had ik jaren geleden al moeten hebben! Verder voel ik me echt super.. lekker waggelen met mijn dikke buik, de weken vliegen nu echt voorbij kan niet wachten ons mannetje te ontmoeten! Komende dinsdag begint mn zwangerschapscurzus van kraamzus, ben heel erg benieuwd met wat voor vrouwen ik daar ga zitten komende 7 weken (aangezien ik 18 ben zal ik wel de jongste zijn) Ik geniet nu zelfs zo van het zwanger zijn dat ik al nadenk over wanneer ik voor een tweede wil gaan.. is dit herkenbaar voor iemand??
@xanke: wat heerlijk dat je nu zo lekker aan t genieten bent joh!! En idd wat je zegt geen bericht is goed bericht!! Qua cursus zal je vast wel de jongste zijn maar ja wat zegt leeftijd toch.. Hoop voor je dat je een leuk groepje krijgt!! Ik moet helaas nog even wachten tot 24 sept! Dan begint die van ons pas maar das ook omdat er geen plek meer was in de cursus die we eigenlijk wilde dus doen we nu de korte versie.. Wat betreft een tweede en er al over nadenken ben ik daar niet heel erg mee bezig.. Weet wel dat ik tot nu toe nog steeds heel graag een tweede wil omdat ik t zwanger zijn ook geweldig vind maar eerst maar eens zien hoe alles gaat als de uk er is haha en daar kan ik niet op wachten!! Kan van mij niet snel genoeg zo ver zijn!! Haha maar ja ik denk dat die laatste drie maandjes ook zo om zijn! Vooral lekker blijven genieten!!
Wat toevallig haha! Ik heb wel echt een voorgevoel dat ie eerder komt, weet niet waarom maar zo voelt het.. ( dacht ook te voelen dat ik dochter kreeg en daar zat ik ook mooi naast haha ) En ben idd echt blij dat ik nu geniet, hoop dat ik me nu gewoon een aantal weken goed blijf voelen, al vind ik mezelf nu wel goed worden in het zwanger zijn, ik leer mn lichaam wel goed kennen zo. En 24 sept is nog een eindje weg idd, ik wou ook een andere cursus doen.. samen bevallen zodat ik er met mn vriend heen kon, maar die zat helaas al vol en de verkorte versie is op donderdags en dan werkt mn vriend, daar baalde ik wel van! Had me 6 weken geleden opgegeven en vorige week pas wat gehoord.. maarja tis niet anders! Heb echt wel zware momenten gehad deze zwangerschap en heb vaak huilend geroepen 'DIT DOE IK NOOIT WEER!' Maar nu wil ik mn kleine jongen zo lang mogelijk in mn buik houden, heerlijk die schopjes en het contact!
Behalve de schopjes en dergelijke deel ik dit absoluut niet met jullie.. Hahaha Grappig, hoe verschillend mensen bepaalde dingen ervaren. Van mij kan het niet snel genoeg 16 november zijn.. En een derde (2e met mijn vriend samen) zit er ook, wat mij betreft, echt niet meer in. Ik vind er gewoon niet zowel aan en het duurt me veel te lang allemaal, haha Ik wil haar gewoon zooooo graag zien! Heb totaal geen geduld. Misschien komt het daardoor..... O en ik ben ook niet echt aardig deze zwangerschap, vooral niet tegen m'n vriend en ik vind ook dat hij absoluut niet genoeg zijn best doet voor me! Hahaha.. Heb trouwens vanmiddag een echo en hartfilmpje gehad van de kleine.. Want ondanks dat ik zwanger zijn niets aan vind, ben ik wel bezorgd om ons kleintje.. Eergisteren minder leven, gisteren normaal, vandaag duidelijk minder leven... 2 plopjes... Geen schopjes te noemen, op een hele dag. Dus door vk gelijk doorgestuurd nr ziekenhuis en alles was gelukkig goed, hartfilmpje vertoonde 1 Dipje maar dat mocht nog met deze termijn. Zondag moet ik nog terug voor een laatste check. Ze nemen je hier iig behoorlijk serieus, dat vind ik echt een hele geruststelling! Ik hoor wel eens andere verhalen .. Zwemmen is idd fijn ja! En mensen zullen misschien idd gekeken hebben omdat ze je dan jonger schatten of jaloers zijn op je mooie buik?? Haha.. Verder kan ik niet echt met jullie mee babbelen want ik doe niet aan zwangerschapsgym... Wel zitten denken aan zo'n 1 daagse voor stelletjes, maar denk dat we daarvoor toch al te laat zijn met aanmelden. O onze meid ligt nu trouwens in stuit.. Nu niet erg, maar over 10 weken hoop ik toch echt dat ze omgedraaid ligt! Haha.. Nog meer mensen die hebben gezien of kunnen voelen hoe de kleine nu ligt? Fijne avond!
hier ligt de kleine horizontaal en dan ook het liefste nog met de benen omhoog gevouwen naar het gezicht.. hoe krijgt hij het voor elkaar hahaha!! ik doe deze x ook geen zwangerschapsgym of iets dergelijks. bij de eerste zwamgerschaps yoga gedaan (NOOIT MEER!!) en bij de tweede fit zwanger van zuidzorg. was wel gezellig, met de ander dames en heb nu nog contact met sommige, maar nuttig vond ik het niet echt, mss ook omdat het ons tweede kindje was. en als dit knulleke geboren is gaat er bij manlief een knoopje in hahahaha!
Hier veel acties op een dag, hij draait zich minimaal 2x om of hij maakt een koprol, kan hem dan gewoon bij zn rug pakken, en wanneer ik slaap op mn zij gaat hij altijd met zn rug op het matras liggen (als jullie snappen wat ik daarmee bedoel) zou me dus ook echt zorgen maken als ik een dag niks zou voelen, @saffira mooi dat je gelijk in het ziekenhuis terecht kon! Hoop dat alles er zondag bog goed uitziet! En misschien dat je de gedachte niet deelt omdat dit je 2e al is? Ik vind 2 kinderen een mooi aantal, (misschien omdat ik zelf een zus heb) en dat is dus ook altijd mijn fantasie geweest voor de toekomst. .
Ik zou ook nog wel een 3e willen, na de tweeling. Maar eerst maar eens bekijken hoe het gaat met 2 tegelijk opvoeden en zorgen dat we het wat breder hebben dan op dit moment, geeft toch wel af en toe stress. Gelukkig steunen onze ouders ons en kunnen we goed met hen praten als er weer eens iets dwars zit. Ik zie er ook jong uit (ben 26) en wordt veel nagekeken. Zeker nu ik erbij loop, alsof ik op het eind loop. Maar het maakt mij alleen maar trots. Ik geniet van het getrappel in mijn buik en vind het ook niet erg als mijn vriendin of schoonzus aan mijn buik voelen.
Mama2girls: hahaha.. Je hebt groot gelijk! Ik hoop dat ik m'n vriend ook nog eens zo ver krijg.. Anke: ik snap wat je bedoeld met zijn rug op het matras ja.. Haha Bij mij stampt ze dan meestal juist richting het matras, echt zo van: ik wil meer ruimte!! Ja ik wou er vroeger altijd maar 1.. Ben niet zo'n moedertje moedertje (dat vind ik zelf iig) haha.. Maar aangezien ik m'n dochter alleen gedaan heb ben ik toen toch wel van mening veranderd. Alleen de prins op het witte paard kwam maar niet.... Nu wel, hij zat alleen op een schildpad, dat verklaart een hoop. En m'n vriend zou er nog wel 1 willen, mocht het lukken natuurlijk, maar ik heb gezegd dat hij dit eerst maar eens moet afwachten en hem toch ook wel voorbereid dat dit voor mij wel de laatste is. Ik denk ook dat het komt omdat ik bijna 30 ben.. Ik wil geen 2 kleintjes achter elkaar en anders ben ik zo al weer 35 bij een derde... Ik weet het, niet oud, maar ik wil het dan gewoon niet meer. Zijn meer dingen die ik nog wil doen en financieel vind ik het ook niet handig... Lekker op vakantie gaan en leuke dingen doen vind ik ook erg belangrijk. Maar voor jullie de eerste.. Dus snap het wel hoor! Haha Moest alleen wel erg lachen toen je zei nu al bezig te zijn met de gedachte aan een 2e.. Dan moet je je idd wel heel erg happy voelen deze zwangerschap! Gelukkig maar, gewoon lekker van genieten. En ik ga er vanuit dat zondag gewoon alles goed is, net zoals vandaag..
@xanke: haha wauw! Wij doen nu de korte versie van de samen bevallen cursus en ik roep ook al een paar weken dat ie voor mijn gevoel eerder gaat komen! En ik wist ook 100% zeker dat t een meid was maar niet dus!! Best grappig!! @saffira: ik moet eerlijk toegeven dat ik t ook wel lang vind duren allemaal hoor! Haha van mij mag t wel 19 nov. Zijn!! Ik vind de schopjes enzo echt heerlijk en als mensen mn buik aan willen rsken vind ik t ook echt wel leuk en ben super trots op. Mn buik maar toch zou ik t niet erg vinden om gewoon weer lekker alles te kunnen doen wat ik hiervoor deed!! Momenteel is zelfs opstaan van de bank als ik lekker onderuitgezakt zat lastig en als ik niet oplet doe ik mezelf zelfs pijn! :S daarnaast lukt t dansen niet meer zoals ik graag wil, t turnen waar ik altijs nog enthousiast voor trainde magen kan echt niet meer en die buik zit steeds maar in de weg haha en dan te bedenken dat dit de komende drie maanden alleen nog maar erger gaat worden... Tja wat ik zeg heerlijk die schopjes enzo maar de rest.. Haha Zo ff lekker klagen hier! Durf t niet zo goed tegen mn vriend te zeggen.. Voel me er erg schuldig over omdat ik echt heeel graag een ukje wil en tja daar hoort dit bij haha Of ik een tweede wil vind ik nu moeilijk om te zeggen omdat ik eerst maar is wil kijken hoe t gaat als deze mini er is maar t heeft me wel altijd leuk geleken om twee ukjes te hebben ik denk dat ik me gewoon een beetje verkeken heb op wat er allemaal komt kijken bij een zwangerschap.. Tijdens mn opleiding liep ik stage bij een vrouwtje wat gewoon tot de 36 weken zonder moeite dansles gaf en mn beste vriendin liep er ook echt bij alsof er niets anders is verder kon ik alleen maar denken aan hoe fantastisch t wel niet moest zijn om de kleine te vielen schoppen en doen en ja dat is ook echt geweldig! dus misschien is de tweede zwangerschap dan al heel anders omdat ik ongeveer weet waar ik aan begin haha Nou dat was mn verhaal wel weer voor vandaag fijne dag allemaal!! Hoop dat t lekker weer word!!
Saffira hij kwam er gelukkig zelf mee, want hij vond dat ik al genoeb had gedaan met 3 kinderen en 6 zwangerschappen. Moet zeggen dat ik me ineens wel oud begin te voelen hier hihihihi.... ik ben 33.
Ik ben 34, dus je bent iig niet de oudste, hahaha. De vk zei de vorige controle dat ze wrs vanaf volgende week kan voelen hoe onze ukkepuk ligt. Ik heb er zelf geen idee van. Schopt (of bokst) wel veel en heel goed voelbaar. Ik geniet dan ook met volle teugen (van mij mag het, als het zo blijft zoals nu, nog wel veel langer blijven duren, maar ook ik heb het idee dat het eerder komt). Ik heb iig 1 okt een afspraak bij de gynaecoloog om zeg maar het geboorteplan te bespreken, ik ben benieuwd... Ik ben ook nog steeds aan het strijden met mijn vriend. Heb nog een heel lijstje met af te werken klusjes, maar hij doet alleen de dingen die hij leuk vindt en als ik meer dan 2 dingen opnoem, wordt ' ie al moe bij de gedachte en doet 'ie dan maar helemaal niks, best frustrerend... Ik ga vanaf a.s. donderdag zwangerschapszwemmen, ben benieuwd...
Hier is alles goed. Super fijn weekend gehad naar een hele drukke week werken. Hebben onze babykamer klaar. Nouja, klaar. De meubels hebben wij in elkaar gezet en ik ben helemaal happy! Nu nog de kamer aankleden. Heb er echt zin in. Ik vind aan de ene kant de zwangerschap ook lang duren maar aan de andere kant geniet in ook enorm! Hier ook 2 dagen ons baby'tje minder gevoeld...Hoe het kan weet ik niet? Misschien is ons baby'tje gewoon moe, want ik heb afgelopen week 56,5 uur gewerkt incl reistijd. Veel te veel van het goede, maar mijn collega's zijn met vakantie. Dan heb je dat... Deze week weer heel wat uren maken en dan mag ik weer normaal fulltime werken. Gelukkig!!!
Wij hadden de babykamer al klaar toen ik 17 weken was, sindsdien kijk in elke dag door de deuropening en word ik super gelukkig met wat ik zie, het wiegje staat ook al bij ons op de slaapkamer, mn moedef heeft een hemeltje gemaakt dd tijd gaat zo hard voor mijn gevoel! Vind het heerlijk dat alles klaar staag. Over 3 weken krijgen we intake van onze kraamzorg, die zal wel schrikken dat we alles al klaar hebben ( met alles bedoel ik ook echt alles, 200 luiers op voorraad, 5000 billendoekjes kunnen scoren voor 50 euro, kleertjes hangen klaar en wiegje en ledikantje zijn opgemaakt ), je moet toch wat als je werkloos bent haha
Xanke jeetje das wel erg optijd... maar ja liever te vroeg af dan te laat Wij zijn bijna klaar alleen nog wat kleine dingetjes op de muren schilderen en de meubeltjes neerzetten. Ik zal zsm een foto plaatsen als in ieder geval de meubeltjes er staan. Vandaag bij de vlos geweest alles was weer goed. 0,2 kilo aangekomen in 4 weken onze fred lag al met z'n koppie naar beneden, maar heeft nog zoveel ruimte dat ik hoop dat het zo blijft.
Hier nog lang niet klaar met de kinderkamer, voor mijn gevoel... Maar ik weet ook nog steeds niet of ik de meubeltjes wil laten staan waar ze nu staan.... dus dat maakt het wel extra lastig