November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo! Goedemorgen!! Ik had ff een hele pagina gemist whaha oeps!!

Super mooie echo foto's!! Echt heel erg leuk om te zien!! :D
    En mooie buiken ook!!

@marietje: das wel veel ja! Geen last van je banden gehad? Pff!! Wie weet heb je gewoon nu een groeispurt en blijft t daarna weer een tijd rustig! Wel fijn dat je een extra echo krijgt en ze t in de gaten houden!!

@mfj: toch maar goed dat je gegaan bent dan! En elke week een echo!! Super fijn dat ze t zo goed in de gaten gaan houden dan! Hopelijk is dat ook alles wat nodig is!

2. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Donder: mooie helder foto! Toch? Vind die van jullie scherper dan die van mij.

Elleinad: tillen zou ik ook niet teveel doen nee.. Merk bij mezelf ook goed dat ik dan aan het eind van de dag ontzettend loop te waggelen.

Ik hoop niet dat ze je adviseren te schreeuwen tijdens de bevalling. Als je schreeuwt tijdens het persen verlies je een hele hoop kracht..
    En die kracht en energie heb je heel hard nodig voor het persen!

Toen ik het hartfilmpje had in het ziekenhuis lag er naast mij 1 te kermen!! Niet normaal... Ze was niet aan het persen maar puur aan het kermen... De verpleegster zei al dat dat in bepaalde culturen normaal was, achteraf bleek het een Marokkaanse te zijn. Dat dachten wij dus ook al! :p

Mijn advies zou ten alle tijden "mond dicht houden" zijn..
    Tijdens het persen iig.
    ;)

Marietje: ben benieuwd wat je vrijdag te horen krijgt. Hoop goed nieuws..

Hier: ik heb morgen om 10.30 uur weer controle.. Ben benieuwd.

Zijn jullie ook zo snel buiten adem? Als ik de trap op ben gelopen moet ik boven op bed gaan zitten om ff uit te puffen.. :(

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha nee dat hoop ik ook niet saffira. had ook niet t idee dat ze dat bedoelde op de site hoor ;) maar wel dat soms een schreeuw tussendoor kan helpen zeg maar haha ik geloof graag dat t zonde is van de kracht om te gaan schreeuwen tijdens het persen! dank je voor de tip :D de eerste is al in de pocket :D

hoe was je controle? alles goed?

en buiten adem! ja echt vreselijk! gister ging ik met de fiets naar mn werk en moest echt langzaam fietsen omdat ik anders echt uitgeput was! en tijdens het geven van de warming-up in mn danslessen moet ik echt dingen niet mee doen omdat ik anders niet meer kan praten zo buiten adem ben ik! haha vind t echt vervelend!! had nog wel zo gehoopt dat mn conditie vooruit zou gaan nou ik gestopt ben met roken ;)

4. xAnke

xAnke Niet meer actief

@elleinad pff alweer een overeenkomst: ben ook gestopt met roken haha!

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Hey!

Ja de controle was goed EN: dit keer maar 1 kilo aangekomen!!! Jippie! Haha..

Buiten adem komt omdat je longen minder ruimte hebben, gelijk ff gevraagd en dus volkomen normaal.

Harde buiken of oefen weeën waren ook niet erg na de sex, maar ze zei idd dat als ik het niet prettig vind het een kleine moeite is om even te wachten.

Kleine der hartje klopte goed,koppie lag beneden dacht ze (jippie!! Inplaats van steeds te horen dat ze in stuit ligt.. Verademing! Haha)

Aangegeven dat ik de laatste week steeds bijna kramp heb in m'n kuit of voet, magnesium + calcium tabletten slikken.
    En mijn bloed geprikt, standaard, ivm ijzer.

Wat vinden jullie van de volgende combinaties:

Noa Martina Dings (vriend heeft Martinus als 2e naam)
    Noa Michelle Dings

Dat was het.... Meer krijg ik (potver) niet verzonnen! Haha..

Roken: hier al half jaar voor de zwangerschap gestopt, ga er ook niet meer aan beginnen. Jullie??

6. xAnke

xAnke Niet meer actief

Mijn zwangerschap was ongeplant en wist eerste 6 weken dus niet datk zwanger was, toen dus nog gerookt.. na positieve test meteen gestopt! Vriendlief rookt nog wel ben van plan niet meer te beginnen. .

Ik vind Noa Martina Dings het mooiste!

7. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    @goed laatste trimester ;) ik kan er alleen op hopen hihi

@cursus, ik doe zwangerfit (fitness voor bolle buiken hihi) erg leuk, krijgen we van een fisio en daarna een half uurtje theorie.
    Ben nu toch wel blij dat ik de yoga niet heb gedaan.. wel overwogen maar hoor er zoveel opmerkingen over als "saai" en "niet de moeite waard"

@Bolkje, geboortekaartjes vonden wij ook lastig maar hadden gelukkig wel dezelfde richtlijnen. wij hebben alle gegevens (naam adres enz) ingevuld en geboortegedichtje en alleen de datum op de uitgerekende datum, lengte gewicht en tijd op -- gezet, verder ziet dat er best echt uit hihi.
    Wel raar dat dat over een paar weken echt is hoor :)

@mama2girls, paspoortje is ook leuk! kreeg m toevallig van de week van een vriendin die bevallen is ook binnen!

@Donder, dat is nog best lastig een kaartje te ontwerpen zonder je te verspreken hihi wat krijgen jullie? of hou je dat hier ook geheim?
    Mooie 3D echo trouwens!
    Ik ben stiekem wel een beetje zenuwachtig voor die van ons over 1,5 week hihi

@Lijstje, hebben jullie hier eigenlijk een lijstje met wie wanneer uitgerekend is, leeftijd, hoeveelste kindje en waar willen bevallen ed?
    Misschien ben ik nu heel brutaal hoor.. kom ook maar weer zo binnenvallen natuurlijk..

@Jill, halloo welkom! wat leuk een jongetje!! en zo te horen nu al een dwars mannetje hihi, wel fijn dat jullie gewoon terug mogen komen!

@Jill en mb90, mooie buiken! indd alleen mooi alles op de buik :)

@Saffira, wat vinde je van Noa Feline Dings oid?
    Noa Martina Dings vind ik ook goed kunnen hoor!
    Enne *grinnik* om de kermende marrokaanse vrouw toen nnaast je, ik dacht ook meteen die zal niet nl geweest zijn hihi

@Namen, wij hebben voor zowel jongetje als meisje nu 2 namen :) als in eerste en tweede naam. Als je nieuwsgierig bent, ffies pbtje want een vriendin van mij klets ook op zp :p

@Marietje, zooo jou buik heeft een groeispurt gemaakt!
    Een extra echo is dan inderdaad wel fijn :) dan kunnen ze eventueel ook stappen ondernemen als hij/zij wel te groot is.

@mfj, ohh goed dat je extra controle hebt gehad! waarom krijg je geplande ks als ik vragen mag?

@buiten adem, ja heir ook.. lijkt nu inderdaad langzaam wat erger te worden..
    Oja, en nooit gerookt :)

Dit topic begon trouwens als buikfoto topic toch? maar is dat gewoon overgegaan naar kletstopic of is dat ook nog in een andere?

8. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Haha.. Idd buiken topic.. Maar is nu beide vind ik.. Je kan ook niet elke dag een foto van je buik plaatsen en ik vind het eigenlijk ook wel lekker om gewoon te kletsen, ervaringen delen en meningen vragen.
    Kan erg handig zijn.... ;)

Feline is geen slechte... Ik gooi hem straks even in de groep. :)

Een lijstje vind ik ook helemaal geen slecht idee hoor!!
    En waarom brutaal.. Iedereen mag hier mee kletsen dacht ik hoor! Dus ook ideeën opperen... ;)

Anke: bij mijn dochter wist ik het ook de eerste 5 weken niet, gerookt gedronken en feestjes afgegaan... Niets aan het handje! Daarna idd ook gelijk gestopt.. Toen wel weer begonnen helaas, maar mijn huidige vriend rookt niet en heeft er echt een pest hekel aan dus is het makkelijker het stoppen vol te houden.
    Vond dat altijd erg moeilijk als ik een vriend had die rookte...
    Knap van je als je het vol kan houden.

En om heel eerlijk te zijn... Kennis heeft 2 kleintjes en steekt de 1 na de andere peuk op.. Geen gezicht!! En het stinkt... Bah..

Kaartje: wij gaan zaterdag kijken... Als we er 1 kiezen laat ik het nog wel zien denk ik, kletsen hier gelukkig verder geen bekende mee (voor zover ik weet) hahaha..

Dat benauwde lijkt idd erger te worden, maar lijkt mij dat daar ook weer een top in bereikt kan worden? :( Hoop het wel iig haha..

9. Ik voel de kleine wel steeds hoger schoppen, maar echt benauwd ben ik nog niet, Behalve tijdens yoga, dan ben ik wel eens kortademig, maar dat komt doordat ik last krijg van hyperventilatie als ik teveel moet nadenken over het ademen.... Nog 5 lessen.... Ben echt aan het aftellen, stom he? :)

10. xAnke

xAnke Niet meer actief

@Saffira het is idd erg moeilijk omdat mn vriend nog rookt, heb vaak genoeg momenten dat ik om eentje vraag omdat ik er mentaal dan even doorheen zit, maar hij wil me nooit geven. Op die manier hou ik het wel vol maar ik durf niet met veel zekerheid te zeggen dat ik niet meer ga beginnen, puur omdat ik zo abrupt ben gestopt en er nu ook nog wel vaak zin in heb.. we zullen wel zien hpe het gaat! Kijk het meest uit naar een lekkere medium gebakken biefstuk en een blik red bull na de bevalling :p puur omdat het niet mocht! Lekkere carpaccio heb ik ook erg zin in.. ben wel van plan borstvoeding te gaan geven dus dan word ik wel weer opnieuw beperkt. Mn vriend wou absoluut ggeen borstvoeding als baby dus ben bang dat Dustin dat ook gaat hebben. Lijkt me zo mooi en intiem moment om te hebben met de kleine!

11. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Hier ook gestopt met roken, maar dat was al voor de mk vorig jaar juni en daarna niet meer begonnen. Hoop dat ik het vol hou. Ben bij mijn beide dochters ook gestopt, maar na de zwangerschap heel slap weer begonnen :(

Lijstje vind ik ook een heel leuk idee idd.. en nee totaal niet brutaal.

12. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Zal ik beginnen;)

Mfj: uitgerekende datum : 5-11-2013
    Tweede kindje
    Een dochter
    Week 42 word er een geplande natuurlijke keizersnede gedaan
    Moeilijke zwangerschappen bij jari hellp en een loslatende placenta
    nu bij 26.6 opgenomen in LUMC ivm vroegtijdige weeën en dreigende vroeggeboorte.
    Heb al een zoon van 2 ,5 jaar. Jari Arnoldus Marie
    24 jaar getrouwd met een geweldige vent en vader!
    Zwangerschapsyoga gedaan

Zo een beetje???

Geboortekaartje had ik in week 14 ofzo al haha was erg vroeg met alles kan het maar geregeld hebben. Wij hebben op de achterkant van het kaartje staan dat we een lijstje hebben met kerstcadeaus.. Misschien een beetje brutaal maar in België de normaalste zaak van de wereld je krijg anders best veel dingen waarbij je denk daar hebben we niks aan. Zo krijgen we tenminste wat we willen en voor elk willekeurig budget en is verder ook geen verplichting.

13. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

20 jan 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Kraamcadeaus natuurlik

14. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Mfj groot gelijk meid. Als het in belgie heel normaal is zou ik het ook doen.
    Je krijgt idd vaak dingen waar je niks aan hebt of helemaal je smaak niet is.

Mijn lijstje gegevens ;)

Mama2girls (m2g :D)
    3de kindje
    Heb al 2 dochters van (vlak voor de uitgerekende datum) 9 en 6
    Verwacht nu een jongentje
    Uitgerekende datum 21 november
    Bijna 11 jaar samen met mijn mannetje.

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Saffira29
    Tweede kindje
    Dochter van 10 jr, april 2003
    In verwachting van weer een meisje
    Uitgerekende datum: 16 november
    Bijna 1,5 jaar samen met mijn vriend :D

Bolkje, hoger schoppen is hier ook! :)

Anke, stoppen (helemaal) komt vanzelf.. Zo lang je er zelf helemaal achter staat. Waarschijnlijk veel makkelijker als je je kleintje straks in je armen hebt... ;)

16. Bolkje
    Eerste kindje
    In verwachting van een jongetje
    4 november uitgerekend
    2,5 jaar samen, waarvan 1 jaar getrouwd :)

17. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    #1577 Dinges1989, 29 aug 2013
    Laatst bewerkt: 29 aug 2013
    Uitgerekend:
    02/11 - Marietje ?? jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, jongen/meisje/ verassing
    04/11 - Bolkje, ?? jaar, eerste kindje, zh/th, bv,kv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    14/11 - Jill1984 29 jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    16/11 - Saffira, 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    16/11 - Donder ?? jaar, eerste kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    19/11 - Elleinad ?? jaar, ??kindje, zh/th, bv/kv, jongen/meisje/ verassing
    19/11 - XAnke ?? jaar, ??kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    21/11 - M2G, ?? jaar, derde kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    27/11 - Dinges, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing

Als je erbij wil op het lijstje of wijzigingen hebt even doorgeven of zelf veranderen ;)

18. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Donder
    1e kindje
    In verwachting van een meisje (op goed geluk dat niemand bekends dit leest, want eigenlijk is het nog geheim, alleen de a.s. oma's weten het!!!)
    16 november uitgerekend
    op 1 okt. een gesprek met gynaecoloog ivm MS en smalle bekken, dus mss geplande ks
    7 jaar samen, niet getrouwd

19. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @xAnke: bij mijn borstvoedingscursus werd nadrukkelijk gezegd dat je na de bevalling gewoon alles kunt en mag eten en drinken (eten zelfs heel goed, want dan went je kleine alvast via de moedermelk aan allerlei smaken). Zelfs alcohol drinken mag, weliswaar in beperkte mate en niet binnen 3 uur voorafgaand aan het voeden (oplossing hiervoor is bijv. kolven voor je een glas alcohol pakt, of kolven en weggooien als je gedronken hebt. Bij ieder glas alcohol wordt die termijn van 3 uur verlengd met nog eens 3 uur....)

@Dinges1989: nee hoor, geboortekaartje is niet moeilijk. Wij houden sowieso niet van roze of blauw. Er komen dieren op te staan, da's altijd universeel!!! en de naam, ik heb alleen gezegd dat ze rekening moest houden met een naam van 4 of 5 of 6 letters, qua opmaak.
    en als onze uk geboren is, heeft ze snel genoeg de laatste dingen aangepast en kan alles naar de drukker...
    Zelfde geldt hier voor de babykamer, die ontwerpt zij ook (samen met mij), ook hier veel groen en bruin en bomen en dieren.
    Zo wordt het allemaal samen meteen een beetje een thema, incl. adoptiedier en kraamfeest (hopelijk, is mijn vriend nog niet over uit....) ook beetje in dezelfde stijl...

20. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    Uitgerekend:
    02/11 - Marietje ?? jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, jongen/meisje/ verassing

04/11 - Bolkje, ?? jaar, eerste kindje, zh/th, bv,kv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    14/11 - Jill1984 29 jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    16/11 - Saffira, 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje