November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xanke: jeetje nu wordt het echt eng! haha

@saffira ja van plan om niet meer te beginnen maar had van de zomer af en toe echt moeite hoor! als ik lekker op een terrasje zat ofzo en vooral dan als mensen naast me gingen zitten roken dan ik heftig te genieten van de lucht die voorbij kwam haha maar denk dat als de kleine er is dat ik dan wel inzie dat het niet goed is voor hem ook en het wel volhoud! was trouwens veel geminderd tijdens het proberen en toen ik posi test had helemaal gestopt dus ook wel een soort van afgebouwd..

en leuk een lijstje!! :D ik ga hieronder een poging doen om mijn dingentjes aan te passen maar ik ben daar nogal een kluns mee dus misschien mislukt het haha :)

Uitgerekend:
    02/11 - Marietje ?? jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, jongen/meisje/ verassing
    04/11 - Bolkje, ?? jaar, eerste kindje, zh/th, bv,kv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    14/11 - Jill1984 29 jaar, ?? kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    16/11 - Saffira, 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    16/11 - Donder 34 jaar, eerste kindje, zh, bv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje,th, bv jongen
    19/11 - XAnke ?? jaar, ??kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    21/11 - M2G, ?? jaar, derde kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    27/11 - Dinges, 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing

verder voel ik inderdaad de kleine ook steeds hoger schoppen maar ook nog vaak laag dus hoop die ie wel binnenkort de goede kant op gaat draaien!! voel m af en toe ook wel echt tegen mn ribben aan schoppen. echt een apart gevoel vind ik dat! heel leuk!:D

2. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ja daar was ik dus al bang voor! heb een poging gedaan met kleurtjes maar mislukt dus bij deze nog een keer t lijstje maar dan zonder kleurtjes :D

Uitgerekend:
    16/11 - Saffira, 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje,th, bv jongen

3. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Uitgerekend:
    16/11 - Saffira 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    21/11 - M2G ?? jaar, derde kindje, zh/th, bv/kv, Jongen
    27/11 - Dinges 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing

Heb m aangepast Elleinad ;)

4. xAnke

xAnke Niet meer actief

Worden de nachten bij jullie ook steeds zwaarder? Door mn bi doet het zon pijn als ik me om wil draaien, uit bed komen is ook een grote klus, wat heel fijn is omdat ik elke 2 uren moet plassen..

5. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Hier ook ja! Pijn in de zijkant van m'n buik.. Rug.. Draaien is moeilijk..
    Rechterzijde slapen gaat helaas ook opeens niet meer, lijkt het net of er een mini mensje op m'n borst ligt, niet prettig.
    Maarrrrrrr: ik heb een voedingskussen!!! Net mee gekregen van een vriendin... Dus die ga ik vanavond eens heerlijk uitproberen..
    Staan ook allemaal voorbeelden op van hou je kan slapen dus ik ben positief! ;)

Plassen niet om de 2 uur, maar rond 5 uur moet ik er altijd even uit...
    Arme jij! Hopelijk word het snel iets minder zeg.. Zo kom je ook niet aan je rust toe!

]Uitgerekend:
    16/11 - Saffira, 29 jaar, tweede kindje, th, bv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje, th, bv, [/COLOR=blue]jongen[/COLOR]
    19/11 - XAnke 18 jaar, eerste kindje, zh, bv Jongen

Waarschijnlijk kan je de lijst nu weer aanpassen dinges! Haha.. Ik heb hier het geduld niet voor denk ik, dus even mijn gegevens aangepast.
    Bedankt alvast!

Btw: die kleine heeft er vandaag al een paar keer voor gezorgd dat ik bijna in m'n broek plaste... :$ door of hard tegen m'n blaas te schoppen of iets vreemds met haar hoofd te doen (weet niet hoe ze nu ligt) maar prettig was anders..!! Hahaha

6. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Uitgerekend:
    12/11 - Devilxs, 27 jaar, eerste en tweede kindje, zh, kv jongen/meisje
    16/11 - Saffira 29 jaar?, tweede kindje, zh/th, bv/kv, meisje
    21/11 - M2G ?? jaar, derde kindje, zh/th, bv/kv, Jongen

7. Ik lig eigenlijk nog wel prima,gelukkig. Heb ook niet zo'n extreem grote buik nog. Opstaan daarentegen vind ik wel lastig, dan heb ik het gevoel dat ik een enorm gewicht extra moet optillen...

Verder ga ik vandaag voor het eerst proberen om een middagdutje te doen. Ben echt moe (en chago :) )

Ik heb bonbons gekocht voor mijn tante, die viert zaterdag haar verjaardag...Nou, ik zit er hard aan te denken om ze zélf op te eten. ;)

8. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Bassdevilxs, 27 jaar
    Zwanger van een tweeling, eerste 2 kinderen.
    Geslacht: jongen en meisje
    Ziekenhuisbevalling en flesvoeding
    Waarschijnlijk komen ze eind oktober.

Verder ruim 9 jaar samen en bijna 2 jaar getrouwd. :)

9. xAnke

xAnke Niet meer actief

@saffira ik heb ook een voedingskussen tis heerlijk om mee te slapen! Denk dat deze laatste 12 weken nog wel zwaar worden vooral door mn bekken.. als ik mn plas ophoud snachts krijg ik verschrikkelijke steken dus ik ga automatisch om de 2uur.. en ga elke middag van 3 tot 5 op bed, daar red ik het tot nu toe prima mee, thank god dat ik geen verplichtingen heb verder! Buikje word nu echt zwaar, bijna in mn broek plassen is hier ook bekend.. als ik erg moet lachen kan ik beter meteen naar de wc lopen haha :p

10. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    hier merk ik ook wel dat de nachten inderdaad zwaarder worden. normaal draai ik niet vaan in mijn slaap, maar de laatste tijd heel erg veel en wordt ik steeds wakker op mijn rug omdat ik niet terug kan draaien :( en ik slaap nooit op mijn rug.. :x

11. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Uitgerekend:
    12/11 - Devilxs, 27 jaar, eerste kindjes, zh, kv, Jongen/ Meisje
    16/11 - Saffira 29 jaar, tweede kindje, th, bv, meisje
    19/11 - XAnke 18 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    21/11 - M2G 33 jaar, derde kindje, zh, kv, Jongen

Lijst weer helemaal aangepast :)

12. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    @Devilxs, wat leuk een tweeling!! sorry zover had ik niet terug gelezen hihi:D

@Saffira, hihi vervelend is dat gevoel he! ik heb dat soms wanneer Uk zich ineens op een vreemde manier horizontaal probeerd om te draaien hihi

@Bolkje, lekker opeten dan die bonbons hihi gewoon weer nieuwe halen ;)
    En heeft je dutje goed gedaan?

@Opstaan uit bed, wisten jullie dat recht omhoog komen heel slecht is? ivm de rechte buikspieren? tip: uitbed rollen of schuin omhoog komen, dit volgens de fysio van de zwangerfit cursus hihi

Ik merk nu trouwens ook met omdraaien dat ik liever me buik vast hou net alsof je je buik over een zwaartepunt heen tilt.

@voedingskussen, ideaal wat een uitvinding! Die had ik al in bed liggen vanwege m'n reuma pootjes hihi maar nu me buik groter word is het ook wel ideaal hoor!

@ego, ik ben gister naar zw.zwemmen geweest. Gaat hier per lossen lessen dus dacht dat ik dat wel eens kon proberen :) was erg leuk! maar omdat ik overdag helemaal niets doe en kan heb ik nu een spierpijn!

Enne stukje eigen info, is denk ik al wel weer lang geleden :)
    Dinges, 24 jaar (sinds juni), bijna 5 jaar samen waarvan nu 1 jaar geregistreerd partners.
    Ik ben medisch dus word een zh bevalling en word waarschijnlijk met 38 weken ingeleid, word nog over gesproken maar ik loop iig niet over. Dat vind ik wel een fijn idee!

@bv, het valt me op dat merendeel dat wel wil gaan geven of iig proberen. Dat zie en hoor je niet veel meer, vind ik grappig :)

13. nee, heb niet meer geslapen... eigenwijs?? Neuuuuhhh, hoe kom je erbij? ;)

Ik ben helas niet zo goed in luisteren naar mijn lichaam, ga altijd maar door... Al zou ik 3 keer zoveel gedaan krijgen als ik ff had geslapen, da's het dubbele er weer aan. ;)

14. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    hehe ik ken dat probleem, maar geloof me ;) op een gegeven moment zegt je lichaam je bekijkt het maar moeders :p

het is beter voor je lichaam en voor de baby als je er wel aan toe geeft.. maar dat praatje heb je vast al heeeeeeeel vaak gehoord ;)

15. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    @bolkje, wil jij ook nog je gegevens aanvullen voor op het lijstje? of hier neerzetten zodat ik het kan doen :)
    maarre leeftijd, hoeveelste kindje, zh of thuisbevalling, bv of kv

16. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    @Overeind komen in bed. Ik lig dan op mijn zij en zwaai eerst mijn benen van bed en dan druk ik me met mijn arm overeind.

Hierbij nog wat buikfoto's. Die 2 in het paarse jurkje zijn van 1 week/1,5 week geleden. Die andere is van zojuist.

Bijgevoegde bestanden:

17. bassdevilxs

bassdevilxs Actief lid

13 feb 2013
    230
    0
    0
    NULL
    Uden
    Deze is van zojuist.

Bijgevoegde bestanden:

18. Tuurlijk wil ik hem aanvullen.

Ben 27, is eerste kindje, ik hoop thuis te bevallen en bv te kunnen geven :)

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Zo, eerste nacht met voedingskussen zit erop.
    Het is even wennen en dat betekend bij mij altijd slechter slapen, maar ik denk idd wel dat dit een uitvinding is! Haha..
    Lekker hoor zo'n lange lap tegen je lijf aan.. ;)

Ik heb wel sinds 2 dagen opeens dat ik met een zuur gevoel of branderig in m'n keel op sta. Ik heb nog nooit maagzuur gehad, maar het zal dan wel zoiets zijn.

Dinges: fijn dat je iig niet gaat overlopen. Jammer natuurlijk dat je medisch bent....
    Reuma? Lijkt me ook niet fijn om dan met al dat gewicht extra door te lopen. Mijn stiefzusje heeft ook reuma, nog geen kids maar willen wel, zal ook wel geen 42 weken worden dan.

Dat van die buikspieren was mij al verteld ja en ik sta dus ook via de zijkant op. Probeer m'n buikspieren zo min mogelijk vol te gebruiken.

Bassdevils: mooi buikje hoor!! En ook weer alleen maar buik zie ik... :)

20. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dinges: haha top! Super leuk dat je de lijst zo bijwerkt :D en leuk dat je bent gaan zwemmen!! Ik wil dat ook echt heel erg graag!! :D

@slapen: tja met voedingskussen gaat t nu weer een beetje. Ik heb vooral veel last als ik te lang in 1 houding lig. Daarnaast slaap ik vrij apart normaal wat nu echt niet meer haha en mn rug die is al slecht door turnen en dansen wat ik beide op hoog niveau heb gedaan of doe en dat gaat dus allemaal best pijn doen als ik te lang op 1 zij lig bijv. Pus dat mn buik dan gaat hangen wat ook zeer gaat doen haha maar goed moet ook veel plassen dus word toch vaak wakker alleen als ik echt moe ben slaap ik door maar wordt dan smorgens niet lekkerder wakker want dan zit ik echt vastgeroest in mn eigen lijf als t ware haha

@opstaan: ik rol eerst op mn zij en duw me dan omhoog werkt prima! Wel gebruik ik mn buikspieren helaas nog veel :S tijdens het dansles geven span ik ze veel vanzelf aan. Dat zit er zo in geramd dat ik echt moeite moet doen om ze los te laten.. Voelt wel lekkerder maar heb t vaak niet door dat ik ze aanspan tot ik er aan denk en ze loslaat.. Haha

@bassdevilxs: mooie buik hoor! Ik vind dat je zelfs in die week tijd wel een beetje verschil ziet haha! Echt twee ukje daarbinnen die lekker aan t groeien zijn :D heel leuk!!

@extra info over mezelf.. :) ben nu 7 jaar samen met mn vriend waarvan 4 jaar samen wonen en nu sinds een jaar een geregistreerd partnerschap. Vriend gelooft helaas niet in trouwen doordat zijn ma 3 keer getrouwd en 3 keer gescheiden is.. Denk dat we anders misschien al getrouwd waren hihi beetje gek om te zeggen zo maar toch...

Verder vandaag wel een grappig momentje gehad! Ik kon invallen op een kinderdagverblijf op een babygroep echt super leuk! En de leidster daar was ook zwanger. Nu krijg ik de laatste twee weken echt continue de opmerking " zo jij zal er al bijna zijn he!" Maar zij is drie weken verder en haar buik was echt gigantisch vergelijken met die van mij! Haha daarnaast had ik een kindje op de groep met de naam die wij graag voor onze uk willen das ook best gek om dan de hele dag die naam te gebruiken! Maar wel een top dag gehad! :D nu lekker een avond op de bank hangen!

Deel Deze Pagina