November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jill1984

jill1984 Actief lid

10 jun 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vind het ook niet erg dat ik minder aankom als voorgaande weken, alleen dat ik een pond AFGEVALLEN ben, vind ik zo vreemd... Idd niet erg haha, maar wel vreemd toch?!

2. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen. dat is van afgelopen maandag. maar het gaat nu zooooo snel met mn buik dat ik denk dat er nog veel meer kilo's bij gaan komen. gelukkig zit het wel alleen rond mn buik.

@saffira29: ja, wij hebben een soort van boerderijtje. met kippen, 2 katten en een schat van een duitse herder!! Zonder de hond zou ik hier niet alleen willen zijn als mijn vriend weg is voor zijn werk. mn maatje en geeft ook een heel veilig gevoel. vooral sinds ik zwanger ben. meent echt dat ze mij constant in de gaten moet houden en moet beschermen als mijn vriend er niet is. als hij er wel is, doet ze dat absoluut niet. wel grappig...

hier een rustige zondag.... van mij mogen de komende 2 weken wel om vliegen, zodat mn kerel weer lekker thuis is.

ik vind dat de zwangerschap, vanaf week 20, echt heel snel is gegaan. nog maar 9 weken...!! en nog 5 weekjes werken. hoop dat ik dat vol hou....

3. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Idd niet te druk over maken hoor. Zolang de kleine het goed doetis er niks aan de hand.
    Ik kom elke 4 weken controle ongeveer 0,8 tot 0,9 kilo aan de laatste x zelfs maar 0,2 kilo ben in totaal nu ongeveer 6,5 a 7,5 kilo aangekomen.

Ik heb nu het volgende gedichtje voor ik de kaart voor de verjaardag van mijn moeder:

Zal ik je bloemen,
    Bijvoorbeeld hele mooie rode rozen geven,
    Kan, maar die bloeien ook maar even.

Of voor je springen en zingen,
    Maar heb geen mooie stem omdat ik geen zangeres ben.

Of zal ik je cupcakes,
    Of een zelf gebakken taart geven,
    Maar ja die moet je ook weer voor de einddatum opeten.

Is er dan echt niets dan,
    Ik weet het al,
    Wat ik ga doen en geven zal.

We gaan je een heel bijzonder cadeau geven,
    Een van het bijzonderste uit je leven.

Wat vinden jullie ervan?

4. xAnke

xAnke Niet meer actief

Super mooi gedicht! Vind ze vast geweldig..

Ik word helemaal niet gecontroleerd op gewicht bij mn vk? Alleen eerste afspraak werd ik gewogen dat is nu al 20 weken geleden..

5. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ook niet hoor! alleen de eerste x. maandag ben ik er, tijdens de controle, gewoon zelf op gaan staan, omdat ik nieuwsgierig was.....:D

6. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    #1646 Dinges1989, 1 sep 2013
    Laatst bewerkt: 1 sep 2013
    Uitgerekend:
    02/11 - Marietje 28 jaar, eerste kindje, th, bv, jongen
    04/11 - Bolkje, 27 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    12/11 - Devilxs, 27 jaar, eerste kindjes, zh, kv, Jongen/ Meisje
    14/11 - Jill1984 28 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    16/11 - Saffira 29 jaar, tweede kindje, th, bv, meisje
    16/11 - Donder 34 jaar, eerste kindje, zh, bv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    19/11 - XAnke 18 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    21/11 - M2G 33 jaar, derde kindje, zh, kv, Jongen
    27/11 - Dinges 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing

Afspraken:
    03/09 - Dinges, controle vk
    07/09 - Dinges, 3D echo
    24/09 - Dinges, groeiecho en gyn

Misschien ook leuk om onze controles en afspraken mbt tot de kleine bij te houden :) zo blijft het lijstje ook steeds terug komen.
    Ik heb vast een begin gemaakt :)

7. Dinges1989

Dinges1989 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.478
    0
    0
    Gehandicaptenzorg
    West-friesland
    Jeetje kletskousen :p 6 pagina's teruggelzen hihi Even kijken wat ik nog weet :)

@verhaal van sadieraven, heb ik indd gelezen.. dan keert mijn maag toch even om :( las het voor aan ml die zei al.. kan je je toch niet voorstellen! dat gun je niemand :S

@buik, ik heb inderdaad ook als ik lig bijna geen buik meer hihi maar als ik zit of sta is ie wel degelijk aanwezig :$ haha
    @striae, begin nu kleine streepjes op m'n borsten te krijgen.. ik had al wat strepen aan de onderkant maar krijg ze nu bovenop.. hoop dat het daar bij blijft maar ben bang v an niet..
    Op mn buik heb ik ze (nog) niet, binnenkant van mn boven benen en heupen had ik ze al van de pubertijd dus hoop dat daar eigenlijk ook niet meer bijkomt (A)

@navel, word steeds ondieper.. en ben een beetje "bang" dat ie ineens gaat ploppen een deze weken.. weet wel dat dat ook weer terug gaat maar lijkt me zo eng :cool: Meer daar last van?

@Saffira, babyshower, wat leuk!! heb je het naar je zin gehad? lekker verwent zag ik!!

Ik krijg ook een babyshower :) heb namelijk zelf het lijstje moeten maken maar geen idee wie wat waar wanneer haha

Maar wat ontzettend vervelend dat je vriendin het vergeten is :( dat staat toch mega groot in je agenda of als herinnering in je telefoon.. :S ik snap dat niet..

@Elleinad, ahh strepen in je tattoo :( das k*t, is ssowieso niet leuk maar net op die plek.. knuff meis!

Hoe was je echo??

@XAnke, mooie buik!
    En hoop dat jij ook nog een babyshower krijgt meis, want alleen voor de gezelligheid is het al leuk! cadeaus hoeven niet eens!

@striae creme, ik gebruik die van etos.. is lekker vettig en trekt snel in. En ml smeert me buik 's avonds altijd lekker in na er een kusje op gegeven te hebben hihi even aandacht aan mijn buik momentje :)
    Maar ik denk indd dat het niet veel uitmaakt en ook afhankelijk is van erfelijkheid..
    Mijn huid is bijvoorbeeld nog super soepel en voel me dan wel heel opgeblazen maar staat niet strak zeg maar..

***Sorry even stomen***
    @gisteravond, wij zijn naar m'n schoonLoeder geweets omdat het maar weer eens moest zeg maar..
    En aangezien inleiden bij mij niet uitgesloten is zeg maar ging ze.. kan je dan niet die laatste paar weken ook nog uitzingen? aahhhh!
    Ze heeft 5 kinderen waarvan alleen haar laatste zwangerschap wat vervelend was en zich dus helemaal niet kan voorstellen hoe ik me voel en hoe het is om opgenomen te zijn geweest en uberhaupt de longen uit je lijf te hebben gekotst.. maaaarrr ze zei even van noooouuuu mijn zwangerschap was ook niet leuk en ik heb het ook uitgezeten :x
    TUURLIJK snap ik dat het beter is als je je zwangerschap uitdraagt en je kindje zichzelf aankondigd maar AAARGHHHH!!!

En daarbij, wij hebben ervoor gekozen dat alleen ouders in het zh mogen komen als de kleine geboren is omdat ml nog 3 broers en een zusje heeft en ik nog een zusje, een stief broer en stief zusje heb.. word gewoon te druk.
    Maar de ouders van ml zijn ook (mijne ook maar geen contact met vader) uit elkaar en kunnen elkaar niet luchten prima en alle respect voor maar vervolgens zegt ze, dan kom ik wel met Laura (sz) naar het zh, dus ik zo "nee dus want broers en zussen komen daar niet langs, alleen ouders" zegt ze ja en jullie weten dat ik niet in een hok met HEM ga zitten, maar die blijven toch ook niet heel de dag.. duh!!

Alleen zegt ml dan van we zien het allemaal dan wel en ziet het probleem niet zo behalve dat hij zelf de regel van alleen ouders in het ziekenhuis heeft bedacht,... zucht.
    Waar kan een mens zich druk om maken :(
    ***Klaar met stomen*** denk ik ;)

@Box, die van ons staat nog niet.. omdat we er niet zo heel veel plek voor hebben wil ml deze pas met ongeveer met 34 weken opzetten..
    Oja tip voor met katten, opgeblazen balonnen erin leggen.. dat statische blijken ze niets te vinden en dus niet in de box te gaan.

@Tijd, ik heb ook het idee dat ik nog een eeuw moet hoor :( nou ben ik ook de laatste van ons allemaal hihi

@M2G, wat leuk dat jullie je moeder er bij willen hebben met de bevalling! Ik denk dat ze zich heel vereerd zal voelen!

@Gewicht, ik begin nu pas aan te komen.. dit doordat ik geen reserves meer had door het vele spugen.
    Ik ben nu (moet maandag weer wegen) maar 3 kilo aangekomen.. volgens de vk/gyn zit mijn lichaam nu wel in overlevingsmodus dus alles wat er nu in komt word opgeslagen in mijn lichaam..
    en.. even afkloppen *klopklop* maar ik heb nu 2,5 week niet overgegeven :D

@Werken, ik ben echt zooo jaloers op de meiden die dat nog kunnen!! ik zou ook zo graag gewoon nog dat soort dingen kunnen doen..

8. Hi dames,

Had ff een hoop terug te lezen, zeg!! Kan niet overal op reageren, maar in elk geval:

@vriendschap en babyshower: echt vet lullig om zoiets te vergeten :( Die vriendin zal zich ook wel rotschamen dat ze er niet aan heeft gedacht. Hopelijk komt het nog goed, want het zou zonde zijn om een vriendin kwijt te raken.... tenminste, zo denk ik erover.

@box: staat hier nog niet opgezet, maar is al wel naar beneden verhuisd, dus gaan we volgende week neerzetten denk ik

verder.... Vandaag echt een dag waar ik met dubbele gevoelens op terugkijk. Was echt supergezellig, met mijn schoonvader + zijn vrouw en dochter naar de dierentuin geweest. Had de hele dag wel last van mijn buik, maar opzich was het wel goed te doen allemaal....
    Maar toen we 's middags bij hun op de camping waren moest ik opeens heel nodig poepen :( En het kwam er maar niet uit... tenminste, niet ver genoeg.... Dus liep de hele tijd met een gevoel rond alsof ik gespiest werd (weet niet of iemand dit gevoel herkent, maar het was echt afgrijselijk!) Nog geprobeerd om naar het toilet te gaan bij zo'n campinggebouw, maar dat hielp ook niet.
    vervolgens nog anderhalf uur in de trein gezeten met pijn in mijn buik en dat gespieste gevoel.... Lekker heen en weer geschud... Manlief is direct weer aan het twijfelen gebracht of we toch niet in het ziekenhuis moeten gaan bevallen omdat mijn pijngrens zo laag is (ik denk dat ik vanavond even een stok in zijn kont steek en hem vraag of ie dan lekker wil gaan zitten en een stukje met me komt wandelen.... Kijken hoe hoog ZIJN pijngrens is ;) )
    Hopelijk kan ik straks thuis eindelijk naar het toilet want dit is echt een verschrikking!! :) Nooit geweten dat constipatie zo pijnlijk kan zijn :$

9. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bolkje: kop koffie drinken en een appel eten! doet wonderen!! vooral die appel...

10. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Bolkje: waaahahahahaha... :) en nee ik lach je niet uit!!! Maar hoe dat stok in zijn kont verhaal eruit komt... Hahaha.. :D
    Ik heb pds en kan normaal heeeel moeilijk dus weet er alles van..
    Alleen tijdens deze zwangerschap gelukkig minder last van, dus met een dikke buik en dan zo te moeten lopen, daar kan ik niet over mee praten.

Vriendschap: ik hoop dat ze nog aan me laat merken dat ze het erg vind, zo niet dan houd het helaas van mijn kant wel op.
    Ik vind dat zij nu een stap moet nemen.. Ik ben niet snel gepikeerd, maar ik verwacht nooit iets van haar, vraag nooit iets, zeur nooit, maar sta altijd voor haar klaar.
    Daarom valt dit zo rouw op mijn dak..

Dinges: ja de baby shower was verder gelukkig wel erg leuk!! Mooie kado's gehad maar het belangrijkste was: allemaal gezellige mensen om me heen en lekker gesnoept! Haha..
    Stoom kan ik begrijpen hoor.... Vrouwen moeten zich niet met elkaar gaan vergelijken laat staan zwangerschappen.. Elke pijngrens is anders en elke pijn is anders. Dat kan een ander niet voor je voelen...
    En mannen, sja, wij vrouwen maken zich gewoon veel sneller druk om alles.. Ik merk het bij ons ook.. Ik sta te stuiteren en m'n vriend zegt dan doodleuk: waar maak je je druk om? Pfffff..
    Maar meid, mijn ouders en de ouders van m'n vriend zijn gescheiden.
    Ik moet ze er ook niet bij.. Mijn moeder blijft in huis met mijn dochter, maar wij blijven samen boven.. Voordat ik mag persen mogen ze beide kijken of me steunen en het persen willen we graag samen doen.
    Jij bent in het ziekenhuis, gewoon pas bellen als je bevallen bent..
    En als ze niet met elkaar in een kamer kunnen hebben ze zeker lekker pech.... Op zulke momenten kunnen ze ook vaak nog lekker aan zichzelf denken.. Erg prettig. Niet dus!
    Toen mijn dochter geboren was was mijn moeder bij de bevalling, ik heb mijn pa toen gebeld en die kwam, maar mijn moeder feliciteren of gedag zeggen: ho maar! No way.. Prima, zo lang ik er maar geen last van heb en opkrassen als ik het wel merk.
    Je moet voor jezelf opkomen in dit soort gevallen hoor..
    Gewoon doen zoals je het zelf graag wilt want je bevalling is al zwaar genoeg.... Een hele gebeurtenis.
    Alleen ouders nr het ziekenhuis en thats it. ;):D

Gewicht: ik ben nu totaal 13 kilo aangekomen.. :D waarvan de laatste keer maar 1 kilo.
    Gelukkig zien de meeste mensen het niet, behalve m'n vriend en ik..
    Kan er niet omheen als ik in m'n ondergoed sta te paraderen.. Haha

Marietje: mooi gedicht!! Niets aan veranderen.... Ben heeeeeel benieuwd hoe je moeder hierop gaat reageren. Echt super van jullie zeg... :)

Jill: afvallen kan.... Echt! Schijnt vooral in het laatste trimester te gebeuren. Kindje heeft veel vetjes nodig hè.. ;)

Tijd: het gaat sneller nu ja,.. Maaarrrrrrr: ik vind het nog niet snel genoeg gaan hoor!!! Hahaha.. Ik zou nu al wel 36 weken willen zijn...
    De bevalling kan mij niet snel genoeg zijn!!
    (Maar niet voor de 37 weken :p)

11. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    De box!!! :D

12. xAnke

xAnke Niet meer actief

Mijn afspraken voor t lijstje:
    16/09 - Controle vk
    23/09 - Groeiecho

Even echo bericht.. net lekker uit eten geweest omdat mn oma vandaag 86 is geworden en mn opa vrijdag 84 word (jaarlijks uitje), lopend buffet, alleen godsjezus wat kan ik gek worden van die opmerkingen! Niet te veel eten he, je eet zeker voor twee, je zit zeker goed vol aan je buik te zien, heb je nou alweer wat gepakt? Aaaaahgh!!! En dat terwijl ik alleen wat stokbrood heb gegete, salade, paar frietjes en een kippenpootje, klein beetje ijs en meloen als toetje. De rest van de familie heeft minimaal 3 rondjes aan vlees en friet etc genomen! Ik heb het minst gegeten van iedereen.. toen alles op was ( ik was allang uitgegeten ) werd er nog lang nagrpraat ( was inmiddels na 9uur) ik kreeg een harde buik en wou eigelijk wel plat liggen, doe ik altijd savonds! Toen tegen 10en eindelijk richting huis. . Mn ouders brachten me thuis en heb me toch een potje gejankt, voelde me zo opgezet, moe en beroerd! Dus moeder even meegelopen naar binnen en heeft me op de bank geparkeerd. . Waar die tranen allemaal dan weg komen blijft me een raadsel! Nu wachten tot vriendlief thuis komt want eerder kan ik niet slapen ( onrust en hormonen ) wat eeb avond zeg! Dan komt er ook nog eens bij dat ik mn kleine man (volgensmij) vanmorgen voor het laatst gevoeld heb.. normaal is ie veel drukker! Ik wacht vannacht nog even af en anders morgen vroeg vk bellen, ben niet snel ongerust maar na al die verhalen gelezen te hebben bij de vlindertuin maak ik me wel druk.. al voelt het nu net of ie die hik heeft.. ben gewoon zo moe!! Morgen ook nog eens intake van de kraamzorg. . huis is niet bepaald netjes en veel zin in opruimen heb ik ook niet, gelukkig heeft mn vriend weekend op maandag en dinsdag dus eindelijk weer even twee daagjes samen..

13. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    O voor het lijstje.. Ik ook 16-9 controle vk..
    Helaas had ik me vergist en geen groei of liggings echo hier. Beetje een domper.. :(

Die opmerkingen zou ik proberen te negeren.
    Ik krijg ze bijna niet omdat de meeste mensen weten hoe ik uit de hoek kan komen.. :p maar lijkt me idd errug vervelend!!
    Gewoon potje janken als dat op lucht, doe ik ook hoor.
    Hormoontjes hè, hoort er allemaal bij.

Rustig aan, probeer je niet druk te maken en straks lekker slapen.. :)

Ik duik er ook in! Truste!

14. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey!!

Lekker gekletst vandaag zeg!! :D weet. Ff niet meer wie t zei maar ik vind t topic ook echt heeell erg fijn!! :D haha

@ ouders in ziekenhuis: ik vind dat je gewoon moet doen wat jij wilt!! Jij moet t kindje eruit krijgen en hoe en wat je daarna wilt is jou keuze vind ik!! Dan zoeken ze buiten je kamer maar uit wie er samen binnen zitten zonder dat jij er last van hebt!

Ook vond ik de opmerking van je schoonmoeder dinges echt niet kunnen! Wat eerder gezegt werd.. Iedereen ervaard t op zn eigen manier en nu al 4 keer opgenomen worden vind ik heftig dus ik vind dat je helemaal gelijk hebt!!

@xanke: wat balen joh! En wat zonde van een gezellige avond! Slaat nergens op dat ze zo gaan letten op wa je allemaal eet.. Doe jij toch ook niet bij hun!! 6 stukken vlees op 1 avond wegwerken is ook echt niet gezond hoor!! Kan daar wcht boos om worden!!
    Ik moest van mn dansopleiding ook afvallen mn ouders. Dachten mij te steunen door alles wát ik bij hun at af te kraken en te bekritiseren.. Dat helpt bij mij dus echt totaal niet en uiteindelijk ben ik in tranen uitgebarsten en heb ik verteld dat ik helemaal gek van ze werd!! Haha niet echt vergelijkbaar maar snap dus wel hoe je je voelt als er zo gelet op wat je allemaal eet!! Echt heel vervelend!!!

@kilo's: dr zitten hier nu 6 aan en ben daar echt best wel tevreden mee! Ik denk dat zolang jij je energiek voelt en de kleine gewoon goed beweegt je je geen zorgen hoeft te maken als je afvalt hoor! En als je twijfelt gewoon even de vk bellen! Daar zijn ze voor :)

@hier: echt een top echo gehad!! Wauw zeg wat was dit heerlijk! Vriendlief op t laatste moment toch over kunnen halen om een 4D echo te doen maar helaas lag de kleine mag met de handjes voor zn gezicht.. Wel wat foto'sin 4D meegekregen maar zijn niet zo super mooi geworden als degene die ik hier eerder voorbij heb zien komen.
    Verder was mn moeder mee en om haar gezicht te zien toen de kleine in beeld kwam was ook gewoon heerlijk! Haha

Ik zal hieronder wat foto's van buikvan gisteravond staand en liggend ;) haha en van de echo dr op zetten :D ben echt helemaal in love met ons mannetje!!

Dees is weer is mt shirt omlaag:D vind m dan veel groter lijken haha

15. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja!! Ik heb ook nog afspraken voor op t lijstje want die vind ik ook erg leuk!
    6 sept. Controle. 15:20
    11 sept. Groei echo 20:00

En dr komt nog een pret echo in 4D bij haha voor schoonmoeders die graag nog een keer mee wilde :D dus die laat ik nog ffies weten!

Deze is liggend!!

16. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    Ff snel een aanvulling op het lijstje en dan lees ik de rest morgen ff terug.

11 september 30 weken/groei echo 19:15 uur

Truste

17. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog 1 met handjes en een vies gezichtjes haha hij was de hele tijd gekke bekken aan t trekken

19. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dees (de laatste echt waar haha)is een gewonen maar vind m zelf heel gaaf!!:D :cool:

20. xAnke

xAnke Niet meer actief

Echt leuk zoveel activiteit in dit topic! Heb me nou al beetje over de opmerkingen heen gezet, ik krijg ze eigenlijk al jaren ( was altijd het breedste in de familie laat ik maar zeggen ) maar ging juist troosteten door al die opmerkingen! Vorig jaar dus 15 kilo afgevallen dacht eindelijk van de opmerkingen af te zijn iedereen was zo trots.. en nou ik ze weer krijg doet toch wel pijn, ze hebben niet door hoeveel pijn het doet! Ben niet een type die snel uitvalt helemaal niet tegen mn oude opa en oma.. en tranen luchten dan idd wel weer even op, wil nou gewoon dat vriendlief thuiskomt en me even stevig vastpakt, kan ik echt wel even gebruiken nu!

Opa en oma waren trouwens wel helemaal in de wolken toen ik 3D foto liet zien van zn koppie.. was echt wel gezellige avond alleen de negatieve dingen blijven sterker hangen dan de positieve! Mn opa en oma huilen elk jaar weer aant eind van de avond, elk jaar zijn ze weer dankbaar dat we er met zn allen zitten maar elk jaar kan ook het laatste zijn.. altijd wel even moeilijk! Net als kerst en oud en nieuw, altijd even moeilijk! Maar wat zijn ze blij dat ze overgrootoma en opa mogen worden

Deel Deze Pagina