November 2013 buikjes.

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door MaaikeFerryJari, 6 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat was dan mn hele fotoshoot! Haha nu ga ik lekker slapen!
    Truste!

2. xAnke

xAnke Niet meer actief

@elleinad mooi buikje en mooie foto's! Vind de laatste het mooist eigenlijk, echt gaaf!

3. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @xanke: die opmerkingen doen zeker pijn!! Dus lekker laten lopen die tranen! En hopen dat je vriend snel thuis komt!! Dikke knuf meid!
    Gelukkig was het wel een mooie avond en kan me voorstellen dat t soms even moeilijk wordt dan! Wel heel erg gaaf dat ze zo trots zijn!!
    Zijn mijn oma's ook en is echt heerlijk om te zien :D

4. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha ja gaaf he die laatste!! Die andere zijn natuurlijk ook niet zo duidelijk omdat zn handen in de weg zitten maar ik vind die laatste ook wel heel erg gaaf hoor!! :D thnx!! Nu ga ik echt slapen!! Met morgen weer veel les geven dus kan de rust goed gebruiken :D

5. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zal later uitgebreid reageren.
    Even geen tijd.
    Sorry....

Simoontje1985
    28 jaar
    11 jaar samen met mijn mannetje waarvan 2 jaar getrouwd.
    Eerste kindje en wil graag bevallen in het zh.
    Wil borstvoeding proberen ondanks een borstverkleining 11 jaar geleden.

Uitgerekend:
    02/11 - Marietje 28 jaar, eerste kindje, th, bv, jongen
    04/11 - Bolkje, 27 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    12/11 - Devilxs, 27 jaar, eerste kindjes, zh, kv, Jongen/ Meisje
    14/11 - Jill1984 28 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    16/11 - Saffira 29 jaar, tweede kindje, th, bv, meisje
    16/11 - Donder 34 jaar, eerste kindje, zh, bv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    19/11 - XAnke 18 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    21/11 - M2G 33 jaar, derde kindje, zh, kv, Jongen
    27/11 - Dinges 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing
    30/11 - simoontje1985, 28 jaar, eerste kindje, zh, bv, verrassing

Afspraken:
    03/09 - Dinges, controle vk
    07/09 - Dinges, 3D echo
    24/09 - Dinges, groeiecho en gyn

Misschien ook leuk om onze controles en afspraken mbt tot de kleine bij te houden :) zo blijft het lijstje ook steeds terug komen.
    Ik heb vast een begin gemaakt :)

6. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    So hey, wat kunnen jullie veel kletsen in een weekendje.
    Ik was met mijn schoenmoeder en schoonzusjes een weekendje in Delft, want onze mannen waren in Duitsland naar het motorracen...
    Ben nu weer helemaal bijgelezen...

@box: bij ons staat 'ie nog niet, maar dat komt omdat 'ie naar mijn idee iets teveel beschadigd was op zichtbare plekken, dus komen ze hem 13 sept omruilen voor een andere.
    Dan gaat 'ie wel in elkaar en inderdaad (wij hebben ook katten), balonnen erin helpt echt en anders ook nog ff een laagje aluminiumfolie onder de balonnen leggen, daar deinzen ze echt van terug... Wel verstandig om dat al tijdje vantevoren te doen, want anders zijn ze er straks als het nodig is, niet aan gewend dat ze er niet in mogen...

@babyshower: officieel weet ik van niks, maar moet wel 29 september vanaf 13.00 uur vrijhouden!!! Wat zou dat nou toch kunnen zijn???

@kilo's: ik sta qua gewicht nu inmiddels al een week of 9 stil, tot nu toe 5 erbij (maar had voorafgaand aan de zwangerschap wel wat reserves, hahaha). Kan helemaal geen kwaad zegt de vk, want die kleine neemt toch wel wat het nodig heeft, dus zolang je buik groeit en je de kleine voelt, vooral geen zorgen maken (heb ik in eerste instantie ook wel gedaan hoor, dus niks geks)

@afspraken:
    11-9 controle vk ('s ochtends, alleen)
    11-9 groeiecho vk (einde vd middag, samen met mijn vriend)
    1-10 afspraak gyn om bevallingsplan te bespreken (ks of niet etc.), dan wrs ook weer een echo

@zusje: Zo goed als het 2 weken geleden nog ging, zo onuitstaanbaar is ze nu (weer). Ik verwacht dat ze nu zo reageert vanuit jaloersheid, want ik weet dat ze inmiddels weer aan het proberen zijn, maar dat het dan de 1e maand niet gelukt is. volop spanning, stress en nare opmerkingen/steken onder water dus momenteel. Ik hoef haar, als ze alleen maar zo doet, ook ff niet in de buurt.
    Heb het met onze ouders besproken en mijn moeder gaat het tactisch eens vragen, want dit kan zo niet. Ze dendert gewoon over mijn gevoelens heen, weet alles ineens beter als het om zwangerschappen gaat (!!!), terwijl zij ook nog nooit een volledige zwangerschap heeft gehad dus...., erg jammer.
    ***** dat was mijn stoom ff *****

7. Lijkt me lastig om mee om te gaan, Donder. :(

Ik heb trouwens ook het vermoeden dat ik een babyshower krijg... Op vrijdag belde opeens een collega van mijn oude werk op, hoe het met me ging. En of ik al luiers had? :p Ik weet niet, maar die vraag vond ik toch wel een beetje verdacht :p

Maargoed, misschien zoek ik er teveel achter... ;) Vind het sowieso wel wat lang duren voor het zo ver is, als ze iets aan het regelen zijn mag dat wel snel gebeuren, want ik begin ongeduldig te worden :p

8. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat sneu zeg @Donder...

Dacht ook dat het heel goed ging met je zus, maar niet dus..
    Zielig hoor.
    Maar goed dat je moeder actie onderneemt!

9. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zo...
    Alles even bijgelezen...

@bolke, pijngrens..Nou ik zou ook liever een lagere pijngrens hebben. Mijn pijngrens is veeeeeeeel te hoog. Ben dagen met een ontstoken blindedarm rondgelopen.
    2 dagen met een gebroken voet en nog een aantal dingen meegemaakt die niet leuk zijn.
    Heb dan wel een klein beetje pijn maar dan houd het ook op.
    Ook niet fijn om zo een hoge pijngrens te hebben.
    Want hierdoor is manlief heel erg ongerust zodra ik zeg heb een beetje pijn hier of daar…hahaha

@Saffira29, wat leuk dat de babyshower verder wel leuk en geslaagd was.
    Vind het wel heel vervelend voor jou met je vriendin.
    Mijn beste vriendin doet de laatste tijd ook heel vreemd ( ze wil graag een tweede kindje en heeft al 5 miskramen gehad. Laatst was ze gelukkig weer in verwachting maar het ging weer mis. Dus ik vond het heel vervelend voor haar en het enige wat ze tegen mij zei is dat ze rust wilde. Dat heb ik haar gegeven maar opeens hoor en zie ik haar overal leuke dingen doen maar mij niet bellen?!?! Beetje vreemd, want ik snap wel dat ze het moeilijk vind dat ik zwanger ben en zei niet, maar ik begrijp haar en wil er voor haar zijn…Maar waarom ze dan zo doet?!)

@box. WOW die van jou is echt mooi Saffira29
    Wij bouwen denk ik de box ook binnenkort op.
    Babykamer staat al, alleen de box nog niet. Deze hebben wij cadeau gekregen van de tante en oom van mijn man. Zoooooooo lief. En die vroegen al of alles klaar was.
    Dus binnenkort aan de bak dat ding in elkaar zetten. Kunnen ze het ook mooi bewonderen.

Voel me trouwens best schuldig.
    De box hebben wij gekregen van de tante en oom van mijn man en de babykamer hebben wij van mijn schoonmoeder gekregen.
    Dit hebben wij niet verteld aan mijn ouders. Want die zijn overal jaloers op…

Weet je. Ik hoef niets cadeau en vind het zoooooooo lief dat mensen dat doen, maar mijn ouders, vooral mijn moeder kan dan jaloers reageren dat wij zoiets cadeau krijgen. Ze vinden dat ze zoiets eerst met hun moeten overleggen of dat wel mag….
    Beetje vreemd soms hoe ze reageren…Dan denk ik, iedereen moet het lekker zelf weten.
    Mijn schoonmoeder heeft het lekker stikem gedaan. Ze vroeg van wat een leuke kamer wat koste deze dan?
    Dus wij gezegd wat deze koste en de volgende dag hadden wij het geld op de rekening staan.
    Zo apart en zooooooooo lief.

Ook is mijn schoonmoeder vele malen liever en betrokkender dan mijn ouders. Ze weet precies wanneer ik een echo heb of naar de vk moet of naar de gym en is super betrokken. Mijn ouders helemaal NIET!!!!

@xanke, erg he? Hoe mensen zich kunnen bemoeien met eten…
    Ik werd afgelopen vrijdag ook aangekeken. Was op de bruiloft van mij neef. Kreeg ook een opmerking van mijn moeder voor de tijd. Nou ik hoop dat ze je mooi vinden zo…Met je jurkje en legging. Nou wat is er mis met een legging. Mijn moeder vond het niet kunnen??!?! Zeik wijf soms…
    Dus ’s avonds gewoon gegeten en toen kwam het toetje…
    Mousse a chocolade, Tiramisu en een toetje met rum…
    Nou. Ik dus de kok vragen of er in de Mousse a chocolade en Tiramisu rauwe eieren verwerkt zijn en de kok gaf aan dat het inderdaad met rauwe eieren was gemaakt.
    Ik heb het dus niet gegeten. En mijn moeder vond dat ik mij aanstelde…AAAAAAAAAAAA. Wat kan ik er boos om worden. Het wordt niet voor niets gezegd geen rouwe eieren te eten???

@ Elleinad, wat een mooie echo’s. Super mooi. En wat een leuk buikje heb je. Super!

@kilo’s, hier nu rond de 13 a 14 aangekomen. Maak me best zorgen als ik eerlijk ben. Maar kom de laatste weken niet meer aan gelukkig. VK kijkt bij ons er trouwens nooit na…
    Ik ben 2 jaar gelden ook heel veel afgevallen 37 kg…
    Was nu alweer 15 kg zwaarder en nu dus weer 13 a 14 kg…Dus wordt er een beetje zenuwachtig van nu……

10. Elleinad

Elleinad Fanatiek lid

22 aug 2012
    1.361
    0
    0
    NULL
    NULL
    @donder: jeetje wat balen joh dat ze nu doet tegen jullie! ik snap dat het moeilijk is voor is maar voor jullie echt niet leuk! goed dat je moeder er iets van gaat zeggen! en leuk hoor de 29e!! ben benieuwd of t inderdaad echt zo is! haha

@bolkje: haha das wel een beetje verdacht ja!! maar zou wel super leuk zijn natuurlijk! :D ben ook erg benieuwd of idd klopt bij jou!

@ simoontje: haha moet een beetje lachen om wat je verteld van je ouders! t is niet leuk als iemand zo doet! bij mij is t mn schoonmoeder dus vertellen we t haar meestal niet als mn ouders iets gegeven hebben. ik vind t maar gek dat mensen jaloers kunnen worden van cadeaus die andere geven haha maar ja ze zullen er vast hun rede voor hebben. vooral dat ze eigenlijk willen dat het met hun overlegt word.. tja.. oh en dank je! :D ben ook super blij met foto's!
    verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt met t eten! t word inderdaad niet voor niets afgeraden om t te eten.. en dan kan je t maar beter niet want dan gebeurt er sowieso niets toch! :)

@hier: ppff net ff een heftige hormonen aanval zeg! ik moest gewoon echt heel erg huilen en wist niet waarom! heel vreemd! gelukkig was mn vriend thuis en die heeft me heel lief getroost maar keek me ook wel een beetje vreemd aan haha.. snap echt niet waar dit ineens vandaan kwam maar goed.. t zal wel

11. My o my, ik heb net weer iets stoms meegemaakt.... :p

Had vanmorgen het gevoel dat ik een afspraak vergat, maar ik wist niet wat dan precies, dus ik dacht: zal wel niet.

Kom ik net in de gang, zie ik een briefje liggen: helaas hebben we jullie niet thuisgetroffen. We vinden het wel leuk om een andere keer af te spreken. Misschien kan/wel je ons bellen *telefoonnummer*. Vriendelijke groet, Menno en Evelien.

Dus ik helemaal in paniek: shit, shit, shit! Afspraak vergeten! En ik weet ook al niet wie Menno en Evelien zijn! :$ Ergste zwangerschapsdementie ever!

Dus ik belde mijn man. Zegt ie: zijn dat niet die jehova's getuigen die nog een keer langs zouden komen? ;) Hmmz, dat klonk eigenlijk wel logisch aangezien ze ons niet hadden thuisgetroffen.... Pfiewww! Maar was wel ff paniek :p

12. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Uitgerekend:
    02/11 - Marietje 28 jaar, eerste kindje, th, bv, jongen
    04/11 - Bolkje, 27 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    05/11 - Mfj, ?? jaar, tweede kindje, zh, bv/kv, meisje
    12/11 - Devilxs, 27 jaar, eerste kindjes, zh, kv, Jongen/ Meisje
    14/11 - Jill1984 28 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    16/11 - Saffira 29 jaar, tweede kindje, th, bv, meisje
    16/11 - Donder 34 jaar, eerste kindje, zh, bv, meisje
    19/11 - Elleinad 25 jaar, eerste kindje, th, bv, Jongen
    19/11 - XAnke 18 jaar, eerste kindje, zh, bv, Jongen
    21/11 - M2G 33 jaar, derde kindje, zh, kv, Jongen
    27/11 - Dinges 24 jaar, eerste kindje, zh, bv, verassing
    30/11 - simoontje1985, 28 jaar, eerste kindje, zh, bv, verrassing

Afspraken:
    03/09 - Dinges, controle vk
    06/09 - simoontje1985, Pretecho 3D/4D
    06/09 - Elleinad, controle vk
    07/09 - Dinges, 3D echo
    11/09 - Elleinad, Groei echo
    16/09 - xAnke, controle vk
    17/09 - simoontje1985, controle vk
    23/09 - xAnke, Groeiecho
    24/09 - Dinges, groeiecho en gyn
    27/09 - simoontje1985, 30 weken echo
    08/10 - simoontje1985, controle vk
    24/10 - simoontje1985, controle vk

Misschien ook leuk om onze controles en afspraken mbt tot de kleine bij te houden :) zo blijft het lijstje ook steeds terug komen.
    Ik heb vast een begin gemaakt :)

Ik heb het lijstje even aangepast. Hoop dat ik niemand vergeten ben!!! :D

13. mama2girls

mama2girls Actief lid

30 jan 2012
    460
    0
    0
    #1673 mama2girls, 2 sep 2013
    Laatst bewerkt: 2 sep 2013
    Ja je mag mij r nog bijzetten als je wilt.

11 sept 30 weken/groei echo

14. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Ja mij!!! Hahaha 16-9 controle vk.. :p

Bolkje: leuk hè, die zwangerschaps dementie! ;) hahaha

Elleinad: hihi.. Zooooo herkenbaar!! Gewoon ff lekker laten gaan.. Niets mis mee. Dit zal ik iig niet missen aan de zwangerschap. Die horrormoontjes.. :D

Donder: heel vervelend van je zusje idd. Fijn dat je moeder er even tussen komt.. Misschien heeft je zusje dat even nodig. Hoe moeilijk het ook allemaal voor haar is, dat betekend niet dat je een ander gelijk dat gene moet misgunnen of betweterig mag doen.. Ik hoop dat het helpt.

Simoontje: thnx!! Wij zijn er ook erg blij mee.. :)

Vervelend dat je ouders (moeder) zo jaloers is zeg.. En wat fijn dat je zo'n schoonmoeder hebt... Helaas heb je je ouders niet voor het kiezen, de 1 heeft soms wat meer geluk dan de ander daarin.
    Mijn ouders zijn super lief, vooral m'n moeder. Mijn pa ook maar zijn vrouw is een heks.. (Oeps wat zeg ik nu! :p)
    Ik heb weer niets aan m'n schoonouders... Pa is volgens mij een halve autist en ma is een beetje, hoe zal ik het netjes zeggen, dommig?? ;)
    Mijn vriend zijn stiefmoeder maakt weer een hoop goed. Haha..
    Zie je, zo is er altijd wat.... Ouders! Pffff..
    Maar echt zo lief dat jullie dat kamertje hebben gehad zeg en heel leuk dat ze jullie afspraken zo bij houd. Misschien maakt dat het jaloerse gedrag van je ouders weer een beetje goed? :)
    Ouders kunnen ook net kleine kinderen zijn hoor....

En je gewicht, meid, ik kan me er iets bij voorstellen. Ik was niet te zwaar en dan nog denk ik: hmmmm 13 kilo, ik moet wel opletten nu.
    Maar eigenlijk is het onzin, zo lang je vk er niets van zegt en je baby het goed doet zijn dit zorgen voor na de bevalling.
    En als je borstvoeding geeft kan je met gemak een kilo per week kwijtraken.. Gaat zo snel dan.
    Maak je er niet te druk om.. Probeer het iig.. Maar ik snap je wel hoor!
    (Makkelijker gezegd dan gedaan)

Geniet van je kleine baby..

Hier: ik moet die vriendin ff uit mijn kop zetten want ik merk dat ik er echt stress van heb en hierdoor lijkt het net alsof ik onze kleine meid minder voel. Bah... Geeft me echt een rot gevoel.

Ik ga een tukkie doen.... :D

15. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    En ik ben jaloers op jullie!! Bijna allemaal een groei echo en ik krijg niets :( haha..
    Ben brutaal genoeg om tegen ze te zeggen dat ik er perse 1 wil.. Dus doe ik dat de 16e ook maar gewoon. :p

16. Volgens mij zijn er echt totaal geen landelijke richtlijnen voor vk's. Ze doen allemaal maar gewoon wat! :$

De ene word elke keer gewogen, de ander nooit....
    De ene krijgt een suiker-test, de ander niet...
    De ene krijgt wél een groei-echo, de ander niet...

Eigenlijk best wel raaar, vind ik ;)

17. xAnke

xAnke Niet meer actief

@Saffira Ik krijg groeiecho omdat ze dachten dat ie te groot was, anders hadk em ook niet gekregen hoor! Das ook de reden dat ik suikertest kreeg..

18. Ik heb bij mijn vk nog steeds wel eens het gevoel dat ze te laconiek zijn... Heb meerdere keren bloedverlies gehad en er wordt nooit serieus onderzocht waar het vandaan komt enzo....

19. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Vuren
    Ja maar ik vind wel, zoals bolkje zegt, dat daar idd totaal geen richtlijnen voor zijn...

En ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die na de 20 weken echo geen echo's meer krijgen, zo'n groei echo erg kunnen waarderen.
    Wij hebben haar met 27 en een halve week nog gezien, maar ik vind het nu al slopend als ik me bedenk dat we haar pas met de geboorte weer zien.

Ik ga dit de 16e gewoon aangeven en als ze er niets mee doen dan ga ik wel langs de echoscopiste van de pret echo's. Ben gewoon heel nieuwschierig of ze het soms nog goed doet..
    Ik weet het, waarom niet? Haha.. Maar je weet maar nooit.
    Ze liep de laatste keer een week voor op groei en woog al 1318 gram, dat is al best flink voor die termijn.
    Toen ik dit tegen de vk zei, zei ze: misschien moeten we de groei dan even in de gaten houden.
    Vervolgens gaat ze aan m'n buik voelen en zegt ze: het voelt wel gewoon als deze termijn hoor.. Niets aan de hand. :(
    Sommige vrouwen zijn echt dozen in mijn ogen, alsof jij magische handjes hebt en ik die eerder geloof dan een echo. Daarbij komt ook nog eens, zij is 21 jaar! Sorry, maar dan neem ik je al bijna niet serieus. Nog veel te weinig ervaring.. Haha

Misschien vinden jullie dat ik me aanstel hoor, maar heb gewoon altijd liever wat oudere mensen met ervaring en in mijn ogen dus net even iets deskundiger.

De 16e heb ik een vk die ik nog nooit gehad heb (zijn er 4 bij ons) dus ben benieuwd.. Kijken of ze me aardig gaat vinden :p:D

20. Donder

Donder Actief lid

14 mrt 2013
    210
    0
    0
    @Simoontje:
    Ik had mijn afspraken al in mijn laatste berichtje staan, zet ze gerust bij de lijst van de anderen

11-9 controle vk ('s ochtends, alleen)
    11-9 groeiecho vk (einde vd middag, samen met mijn vriend)
    1-10 afspraak gyn om bevallingsplan te bespreken (ks of niet etc.), dan wrs ook weer een echo.

@zusje:
    Ik hoop dat het helpt dat mijn moeder er naar gaat vragen, die is nl. meestal niet zo heel erg doortastend en mijn zusje nogal snel op haar tenen getrapt, dus ook niet ideaal, maar is wrs beter dan niks doen en maar gewoon zo laten als nu....

Deel Deze Pagina