Jeetje, het lijkt idd wel of er een vloek op gisteren rust, met al die nare boodschappen die iedereen te horen heeft gekregen Over yoga: ik doe dus yoga En ik vind het echt afgrijselijk. De eerste lessen ging het nog wel, maar ik vind het gewoon saai worden. Maar dat duf ik niet tegen de lerares te zeggen, want dat is echt zo'n superlief vrouwtje... Nouja, nog 4 lessen, waarvan 2 met mijn man, dus ik overleef het wel Verder gaan wij ook nog een weekend-cursus samen bevallen doen. Tijdens die cursus krijg je veel informatie en krijgt je man ook precies dezelfde info als jijzelf en kun je er dus echt samen doorheen gaan. Vind ik wel fijn (maar volgens mij heb ik dat allemaal al vertelt of niet? ik zit in meerdere topics dus soms weet ik het echt niet meer )
Haha ik kan me zoiets herinneren ja...maar maakt niet uit toch? Ik (wij) doen helemaal niets geen gym of yoga... Hihi Vorige zwangerschap ook niet gedaan en nu dus ook niet. Lijkt me niet nodig... Yoga is ook echt niets voor mij denk ik.. Heb ik continu de slappe lach of ik raak geïrriteerd hahaha.. Maar goed, iets samen doen was misschien wel leuk geweest. Wat dat betreft snap ik het wel en je leert ook mensen kennen. Mijn vriend masseert mijn buik een aantal keer in de week: HEERLIJK! Met speciale zwangerschaps olie.. Dat zijn onze momentjes denk ik dan maar. Zo, vandaag de knoop doorgehakt.. Heb eindelijk de studie arbeidsrecht besteld... En ik heb zo'n idee dat die me behoorlijk van pas gaat komen... Ik doe het omdat ik het leuk vind en m'n kansen te vergoten op de arbeidsmarkt, maar ook voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Heb er helemaal zin in.. Wat is het trouwens warm hè... Ik zit op de bank, niets te doen en nog zit m'n hart in m'n keel.. Bah.. Oooohhhh heel ander vraagje: Vannacht voor het eerst gehad dat onze kleine meid zo ontzettend DRUK was... Heb er niet van kunnen slapen! En schoppen... Pffff en snel achter elkaar.. Niet normaal. Normaal is ze rond 23 uur even wakker en dan de nacht stil en rond 9 uur sochtens weer wakker... Iemand dit al een keer meegemaakt...??? (Ik had wel een paar spekjes op smiddags en tumtum snoepjes.. Hihi Zou ze hyper zijn geworden )
Ik heb dat echt zo vaak Bijna dagelijks wel, de laatste weken... Vooral als ik dan even naar het toilet ben geweest, dan lijkt het net of ie denkt: oeh, ze is wakker! We gaan wat leuks doen Maar ik voel ook echt dat ie zich soms afzet tegen de linkerkant en dan tegen de rechterkant aanduwt, zeg maar.... Erg apart gevoel, weer heel anders dan de schopjes in het begin En mijn moeder heeft hem eindelijk ook voelen schoppen
@cursus of yoga oid: wij doen ook niks, heeft mijn vriend geen zin in (en ik eigenlijk ook niet zo) ik lees wel heel veel over bevallingen, ontsluitingsfasen etc. maar daar blijft het ook wel bij. Was wel blij dat ik een borstvoedingscursus gedaan heb (omdat ik heel graag wil dat dat lukt, geeft weer extra bescherming tegen een MS aanval... @Saffira: je verhaal van 's nachts een voetbalwedstrijdje in je buik is heel herkenbaar hier. Vannacht nog...hahaha. Ik merk wel dat onze uk 'reageert' op zoetigheid en cola (caffeine), maar ook zonder beweegt het heel veel. (Zoveel, dat ik soms haast het gevoel heb dat er iets is wat het wil laten weten, dat het eruit wil ofzo....) @studie: Wat leuk en interessant arbeidsrecht. Ik heb mijn studie HBO marketingcommunicatie anderhalve maand geleden afgerond, mooi op tijd (want dat was zeker geen thuis- of zelfstudie...) @warmte: wat een weer inderdaad ineens weer. Ben nu nog 'aan het werk', hier valt het redelijk mee, maar zometeen in de auto en thuis, zal het wel warm zijn. Lekker binnen dan maar. Ff uurtje slapen (waren iets te weinig uurtjes vannacht) en daarna weer kleine klusjes van mijn lijstje afwerken... Ondanks de tegenslagen iedereen toch een fijne dag toegewenst.
jemig saffira dat meen je niet!! ik zou idd gewoon boven op m gaan zitten haha! echt onzin zeg! wat kunnen bazen toch een stelletje kl**tz*kken zijn! sorry voor mn woorden maar soms!! aarrggg!! wat betreft t schoppen snachts heb ik t idd ook als ik ga liggen om te gaan slapen en als ik naar de wc ben geweest! soms vraag ik me echt af of ie een of andere aanval heeft haha zo hard gaat t dan heen en weer in mn buik! en de verandering in beweging voelen merk ik ook heeel erg! laatst kon ik voor mn gevoel gewoon bijna zn voet pakken! zat ie zich ff uit te rekken ofzo en kwam echt zo n hele bobbel uit mn buik steken vond t wel gaaf! net ook maar even t uwv gebeld. blijkt dus dat t werk wat ik als dansdocent doe valt onder vrijwilligers werk omdat t bij een stichting is en ik een onkostenvergoeding krijg. nu moet ik dus ww aanvragen en dan krijg ik een wazo uitkering tijden mn verlof.. geen idee wat dat nou weer inhoud maar goed dat ga ik nog wel ffies opzoeken maar dan moet ik wel eerst toestemming krijgen om nog dansles te blijven geven.. of te wel als ze geen toestemming geven kan ik de hele ww of wat voor uitkering dan ook gewoon vergeten.. maar ja ik geef daar 10 uur les in de week dus dat is best veel. hoop echt dat ze t goedkeuren dan.. en de hitte!! pff ik kan t echt ff niet hebben vandaag! ben al geirriteerd en dan dat er ook nog bij! moet ook nog 4 uur lesgeven vanmiddag in een hete danszaal.. maar goed zit nu lekker met een koud drankje en een waterijsje mn lessen voor te bereiden dus komt ook wel weer goed! t is beter dan regen in ieder geval!
Was het nou in dit topic dat vorige keer werd gevraagd of er nog baby-showers op de planning stonden? Ik heb net te horen gekregen dat ik geen baby-shower krijg. Mijn zusje wilde het wel heel graag organiseren, maar ik heb niet zoveel vriendinnen.. Om de een of andere reden ben ik gewoon niet zo goed in het onderhouden van vriendschappen, denk ik Heb al snel genoeg aan mijn gezin en mijn man.... Maarja, op dit soort momenten wordt je dan wel even met je neus op de feiten gedrukt en is het tóch wel jammer
Ik heb nog een aanvulling op het afsprakenlijstje. 18-9 kennismakingsgesprek met onze kraamhulp... Aan de telefoon klonk ze iig al erg aardig en de berichten over haar op de website van de kraamzorgorganisatie zijn lovend (ze schijnt hele lekkere fruitcocktails te kunnen maken en neemt echt zorg uit handen. Iemand had het over een verplicht relaxweekje toen zij er was, klinkt goed toch? We zijn benieuwd. @druk bewegend kindje: Wat toevallig (of mss eigenlijk ook niet), in de zwangerschapsapp die ik op mijn telefoon heb, met een dagelijkse vraag of overweging, gaat het vandaag over voetbalwedstrijdjes in je buik... Vandaag is het alweer een drukte van belang. Laat maar doen, mss besluit onze kleine wel dat het langzaamaan tijd wordt om andersom te gaan liggen ipv in stuit, nu is er iig nog voldoende plek voor... @uitkering Ik heb vanwege mijn MS een WIA (gedeeltelijke arbeidsongeschiktheids) uitkering. Deze wordt tijdens mijn zwangerschapsverlof ook tijdelijk omgezet naar een WAZO uitkering. WIA is 70% van UWV bepaald dagloon, maar WAZO is 100%, dus ga er weer ff 16 weken financieel op vooruit...
Ik heb besloten dat ik die 16 weken het verschil tussen wazo en ww opzij ga zetten.... Heb ik toch weer een leuk spaarcentje straks
Wel potver!!!!!! Elke keer als ik een heel bericht klaar heb druk ik per ongeluk op een knop op de iPad waardoor al mijn tekst weg is!!! :x:x Doe het nog 1x: bolkje.. Haha Jammer van die baby shower! Maar veel vriendinnen heb ik ook niet hoor.. Schoonmoeder, schoonzusje, moeder en mijn zusje waren aanwezig. Dat vult de kamer al aardig haha.. Fijn dat je ook genoeg hebt aan je mannetje... Wat betreft de wazo, zo ging ik dat dus ook al doen. Ik krijg nu natuurlijk ww, dus die 30% extra zet ik mooi elke maand opzij. Alle kleine beetjes helpen.. Donder: klinkt goed die kraamzorg van jou! Haha relax weekendje, wil ik ook wel... Het huis zou hier te klein zijn als ik een kraam had die op haar luie gat voor de tv ging zitten... En ligt die van jullie nog steeds in stuit ja? Onze meid tot 27 weken ook.. Maar de laatste echo en controle lag ze goed, verder voel ik haar meer boven nu dus ga er vanuit dat dat nog steeds zo is. Over 2 weken schijnen ze niet zoveel ruimte meer te hebben, dus nu liever goed liggen dan ja.. Ik had gisteren m'n vk aan de lijn (ken ik toevallig al 19 jaar, is 1 van de 4) en we hadden het over mijn harde buiken die ook pijnlijk zijn en dat als ik de normale dingen doe die iedereen heeft ik er wel 60 op een dag heb.. Terwijl als ik 2 uur op een dag plat ga en praktisch niets doe, ik er maar 10 tot 15 heb.. Nacht niet mee gerekend. Ze zei ik kan nu nog niets voor je doen, maar vanaf 38 weken gaan we gewoon eens kijken of we je anders een "handje" kunnen helpen. Met andere woorden: als de baby dan al ingedaald is en alles week van onderen, dan wil ze wel strippen Misschien denken jullie nu: neeeee???? Maar ik ben er juist blij mee dat ze zo makkelijk is... Bij mijn dochter heb ik hun niet 1 x hoeven te bellen, letterlijk NERGENS last van gehad.. En lijkt wel of ik alles nu dubbel op m'n bord krijg. En dat ik ook zo weinig kan doen zorgt er weer voor dat ik gefrustreerd raak en veel huil... Ze snapt me iig helemaal. Ik kijk ontzettend uit nr de baby... Maar die zwangerschap kan me niet snel genoeg voorbij zijn! Zo, wou me verhaal ff kwijt...
@Saffira: Ja hoor, nog steeds in een stuit hier, maar ik maak me niet druk, 10 weken zijn nog lang. A.s. woensdag groeiecho, dus dan kijken we wel weer opnieuw. Wij zetten straks die 30% extra ook opzij, want mijn vriend wil een andere auto... (niet dat het door die 30% meteen genoeg is, maar alle beetjes helpen)
Hi dames, Ben net terug van de vk en de placenta is omhoog geschoven Dus dat betekent dat ik, als alles verder goed gaat, thuis mag bevallen!! Joepie!
Hey!! @bolkje: wat fijn joh dat ie omhoog is!! Kan je toch lekker bevallen waar jij t liefst wil!! Jammer van je babyshower! Kan me voorstellen dan je dan ff denkt.. Oh ja.. Ik heb ook niet veel vriendinnen! Ben sociaal niet zo sterk en erg slecht in nieuwe contacten leggen. Ik ken wel een hoop mensen maar om die nou vriendinnen te noemen.. Nee. Dus ik ben heeeell benieuwd of ik een babyshower krijg! @donder: hmm zal duimen voor je dat jullie uk woensdag lekker omgedraaid is en goed ligt!! Slim idd om die 30% extra dan apart te zetten! Denk dat als ik dat ga krijgen ook maar ga doen! Haha heb je toch een extratje achter de hand!! @saffira: top toch dat als jij t graag wilt dat zij t wel voor je wil doen!! Beter dan dat ze nu al begint te steigeren van t idee alleen al haha. Ik kijk ook wel heel erg uit naar t moment dat de kleine er is hoor! Kan wel uren naar de echo foto's zitten staren! Haha me vriend kijkt me dan alsof ik gek ben geworden maar ik wil ook zoooo graag dat ie dr is en dan kan ik ook gewoon weer lekker doen wat ik wil zonder die dikke buik die in de weg zit!! Ik irriteer me er soms echt aan!! Vooral tijdens t lesgeven! Dan wil ik iets uitleggen en normaal doe ik t dan ffies voor en dat gaat nu gewoon niet! Maar ja paar weken nog!! Moeten we wel overleven toch!?
Yeah....28 weken...laatste trimester....morgen 3d Echo....kan niet w88 om ons manneke in mijn armen te houden
wat fijn bolkje!! Hier is de kleine ook vooral 's avonds, als ik wil slapen, erg druk.... kan er op zich wel van genieten, maar als ik echt heel moe ben, word ik er niet zo blij van! Volgens mij heb ik vandaag trouwens indalingspijn gehad. ik was aan het werk en in eens een paar steken. net iets anders als ongesteldheids pijn, maar lijkt er wel op. kwam een paar keer achter elkaar, uurtje lang, en toen was het weer over. heel raar gevoel.... Hier woensdag een groei echo. ben benieuwd of ze dan ook kunnen zien of ie al ingedaald is. ben die hitte trouwens echt zat! mag van mij wel 20 graden onder nul worden!
We schieten wel op he dames?? Ben benieuwd wie straks de eerste is qua bevallen.... Hier gaat alles nog goed.. de jongens zijn lekker aktief
Bolkje, super fijn voor je!! Geen obstakels dus meer.. Indalen: ik weet niet hoe indalen voelt... Maar ik heb zo'n gevoel de laatste paar dagen dat dat bij mij ook zo, maar kan dat wel met deze termijn?? Net een half uur kramp gehad en een heel erg trekkerig gevoel, steken, van onderen... Kleine trapte zo flink boven in, had bijna een voetje vast kunnen pakken (figuurlijk gesproken hoor! Haha) maar om aan te geven hoe erg het was...... Je zou toch denken dat je bij een 2e weet wat alles is, maar er zit ruim 10 jaar tussen en ik ervaar het gewoon bijna als een eerste zwangerschap, heel raar. Haha.. Elleinad, ja ik vind het ook super dat ze zo reageerde.. Je hoort zoveel vrouwen over verloskundige die heel lang niets willen doen dat ik me nu echt gezegend voel. Ik baal nog steeds van de groei echo en liggings echo, dat we die dus niet krijgen, maar voor de rest heb ik eigenlijk geen klagen. Misschien als ik een beetje aandring of als ik doe alsof ik onzeker ben dat ik er nog wel 1 krijg...? leugentje voor eigen bestwil mag toch best.... Bodien, fijn he!! Laatste loodjes.. heel veel plezier morgen!!!
Hier een stukje over indalen dames... 30 weken kan dus wel, weer wat nieuws geleerd... De meeste baby's dalen rond de 30e week van de zwangerschap in. Veel aanstaande moeders zijn bang dat dit te vroeg is, omdat zij denken dat de baby dan ook eerder geboren wordt. Dit is echter niet het geval! Het moment van indalen zegt niets over het tijdstip van de geboorte. Het indalen van je kind heeft voordelen: De kans dat hij nog omdraait wordt kleiner (bij hoofdligging voordeel, bij stuitligging nadeel) Wanneer de vliezen breken is het niet mogelijk dat de navelstreng uitzakt Hoe dieper je kind is ingedaald, hoe korter de weg die hij nog moet afleggen tijdens het persen Het heeft ook nadelen: Je kunt van het indalen pijn hebben; stekende pijn in je vagina, pijn in je liezen en een kramperig gevoel in je onderbuik. Sommige vrouwen hebben zelfs zogenaamde indalingsweeën, dit zijn licht pijnlijke harde buiken die met enige regelmaat komen, maar na een paar uur weer stoppen. Lopen gaat na het indalen soms wat lastiger. Je hebt het gevoel te 'waggelen'. Als je niet je eerste kind krijgt heb je soms het gevoel dat het hoofdje van je kind 'tussen je knieen hangt', ofwel heel diep zit. Dit heeft niet zozeer te maken met de indaling, alswel met het verslappen van de bekkenbodemspieren. Voordeel hiervan is, dat het persen bij een tweede of volgende bevalling ook gemiddeld maar 10 minuten duurt!
'T schiet zeker op!! Haha maar kan van mij niet snel genoeg gaan!! Ik kan echt niet wachten tot we onze man vaat kunnen houden! Saffira: ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft de echo haha als ze toch zo makkelijk zijn bij jou! Gewoon doen!! En mooi buike hoor! Leuk ook die info over t indalen! Ik heb soms ook t idee dat ie echt aan t zakken is! Maar vrijdag kon ze bij de controle nog echt heel duidelijk zn hoofd net iets aan de linkerkant voelen.. Haha zal dus wel niet! Alleen waggel ik wel echt als ik les heb gegeven en dan doet t ook echt pijn van onder maar ja dan zal ik wel te veel gedaan hebben @xanke: mooi!! Weet ook niet meer of je m al geplaatst had haha Hier vanavond naar mn oma om de dvd van de echo te laten zien! Ze heeft momenteel kanker en we weten dus niet zeker of ze t gaat redden tot de kleine er is.. We proberen dus alles zo snel mogelijk aan haar te laten zien enzo ben benieuwd wat ze ervan vind! zo mooi om te zien hoe trots ze is!!