Goedemorgen allemaal! Mag ik hier ook een beetje mee komen kletsen? Ik ben zwanger van m'n eerste kindje en ben 8 november uitgerekend van een verassing Ook hier last van maagzuur, minder longinhoud, kleintje is sinds van de week wel ingedaald en helaas al thuis vanaf week 28 ivm bi. Doordat ik al even thuis ben, is het kamertje af, kleertjes gewassen en bedje al opgemaakt . Ben me nu maar aan het storten op de geboortekaartjes hahahaha!!
Hey! Siertje tuurlijk mag je gezellig meekletsen welkom! Balen dar je bi hebt! Wel lekker dat alles nu dan al klaar hebt! Mama2girls als gevolg van jou positieve gewicht bericht ben ik net ook maar weer eens op de weegschaal gaan staan en werd er ook helemaal blij van!! zit nu op 7 kilo erbij! In t begin ging t heel hard bij mij dus was echt als de dood dat ik 30 kilo ofzo zou gaan aankomen maar t blijft erg hangen.. Duimen dat dit zo blijft
Ik mag volgende week bij de vk weer op de weegschaal Ik word echt gestoord op het moment van het maagzuur. Wat ik ook eet, het is elke keer raak :x
Hoi siertje, Natuurlijk ben je welkom! Thuis zitten is idd niets, vooral niet met bi. Vriendin van me werkt nog 1,5 uur per dag ook ivm bi. Zij is 2 dagen na mij uitgerekend. Wij gaan vandaag de geboortekaartjes bestellen! Kinderkamer is hier ook zo goed als af, vandaag nog shutters halen en in oktober een hemeltje bestellen. Thats it.. O en kwam er gisteren achter dat ik nog steeds lakentjes moet kopen!! Ook wel belangrijk haha.. Jaloers op jullie meiden met je 7 kilo hoor!! Haha.. Ik nu totaal 15 kilo... maar kan er ook niet echt mee zitten, ken mezelf, na de bevalling is het er zo af. Elleinad, fijn dat je opa en oma mee betaald hebben. Heb je iig wel een wagen die helemaal nr je zin is.. Wie heeft er trouwens een wiegje voor op de kamer? Mijn stiefmoeder is kraam en die adviseert iedereen de baby minimaal de eerste dagen tot een week op de kamer te nemen. Ik vond het overdreven om hiervoor een wieg te kopen dus wij hebben de kinderwagen nu gewoon op de kamer.. De bak is namelijk ook een prima slaap plekje zei ze... Maar soms twijfel ik wel eens..... Wiegje is ook wel schattig. Bolkje, maagzuur.. Heeeeeel vervelend. Ik heb veel last van boeren als ik nr bed ga en snachts. Hopen dat de kleine snel gaat zakken voor je, als het goed is heb je er dan minder last van zeggen ze.
Wij hebben geen wiegje saffira hebben er totaal geen ruimte voor in onze slaapkamer dus hebben gelijk voor een ledikantje gekozen. Ook in de babykamer past niet allebei. Mochten we de kleine idd op de kamer willen hebben, gaan we ook de wagen gebruiken. Hier ook de 15 al aangetikt hoor! Maak me er niet meer druk om. Merk ook dat ik de laatste paar dagen laat op de avond nog honger krijg, hebben jullie dat ook? Helaas heeft bij mij het indalen niet geholpen tegen het maagzuur bolkje. Overdag gaat het nog wel. Zitten ook zeker dagen bij dat ik zelfs maagzuur krijg van water . Heb nu voor in de nacht gaviscon drankje. Super smerig, maar werkte wel erg goed vannacht!
wij hebben een wiegje van vroeger helemaal op geknapt en opnieuw bekleed, maar vervolgens nooit gebruikt. meteen ledikant gebruikt en overdag in de wandelwagenbak op de kamer.. maar vanaf de eerste dag wel s'avonds op de eigen kamers geslapen en dat gaan we nu weer doen. heb dus nog ee super mooie smeetijzeren wieg compleet met nieuw matrasje en hemeltje te koop
Hmm vervelend bolkje! Hoop dat t snel minder wordt! Saffira zeker fijn dat we nu de wagen hebben die we graag wilden Qua wiegje hebben wij er 1 omdat ik ook gehoord had dat t geadviseerd wordt de kleine iig de eerste paar dagen bij je op de kamer te hebben. Maar wij lenen het wiegje en kopen er dus niet zelf 1. T is een familie wiegje waar al een heleboel ukjes in hebben gelefen dus dat vind ik ook wel echt een leuk idee! Maar voor zover ik weet is de wagenbak ook prima om in te slapen hoor de eerste weekjes! Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan en haar kleine doet het prima haha Verder hier morgen weer controle bij de vk kijken of ze me kan vertellen of de kleine is ingedaald! Stiekem hoop ik t best wel! Haha dan blijft ie tenminste lekker met zn koppie beneden liggen! Leuk ook dat je vandaag je kaartjes gaat bestellen saffira!! Wij weten wel al hoe we het kaartje eruit willen laten zien maar ik vind vooral de tekst erg moeilijk!! Ik vind een gedichtje erin leuk maar vriendlies heeft liever gewoon " die en die dag zijn wij trotse ouders geworden van" zeg maar.. Dus moeten we ons nog maar eens in verdiepen
Wij hebben ook een wiegje. Ik vind het zelf ook wel een fijn idee dat hij bj ons op de kamer slaapt de eerste tijd (de eerste 18 jaar ofzo? Ik moet er nu nog niet aan denken dat we die navelstreng straks moeten doorknippen hoor ) Wat betreft indalen en maagzuur: die kleine ligt al vrij laag met zijn hoofdje, maar nog steeds last van maagzuur Heb het ook echt al vanaf 16 weken dat ik er regelmatig last van heb. Schijnt te komen door de hormonen, dat het maagklepje niet goed meer afsluit... Want verder heb ik geen last van schoppen in de ribben enzo. Ik ben hier dus ook een grootverbruker van rennies. Maar het is echt een vicueuze cirkel: honger - eten - maagzuur - rennies - honger - eten - enz.... Dus ik blijf bezig. Nu maar gewoon even mijn hongergevoel negeren, maar fijn is anders...
De reden dat ze adviseren je kleintje in een wieg of bak op je kamer te nemen is dat ze uit een kleine geborgen baarmoeder met veel geluiden komen en dan opeens in een grote stille ruimte moeten liggen. Op deze manier voelen de baby's zich vaak prettiger. Ik ben verder absoluut geen voorstander van op de kamer nemen, maar de eerste week gaan wij zeker doen. Wij hebben ook geen plek voor een ledikantje EN een wiegje hoor.. Denk eerlijk gezegd ook dat wij het zo laten, zonde om voor die week een ledikantje aan te schaffen. De bak is ook lekker knus.. Ledikant is zo groot! Vooral omdat je het nu zo laag mogelijk moet opmaken. Geen gezicht eigenlijk haha.. Siertje, gelukkig ben ik dus niet de enige! Haha.. Maagzuur heb ik gelukkig niet. Maar lijkt me wel vervelend.. Vind dat boeren van lucht al erg vervelend. De honger savons herken ik heel goed!!! Ik moet een half uur voor het nr bed gaan echt wat eten anders haal ik de ochtend niet, zo rammelt m'n maag dan.. Haha En als ik dochters om half 8 wakker ben dan heb ik ook echt honger! O en sinds een paar dagen moet ik weer snachts nr de wc.. En dan moet ik echt heeeeeeel erg opschieten anders plas ik zo in m'n ondergoed hahaha.. Elleinad, ben benieuwd of de kleine ingedaald is bij jou! Ik mag volgende week pas. Duurt me nog veel te lang elke keer. Blij als ik elke week mag..
Bijna in mijn broek plassen had ik vannacht ook voor het eerst. Ik moest echt keihard rennen.... Blijkbaar erg vast geslapen, normaal word ik wel op tijd wakker als ik moet plassen...
Hihi! Daar heb ik dan gelukkig geen last van . Word wel om de 2 uur wakker met een volle blaas. Soms voel ik het niet, maar dan ga ik gewoon maar, ben dan toch al wakker
whaha ja dat plassen dat heb ik ook wel ja! maar dat heb ik soms ook overdag! dan zit ik lekker op de bank ofzo en dan krijg ik ineens een dauw tegen mn blaas van m en dan moet ik echt rennen!! haha heel grappig eigenlijk! ik moet ook helaas elke nacht minimaal 3 keer eruit om te plassen en dan dus soms ook echt rennen ja! maar gelukkig rol ik mn bed uit en sta ik dan al bijna voor de wc dus dat gaat wel goed! wat betreft maagzuur heb ik er ook wel veel last hoor ook al een hele tijd! dus ben idd ook erg goed in het gebruik van rennies!! haha in t begin hielp warme melk nog wel eens maar ik had van de week een nacht dat zelfs 2 rennies!! niet hielpen :x bah!! dus ik snap heel goed wat je bedoeld bolkje en t is echt heel vervelend! idd zo irritant dat je dan maar liever niets meer eet maar ja das ook weer niet goed haha
oh en t wiegje doen wij idd ook echt alleen voor de eerste paar weekjes hoor want ik ben ook zeer groot voorstander van lekker op de eigen kamer slapen maar t lijkt me idd voor kleine maar ook voor mezelf in t begin gewoon een heel prettig gevoel!
Buikfoto is van vorige week.. en Dustin zn koppie is van de echo van maandag <3 Gister boxspring gekregen van mijn ouders! Wat slaapt dat lekker.. we hadden een erg laag bed ik moest me elke x omhoog trekken wou ik gaan staan, nu laat ik me gewoon uit bed glijden, hele verandering haha!
Maagzuur is hier nu stuk beter sinds hij is ingedaald, let ook erg op wat ik eet! ( niks extreem vets en 3 uren voor het slapen gaan alleen nog maar lichte koekjes en waterijsjes haha! ) Wiegje staat ook al klaar op de kamer.. ik ben van plan hem een half jaar bij ons te houden.. Wil ook minimaal een jaar borstvoeding geven! Ik ben een strever haha
plassen hier vooral als ik veel loop.. elke 10 passen zowat hahaha. maagzuur is hier ook nog steeds erg irritant.. vandaag bij de apotheek regla gehaald. hielp bij de meiden ook erg goed.dus hopelijk deze keer ook weer.
Mooi anke!! En dat zal zeker lekker slapen ja!! Fijn zeg!! En top ook dar je maagzuur minder is nu de kleine is ingedaald! Mama2girls: hopen dat t weer helpt idd!
Bij ons staat het wiegje ook al klaar. Tijdens mijn borstvoedingscursus adviseerden ze dit ook, omdat ik ook heel graag birstvoeding wil geven. De eerste tekenen van honger kun je dan veel beter herkennen, huilen is voor zo'n kleintje een laatste manier om 'aandacht trekken omdat het honger heeft' Wij hebben gewoon een simpel wiegje, niet te duur, iets van 80 euro compleet met matrasje en dekentje (lakentjes had ik al...) Ik heb geen last van maagzuur, maar wel iets anders. Ik heb heel regelmatig het gevoel dat mijn eten niet zakt, zeg maar hoog in mijn slokdarm blijft hangen. Dit wordt ook veroorzaakt door verweking van slokdarmklepjes, maar Rennies oid helpen hier dus niet tegen, er helpt eigenlijk niets tegen, begalve zorgen dat je niet te plat ligt en steeds hele kleine beetjes eten (maar dat is natuurlijk lastig, vooral met avondeten)
@Donder, wat ik doe met avondeten is dat ik het verdeel, bijv eerst vlees eten eb later pas aardappelen en groente, of juist eerst de groente. En met eten als pasta of lasagne gewoon in 2x doen, uurtje pauze ertussen en gewoon opwarmen. Werkt erg goed!!
Donder: dat klinkt ook erg logisch... En handig. Zo hoeven ze niet de hele buurt bij elkaar te bleren, hoppa.. Aanleggen en klaar! Haha.. Verspreid eten lijkt mij ook logisch ja.. Kleinere porties verspreid over de dag. Wiegje hoeft idd niet duur te zijn. Heb al wel wat leuke gezien.. Maar denk toch dat wij het laten voor wat het is... Vanmiddag nog even een pakje gescoord voor als ze geboren is Lief of niet..?