November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Mijn spuiten lopen nu tot 26 weken en daarna gaan ze kijken hoelang het nog nodig is. Max tot 33 weken.
    Ik merk dat hier se kleine wel nog steeds vrij laag ligt. Trapt en schopt meer in onderbuik, vebusheuvel gedeelte dan rond de navel.
    Heel vervelend, hopelijk kan het geen kwaad casper deed dat namelijk ook.
    Tot nu helpen de cerclage en de spuiten goed ja, gelukkig.

Zit al op school 9u toets en daarna vakantie. Ga schoolspullen opruimen dan, wat poetsen en vanmiddag wat met 2 petekindjes wat doen, even kijken wat ivm de regen hier.

Wat doet die ustrogetan en waarvoor is het als ik mag vragen??

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    @ Dani hoe is je toets gegaan? Nu kun je lekker gaan genieten van je vakantie, heerlijk hoor. Ik moet nog tot begin oktober werken, maar dan ook verlof!!
    Echt werk uit handen geven op dit moment is lastig, omdat we in een fusie zitten en dan wil je je toch bewijzen. Gelukkig heeft de waterpolo nu zomerstop, dus dan kan ik ’s avonds wat rusten. Had verwacht dat in het tweede trimester de vermoeidheidsklachten minder zouden worden, maar ik ervaar dat toch niet zo helaas.

@ Juranga een mannetje! Wat leuk, maar een hele omschakeling. Lukt het schakelen een beetje? Waren jullie ook al uit de naam?

@ Josjo wat fijn dat de echo er goed uitzag, lekker genieten!

@ Bibi en Maantje wat een mooie buiken, zal zelf een fotootje meesturen, begin ook al wat te groeien. Nu 21 weken.

@ kleertjes, hebben jullie enig idee hoeveel je in huis moet hebben. Ik heb werkelijk waar geen idee, kan blijven kopen eigenlijk, maar het is zo sonde als ze het niet aan krijgen, omdat ze eruit gegroeid zijn. Vind dat eigenlijk met alles, ik heb echt geen idee wat en hoeveel ik moet kopen, heb wel zo’n lijstje hoor, maar toch..

Bijgevoegde bestanden:

3. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Loontje: mooi bescheiden buikje! En leuk ook met de echo erbij, ga ik ook een keer doen! Ook een erg mooie foto (mooi duidelijk en dichtbij), hoeveel weken was je daar? Is inderdaad moeilijk om te bedenken wat je allemaal moet hebben, vooral wat kleertjes etc betreft. Kan daar ook wel wat tips bij gebruiken!

4. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    21 weken (foto heb ik vandaag gemaakt) de echo is van afgelopen maandag!

5. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Pff daar gaat mn tekst, nog een keer dan maar.

- Maantje: Mooie buik heb je al! En gelukkig maar dat alles goed was met de kleine in het ziekenhuis.

- Josjo: Fijn dat de 20 weken echo er goed uitzag

- Loontje: Ook al een mooi buikje! Hier ook nog heel bescheiden en niet opvallend.

- Dani: Lekker hoor dat je nu klaar bent met school voor dit jaar, zal wel een voldaan gevoel geven! En dan ook nog door naar het 2e jaar is al helemaal super

- Baby voelen: Die kleine plopjes af en toe herken ik wel. Kleintje beweegt niet heel veel maar dat komt vast nog wel. Fee was ook rustig in de buik, maar daarbuiten was het toch even iets anders ;)

- Kleertjes: De enige tip die ik kan geven is niet te veel kleren kopen. Ze groeien er zo uit, en ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar wij kregen nog 20 broeken en truien als cadeautjes na de geboorte. Heb nog een hele doos op zolder staan met kleren die Fee niet eens heeft aangehad.

- Vandaag: Helaas niet genieten van het weer, regent het bij jullie ook al de hele dag? Ik ga vanmiddag de kast ophalen van marktplaats en de verf kopen die ik gezien heb. Hopelijk lijkt de kleur een beetje want het ziet er op een plaatje altijd weer anders uit. Dan dit weekend schilderen en de kast onder handen nemen.

6. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Loontje: bedoelde de echo, maar is echt een mooie echo voor de termijn!

7. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    Haha, echo is bij 20 + 5

Succes kleinefee met het schilderen!

8. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Josjo
    Haha, geen idee. Kwam volgens mij zo in me op toen ik naar een stoel zat te kijken tijdens het aanmelden. :p

@Loontje
    Wat een lief buikje. Ik vind die kleine buikjes zo schattig. Ik kan zelf nog prima zonder positiekleding, maar ik heb dan ook super veel jurkjes.

@KleineFee
    Succes met 't klussen. Hier ook slecht weer. Nog erger dan gisteren. Saai.

@Dani
    Goed gedaan meid! Nu tot 31 januari niet meer aan school denken. ;)

Hier alles nog toppie. Wel buikpijntjes af en toe, maar dat komt meer door rare bewegingen, denk ik. Tot 12 uur geslapen trouwens, heerlijk! Dat kan nu nog gewoon zonder gestoord te worden. Ik ga nu maar eens op de slaapkamer van vriendlief rommelen, kijken wat er allemaal mee gaat naar ons nieuwe huis.

9. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    #2009 Susannelilian, 9 jul 2014
    Laatst bewerkt: 9 jul 2014
    @KleineFee: hier inderdaad ook al de hele dag regen, niks aan! Succes met de kast. Meer dan plopjes zijn het bij ook nog niet hoor. De baby is wel heel druk, maar heb helaas de placenta aan de voorkant zitten. Hopelijk ga ik het kindje nu toch binnenkort echt duidelijk voelen, zou me een stuk zekerder maken.

@talkingchair: wat fijn dat je zo lang hebt kunnen slapen! Ben niet zo'n uitslaper, maar ga altijd tussen de middag nog even liggen. Ook heerlijk! ;) Succes met rommelen.

@iedereen: hier heerlijk rustig aan doen vandaag, geen verplichtingen en de afspraak van morgen is ook een week opgeschoven, dus vandaag en morgen lekker rustige dagen. Vrijdag en zondag wel weer plannen, maar komt vast goed. Heb net het laatste beetje cranberrysap opgedronken, morgen maar de pillen halen en dan ook weer een plasje inleveren bij de huisarts voor alle zekerheid. Ben benieuwd!

Een vriendin van mij van hier heeft trouwens maandag (13 dpo) een bloedtest gedaan op een zwangerschap en haar hcg was toen 40. Ze dacht zelf dat het weer aan het misgaan is (ze heeft al eerder een miskraam gehad), maar volgens haar arts was het wel goed genoeg omdat het cryo's waren. Helaas was de test van vandaag pas na de tijd donkerder dan maandag (na een half uur pas echt vol op kleur) en nu is ze dus heel bang dat het weer misgaat. Vrijdag mag ze weer bloed prikken en dan moet haar hcg voor een goede stijging dus minimaal 160 zijn. Wat denken jullie? Kan ze goed zwanger zijn of denken jullie toch aan een miskraam?

10. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

@danie dank je voor de informatie!! Ik weet namelijk zelf vrij weinig van baarmoedermond lengtes. Lekker vakantie geniet er van!!

@talking lekker rust nemen!

@Suus zwangerschaps testen zeggen heel weinig mijne werden gewoon niet knal, en ons ventje zit er nog ;)

@bibbi je begin langzaam meer vertrouwen te krijgen?

@kleertjes heb ook besloten niks meer te kopen heb nu al zo veel!!

@weer echt alle weer:(

@voetbal! Ben benieuwd hihi

@heupen, heb echt last van heupen en bekken!

11. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Maantje: het gaat ook eigenlijk meer om de hcg waarde bij 13 dpo, die was maar 40... Testen zeggen inderdaad niet alles, heb ik ook al tegen haar gezegd. Hopelijk komt het toch goed, over 2 dagen weet ze meer.

12. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ suus geen idde! Mijn hcg waarde was 8dagenxna terugplaatsing al 118 erg hoog! Er waren er ook 2 terug geplaatst dus misschien dat ze zich beide hadden ingenesteld maar dat het er bij een helaas fout is gegaan ... Maar dat zal ik nooit weten..

@maantje hmm een beetje :) vind het nog steeds heel eng en onwerkelijk, ik zwanger? Ik een baby? Ik een dochter? Ik kan het nog steeds niet geloven heel eerlijk gezegd... Alsof het een droom is zo onwerkelijk! Echt de hoofdprijs dit kindje in mijn buik... Ik kan echt niet gelukkiger eerlijk gezegd...

@ loontje al een mooi klein buikje hoor meid :) en idd een PRACHTIFE echo foto zeg wauw heel duidelijk!

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Ohh en dani UTROGESTAN is ook extra progesteron! Jou spuiten zijn ook extra progesteron, en ik krijg dus bolletjes war dezelfde stof in zit en die moet ik dagelijks 6 per dsg vaginaal inbrengen.. Zelfde werking dus als jou spuiten!

Hoe is je toets gegaan? Wanneer orijg je de uitslag? Nu helemaal klaar dus met school?

@suus ben jij nu dus compleet van de utrogestan af?

14. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: 118 op 8 dpo is inderdaad heel hoog! Zeker weten zal je het inderdaad nooit, maar zou het idee wel heel moeilijk vinden... Ik ben inderdaad al gestopt met de utro rond 16,5 weken, het had echt geen zin meer en vond het alleen maar lastig.

@dani: utrogestan is om het baarmoederslijmvlies dik te houden. Het is alleen zinloos na de 12 weken zwangerschap, alleen gaan veel vrouwen en wat langer mee door omdat ze het eng vinden om er ineens mee te stoppen. Ik ben er met 16,5 weken mee gestopt, was het hartstikke zat en is ook zinloos om door te gaan met iets dat geen zin meer heeft. ;)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Loontje, mooi minibuikje zeg! :) en kleertjes, moeilijk te zeggen... Hier steeds ook maat 44 nodig gehad, eerste maten steeds 6-8 weken over 1 maat gedaan endandoornaar volgende maat. Ik denk tussen de 5-10 rompers en minimaal 5 pakjes zeker, maar spuugt uk veel dan is wat meer geen overbodige luxe... Maat 56 had ik al veel meer en 68 en later 74 al helemaal haha maar tegen die tijd heb je dat wel door hoeveel je nodig hebt... Kleertjes krijgen dat is lang niet altijd meer dat iedereen kleertjes koopt en of het je smaak is valt nog maar te bezien :p hahaha

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Sokjes en mutsjes niet te vergeten. Mutsjes waren hier steeds te groot, ik had er bij Annelynn wel 15 :D maar er waren er 3 of 4 die echt goed pasten (le petit bateau is ubercute en mooi smal) :)

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo three! Klets gerust gezellg mee meid :).

Ik zie steeds meelezers, maar we bijten niet hoor:D

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @josjo ik vroeg me al af tegen wie hij het altijd hebt hihihi... Miss lezen die dames gewoon mee maar zijn ze niet zwanger of iets dergelijks! Ik lees ook vaak stiekum in andere topics ! Vind ik leuk hihihi

@ suus nouuuu dat is niet helemaal waar meid! Mijn vriendin haar oindje is met 29wkn geboren en krijgt volgende keer tot week. 36 utro! Waarom? Het houd ook NA de 12 weken de progesteron productie op gang... De meeste dames hebben dat niet nodig omdat de placenta die productie overneemt, maar helaas werkt dat niet bij iedereen even goed vandaar de utro, werkt ongeveer hetzelfde als de prolutan spuiten van Dani.. ;)
    Ik heb heb wss niet nodig want 8dagen na tp was hcg 118 en progesteron al hoger dan het meerbare >191
    Maar goed voelt toch fijn er nog ter ondersteuning mee bezig te zijn ! Al zal het in mijn geval wss meer psychisch zijn dan lichamelijk hihihi...

19. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Bbibi: er zijn inderdaad uitzonderingen, maar over het algemeen is het na de 12 weken niet meer nodig. En als jij het wilt blijven doen, dan is dat natuurlijk aan jou. :) Ik was het alleen hartstikke zat, was blij dat ik er eindelijk mee kon stoppen, alhoewel ik er ook wel 4 weken langer mee ben door gegaan. :D

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Aaaaargh kijken jullie ook voetbal? Loosing my nails.... ;)

Deel Deze Pagina