Hey meiden. T gaat nu gelukkig stuk beter! Enorm spierpijn in me zij onderbuik en rug. Dus gok dat ik ga groeien door een groeispurt van ons meisje?? -gewicht vorige keer ook 30 kilo aangekomen. Was na bevalling gelijk 10 kilo kwijt... Nu zit ik op 5 kilo.. Ben in t begin 6 kilo afgevallen. -naam wij zijn er gelukkig uit 😍 -bbibi jeetje meid t zit niet mee. Wat zijn de vervolg stappen nu met de diabetes? Eerst dieet? Onwijs balen!! -juranga meer werken? Jeetje! Respect hoor.. Ik hou de 9 uur die ik nu werk van de normaal 20 amper vol!
@Bibi Ach, wat een pech. Stom, alles zit even tegen. In één zwangerschap krijg je alle pech van 10 zwangerschappen, lijkt 't. @pijnlijke buiken Hier ook af en toe flinke buikpijn. 't Zal d'r allemaal wel bij horen, denk ik maar. @hitte Warm hè?! Vandaag maar weer gezwommen. Wel met shirt aan, want gisteren gigantisch verbrand. De blaren staan nog net niet op m'n rug. Ook in m'n gezicht, mag hopen dat ik woensdag niet aan het vervellen ben. Fijn weekend nog meisjes, X
@Bibi, jeetje wat erg van je suiker. Hoop dat je hem onder controle kan houden met een dieet en inderdaad Prednison doet er geen goed aan. Ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen! @Aurin, wat fijn dat jullie een naam hebben, nu nog vaak hardop zeggen en opschrijven met achternaam om het helemaal eigen te maken! Met onze hond gaat het echt heel goed, misschien zelfs wel beter dan voor de "aanval". Ze had al wel een hartruisje, maar er hoefde nooit iets mee gedaan te worden. Ze is 8,5 jaar. @weer, hier ook weinig gedaan vandaag en gister een beetje gerelaxed in het zwembad in de schaduw.. Morgen mag ik weer werken. Fijn weekend nog!
Bee: Heel veel sterkte gewenst, ik was een tijdje niet geweest en zie dit nu pas. Wat een verdrietig nieuws. Aurin, wat fijn dat jullie eruit zijn met de naam! Goed oefenen alvast en je niet verspreken Loontje, succes met je hondje. Juranga: succes met al het werk wat je moet doen! En dat in die hitte.... Werk: Ik was laatst twee dagen ziek en toen adviseerde mijn werkgever om een briefje van de vk of dokter te vragen dat ik minder mag gaan werken. Morgenavond heb ik weer controle bij de vk en dan zal ik het meteen vragen. Het zal een hoop schelen, 4 dagen werken ipv tot tot aan mijn verlof! Ik merk dat ik 's avonds erg moe ben en op mijn werk eind van de dag al zit te gapen. Hitte: nou, ik doe niet heel veel, ik was alleen een beetje vergeten dat je kant en klare sla of salades goed moet wassen voor je het eet en ik heb afgelopen week vanwege het weer heel veel sla gegeten, maar niet of niet goed gewassen, ik hoop dat het goed gaat
Jeetje bee, wat ontzettend heftig meis!!! Kan me niet eens beginnen voor te stellen hoe jij en je man je moeten voelen... Heel veel sterkte met t verwerken hiervan. @de rest, ben t alweer voor de helft vergeten, dat krijg je als je 3-4 pagina's terug moet lezen... Ik las over een hond die heel ziek was, maar gelukkig weer opgeknapt.. Daktarin stelde iemand voor, ik heb nu canesten en dat werkt erg goed, bijna geen last meer Loontje er uit met de naam, jeeej! Hier wordt t ook wel steeds iets duidelijker (al moeten wij natuurlijk jongen en meisjesnaam verzinnen, zijn er nog zeker niet uit haha) Vocht, aaaargh! Dikke rechtervoet. Belachelijk vroeg in de zwangerschap als je t mij vraagt.. Bij Vk van de week alles goed. Wel afgesproken dat ik vanaf week 28 extra controles bij de gyn krijg in de hoop zo beter in de gaten te hebben of er een dreigende vroeggeboorte aan zit te komen. Oa checken bm mond en nog wat testen mbt blaasontstekingen. Echt m fijne gedachte. Annelynn is vrijdag 3 geworden, was n leuk feestje! Verder beetje verdrietig weekend ivm de vliegtuigramp. Ik moest er enorm van huilen, ben zo emotioneel, denk door hormonen. En toen belde savonds m'n zus dat 1 meisje van 7 uit Rosmalen, Liv, bij mijn zus in de klas zit (m'n zus is juf) en die was gisteren bij mij helemaal verdrietig na een bijeenkomst op school. Zo heftig allemaal... Je zal met je kindjes in dat vliegtuig hebben gezeten, vol spanning en zin in de supervakantie met je gezin ... kan t niet van me afzetten.....
@ aurin fijn dat het beter gaat! Geen misselijkheid meer? Hier idd vrijdsg naar dietiste en db-verpleegkundige.. Hopelijk vallen mn waardes mee! @ talkin nou zeg dat wel.. Alles zit idd wel tegen ja.. Hopelijk dat er met ons meisje niks ad hand is en zij gewoon door blijft groeien, das het belangrijkste! Voor jou nog 2 nachtjes slapen wauw spannend! Zet je een foto op je profiel daarna ? @ loontje heerlijk naar het zwembad geweest dus? Vraag me dat af he, durven jullie gewoon te zwemmen nu je zwanger bent? Ivm blaasontsteking ofzo? Hoeissie met de rest vd ladies? Jess maantje irene mamajanneke dani (suus?) en de rest iedereen een fijn weekend gehad? Hier ff "down" stemming vanwege het slechte nieuws van de diabetes.. Maak ik me toch weer zorgen en voel dat ik dan meteen weer onzeker en deprie ben/wordt helaas Het leuke nieuws is: vanaaf toch een korte 3D echo! In lommel hadden ze actie vanwege feestdag vandaag hele korte met paar fotos voor 20 .. Tja die aanbieding kon ik niet voorbij laten gaan Hihi
Hier weer thuis van werk... Kreeg weer hardebuiken. Vk gebeld, urine was schoon. Nu verplicht in bed... 😓
@aurin, balen! Maar gelukkig was de urine goed. Hoe beschrijven jullie een harde buik? Ik kan dat niet echt duidelijk op internet vinden. @bbibi, heel vervelend van je suiker! Zoals je al zei.. je weet zo ongeveer de oorzaak. Wel fijn om te weten. Maar je wordt nu natuurlijk extra goed in de gaten gehouden toch? Het is balen een extra behoorlijke kwaal erbij! Je krijgt dan wel extra medische echo's toch? leuk die actie! Zeker niet laten lopen @zwemmen, ik heb daar geen moeite mee hoor. Vroeger deden mensen ook niet anders en in afrika ook niet het zit allemaal goed beschermd toch? @namen, hoop dames zijn al een eind op weg. Hier eigenlijk al hele tijd niet mee bezig geweest. Manlief doet dat volgens mij het liefst het laatste uur nog. Al ga ik daar wel even eem stokje voor steken Vandaag weer controle gehad. Kleine groeit goed en de baarmoeder komt net boven de navel uit. Dus op schema! over 3 weken weer een afspraak en dan met een korte echo erbij. Wisten we niet dus een leuke verrassing Heb ook een drankje gekregen tegen de maagzuur. Rennies helpen niet. En of ik noj gegeten heb of niet... ik heb er gewoon last van. Dus hoop dat het helpt
@Loontje fijn dat het met jullie hond weer goed gaat. lijkt me behoorlijk schrikken! Wat voor soort hond is het? @Bbibi Een hele dikke knuffel voor jou. alles wat iemand kan krijgen heb jij. vind het erg vervelend voor je. Je krijgt nu extra controles maar hoe vaak krijg je ze? Zijn er andere dingen die je kan doen?? Veel plezier met de echo vanavond @Aurin hoe gaat het met je nu je meer rust houd? @kleinefee 27 kilo.......omg........Blij dat je nu pas op 6 kilo zit dan. Laatste keer op het einde flink aangekomen foor gewicht van de kleine of....? Kleur wat bij behang kan is oranje, limegroen, bruin, wit?? @Juranga hoe vordert het met de verhuizing en alles eromheen?? En dan ook nog meer gaan werken, RESPECT!!!! @Talkingchair en al zenuwachtig voor over 2 dagen?? Alles klaar/gereed/afgerond? Wens jullie alvast een super mooie geweldige, spectaculaire dag!!! @bookfairy fijn dat je werkgever met je meedenkt. De vk zal deze we uitschirjven en dan kun je wat meer aan jezelf gaan denken. @gewicht hier vanmorgen controle gehad en de kleine ligt met zijn voetjes links, hoofdje rechts ook bloeddruk was prima en ben nu 0,5 kilo aangekomen Meteen 30 weken echo gepland dus dat geeft een fijn gevoel @Warmte, bah wat heb ik gebaald van de warmte afgelopen weekend. heb niks gedaan rustig met benen hoog gezeten, flinke pijn gehad aan benen ivm vocht, zweette een ongeluk en heb 3x koud gedoucht. Ben zo blij met de regen en het afkoelen vandaag heerlijk!! @Vraagje merken jullie met boodschappen doen, tillen, bukken enz dat jullie banden en rug meer pijn doen? en zijn er evt tips die ik kan gaan gebruiken om de pijn te verlichten? Ben al in behandeling bij een fysio nu mijn bekken is al aan het voorbereiden op bevalling en kantelen en daardoor zit er soms spier/pees klem (beetje pijnlijk) @Josjo nog gefeliciteerd met Annelynn dr verjaardag. Had al begrepen dat jullie leuke dag hadden gehad en een super leuk taart hadden haha!! Hoe gaat het met je en het vocht? Wat betreft de vliegtuigramp hier ook flink geschrokken. Mijn ouders zijn de afgelopen 6 jaar ieder jaar naar Bali gevlogen via kuala lumpoer met vlucht MH17 vanaf schiphol om 12.uur. Dit jaar toevallig naar Spanje gegaan en besef me heel erg dat het ook mijn ouders hadden kunnen zijn echt bizar. Volg ook echt alles ervan zo vreselijk bah!!! @Zwemmen mag je zeker doen, is alleen een risico als je ontsluiting hebt!! Dus gewoon doen en genieten! @Naam die is hier al definitief. Zelfs al slabber gekregen van mijn ouders met de naam erop ZO LEUK!!! @Jess fijn dat je medicatie hebt gekregen voor de maag. en fijn een extra echo!! haha!! @Hier heb ik van donderdag t/m nu ALLE babykleertjes, boxkleden, dekens, draagdoeken gewasssen en gestreken (5 wasmachines vol). Hadden nog wat kleertjes liggen van Casper* en een heleboel gekregen van mijn broertje (kleine van hem is nu 20 maanden) en dan hadden we nog wat kleine dingen gekocht. Nu van maatje 50 t/m 80 hier liggen echt super fijn maar zoveel, dnek dat de kleine man het niet allemaal gedragen krijgt haha. Ben blij dat ik alles al gedaan heb, aangezien ik merk dat dingen steeds moeizamer gaan dus heb ik het al afgevinkt. Box staat ook al (Zal zo foto plaatsen) @buik hoe groeien jullie dames? al goed zichtbaar?? Hier rond en gezond hahaha. zal nog eens een foto plaatsen binnenkort!! @Ladies die ik niet heb genoemd hoe gaat het met jullie? en de kleintjes? Groetjes
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje Een jongen Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Selina1212 - 25jr - 2ekindje - 2e zwangerschap - Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing 8 verrassing 6 jongens 4 meisje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Bevallen: bee1986 20 weken van een jongen Afspraken: 23 juli - Dani86 - Preluton spuit 8 --> 24 weken 29 juli- talkingchair -intake nieuwe verloskundige. 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 30 juli Loontje1 controle vk en pretecho 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 08 aug Dani86 controle gyn zh 18 aug Loontje1 huisbezoek kraamverzorgende 22 aug - Aurin pretecho 08 sept Dani86 30 weken echo en controle gyn in zh Weer geupdate
@dani, je hebt al een hoop gedaan zo te horen wel een fijne gedachte toch! Ik merk alleen met wandelen op een te hoog tempo dat de bandjes gevoelig zijn. Met tillen enzo eigenlijk niet. bij mij helpt een lager tempo wel meestal. En zoiezo als ik daarna ga zitten trekt het wel weg. @was, ik heb 2 weken geleden de eerste wassen gedraaid vooral sokken, rompers, molton en hydrofiel. Waren 2 wassen en vond het vreselijk want bijna alles kon ik strijken! Eind septemer gaan we pas echt kleding shoppen en dan zal ik de setjes die ik nu heb ook pas wassen. Maar alle 'stomme' dingen zijn vast gedaan @box, maandag komen alle spullen binnen, kinderwagen, maxi cosi, box, babykamer, hemeltje en alles wat erbij hoort zoals matras en adapters enz. Flinke bestelling dus maar wel super veel zin in! De week erop gaat mijn vader klussen dus dan zal alles langzaam vorm gaan krijgen heel veel zin in! @boxmatras, zijn er dames die dit aangeschaft hebben? Of alleen het boxkleed? @foto's, als er dames zijn die kamers af hebben en boxen, foto's!
- Josjo: Goed dat ze je straks extra gaan controleren, geeft toch een fijn gevoel denk ik. En gefeliciteerd met Annelyn! - Bbibi: Leuk zeg een 3d echo! Ben benieuwd naar je ervaring bij Lommel, wij twijfelen nog waar we een pretecho gaan laten doen. - Aurin: Balen meid! Maar goed rusten en hopelijk gaat het dan vanzelf weer over. - Jess: Fijn dat de controle goed was! En dan over 3 weken een echo erbij is altijd leuk, weer even naar de kleine kijken. - Dani: Vooral vanaf 20 weken enorm veel aangekomen ja, deel daarvan was de baby (3487 gram geboorte dus valt mee) en een groot deel was vocht. Deze zw met 23 weken 6,8 kilo aangekomen, vorige zw al 9 kilo met 23 weken. Wel lekker rustig voor jou nu je de kleertjes al gewassen hebt, wat een rotwerk vind ik dat. En de box staat ook al, handig hoor! - Box: Hier wel een boxmatras erin gedaan, dat leek me wat zachter om op te liggen. Kleine sliep ook veel in de box dus net als in haar bedje leek me een matras wel zo fijn. - Hier: 24 weken bereikt! Wat een heerlijk gevoel, mocht de kleine onverwachts geboren worden gaan ze hem/haar vanaf nu helpen in het ziekenhuis. Vandaag een paar meubels gekocht voor de babykamer, alles wordt weer gewoon in het wit net zo makkelijk. Vanochtend was ik Fee kwijt, overal kijken en haar naam roepen. Uiteindelijk vond ik haar in de knuffelmand en zat ze me met een ondeugend koppie aan te kijken
Harde buik, ik heb 2 verschillende zeg maar, de 1 doet "pijn" de ander is minder prettig... Beide voelen als een basketbal in m'n buik, geleidelijk spoelt het over me buik heen zeg maar. En dan is m'n buik gespannen, dit duurt 30/40 sec en dan spoelt t weer weg. Nu met rust gaat t wel, nog steeds ong 6 per uur. Vooral bij bewegingen van mij of de beeb. Vk belde net nog ter controle, wel heel lief. Morgen weer contact hoe t gaat...
@fotos van wat spullen: De box: Kleertjes (gedeelte) En mijn buik collage: dit was de vorige x de kamer van Casper, dit keer wordt het iets anders (andere accessoires, waarschijnlijk toch de grotere kamer dus terzijner tijd plaats ik dan de fotos van de babykamer) Dit zijn de foto's van Caspers kamer. Bedje, lamp, kasten, bad, maxi cosi enz blijft hetzelfde @Boxmatras wij hebben het niet heb 3 boxkleden en voedingskussen dat ik wil gebruiken voor het liggen van de kleine man, kijken of het genoeg is en anders kunnen we hem nog altijd halen @harde buiken die zijn erg vervelend. ls ik ze hebben gaan ze geleidelijk over de buik dan sant de buik helemaal aan en voelt als een harde bal. @Aurin doe rustig aan, helpt een kruik of warme douche evt? en dan zittend douchen voor minder druk op de buik. @kleine Fee hahaha leuk zo in de mand! geniet van de 24 weken mijlpaal Heerlijk gevoel moet dat zijn!! Hier volgende week en kijk er naar uit haha. Hier verder filmpje kijken en morgen rustdagje vandaag toch weer iets meer gedaan dan gepland en nu flinke rug pijn/bandenpijn en soms wat harde buiken. Fijne avond allemaal
@kleinefee, leuke foto @aurin, denk niet dat ik daar al.last van heb... een gevoel is ook moeilijk te omschrijven vind ik altijd maar! Fijn dat ze nog even belde inderdaad. @dani, ziet er al gezellig uit je gaat alle spullen dus gebruiken, maar alleen in een andere kamer begrijp ik? @boxkleden, ik heb er eigenlijk maar 1 als hydrofiel doeken gebruikt kom je toch ook wel een heel eind? Misschien dat ik eens kijk voor een goedkope op marktplaats ofzo. Want 2 dure is een beetje overdreven @kwaaltjes, als ik alles zo lees ben ik blij dat het allemaal nog meevalt hier! Banden alleen bij snelle wandelingen. Maar de bandenpijn neemt toch af na week 24 omdat het dan groot genoeg is om in het bekken te hangen? Hier nog 4 dagen tot de 24 weken! Jeeej Mijn drankje voor maagzuur helpt prima! Maar niet langer dan 4 uur. Dus even mijn weg daarin gaan vinden... eindelijk weer normaal eten en dingen in huis doen zonder dat alles omhoog komt Zijn er nog meer dames die een groeiecho krijgen? Bbibi uiteraard... nog meer?
@Jess idd dezelfde spullen alleen in een grotere kamer. en er zal waarschijnlijk 1 kast, tafeltje, wipstoel bijkomen te staan en dan nog wat spullen aan de muur ophangen. Kan niet wachtten om te beginnen begint met de dag meer te kriebelen haha. Wat zijn jullie plannen voor vandaag?? Hier boodschapjes doen, boekje lezen en koken/bakken! @Groeiecho wij hebben hem met 30 weken!
Hey meiden, even een ego berichtje, niet echt de tijd om te reageren op zwangerschapspagina. en word soms ook een beetje onzekker van dit forum. niet van jullie hoor maar alle negativiteit op de rest van de pagina. daarom ook besloten er mee te gaan stoppen. wil jullie allemaal een goede zwangerschap wensen nog even meiden en dan hebben we allemaal ons wondertje in de armen! ik vind de tijd echt vliegen nu, en buiten exstreme vermoeidheid om gaat het perfect! ik laat zeker in november weten als ons mannetje er is. of oktober, heb zelf het gevoel dat hij de laatste week van oktober al kom. waarom weet ik niet, maar dat is het zelfde gevoel als wie me zij dat we een jongetje krijgen. heel veel succes meiden!!! dikke kus!!!
@dani, hier wordt de hele week weer gewerkt in de veel te hete keuken zomer is leuk, maar alleen als je vrij Bent Ik zag trouwens een pakje bij jou met die oortjes erop. Das egt zo cool! twijfel of ik die nog ga kopen tegen de tijd. Wanneer kun je aan de kamer beginnen? Hier nog 2 weken. en dan eerst nog 1,5 week tegen meubeldozen aankijken. Gaat vast jeuken haha! Buik groeit echt zo snel nu! Wordt er steeds trotser op merk met omdraaien in bed dat het allemaal meeweegt nu zeg maar. Ff wennen Echo, Meestal 30 weken ook zie ik overal... die groeiecho. Gek dat ik hem al eerder heb. Benieuwd of ik er daarna nog 1 krijg. @bbibi, weet je al wat meer over je suiker? @aurin, al wat beter nu?
Helaas niet echt... 15 min lopen met t hondje en bingo.. Nu zit ik al 2 uur op m'n bank en heb ong 10 hardebuiken gehad. Moet van m'n vriend de vk bellen, maar m'n vriend is aan t werk tot 07.30 morgen ochtend. En ik zit thuis met m'n slapende ventje..