Even kort wat ben nog ff toe aan rust! Maar wilde dani een knuf geven! Miss toch een moeilijke dag voor jou? Gezien de tijd die je nu zwanger bent en dit de dag is dat Casper* werd geboren ... Dikke knuf meid ! Aurin knuf meid wat vervelend zoveel harde buiken! Geen blaasontsteking? Jess meid al lekker bezig geweest met wassen en steijken dus? Heerlijk toch ? Zo komt het lekker dichtbij! @hier vandaag bij dietist geweest en diabetesverpleegkundige! Nu waardes gaan bijhouden op een dag ... Ben benieuwd hoe het gaat! Vind het toch allemaal vervelend ben er echt depri van Maarja voor een goed doel zulle. We maar zeggen! 2 sept staat de afspraak met internist Over bevslling! Ik hoop vandaag over 12 weken te mogen gaan bevsllen! Zeker nu met diabetes schildklier en bijnieren .. Dus dat gaan we dan bespreken dan ben ik alweer bijna 31 weken bij dat gesprek! Dus ben benieuwd! Kom binnenkort wel weer meer kletsen! X Maantje rustig aan meis!
Bbibi, succes meid! Idd voor een goed doel! Maar wat een tol eist dat soms he!! Kom op meid, het is tijdelijk... Dani, hoest daar vandaag? Hier nog hetzelfde helaas. Verloskundige nog niet gebeld. Urine stond op kweek, vandaag uitslag: schoon. Dus dat is t gelukkig niet. Merk wel dat t dametje enorm druk is en ik giga groei!! Dus misschien komt t daardoor? Ze loopt ook 2 wkn voor op groei wie weet nu nog meer?? We zullen t dinsdag wel horen dan controle bij vk.
Gelukkig waren je uitslagen goed aurin! Al schiet je daar weinig mee op. Na ja, als de kleine het maar goed maakt toch!? @bbibi, het is wel vervelend ja... dat begrijp ik! Bij 32 weken wordt er volgens mijn gynaecoloog schema een beval plan gemaakt. Dus dat zou dan voor jou ook tijd worden toch? klinkt dat snel he die 12 weken zo heb ik het nog niet bekeken Bijna 24weken...
Hoi dames! Lang geleden, maar écht, ik was te druk! Ik had de tijd echt niet daarvoor. Nu komt er gelukkig nog een rustige periode aan! Ik ga nu nog even nergens op reageren, want ik heb nog niets gelezen, maar ik had jullie een foto beloofd, dus hierbij... Nog geen officiele foto's in bezit.
@talkingchair: proficiat met je huwelijk!!! Geniet van de wittebroodsweken enne, wat zie je er prachtig uit meid!! @dani, ook n knuf van mij... Heftig lijkt me. En wat zal je de dagen aftellen... @blaasontsteking: zucht.... Ik heb de gbs bacterie. Ik moet in zkh bevallen (dat wilde ik op zich al wel hoor) met infuus met ab. Kans op vroeggeboorte bestaat (bij de eerste twee ook al) en kans op besmetting van de baby. Ik ben zo verdrietig omdat ik toch al die tijd de hoop had dat deze zwangerschap misschien wel 37+ zou duren (kan op zich nog steeds maar ik moet er maar niet meer vanuit gaan ..) en ben ook zo boos op m'n ha die me er weeeeer van overtuigd had met een stom lulverhaal dat een kweek niet nodig was. Ben wel blij dat ik voor iets anders bij de vervangende ha was achteraf... Sorry voor m'n ego-post... Oh en aurin, ik had dat ook, maar dan vanaf 28 weken. Misschien toch verstandig om nog wat rustiger aan te doen? Sterkte meis, niet fijn, die harde buiken...
Wat balen zeg!!! Stomme huisartsen soms ook 😞! Gelukkig houden ze je nu goed in de gaten. Ik zit op dit moment al thuis werkte nog maar 3x3 uur ivm bekkeninstabiliteit en nu dit. Ga morgen vk bellen, wil toch wel even controle en tot dinsdag zo doorgaan maakt me toch wel onzeker... V
Talkin wauw mooi zeg zon zwanger buikje in bruidjurk! Leuk hoor ! Aurin idd al flink gegroeid! Maar je kindje nu al 2 weken voor op schema? Hebben ze jou ook wel eens gecontroleerd op zw-diabetes ? Jess bij mij is de internist idd ook al bezig met bevallingsplan vanwege stressschema ( vanwege prednsion ) .. Dus 2 sept gesprek over hoe we het gaan doen! Wat mij betreft eerder inleiden ! Hoe doen ze dat bij jou?
Ze ligt idd 2 wkn voor.. Ik krijg dinsdag verwijzing voor suikertest idd. Maar was bij zoonlief ook niet t geval maak gewoon grote kindjes... Net de vk gesproken, 10.30 controle... Voel me echt niet lekker... We zullen zien!
Aurin, veel sterkte! Fijn dat alles in orde is, probeer goed rustig aan te doen. Talkinchair, wat een mooie foto! Wat zagen jullie er prachtig uit! Wij hebben gisteren bij een collega een wandelwagen opgehaald, die mochten we overnemen. We zijn nu alleen aan het kijken voor een nieuwe bekledingset om hem even op te frissen.
@talkingchair, gefeliciteerd! Super leuk @josjo, wat zijn gevaren van zo'n bacterie? @bbibi, spannend gesprek dus! Dan zit jij natuurlijk ook rond de 32 weken?! ik heb zelf over 3 weken dan de groeiecho en daarna gelijk een afspraak. Dan zullen we de conclusie van de longarts vast ook bespreken. Denk niet dat we dan al het hele plan bespreken maar ik heb wel de vraag of ik wordt ingeleid of niet. Want moeten wachten tot een bepaald punt in de bevalling met me longen heb ik ook een vraagteken bij. Voor de rest zie ik het wel de ruggenprik is in ieder geval zeker. De vraag is alleen hoe en wanneer Heb gister me aftel kalender gemaakt van me werk dan.... nog 34 dagen werken
Hey allemaal. Hier toch nog een berichtje van mij. Ons ventje is groot.... daar door zijn ze bang voor zwsuiker krijg nu over 3 weken een extra groei echo. Zijn voeten zijn net 23.5 week al bijna 5CM!! Voor de mensen die er verstand van hebben heb een dagcurve moeten prikken thuis. Nuchter mocht hij maximaal 5 en was hij 4.6 na het ontbijt ktlreeg ik een hypo. Wat ik zelf altijd aan mijn gastric bypass als dumping linkte toen was mijn uitslag maar 1.6. Na het middag eeten was hij 4.7 niet te hoog dus maar wel soms echt te laag. Talking wat zagen jullie er leuk en mooi uit zeg!! Aurin ik heb ook met veel klachten in het zhuis gezeten met 21 weken was tien ook door het snelle groeien opeens.
Hallo dames Even kort een berichtje hier. Hier paar hele emotionele.dagrn achter se rug en even wat meer aan mezelf denken. Wat last van harde buiken en een druk, heel druk kereltje. Heel vreemd om nu langer zwanger te zijn dan bij Casper, heel dubbel allemaal. Xal vanaf maandag weer regelmatig aawezig zijn en de lijst updaten. @Talking mooie foto van jullie, mooie jurk met ee prachtige buik. @Aurin hoe gaat het nu?? @maantje wow....5cm dat is al aardig groot ja.....benieuwd of het een oorzaak heeft. @Josjo veel sterkte gewenst, hopelijk zijn de consequenties niet al te groot en zijn ze op tijd met de abkuur. @De rest sorry, reageer maandag weer!!!!
Dani, heel begrijpelijk dat t heel dubbel voelt. Zal ook wel zo blijven. Neem je tijd, en doe t hoe t voor jou goed voelt! Hier nog t zelfde... Rust helpt wel, maar kan gewoon niet de hele dag niks doen. Heb nog een boefje rondlopen die graag actie wil! En m'n vriend die moet ook werken. Volgende week gaat C. Een week uit logeren. Dus dan kan ik meer rusten.
Aurin wat balen dat je al thuis zit nu zeg... Hopelijk wordt t nog wel iets beter met je buik maar met de klachten die jij omschreef, die herkende ik van m'n zwangerschap van Tijn... Niet onderschatten hoor. Knuf! Dani ook n knuf meis, kan me nog zo goed herinneren toen met Casper pff Jess, 1 op de 5 vrouwen is drager van de gbs bacterie alleen zo lang die niet actief is sowieso niks aan de hand. Bij mij is die nu actief en bij voldragen gezonde kindjes zal dat vaak nog geen probleem opleveren, al moet iedere vrouw met een actieve gbs bevallen met ab. Bij kindjes die voor 37 weken worden geboren (bij mij dus allebei) of prematuur gebroken vliezen (zo begonnen beide bevallingen bij mij), is de kans op besmetting wel groot. Uk kan dan bijv hersenvliesontsteking krijgen of nog erger. Hoe dan ook, nu we het weten kunnen we in elk geval maatregelen nemen. Alleen nu ab heeft dus geen zin aangezien de vorige kuur ook niet heeft geholpen. Als ik koorts krijg of bloed spot moet ik direct bellen, meer kunnen we niet doen helaas. Mag t al 9 dagen verder zijn? (Niet dat ik dat zou willen hoor, bevallen met 24 weken ) Bbibi toe aan rust? Hoe gaat t verder met je? Jess nog34 dagen hihi ik nog 44 (11 weken) Maantje, geen verstand van, maar als dan blijkt dat je zwschapssuiker hebt, krijg je dan een aangepast dieet? Of hoe zit dan dan?
Hoi allemaal, mag ik misschien gezellig met jullie mee kletsen. In het begin heb ik ook wel eens gereageerd, maar door alle drukte, misselijkheid, bi en vergeetachtigheid (kon jullie niet meer vinden )is het er niet meer van gekomen. Nu ik lekker vakantie heb, heb ik meer tijd.
@fresa, welkom terug dan @dani, snap dat het zo dubbel is. Maar kun je er wel beetje van genieten? @josjo, wel fijn dat ze de risico's kunnen verlagen op deze manier. Maar wel extra spannend natuurlijk. 24 weken is een zekerder gevoel. Maar 10% van de kindjes overleeft dat maar... maar het idee dat de kleine verzorgd zal worden is erg fijn! Ik zit nu op 24.1 week. je moet nog 11 weken. Pfff 13/9 is mijn laatste werkdag. eerste 2 weken vakantie en dan begint mijn verlof. Me buik zit nu al beetje in de weg op het werk... dus nog langer dan weken werken wordt lastig morgen een vrachtwagen vol babyspullen voor de deur kan niet wachten
Goedemorgen dames Ik ben weer aanwezig. Afgelopen paar dagen waren erg emotioneel, zwaar en vooral heftig. Alles van de vorige zwangerschap en het verloop ervan kwam terug omhoog. Woensdag alleen maar gehuild net als donderdag en vrijdag. VL had vrijdag vrij dus hebben wel wat gedaan voor afleiding. Dat was erg fijn. Raar ergens dat ik nu langer zwanger ben dan bij Casper* en aan de andere kant ook heel spannend! @Aurin Dan geniet maar van dat weekje even lekker niets doen. Is er geen mogelijkheid dat je boefje door opa, oma, tante, broer, zus, enz opgehaald wordt of dat ze een paar uur bij jou komen zitten zodat jij wat meer rust kan nemen? @josjo nee doe die 24 weken nog maar niet. Als op zijn minst de 26 weken maar liefst pas na de 32 weken. Ga voor je duimen dat ze met alles er op tijd bij zijn en alles goed komt. Gelukkig weten en kennen ze veel op de dag van vandaag dus dat is wel een geruststelling hoop ik. @Fresa welkom terug meid! Stond je al op de lijst erbij die we hebben gemaakt?? @Lijst Ik ga hem zo updaten? Als e rnog afspraken toegevoegd moeten worden hoor ik het graag. Dat kan via PB berichtje! @Jess de laatste paar dagen heb ik er even wat minder van genoten, fijn is wel dat de kleine extra actief was hihi zo fijn en lief. Maar heb me voor genomen als ik a.s woensdag 24 weken ben dan ga ik echt van alles genieten dan zit ik in de "veilige" zone! Ga ook vlaai halen en samen met onze ouders opeten hihi ben zo happy dat ik het dan gehaald heb ongelooflijk. Ook gaan we die middag met beide petekindjes zwemmen (de 1 is jaar en de ander 20 maanden) Veel zin in hihi En donderdag gaan we aan de kinderkamer starten Heb zoveel zin erin heerlijk! Hoe ver zijn jullie met de kinderkamer?????? Veel succes met de vrachtwagen aan spullen hahaha! @Werk hoe gaat het met alle dames en de uren en het werk opzich?? @kwaaltjes hoe zit het daarmee bij jullie? Hier alleen wat sneller moe en uitgeput als we gaan wandelen ofzo, veel vocht vasthouden en sneller buiten adem bij trap oplopen ofzo. Voor de rest voel ik me erg goed. @eten merk dat ik minder kan eten. Heb een maagbandje en dat zorgt ervoor dat ik sowieso minder kan eten. Echter door het groeien van de baarmoeder (3 vinger boven de navel) begint nu ook aan de onderkant van de maag de druk toe te nemen, dus ik eten kleinere porties op een dag maar ben nog geen gram aangekomen tot nu toe. @rare trek hebben jullie daar last van??? Hier dit x totaal niet hihi. @Alle andere dames hoe gaat en is bij en met jullie en de kleine ukkies?? Fijne dag allemaal!!!
Nog even, heb het gevoel dat m'n navel bijna gaat ploppen, hij is niet meer zo diep. Bij wie is ie al geplopt?