Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje Een jongen Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Selina1212 - 25jr - 2ekindje - 2e zwangerschap - Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing 8 verrassing 6 jongens 4 meisje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Bevallen: bee1986 20 weken van een jongen Afspraken: 29 juli- talkingchair -intake nieuwe verloskundige. 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 --> 24 weken 30 juli Loontje1 controle vk en pretecho 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 08 aug Dani86 controle gyn zh 18 aug Loontje1 huisbezoek kraamverzorgende 22 aug - Aurin pretecho 08 sept Dani86 30 weken echo en controle gyn in zh Weer geupdate
hallo dames! ik had net een topic geopend in het zwangerschapsforum toen hoorde ik dat er hier al 1 zat. dus ik lees en schrijf graag met jullie mee! ik ben uitgerekend op 8 november
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht kiekies - 25jr - 2e zwangerschap - 1e kindje. reneevd - 32jr - 2e zwangerschap - 2e kindje. irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje 1986cindy 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje. Verassing anne144 - 27jr - 1e zwangerschap - 1e kindje. bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje khloe877 - 26jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen elphaba1981 - 32jr- 1ste zwangerschap -1ste kindje bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen fishersgirl - 2e zwangerschap - 2e kindje eefje2014 - 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje hbz - 27jr - 1ste zwanggerschap - 1e kindje dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje buikje0 - 23jr - 3e zwangerschap - 2e kindje babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje anita- 30jr - 4e zwangerschap - 4e kindje Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Juranga 25 jr 1e kindje Een jongen Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Selina1212 - 25jr - 2ekindje - 2e zwangerschap - Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing Blijven Hopen - ?? jr - ..e zwangerschap -..e kindje - 8 verrassing 6 jongens 4 meisje Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 08 november: - Blijven Hopen 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita Bevallen: bee1986 20 weken van een jongen Afspraken: 29 juli- talkingchair -intake nieuwe verloskundige. 30 juli - Dani86 - Preluton spuit 9 --> 24 weken 30 juli Loontje1 controle vk en pretecho 06 aug - Dani86 - Preluton spuit 10 08 aug Dani86 controle gyn zh 18 aug Loontje1 huisbezoek kraamverzorgende 22 aug - Aurin pretecho 08 sept Dani86 30 weken echo en controle gyn in zh Weer geupdate
@dani, hopen dat het snel woensdag is voor je Inderdaad wel een feestje waard! zoals je al zegt: 26weken is beter. Overlevingskans is dan 80% dutwijfels 70% meer. Dus dan gaan we daar maar weer naar uitkijken @lalaatje, hier heb ik nog een halve navel man lief vind het grappig, ik niet @babykamer, hier komt maandag mijn vader (aannemer) om te plamuren en alles glad te maken, nieuwe kozijnen en alles af te werken. En dan dinsdag de eerste kwast erover! en verder hebben we door de komst van de kleine toch maar een vaatwasser aan te schaffen dus die wordt ook nog ingebouwd. Toch wel makkelijk straks! @trek. Geen gekke trek in dingen. Gewoon zoals normaal eigenlijk. En soms wat meer dan anders. @blijven hopen, welkom Zijn er dames die fulltime blijven werken en de kleine dus naar de kinderopvang doen? Het aantal negatieve reacties hierop verbaast me namelijk zo... @kwaaltjes, vermoeidheid neemt wel af maar blijft wel aanwezig. En mijn maag komt ook al in verdrukking. Met de medicijnen die ik gehad heb is de maagzuur nu redelijk onder controle. Heb al 4 nachten goed kunnen slapen... verder heb ik niks te klagen!
Dani nu lekker proberen te genieten van je zwschap!! Jess ik vind dat ieder voor zich moet beslissen houd er straks als het groter is wel rekening mee dat ze op kinderdagverblijf verzorgd worden en op peuterspeelzaal iets leren. Kindjes van de broer van mijn man hebben daar door zo een achterstand opgelopen dat zij in groep 1 al moeten blijven zitten. Wij zelf hebben het huis zo gekocht en zo geregeld dat ik niet hoef te werken dus ben straks fulltime moeder en als ons ventje groot genoeg is mag hij een dagdeel naar de peuterspeelzaal ter voorbereiding. Ik heb geen zwangerschaps suiker maar juist een te lagen suiker waar ik niet goed van word. Moet volgende week vrijdag naar de doet is ten ik heb een gastric bypass waardoor ziek word van suikers. Dus niet echt fijn dat er te weinig heb omdat het. Niet met snoepen kan oplossen.
Voor t lijstje: 15-8 Controle Vk 16-8 pretecho (ipv 22-8) Maantje, vervelend dat lage suiker! Hoop dat ze iets kunnen! Werk, ik werk partime, m'n vriend fulltime. Maar allebei onregelmatig dus is altijd 1 van ons thuis..
- Dani: Mooie foto's van het kamertje en de kleertjes! Heel begrijpelijk dat het nu allemaal wat moeilijker is met het verlies van Casper* in je hoofd. Lijkt me ook heel apart om nu langer zwanger te zijn, en dat het weer een jongetje is lijkt me ook heel dubbel. - Groeiecho: Hier met 30 weken een groeiecho, aan de hand van die echo wordt bepaalt of we er nog een krijgen of niet. - Maantje: Bij jou dus ook al zo spannend allemaal. Lastig dat je nu niks aan de lage suiker kan doen. - Aurin: Mooie buik! Vanaf 20 weken begint meestal de groeispurt dus het kan zeker zijn dat je haar nu ook nog meer en duidelijker voelt. Wel leuk om te zien dat je buik zoveel kan groeien in 3 weken tijd. Fijn dat je zoontje straks gaat logeren, dan kan je wat meer rust nemen. - Talkingchair: Wauw wat een mooie foto! Ben heel benieuwd hoe jullie dag is geweest! - Josjo: He bah wat vervelend die bacterie, en dan ook nog weer kans op vroeggeboorte. Het zal wel spannend worden de komende tijd dan. Hopelijk trek je het allemaal een beetje met ook nog de andere kindjes thuis. - FreSa en Blijven Hopen: Leuk dat jullie mee komen kletsen! Hoe voelen jullie je? - Kwaaltjes: Nog steeds niks! Voel me een gelukkige zwangere, midden op de roze/blauwe wolk! - Eten: Nog steeds alleen maar gezond en biologisch, alles om de misselijkheid te voorkomen. Wel heel veel zin in een kroketje af en toe, maar ik laat hem voor de zekerheid maar liggen. - Kinderkamer: Project babykamer is op het moment even vastgelopen. De muren zijn geschilderd en we hebben een prachtige kroonluchter opgehangen. Verder was ik van plan om te beginnen aan de meubels, maar nu blijkt dat we beneden een lekkage hebben in de keuken dus daar gaat nu alle tijd inzitten. - Hier: Vandaag 25 weken! Mijn buik is aan een kleine groeispurt begonnen. Kleine beweegt veel. Hij/zij geeft maar al te graag een harde schop als Fee bij me zit. Maar de kleine krijgt af en toe een flinke mep terug. Aaien is voor Fee een moeilijk begrip
kleinefee hier gaat het prima heb eigenlijk nog helemaal geen kwaaltjes gehad sinds mijn zwangerschap alleen veel moe en weinig energie om thuis dingen aan te pakken verder gelukkig niks te klagen. hopen dat dat zo blijft
Hoi, ik probeer echt alles te onthouden wat ik lees....maar ben het nu al weer kwijt. Sorry....erg vergeetachtig. Dani ik sta nog niet op de lijst. Ben zwanger van mijn 3e kindje, als het goed is krijgen we er een stoere vent bij (droom nog steeds dat het een meisje is) en ik ben uitgerekend op 30 november. Vanmorgen bij de vk geweest. Op een lage bloeddruk na was alles goed. Kleintje groeit goed, nu net iets boven mijn navel. Deze zwangerschap valt me wel een stuk zwaarder dan mijn vorige zwangerschappen. Nu er veel last van maagzuur en slaap bijna niet. Met 32 weken krijgen we een extra echo, omdat de placenta te laag ligt. Nu ben echt blij dat ik vakantie heb. Hoe verlopen jullie zwangerschappen? Deze week is het de bedoeling dat we met de kinderkamer gaan beginnen. Gaatjes dichtsmeren en verven. We zijn er alleen nog niet uit in welke kleur . Jess ik werk fulltime, maar heb de mazzel dat mijn moeder een paar dagen in de week oppast. Mijn ex-man en ik hebben dit altijd zo geregeld. Nu ik in verwachting ben van mijn vriend, zijn onze andere 2 kinderen een aantal dagen in de week bij ons en een aantal dagen in de week bij hem. Mijn oudste is op een gegeven moment naar de peuterspeelzaal gegaan, mijn jongste niet, daar hebben we zelf dingen mee ondernomen. Als je voor een kinderdagverblijf gaat moet je je wel heel goed laten informeren. Wat wordt er allemaal gedaan met de kinderen? Een vriendin van mij werkt ook op een kinderdagverblijf en daar krijgen de kinderen wel veel aangeboden op een educatieve manier. Elk kind ontwikkelt zich op zijn eigen manier. Ondanks de peuterspeelzaal heeft mijn dochter groep 2 nog een keer overgedaan. Mijn jongste hebben we zelf onder handen genomen en die gaat met alles super vlot. Hoe we het met deze spruit doen weet ik nog niet.....mijn moeder, ik, mijn vriend en op een gegeven moment misschien toch de peuterspeelzaal. Hoe doen de andere dames dit?
Hoi dames, Ook ik ben al weer een tijdje niet geweest, heb alles gelezen, maar idd blijft een beetje moeilijk hangen. Zal eens proberen meer te kletsen met jullie, vind het wel gezellig! @Dani, snap dat het heel moeilijk is voor jullie deze tijd, een dikke knuffel! @Maantje, een lage suiker is idd ook geen pretje en als je geen zoete dingen kunt eten lijkt het me lastig om hem op peil te houden.. @Bibi, hoe gaat het bij jou? En met de suiker? De dagcurve al geprikt? @nieuwe, welkom, leuk dat jullie mee komen kletsen! @Aurin, zag je buik in het topic over de buiken, ziet er mooi uit hoor! Zal woensdag, bij de 24 weken, ook weer een fotootje plaatsen. @Josjo, een collega van mij had idd ook de bacterie en is vorige week bevallen met AB via het infuus. Alles gaat goed met ze, hoop dat dit bij jullie ook zo is. @Talkinchair, wat zag je er mooi uit! Hoe was de dag verder? @Kleine fee, volgens mij had jij die foto geplaatst met de knuffelmand, super schattig! @Jess, weet even niet meer hoe het met jou gaat?! Gaat het goed? @kamertje, wij hebben gister eindelijk onze bestelling geplaatst bij de babydump (kinderwagen, maxi-cosi, schommelstoel, kamertje, box). Nu wachten tot het geleverd wordt, pas eind september.. Gelukkig hoeven we alleen een muur te verven, verder niets.. Ben zo benieuwd naar het resultaat! @werk, ik werk nu nog 36 uur en ga 28 uur werken. Ons mam en de moeder van m'n vriend gaan het eigenlijk opvangen en verder flexibele opvang, zodat ik die kan schakelen indien nodig (betaalt dan iets meer, maar je zit niet aan vaste dagen vast) @kwaaltjes, ook hier geen kwaaltjes, alleen ben ik inderdaad sneller moe. Maar verder mag ik het afkloppen. @kraamzorg, hebben jullie al een afspraak gemaakt voor het huisbezoek? Hier komt iemand 18 augustus, ben benieuwd.. @yoga of ed, gaan jullie een cursus doen? Ik twijfel heel erg, maar heb 11 augustus een proefles yoga..
@Jess, zie het al je staat net boven me. Gelukkig gaat het wat beter met je maagklachten, wat heb je gekregen? Antagel of zoiets?!
Hallo iedereen! Ben weer even van m'n roze wolk afgeklommen om wat te kunnen plaatsen. Nog even over de bruiloft, want daar vroegen nog wat mensen naar. We hebben het helemaal buiten kunnen vieren. We hadden een vrij kleine binnenlocatie op een boerderij met veel water eromheen. Daar hadden we een tent voor gehuurd, zodat daar ook 's avonds mensen, vooral jongeren, konden zijn. Maar uiteindelijk hebben we het gewoon helemaal buiten gevierd, was zo fijn. Precies een bruiloft zoals ik wilde. Een beetje anders, informeel en prachtige natuur. Het was zo fijn. De dagen ervoor waren echt slopend. Ik kon soms wel huilen van de buikpijn en heb echt slecht mijn grenzen aangegeven, maar er moest zoveel gebeuren! Nu doen man en ik het heerlijk rustig aan, slaap ik voldoende en doe ik niet te zwaar werk en geen buik- en rugpijn meer! Vergeetachtigheid Jullie dus ook al? Hier ook een slachtoffer. Vervelend hè?! Ik schrijf alles maar op. Dani Heftige dagen achter de rug dus. Lijkt me zo heftig. Gelukkig bijna 24 weken! Mijlpaal! Maantje Wat vervelend allemaal, dat gedoe met je suiker. Naar kwaaltje! Aurin Sterkte. Soms zit 't ff niet mee en ben je er klaar mee hè?! Maagklachten Hier ook. Veel overgeven, niet fijn. Maag zit gewoon niet meer lekker in mijn buik, lijkt het. Nieuwe vk Morgen ga ik na een paar lange weken eindelijk weer wat van ons kleintje horen, heb morgenochtend een intake bij m'n nieuwe verloskundige, ben erg benieuwd of het klikt en hoe alles ervoor staat! Ik ben natuurlijk weer de helft vergeten, sorry sorry sorry. Op een gegeven moment heb je zo 5 pagina's bij te lezen en daar allemaal op reageren is lastig. Ik zal m'n leven beteren! Dikke knuffel voor iedereen!
Nieuwen en terugkomers welkom hoor, gezellig! Volgens mij hebben er meer last van dat we de helft alweer vergeten zijn voor we alles hebben gelezen. Ik weet een aantal dingen, maar wie het nou zei? Talkingchair, die is makkelijk want jouw bericht net gelezen... klinkt als n heerlijke bruiloft! En jij zit in de wittebroodsweken dus je hebt n excuus dat je er wat minder bent. Op die roze wolk is t ook veel leuker haha Werk: ikke vier dagen en ml ook, beide 1 dag thuis, 1 dag oma en 2 naar kinderdagverblijf. 3 buiten de deur vond ik altijd de Max, dan zijn ze overwegend thuis en niet meer weg dan thuis. Dani en iemand anders die het zei over 26 weken. Helemaal gelijk hoor, zou echt nooit met 24 (of voor 30 om mee te beginnen) willen bevallen hoor. Maar de onzekerheid die ik vorige week had bij 22 was ook not Nice... Anyways, ik weet dat t meestal goed gaat met de ukken. Ga ik ook vanuit, maar bij prematuurtjes is de kans op besmetting en ziek worden wel stukken groter. Maar evengoed ben ik inmiddels wel gerust bij alle acties die er nu genomen worden Maantje (geloof ik?), niet fijn dat je je zo voelt door lage suiker.. Maar wel medisch gezien beter dan te hoog toch? Ik ga slapen ladies!! Trusten...
@maantje, dat ze niks leren op een kinderdagverblijf is niet waar. Ook daar hebben ze activiteiten en dagritmes. Peuterspeelzaal is ook geen garantie om niet te blijven zitten in de kleuterklas... heb zelf ook op een kinderdagverblijf gewerkt en de kinderen worden voldoende gestimuleerd. Daarnaast ligt de verantwoording natuurlijk ook bij jezelf als ouders zijnde of een kind goed ontwikkeld of niet. @josjo, antagel gekregen inderdaad. Kwam vanmiddag tot de ontdekking dat ik ook heftig reageer op cola. Iets wat ik soms wel drink. Zeker als ik ff niet lekker ben ofzo. Ik kreeg gelijk last van me maag. Laatste 4 dagen niet gehad en ik voelde me stuk beter. Dus ik heb weer iets geleerd Verder gaat het prima! @ zwangerschap, kleine doet het goed. En is op mijn vrije dagen erg druk vandaag heb ik hem zo ongeveer de hele dag gevoeld! @werk, ik blijf tussen de 34/38uur werken. Simpelweg omdat ik meer verdien, het geld gewoon nodig is en omdat ik een workaholic ben al zal dat vast minder worden straks! Kleine gaat 3 dagen naar oma en 1 naar het kinderdagverblijf. En door de wisseldiensten van mijn man kunnen de Oma dagen soms ook maar 3 uurtjes zijn. Dus al met al valt het wel mee denk ik zo... we zien wel hoe het loopt. Misschien krabbel ik wel terug @spullen, het was letterlijk een vrachtwagen vandaag. @loontje, net zoiets als joubestelling Zo leuk! Hebben alleen de maxi cosi uitgepakt en de kinderwagen. Rest komt volgende week ergens. Super mooi systeem trouwens dat family fix! We hadden geen idee hoe dat werkt. De lever mannen waren weg en we bleven maar piepjes horen. Na alle dozen beluisterd te hebben kwamen we uit bij de fix. Die zichzelf aan het checken was @loontje, voor mij geen cursus. Ben niet zo'n gelovig type denk ik
Jess. Aan de ouders licht het zeker ook maar van 0 tot 4 jaar elke week 5 dagen naar de kinderopvang van 9 tot 7 is ook echt niet bevoorderlijk. Op een peuterspeelzaal staan ze toch echt wel anders tegen dingen leren. En weet het omdat en stage op peuterspeelzaal en stage op kinderdagverblijf heb gelopen. Al heb je er ook anderen kinderdagverblijven bij zitten waar ze ook echt aan de ontwikkeling werken maar hier in de buurt zijn het overwegend oppas verblijven waar ze letterlijk de hele dag spelen!
Het zal vast verschillen. Maar die ene dag opvang in de week wordt de kleine vast niet slechter van. Hoe vroeger sociale contacten hoe beter! Ik heb trouwens ook op beide meegelopen en op een naschoolse opvang.
Volgens mij is het leren spelen, delen, omgaan met, wachten op andere kindjes het belangrijkste. Vroeger gingen we ook niet naar de psz en waren onze moeders thuis en kwam t ook goed met ons
@Maantje Wat is er slecht aan de hele dag spelen? Door te spelen ontwikkelen kinderen zich ook! Ik heb vroeger niet veel anders gedaan, thuis met de buurkindjes, en ben goed terecht gekomen. Ik vind die druk die er op die ukkies ligt zo triest. Al dat leren en presteren. @Josjo Eens. Die dingen kun je thuis ook leren, in mijn ogen. Of je moet echt geen andere kinderen in de buurt hebben. @Jess Leuk hè, die babyspulletjes. Alles uitpakken en een plekje geven, geniet ervan!
@josjo, met mij is het ook goedgekomen hoor je hebt het allemaal zelf in de hand. Maar dit bedoelde ik dus met negatieve reacties over kinderopvang @talkingchair, zeker leuk al dat uitpakken! Vandaag kinderwagen helemaal ready gemaakt. Superleuk valt helaas nog geen plekje te geven. Nog even geduld haha Alles goed verder met iedereen? En de kleintjes?
Wij werken nu beide fulltime en willen straks (als de bazen het ermee eens zijn) een dag per week thuis zijn, baby gaat dan ook nog 1 dag naar opa en oma en 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Ik kwam er net achter dat als ik nu deels minder ga werken (8 uur pw minder ivm vermoeidheid), ik dan verplicht 6 weken van tevoren met verlof moet in plaats van de 4 weken die ik in gedacht had. Jammer, maar ja, niets aan te doen. Hebben jullie daar al naar gekeken? Heerlijk al die verhalen over de baby-uitzet, bij ons gaat het ook steeds meer kriebelen. Ik wil van het weekend echt weer even winkelen voor meubeltjes, kleertjes en andere benodigdheden.