November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Talkingchiar het gaat er om dat sommige babys Peuters er dag in dag uit zitten. Ik vind dat ik daar best mijn mening over mag geven. Zoals ik al aangaf gaat ons kindje straks hooguit 1 dag deel ter voorbereiding naar een peuterspeelzaal en zal het voor de rest thuis zijn.

Jess jij vat het zelf negatief op! Zoals ik zij ieder zijn eigen ding. De ene wil het smorgens vroeg tot 7 uur behalve zaterdag zondag naar de kinderdagverblijf. Ik vind dat persoonlijk niks. Zoals je zelf al aan gaf zal dat bij jullie niet het geval zijn. Dus waar maak je je eigen druk om.

P.s een oud collegatje zou ook 34 uur blijven werken maar is na haar zwangerschaps verlof nog een half jaar gaan werken toen wouw ze graag huismoeder worden. En die stond er het zelfde in als jij ;)

2. Bookfairy

Bookfairy Actief lid

21 apr 2014
    210
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou ook dolgraag minder willen werken en meer thuis zijn, maar helaas zit dat er bij ons financieel niet in.

3. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Cursus: Bij de 1e wel aan zwangerschapsyoga gedaan. Ik vond het heel leuk! En een goede vriendin eraan overgehouden die een dochtertje heeft die 2 weken jonger is dan Fee. Nu doe ik geen yoga, heb er allemaal geen tijd meer voor.

- Talkingchair: Fijn om te horen dat je een leuke bruiloft hebt gehad! Lekker genieten van het getrouwde leven nu

- Werken: Straks na de zwangerschap ga ik een halve dag minder werken. Werk nu maandag hele dag, dinsdag hele dag en woensdag halve dag. De dinsdagmiddag gaat er dan vanaf. Kleintjes zullen dan maandag hele dag en dinsdagochtend naar het kdv gaan en woensdagochtend naar opa en oma.

- Verlof: Nog maar 7 weken werken! Met 36 weken verlof en mijn werk begint 25 augustus pas weer, het voordeel van in het onderwijs werken :)

4. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zelf werk ik maar 15 uur in de week elke morgen anderhalf uur en 3x in de week savonds eventjes gelukkig heb ik dan niks te maken met de dure opvang.

Verder trappelt de kleine lekker door daar kan ik echt van genieten. Alleen jammer dat als je dan na je buik wilt kijken het dan ineens stil word net of zon baby het door heeft haha. Net als ik mijn vriend wil laten voelen stopt de baby weer.

Voor de uitzet moeten wij nog kijken naar een box maar mn vriend werkt momenteel veel en zit in kost. Dus daar moeten we nog even een keer naar kijken
    Qua kleertjes enz kijk ik veel rond maar kan nog weinig leuks vinden vooral moeilijk nu in de zomer. Agja nog tijd genoeg ;)

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ladies mag ik heel even klagen? Ik heb nu al vier weken een schimmel infectie en ik word er gestoord van. Waarschijnlijk door de ab kuur maar het is vooral irritant en de jeuk snachts is gek makend aaaargh! Al tabletten en zalfjes gehad en soms lijkt het bijna weg maar dan ineens is het er weer :(.. En m'n dochter is ook ie-de-re nacht wakker op t moment dus de wallen hangen op m'n knieën.

*klaagmodus uit* :D

Anyways, wel leuk nieuws, eindelijk voel ik uk ook bewegen. Sinds vorige week steeds vaker en inmiddels elke dag en kan ik ook contact maken (savonds meestal). Ikke blij :)

Ik ga aan t werk, voor wie ook weer mag vandaag, werkze!! En voor de rest: lekker genieten van vrij zijn :):)

6. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ik zit momenteel te wachten,... Net glucose gedronken (bah).
    Dit kan toch niet goed zijn voor je lijf? Niks mogen eten en drinken en ff vol pompen met suiker?
    Ben duizelig en misselijk. Gatver!
    Nog 1,30 u wachten tot ik weer mag prikken..

7. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Maantje
    Tuurlijk mag jij je mening geven, mogen wij dat ook?!
    Maar goed, dat heb ik al gedaan, dus ik ga verder niet in op jouw bericht.

@blijven hopen
    Wat doet je vriend voor werk dan, dat hij in de kost zit?

@Josjo
    Ah, wat super klote. Dat lijkt me echt gekmakend. Sterkte ermee. :(

@Aurin
    Klinkt behoorlijk rot. Sterkte ermee. :(

8. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey dames,

@aurin, wat toevallig ik ben ook bezig met de suikertest. Wat een heerlijk drankje was het he?! Bij mij was de nuchtere suiker 5.1 hoeveel was hij bij jou? Zo weer bloed af laten nemen...
    Ben tussendoor naar de verloskundige geweest (zit in het zelfde gebouw) en onze kleine is weer helemaal goedgekeurd! Meteen weer een prikbrief meegekregen voor week 27, omdat mn resusfactor negatief was.

@Josjo, je mag best even klagen hoor. Snap dat je er dan even helemaal doorheen zit. Ik dacht dat de zalf goed werkte, maar dit is niet meer het geval dan?!

Vanavond weer een pretecho met m'n schoonouders, zin in!!

9. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Hallo iedereen,

Ben weer terug van weggeweest.. druk geweest met van alles en eigenlijk helemaal niets. . Wel zoveel mogelijk proberen mee te lezen.

Hier gaat gelukkig alles goed. .voel de kleine ook erg goed.. en ben blij voor jullie dat iedereen het nu ook goed voelt. Weer een zorg minder!

@werk. Ik wil straks ongeveer 2 dagen gaan werken en dan past oma op en als hij of zij na de peuterspeelzaal mogen gaan ze daar heen. Groot voorstander. . Zie aan mn dochter dar we er goed aan gedaan hebben om die er heen te doen

Verder @josjo tuurlijk mag je dan even klagen! Snap dat je er dan helemaal Door heen zit!

@ glucose drankjes zijn ook echt super vies! Hoop dat de uitslag goed is!!

10. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Toevallig ik mag ook voor rhesus in wk 27, Zelfde verhaal 😁
    Mijn suiker was 5.2 nuchter..
    Ik moet nog 30 min...

11. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ aurin die bloedtest moet ik over 2 weken doen. mag ik doen met 27 weken ook voor de bloedgroep. zie er erg tegenop. mijn verloskunde weet dit en daarom mag ik ook de suikertest, ijzer en bloedgroep tegelijk doen zodat ik niet elke keer hoef gelukkig denkt ze met mij mee.:)

@ talkinchair mijn vriend is elektricien. hij zit niet heel vaak in kost hoor gelukkig.

vandaag maar even aan de poets. temperatuur is iig al wat beter vandaag

12. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

pffff ben kapot...naar de spakenburgse dagen geweest en daarna wilde mijn zus nog even gezellig de stad in. Straks lekker met de beentje ophoog :).

Die suikertest krijgen we dat allemaal? Ik kan het me niet herinneren van mijn vorige zwangerschappen. Een lage suiker is heel vervelend, maar een hoge ook. Ik weet eigelijk niet wat het moet zijn tijdens de zwangerschap. Voor mijn zwangerschap stond hij al elke keer tussen de 3 en 4. Volgens mij is dat nog niet veranderd. Meiden die er erg mee rommelen...sterkte!

Ik heb nu lekker vakantie :). Idd voordeel van het werken in het onderwijs (weet niet meer wie dat zei...). Na de vakantie nog 8 weken werken en dan met 35 weken verlof. De week van de herfstvakantie krijg ik cadeau. Ik neem na mijn verlof meteen ouderschapsverlof op, begin dus weer met werken 2 dagen voor de meivakantie :). Ik werk 4 dagen en dat blijft waarschijnlijk ook zo.

Volgens mij zag ik ook iets voorbij komen over cursus. Eind september begin ik met een verkorte opfriscursus. Gewoon voor mijn gemoedsrust. Tijdens mijn bevalling van mijn zoontje raakte ik op een gegeven moment lichtelijk in paniek, terwijl de bevalling prima te doen was. Dit wil ik nu liever even voor zijn :).

Meiden hoe gaat het slapen bij jullie? Ik ben echt brak....slaap hooguit 3 uurtjes in de nacht.

13. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een hoop reacties weer...

@werk, hier inderdaad ook niet de mogelijkheid om te stoppen met werk
    We hebben teveel dure hobby's en die gaan we ondanks de kleine nidt opgeven. .. dus dan maar blijven werken;)
    Het is helaas niet altijd een keuze die je hebt...

@infectie, gelukkig geen last van. Sterkte ermee in ieder geval :(

@suikertest, hebben jullie al uitslagen dames?

@slapen. De ene nacht is 5uur alles wat ik eruit sleep. Mede door maagzuur. En andere dagen slaap ik er 9 tot 10. En ik merk behoorlijk verschil in mijn humeur na en goeie of rot nacht ;)

@baby, gister was de kleine erg rustig. Had een rotdag gehad op het werk en veel te druk. Dus was een beetje overstressed...
    vandaag is hij een stuk meer aanwezig Gelukkig. Was al bezorgd:)

@24weken. Ik merk dat het toch ook wel lastig is... je bent blij dat ze de kleine nu evt kunnen behandelen. Maar voorheen dacht ik bij twijfel; ze kunnen toch nog niks doen. En nu ze dat wel kunnen brengt dat toch ook wel weer meer verantwoordelijkheid met zich mee. Want wat als je net wel ff een dag te laat belt...lastig;).

14. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi dames,

@suikertest, helaas nog geen uitslag de tweede prik was er ėėn waarbij het bloed naar het lab moet, dus wanneer de uitslag er is? In ieder geval ben ik er weer vanaf!

@verlof, wauw wat hebben jullie lekker lang vrij, vond dat ik al lang vrij was met 20 weken (16 weken verlof + 4 weken vakantie), lekker genieten dames! Volgende week is m'n teamleidster er weer, dan maar eens bespreken wanneer ik dan echt vrij heb, ben eigenlijk wel benieuwd..

Vanavond weer even naar de kleine kijken heb er zo'n zin in!

Fijne avond.

15. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veel plezier Loontje!

16. Vo87

Vo87 Actief lid

18 mrt 2014
    147
    0
    16
    Veel plezier met na de baby kijken !!

We zijn er eindelijk over uit wat de jongens naam en doopnaam moet worden ! En zelfs een geboortekaartje uitgezocht... Dus mocht het een jjongen worden.. we zijn er op voorberieid

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    naast denhaag
    Hier t zelfde, vrijdag uitslag...

18. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jess: heb ik al eens de tip gegeven van omeprazol? Ik had killing maagzuur bij m'n eerste en in eerste instantie bij de tweede. Tot de huisarts me omeprazol voorschreef. Is een simpele maagbeschermer die ook wel gegeven wordt bij medicatie waarbij je last van je maag kan krijgen. In het zkh werd t ook gegeven aan n meisje die naast me lag toen ik tussendoor een nacht moest blijven ter observatie. Stopt zeker 90% van je maagzuurklachten. 100% lukt nooit maar echt, ik zou t zeker proberen! Rennies en antagel en vanillevla en gaviscom etc klinkt leuk maar helpt geen zak ;)

Fresa, jee wat lekker lang verlof zeg! Jaloers!! Haha. Ik zei vd week dat ik nog 11 weken moet maar ik heb ook nog twee weken vakantie :D en nu is het dus nog maar 8 weken na deze week, wauw, wat gaat dat snel he?!

Morgen naar de ha, ben benieuwd of ze iets voor me kan doen... Ik slaap echt beroerd door de jeuk en een dochter die zeer regelmatig wakker wordt, minstens 1x per nacht bah :( (voor dat laatste kan ze zeker niks voor me betekenen hihi)

Suikertest krijg je alleen als ze een vermoeden hebben dat er iets met je suiker kan zijn. Is zeker niet voor iedereen hoor (fresa vroeg dat dacht ik he?)

Vo87, leuk dat jullie er al uit zijn zeg! Hier vandaag ook n proefkaartje binnen gekomen voor een jongen. Kaartje is Superleuk, dat is m gewoon. Hadden een naam op de voorkant en een andere aan de binnenkant. Ik vind die op de voorkant t leukst maar ml die op de binnenkant aaaaaaah hihi gelukkig hebben we nog even. Nu nog Eem leuke meisjeskaart. Ik vind wel dat een naam kiezen wel helpt als je t zo op een kaartje ziet staan..

Hoe is het bij de rest met de namenzoektocht?

19. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @succes morgen josjo... hopen dat ze iets hebben inderdaad!

@maag, zolang ik elke slok cola vermijd gaat het zoiezo al veel beter! Antagel werkt trouwens wel prima. Ene keer heb ik genoeg aan een rennie en andere keer helpt niks. Maar nu heb ik het voorlopig weer onder controle:)
    Ik zal de jouwe onthouden mocht het weer erger worden.

@vo, fijn dat jullie eruit zijn! :)

@namen, ik heb er 18, mijn man pas 4 maar wil ze nog niet laten zien :( bang dat ik ze afkraak haha! :D kaartjes ga ik in mijn verlofweken regelen. Nog niet veel behoefte aan...

@verlof! Wat heeft iedereen lang! Ik heb maar 18 weken:( eind januari weer aan de slag:(

@suikertest, alleen bij suikerziekte in de familie of een andere aanwijzing voor evt zwangerschapsdiabetes.

@echo, in het begin waren hier een hoop 'echo verslaafden' :D nog steeds trouwens? ;)&

20. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    @verlof, ik heb vanaf maandag 3 weken vakantie daarna nog een week of 4 werken en dan heerlijk verlof! kijk er nu al naar uit haha ;)

@namen wij hebben al wel een naam alleen telkens als het ''definitief'' is begin ik te twijfelen. heel gek,

@kaartjes, wij hebben al wel rond gekeken maar kan nog niet echt 1 vinden waarvan ik dacht ja dat is hem! mijn vriend heeft er eigenlijk al 1op het oog maar ik weet het nog niet. kijk nog dagelijks even online.

Deel Deze Pagina