Ego bericht... Vriend heeft voor het eerst nachtdienst. Ben zooooo moe maar nu continu een hondje die aan het piepen is op zoek naar mijn vriend. Heel erg lief maar zucht.... Ik wil slapen!!
Gezellig druk hier! Hier word ik ook vaak in nachts wakker, moet dan naar wc! En dan ga ik moeilijk weer gaan slapen.... :/ Maar ach ik heb t wel wat over voor beebje. Verder gaat goed, beebje is erg actief! Hier kraamzorg; wordt waarschijnlijk via telefoon besproken want ze komen dan voor 2e keer en wil weer dezelfde kraamverzorgster als bij de eerste. Zo is hun beleid.
Wat heb ik weer een hoop gemist @slapen... lijkt er voor een hoop bij te horen zo te zien... hier ook. in slaap komen is een eitje! Maar doorslapen is een drama. Snachts vaak buikpijn van een volle blaas. Dus dan moet je er weer uit. En dan nog in slaap vallen valt niet mee. @echo, cool die 3d echo... maar blij dat wij het niet doen @verhuizen, sterkte dames. Dat zou ik echt niet meer trekken! Pietje precies qil graag alles af hebben en schoonmaken. En verhuizen is dan verre van ideaal @buikpijn, sinds gisteravond veel buikpijn. Altijd lastog te omschrijven maar het is meer op de gehele buik dan in de buik. Lopen gaat prima maar zitten is drama. Iemand ideeen.? Kleine is even druk dus daar maak ik me geen zorgen over. @glucosetest, ielg... nu mee bezig. Hopen dat het goed is!
Lijst update Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen Juranga 25 jr 1e kindje Een jongen Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een jongen Fresa - 30jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen Kiekies 25 jr 2e zwangerschap - 1e en 2e kindje TWEELING Een jongen en Een meisje aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje Blijven Hopen - ?? jr - ..e zwangerschap -..e kindje - Een meisje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! 1986cindy - 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje - Verassing Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje Verrassing Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing Nath1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verassing 10 jongens 6 meisje 9 verrassing Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 01 november: - Buikje00 06 november: - Bbibi 07 november: - Elphaba1981 - Leentje21 - Irene1981 08 november: - Blijven Hopen 09 november: - Reneevd 10 november: - Mamajanneke - Sher - KleineFee 13 november: - Maantje93 - Vo87 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 - Fishersgirl 19 november: - Khloe877 - Dani86 - Susannelilian - Bookfairy - Loontje 1 - 1986 cindy 21 november: - Anne 144 - Kiekies(uiterlijk 7/11 gehaald) 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 28 november - Selina1212 29 november: - Hbz - Aurin 30 november: - Eefje2014 - Babette8 - Miss Anita - Fresa Bevallen: bee1986 20 weken van een jongen Afspraken: 20 aug Nat1986 huisarts voor suikertest, bloedafname, vaccin kinkhoest 20 aug Dani proluton spuit 12 27 aug talkinchair groeiecho 27 aug Dani86 Proluton spuit 13 28 aug Dani86 controle vk 01 sept Babette8 controle vk 01 sept Dani86 proluton spuit 14 (Van 01 t/m 06 september op vakantie GEEN lijstupdate) 08 sept Dani86 30 weken echo en controle gyn in zh 08 sept Nat1986 gyn 10 sept Dani86 proluton spuit 15 17 sept Dani86 proluton spuit 16 Weer geupdate
Hallo dames fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die niet door slaapt, wakker is enz. slaap met een voedingskussen en heb idd in de nacht dat ik thee of warme melk maak maar helaas zonder resultaat. Vannacht voor de verandering goed geslapen en ook doorgeslapen, was ook echt tuttikaputti!! Vl is nu vannacht wakker geweest van 2 tot 5u haha kan die alvast wennen @Gewicht hier nog steeds -2 kg houd wel vocht vast, eet meer enz maar nog niets erbij. Ben me nu dus aan het afvragen zal ik lichter zijn na de bevalling dan ervoor, dat zou ergens wel fijn zijn. Hoed me geen zorgen te maken volgens vk en zh met mijn gewicht omdat ik nog wat reserves had die ik kwijt wilde hebben voor de zwangerschap dus kleine man snoept deze nu mooi weg. @Jess84 buikpijn kan zijn dat het harde buiken zijn (om alvast te oefenen) of het rekken van de banden. zolang je de kleine goed voelt is het goed en anders gewoon even laten controleren bij vk welke van de 2 het is zodat je meer duidelijkheid hebt @Fresa hebben jullie het hondje pas? vervelend dat vl voor het eerst nachtdienst draait en de hond hem zo mist. helpt het evt om iets waar de geur van je vriend aanzit bij hem te leggen?? @Loontje hoe was gesprek met kraamzorg vandaag? @Kraamzorg hier wel al geregeld maar nog niets gehoord. ben benieuwd wanneer dat gaat gebeuren. @ALLE LADIES hoe gaat het? fijn weekend gehad? opgeschoten met kamertjes/werken enz?? Hier redelijk wat harde buiken gehad dus voornamelijk gelegen en gerust of gezeten bij mijn ouders/schoonmoeder maar iig rustig aan gedaan. Vrijdag mag ik weer op controle dus ben benieuwd. Heb via iemand van de vorige mama's groep een bekkenband kunnen overopen die zal deze week binnen komen en hoop dat het de pijn wat verlicht en vooral het gewicht van mijn buik wat opvangt want....uhm......loop als een pinguin, voel me een walrus en heb nog even te gaan. Maar ALLES voor deze kleine man!! Laatste paar dagen is hij echt drukker, is dat bij jullie ook?? Ga zo even boodschappen doen met vl en dan koken, lees straks weer even mee Fijne middag/avond alvast
* Whahaha Dani wij hebben geen hondje! Volgens mij was dat Kiekies . * Vandaag voor het eerst gewerkt. Gelijk een continue rooster gehad...en de sfeer in het team was echt om te schieten jammer genoeg. Nu lekker genieten van mijn kinderen. Die zijn vandaag ook weer voor het eerst naar school geweest . * Kiekies heb je vandaag een beetje bij kunnen slapen? * Jess hoe is het met je buikpijn? Kunnen idd harde buiken zijn om te oefenen. Lekker een warme douche nemen of kruik en ontspannen. * Kleine hier ook heel bewegelijk. * Vl gaat het eten klaarmaken....hoopte ik....roept nu op de achtergrond dat het eten klaar staat en ik het mag maken . Pffff.......eten klaarmaken en zumba-en (wii) met dochterlief en een piratenspel (wii) met zoonlief. Als de kids op bed liggen doe ik ook niks meer. Voetjes omhoog, kaarsjes aan en lekker tv kijken. * Fijne avond allemaal en een dikke knuffel!
Slapen, hier ook drama,vooral t omdraaien ivm bekkeninstabiliteit erg pijnlijk waardoor ik wakker word.. Maagzuur, nog meer zon last? Ik eet rennies maar t helpt niet meer? Baarmoeder zit ook al 2/3 vingers boven m'n navel dus maag heeft blijkbaar geen ruimte meer... Iemand tips? Kraamzorg, hier een zelfstandig kraamverzorgende. Zelfde als bij m'n 1e. Ze komt begin oktober even op de koffie! Kaartjes, we zijn eruit! Nadat Vl. Nog ff de lettertypes wilde veranderen na proefdruk 10 (zucht) is t dan nu klaar! Morgen gaan we dagje naar wunderland, pretpark net over de grens. Heb maar een rolstoel gereserveerd want lopen houd ik nooit vol! Ook weer enorm veel harde buiken sinds gister. Kan beter thuis blijven, twee keer 2u in de auto en t pretpark door,waar begin ik aan? Maar wil Zo graag m'n kleine ventje zien genieten. Voel me al ontzettend schuldig dat Vl. Alles met hem doet, of hij veel met opa's en oma's opstap gaat...
Aurin ik gebruik maalox tegen maagzuur. Vreselijk he? En dan indenken dat het nog erger wordt. ...ieuww. Verder rustig aan doen en evt een kussen mee voor in de auto zodat je lekker onderuit kan zitten. Misschien geeft het wat verlichting.
@kraamzorg, vandaag is info gesprek gehad. Ze heeft veel informatie gegeven over de kraamtijd wat kun je verwachten, algemene vragen zoals roken er mensen in huis, heb je huisdieren ed, wat moet je allemaal geregeld hebben zoals bed op klossen ed. Ook kon je aangeven wat je wil, ik heb dus aangegeven dat ik het best lastig vind dat er een vreemde in huis is, heeft me wel gerustgesteld. Ze vertelde ook dat ze twee keer per dag je temperatuur opnemen rectaal..... Uhm ok! Ook even overheen zetten, maar je hebt vooraf ook al een kind eruit geperst, dus die temp is dan niet het ergste meer, hahaha! @bewegen, ook hier beweegt de kleine lekker veel de afgelopen dagen, zo leuk echt genieten. Vandaag alleen veel tegen m'n blaas getrapt waardoor ik steeds dacht dat ik moest plassen! @fresa, er was toch niet zo'n nare sfeer op je werk door jou?? Hoop het niet in ieder geval, luister goed naar je lichaam en gevoel! Heb weer even een fotootje gemaakt van m'n buik.
Olla dames..!!!!! Hier lovepeet Alles gaat goed Inmiddels 10 kilo kwijt.. Jaaa jaaa kwijt haha heb overgewicht. Zit ook midden in een verhuizing. En een oeuter puber van 3,5 en 1 van 14 maanden die meedoet Morge even naar de vk
Mochten het harde buiken zijn dan weet ik het de volgende keer. Thnx ladies! Het is vanmiddag na een kleine wandeling gelukkig afgezakt. @aurin, ik weet wat je voelt. Ik probeer het zoiezo in voedsel te zoeken. Het een reageert er heel sterk op namelijk en andere dingen gaan prima! Ik heb van de gynaecoloog iets anders gekregen. Dat vul ik aan met rennies en werkt prima. Ik zeg.. even bellen dus! Het is een vreselijk gevoel... ielg
Heb hier ook weer wat gemist! Iedereen leuk weekend gehad? Wij zijn de laatste keer met ons 2 een weekendje weg geweest, het was super! Hebben echt gelachen, lekker gegeten, beetje wandelen,... Vandaag 10 u gaan werken en pff mijn rechterbil doet enorm pijn en straalt verder tot mijn onderbeen... Ga ervoor naar kinesist maar ik heb de indruk als ik mijn rust niet op tijd neem, het gewoon verschrikkelijk is... Maar hier in België kan je dat niet minder werken, tis ofwel hoe je werkte ofwel helemaal niet... Kan wel af en toe keer zitten maar echt niet veel.. En nu lig ik hier met enorme pijn in de zetel, niet leuk! Van aantal kilo's, beetje teveel, ik zit nu aan 14..
@kilos ik blijf hangen op 11 kilo ... Buik was continue huge! Laatste weken amper gegroeid! Toch gek! @jess hoe was je glucosetest? Goed neem ik aan? @ josjo wauww mooie kast! @kraamhulp ben benieuwd wanneer ze komen! Heb er nog niks van gehoord! Echt slecht! Normaal kwamen ze maand 8 maar omdat ik gezondheidsproblemen heb en vermoedelijk eerder beval zou ze maand. 7 komen! Ik ben 6sept 7 maand ! En ze heeft nog steeds niet gebeld terwijk dat over 2 weken is! Slecht toch? Voor hetzelfde geld ga ik nu op vakantie! Echt slordig.. @slapen, hier ook dramaaaa de pijn houd mij ook echt wakker!
@bbibi, geen uitslag nog. Over 2 weekjes weer echo en dan ook de uitslag. En als het echt niet goed is horen we het wel Was in ieder geval niet echt fijn... werd er wel een beetje naar van. Maar ach Voor de dames die de baby al behoorlijke tijd goed voelen... beginnen bij jullie n ook de bewegingen te veranderen? Echt schoppen is het niet meer. Zie en voel hem vaker draaien. En af en toe nog een schop of tik. Maar merk wel verandering @kraamhulp, hier komen ze eind september. 6 weken van tevoren komen ze inspecteren en alles doornemen. Vind het prima en neem aan dat ze snel langskomen als ze bellen...
voelen: ik merk ook wel een beetje verandering. soms voel ik haar de hele dag tussendoor andere momenten is het alleen savonds heel duidelijk en smiddags zachtere schopjes. kan er wel echt van genieten wanneer hier de kraamzorg komt weet ik niet. nog geen afspraak staan ze wouden een tijdje terug al komen (omdat ze uitval had) maar toen moest ik de hele dag werken. denk dat ik binnenkort wel een belletje krijg. zit echt te wachten op mijn meubeltjes van de kinderkamer. dan is het kamertje echt af en kan ik deze inrichten zo'n zin aan. maar goed even wachten nog. weet niet wanneer die klaar is. gisteren een groei echo gehad. alles was goed. helaas vond de kleine het wel welletjes geweest en had zich zo genesteld dat we geen mooi beeld meer kregen om nog een paar extra foto's te maken.
Hè dames Zo veel gekletst hier! Even een poosje super druk geweest dus wat minder actief geweest met praten. @kraamzorg die is al langs geweest. Ben er helemaal positief over @dani vergeet het steeds door te geven maar ben 25! @kamertje nog steeds niet echt leuke spulletjes kunnen vinden om hem aan te kleden .. voor de rest is hij af! @schopjes bij mij is het verschillend .. De ene dag voel ik het tussendoor en soms war iemand anders ook al zei alleen s avonds Vrijdag als weer 28 weken. En dan gaan we lekker anderhalf week op vakantie .. Dus als ik terug kom begint het aftellen voor mij echt..Want ben dan bijna 30 weken @dani en fresa Hoe is het verder met jullie ..alles weer een beetje rustig?? @klachten beetje last van rug en lies maar het is (nog) niet zo dat ik er dingen voor moeten laten Fijne dag nog iedereen!!!
Hoi ladies! Had heel wat pagina's bij te lezen, ga maar niet overal op reageren, behalve wat dingen die ik heb onthouden. @Aurin Prachtig! Was vast erg bijzonder! @Baby voelen Ik voel behalve geschop nu ook steeds meer geschuif. De baby krijgt duidelijk minder ruimte. Grappig om de verandering te voelen. Van het weekend heel weinig gevoeld, gisteren me erg zorgen gemaakt, maar we kwamen 's avonds thuis, lekker wezen douchen en buik weer insmeren en alle andere rituelen en toen kwam ons kleintje weer in actie. Vandaag ook genoeg gevoeld, gelukkig. 't Was echt een druk weekend, veel leuke dingen met familie gedaan, maar geen tijd voor slaap en tijd voor mezelf. @Maagzuur Nog meer dames met maagzuur, lees ik. Liggen jullie ook allemaal op je zij 's nachts? Ik ben een echte rugslaper, maar dit werkt wel goed. @'s Nachts wakker worden Hier ook een nachtbraker, haha. Zal er wel weer bij horen, hè. @Kraamzorg Ook nog niets van gehoord. Terwijl ik toch het verste ben van dit clubje. Verschilt dus weer erg per instelling. @Kilo's Ik ga zo eens even op de weegschaal, ben wel nieuwsgierig. De laatste keer was ik 68, ben met 64/65 begonnen, dus erg netjes. Maar ik begin nu wel meer te bunkeren, dus ik kijk niet gek op al heb ik de 70 bereikt. Nou, rustig aan, dametjes. Laat je lekker verwennen door de mensen om je heen en neem je rust!
Bbibi thx! enne ja best gek, misschien zelf even bellen? Ik gisteren telefonische intake gehad. Super nieuws dat ik door lid te worden vd STMG (stichting thuiszorg) voor 19,- jaar lid, heel goedkoop extra kraamzorg kan inkopen. Stel dat ik weer geen recht meer heb op kraamzorg na zkh periode, dan kan ik toch een paar halve dagen voor 150,- inkopen, wel fijn idee... Talkingchair en, wat was je gewicht? Jess, ik voel beeb pas drie weken maar ook nu al van die andere bewegingen haha, hoort misschien bij de termijn? Ik heb maar kort mini schopjes gevoeld, al gauw harder en nu van die golfbewegingen die je aan de buitenkant goed ziet hihi Nath heerlijk zo samen n weekend weg he! En vo heerlijk nog op vakantie! Waar ga je heen? Hier ook vakantie na deze week, zin in!
Hoi Allemaal, hier ook even een berichtje. Ik ben vandaag met mijn moeder langs de VK geweest, gewoon routinecontrole (bloeddruk en hartje luisteren), maar ze vond het heel erg leuk om het ook eens mee te maken. Gaan er bij jullie ook anderen mee behalve je partner (als die uberhaupt al meegaat)? @maagzuur: ik heb op mijn werk standaard rond de klok van 3 last van maagzuur, dan zit ik aan de Rennies, heel vreemd, misschien van te lang stil zitten? @slapen: hier ook een slechte slaper, ik krijg pijn in mijn schouder van de zijhouding, dus ik wissel de hele nacht wel tig keer. Vanavond eens proberen met het voedingskussen erbij, kijken of dat werkt. En dan slaap ik eindelijk, staat de kat mauwend en krabbend aan de deur, grmbl. @weg: Wat heerlijk voor de dames die nog even weggaan of zijn geweest. Wij wilden ook nog een weekendje weg, maar ik zie het er helaas niet meer van komen. Maar dan gaan we in het voorjaar met zijn drietjes @kraamzorg. Ik heb 12 september een afspraak, dan komt ze bij ons langs. Ik heb echt geen idee wie er komt, dus we zien het wel. @gewicht: ik begon op 73 kilo, zakte vrij snel naar 71 en ben nu 77, dus er komt wel wat bij, maar nog niet zo veel. Ik merkt trouwens wel dat ik heel veel zit te snoepen, dus misschien dat ik er nog wel even een tandartscontrole tegenaangooi. Hebben jullie dat ook?
Oja, en van het weekend gaan we lekker shoppen/neuzen bij de babydump! Ik ben nog nooit bij die winkel geweest, dus ik ben benieuwd!