Hallo dames, we zijn weer terug in Nederland! Heerlijke vakantie gehad, maar toch blij om weer lekker in eigen huis te zijn. Vanaf nu kom ik weer meepraten. Wat betreft de zwangerschap gaat alles nog steeds prima, eigenlijk nergens last van. Zwaai naar iedereen
@kleine fee welkom terug op Nederlandse bodem!! Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! En dat de zwangerschap voorspoedig gaat
Hello ladies Hier laatste paar dagen even wat drukker geweest met schoolopdracht en tussendoor afspraken bij tandarts, fysio, enz. Ook vandaag weer spuit gehaald en bloeddruk gemeten die was in orde. gisteravond broertje op bezoek gehad met vriendin en 2 kids (9 jaar en 21 maanden) kan zo genieten van dat kleine kereltje. is mijn petekindje en 7 weken na Casper* geboren en voelt beetje als ons kindje hihi. Hier al paar dagen bezig met een keuze voor peter en meter te maken maar is moeilijker dan gedacht.......2 afwijzingen gekregen (met een goede rede) paar die er afvallen naar onze mening en dan nog mensen die zich zelf opdringen....grrrrrr......haat dat. Maarja uiteindleijk komen we eruit @Lovepeet jij valt dus ook af hier hetzelfde. zit nu op -2,2kg, houd veel vocht vast in buik en benen en eet erg veel voor mijn doen dus benieuwd wat ik na zwangerschap weeg hihi @Fresa sorry haha zag het idd bedoelde idd kiekies met het hondje haha. hoe zijn de 1e schooldagen voor de kids?? @Aurin hoe is wunderland geweest? heb je genoten van je mannetje. hoe is de reis geweest en hoe gaat het nu met de bi?? @Loontje klein schattig buikje hihi. zal binnenkort van mijn buik ook hier weer updaten!! @Jess hoe gaat het nu met je buik? Hier idd flinke schoppen en trappen die ik voel maar ook het draaien voel ik heel duidelijk. @BlijvenHopen hier ook nog niets gehoord van de kraamzorg.....wacht nog tot eind september en anders bel ik zelf. Fijn dat de echo goed was. @Nath waar zijn jullie geweest met jullie weekend weg? heerlijk nog even genieten met zijn 2en heerlijk he. @Bbibi 11 kg is toch netjes voor de termijn die je bent. Buik kan idd een soort stop krijgen en dadelijk aan het einde weer gaan groeien. die van mij blijft nu per week groeien en ook dat is echt niet fijn @Vo87 ik zet je leeftijd bij de volgende update erbij!! alvast een fijne vakantie. @Josjo aftellen naar de vakantie toe nu he? waar gaan jullie heen?? fijne vakantie alvast!! @Bookfairy hier gaat mijn vriend ALTIJD mee naar controles zowel in zh als vk. we hebben ook al eens mijn mams mee genomen en de volgende keer gaat mijn broertje mee met de oudste die heeft het nog nooit mee gemaakt. Ik heb wel mensen die zich "opdringen" om mee te mogen en zich zelf uitnodigen/vragen vind dat een beetje ongepast aangezien het een apart iets en ik dit met partner, opa/oma's en peter/meter wil delen. Hier ook tandarts controle gehad en alles was in orde, maar merk ook dat ik iets meer zin heb in zoet....... Ben alleen bang doordat ik meer snoep dat ik dadelijk daardoor diabetes krijg ofzo maar volgens mij kan dat niet door meer te snoepen toch.... @KleineFee welkom terug. hoe was de vakantie? heerlijk kunnen genieten, ontspannen?? Hoe zit het bij IEDEREEN met de voorbereidingen? hier is kinderkamer af, kleertjes gewassen, gestreken en ingeruimd, spenen en flessen vanmorgen uitgekookt en klaar voor gebruik, nu zitten de knuffels in de was, vluchttas ook al langzaam mee bezig en de kinderwagen gaan we dit weekend even helemaal controleren, schoonmaken, kleding wassen enz. Hebben jullie al last van nesteldrang? hier wel heel erg maar kan er niet aan toe geven ivm de rust dus doe wat kleine dingen en dan verdeeld over de dag uiteindelijk is het toch gedaan hihi. We gaan volgende week ook kijken naar geboortebord, geboortebedankje, kdv en........er was nog iets....weet het niet meer hihi. toch maar eens gaan opschrijven!! Wens iedereen een fijne dag!!
- Voorbereidingen: Goed bezig Dani! Vergeleken met hoe ver jullie al zijn hebben wij echt nog bijna niks geregeld. Vrijdag komen de meubels binnen dus die staan voor het eind van het weekend wel al in het kamertje. Zelf ben ik alvast met de decoratie en aankleding begonnen vanochtend. Schilderijtjes maken en fotolijstjes. Wat betreft de kleertjes hebben we nog heel weinig, toen ik gister alles sorteerde bleek dat we nog maar 2 broekjes hadden, 6 rompers, 5 truitjes en nog geen slofjes en sokken. Binnenkort toch maar even flink shoppen dan. Wassen doe ik rond 36 weken, vorige keer ook toen begonnen en alles gelukkig op tijd afgekregen. Geboortebord en kaartje hebben we gelukkig wel al uitgezocht evenals het gedichtje, de namen en het visitecadeautje. Ook een pak blauwe en roze rompers gekocht waar ik de letters van de naam op ga schilderen om voor het raam te hangen. - Vakantie: wel wat kunnen ontspannen, maar toch is het anders met een kleine erbij dan wanneer je nog geen kinderen hebt. Elke ochtend was Fee gewoon om 7.00 wakker dus echt uitslapen is er niet bij. Wel leuk om te spelen op het strand en gewoon even geen verplichtingen te hebben.
Hoiiii, even snel een berichtje van mij. Ik ben gesloopt :S....en heb net pas 2 dagen gewerkt. Gelukkig ben ik niet de enige, mijn kids zijn ook bekaf na de eerste schooldagen . We komen net terug van zwemles, dus dat is ook weer in volle gang. Ik probeer vanaaf even uit gebreid te reageren en anders morgen. Dikke knuffel allemaal! Oja...kleinefee welkom terug .
@Josjo Helemaal vergeten, werd vast in beslag genomen door iets anders. Morgenochtend is ook een goed moment. @Bookfairy Eigen familie woont allemaal ver weg, maar 't is wel een leuk idee om eens wat andere mensen mee te vragen. @KleineFee Welcome back! En je hebt nog wel even de tijd voor alles joh. Komt vast goed. En je kunt altijd nog hulp inschakelen. @Dani Wij doen niet aan peetouders, maar lijkt me lastig zeg. Succes ermee. @Fresa Pittig weekje dus. Hoe lang nog tot je verlof?
Hier even snel berichtje. Wunderland was leuk, kon gelukkig veel zitten en de mannen hebben zich uitstekend vermaakt! De reis was minder, 1.50 min in de auto heen en terug. Maar paar x gestopt zodat ik kon lopen.. De bi is drama. Maarja ff doorbijten is niks aan te doen verder.
Welkom terug kleine fee @dani, heb gisteren nog een rotdag gehad. Maar vandaag wel een stuk beter! Volgens mij heeft de kleine ook een flinke groeispurt! Me buik wordt bovenin nu ook een stuk groter... zou een hoop verklaren gezien mijn maag ook weer opspeeld. hoort er allemaal bij he @bewegen, mijn man hoeft niet eens meer te voelen... mijn buik gaat vaak helemaal heen en weer. Soms zelfs zo erg dat ik er van schrik @hoe ver we zijn, kamertje is af, doeken e.d. zijn ook gewassen en gestreken. Alleen alle kleertjes nog wassen. Maar ik wil eerst alles ongeveer gekocht hebben ga niet 6x wassen
hier doen wij ook niet aan een peter en een meter. wel zou het handig zijn om een voogd te regelen. maar ik vind het ook moeilijk wie ik daar voor zou moeten vragen. hier is het kamertje zo ver klaar de meubeltjes kunnen erin. moet nog even een x bij mijn broer langs kijken wat hij nog heeft wat ik kan gebruiken zoals een aankleedkussen, hydrofiele luiers enz. ben druk op zoek naar kleertjes voor na de geboorte maar kan nog niks leuks vinden moeilijk die kleine kleertjes. zaterdag gaan wij de box uitzoeken. gisteren nog wel even een paar sokjes een broekje en vestje gekocht zo schattig.
Peter en meter, hier ook niet. Onze zoon heeft per testament geregeld een voogd. Zij wordt ook voogd van onze 2e. Beweging, de bewegingen hier gaan meer over naar vloeiende hobbels en hele verschuivingen. En als ze schopt dan zijn t geen kleine plopjes maar echt flinke trappen! Regelmatig voel ik ook een soort gegraai daar beneden, gok dat ze dat laag ligt met d'r koppie en met de handjes bij d'r gezicht friemelt. Vraagje, hebben jullie nog uhhh gemeenschap? Hier helemaal niks meer. Ik wil wel maar zodra ik er alleen al aan denk dan knallen de harde buiken erin Vl durft niet, omdat ik zoveel pijn in m'n bekken heb, en de harde buiken. Hij zegt hebben we iets om in te halen.. Hij vind zwangere vrouwen ook niet bepaald aantrekkelijk (heeft ie altijd al gezegd).
@Aurin Balen joh, van je bekkeninstabiliteit. 't Lijkt me maar zo dat het je zwangerschap enorm verpest. Maar goed, positief blijven. Over de seks, ik kan me voorstellen dat je er weinig trek in hebt. Maare, er blijft genoeg over, naast gemeenschap, om te doen toch?! En anders, tja, de wereld vergaat niet zonder seks. Na de geboorte de schade maar inhalen. @Blijven hopen Kan je serieus geen kleertjes vinden voor die ukkies? Ik moet me echt inhouden. Ik vind het allemaal zo leuk, lief en mooi. Nou, man en ik gaan op stap om schilderbenodigdheden in huis te halen. We gaan de deuren en plinten aanpakken. Fijne dag allemaal!
Kleinefee welkom terug meis! Enne, hoezo heb jij nog bijna geen kleertjes? Krijg je een jongen dan? je hebt toch al een hoop in huis zou ik denken, toch? Dani: jee wat ben jij al ver met de voorbereidingen haha. Onze vakantie volgende week gaat naar de eerste verdieping: alle kamers vd kids in orde maken Aurin hier ook niet vaak hoor. Komt wel weer goed toch? Al kan het soms na de bevalling ook n poos duren voor je daar zin in hebt, het lukt, etc haha Hier erg veel last van de blaasontsteking vandaag echt pijnlijk en ook last van harde buiken... Bleegh Morgenmiddag voor t eerst naar de gyn, ben benieuwd!
Hey, Wij zijn naar Nieuwpoort gegaan, naar de kust dus... Was heel gezellig zo een laatste keer met ons 2, hebben flink wat gelachen ook. Morgen nog een dagje werken en dan is het nog 7 weken werken... Ik tel echt af! Ik heb heel veel last van zwangerschapsischias met uistraling naar bil en nu ook al knie, mijn job maakt het er ook niet makkelijker op... Ik heb dit dinsdag gezegd tegen mijn leidinggevende en ze ging kijken of ze mij dagen van 8 uren kon geven ipv 10 uren... Ik dacht dat ze me begreep maar niet dus... heb niet veel keuze en zal op mijn tanden moeten bijten! Kom elke avond met pijn naar huis (pijn begint al heel snel nadat ik gestart ben met werken). Ik verlang echt naar 1 september dat ik terug van mijn zwangerschap kan genieten (sta dan op een andere dienst die fysiek minder zwaar is)... Had zelfs mijn overplaatsing gevraagd om na zwangerschapsverlof definitief naar deze dienst te komen en dit kan pas bevestigd worden als ik terug kom... Was er echt niet goed van en de hormonen sloegen op hol thuis, gelukkig was mijn man er om me te troosten... maak me nu echt zorgen of ik nog werk ga hebben als ik terug ben (heb wel vast contract hoor) Heb soms het gevoel dat ik superwoman moet spelen op mijn werk, weinig begrip van de collega's, niemand die eens wat vraagt over onze baby,... op die andere dienst waar ik 1 sept ga vragen ze dit wel en zijn ze wel bekommerd om zwangeren... Vreemd dat er zo mensen kunnen bestaan! hoe gaat het anders met jullie?
Nath, veel sterkte met je werk, hopelijk komt het allemaal goed. Heerlijk dat jullie nog even hebben kunnen genieten met zijn tweetjes! Ik ben gisteren naar de eerste les van de zwangerschapscursus geweest, het was best interessant en we hebben oefeningen gedaan waar ik zeker wel wat aan ga hebben. Fijn! Succes met alle kwalen, Bekkeninstabiliteit, blaasontsteking las ik, brrrr. Ik heb alleen heel erg last van maagzuur. Wat goed dat er al dames zijn met kamertjes die af zijn! WIj zijn nog druk bezig, ook met opruimen in de rest van het huis, want het is hier nogal rommelig. Als het zo blijft kan de kraamhulp straks haar kont niet keren
zoooo wat is er weer wat bijgekletst nu even achter de gewone pc bij iemand anders moet toch wachten lekker chill dus jongste slaapt en oudste is met papa mee hier gaat het redelijk morgen een dagje dolfinarium en dan maandag echt over met verhuizen @sex nee bedankt geen behoefte aan dat doet zeer buik in de weg en door alles stress en verhuizing heb ik de puf er ook niet voor nu beginnen de dagen zich wel af te tellen spannend wel nu word ik overgeplaatst vanaf een vk in rotterdam naar een gyn in weert gelukkig werk ik niiet' @kleertjes voor baby na 2 dochters nu een zoon dus moest ook veel nieuw aanschaffen maar de kast (tas/doos) ligt al vol
- Bewegingen: Hier elke dag een feestje in mijn buik. Wat gaat die kleine toch tekeer daarbinnen. Mijn ribben vinden het allemaal niet zo prettig. Van mijn blaas heb ik dan weer geen last omdat hij/zij heel hoog ligt. - Gemeenschap: Vrij weinig hier ook. Man zou wel wat meer willen maar ik ben meestal gewoon ook te moe van de hele dag en als de kleine dan ook heel veel beweegt is het best pijnlijk. - Josjo: Ik zou het niet weten of we een jongen krijgen We hebben voor een meid inderdaad wel dozen vol kleding maar voor een jongetje hebben we nog zo weinig. Moet eerlijk zeggen dat ik jongenskleertjes ook wat minder leuk vind om te shoppen, ben meer van de schattige jurkjes. - Nath: Vervelend dat je werk niet bepaald rekening met je houdt. En nu je in het laatste trimester zit wordt het natuurlijk ook weer elke week een stukje zwaarder om het lichamelijk allemaal voor elkaar te krijgen. - Bookfairy: Leuk, zwangerschapscursus! Ik heb er ook echt wel het een en ander van geleerd vorige zwangerschap en nieuwe contacten aan over gehouden. Hoe vaak mag je komen tot aan de bevalling? - Werk: Maandag is het weer zo ver, helaas weer aan het werk. Heb er eigenlijk helemaal geen zin in ben nu al toe aan mijn verlof Maar gelukkig nog maar 7 maandagen, dinsdagen en woensdagen.
@Josjo Hoe was het bij de gyneacoloog? Wat gingen ze precies doen? @Nath Oei, tegenvaller dus?! Probeer er lak aan te hebben. En geef heel duidelijk je grens aan. Blijkbaar denken zij wel even over je heen te kunnen walsen, niet toestaan! Al begrijp ik heel goed dat het zo simpel niet is, ik kan mooi praten hier van achter mijn laptoppie. Knuffel voor jou! @Bookfairy Jij ook zo'n last van maagzuur? Gebruik je er wat tegen? 's Nachts is het echt niet uit te houden hier. Ik heb vannacht maagzuur lopen overgeven. Normaal gesproken staat mijn man altijd trouw naast me en helpt hij met opruimen en water pakken, maar dit stonk zo verschrikkelijk dat hij zelf ook over z'n nek ging. Het was echt vreselijk. Ik word echt gek als dit een gewoonte gaat worden. Ik ga nu 's avonds niet meer eten, Rennies slikken en kijken hoe het dan is. @Seks Wij hebben wel gewoon nog gemeenschap. Ik merk ook weinig verschil, eerlijk gezegd, behalve dat het iets minder nat ->sorry) is. Iemand die dit ook heeft? @KleineFee Volgens mij ligt mijn ukkie ook hoog. Ik voel niets bij mijn blaas, maar af en toe schuift het echt zo net onder mijn ribben heen en weer. Ik ga het volgende week vragen aan de vk. Wat gaan jullie doen van 't weekend dames? Hier wordt het voornamelijk beetje afspreken met kennissen en vrienden, verder niets bijzonders.
Maagzuur: ik heb alleen Rennies, maar die helpen overdag wel, maar s nachts minder heb ik het idee. Ik kreeg wel een tip van de verloskundige, maar dan moet ik het merk even opzoeken, ga ik morgen naar kijken in het dorp. Wat vervelend, talkingchair, dat je er echt van moet overgeven! Seks: ja hier ook nog wel, maar minder. Bewegen: de kleine kan bij mij soms ook flink tekeer gaan! Manlief vindt dat erg leuk, dan kan hij het voelen, maar ik vind het wat minder soms, haha. Zwangerschapscursus: We hebben 7 lessen voor de bevallling en 2 erna. Partners zijn altijd welkom, en 2 lessen zijn speciaal voor met de partner erbij. Wordt geregeld door onze verloskundigenpraktijk, met een cesar-therapeute erbij.
Hoi dames, pfffff eindelijk weekend! Wat een week zeg. Gistermiddag wist ik vanaf half 2 niet meer hoe ik moest staan, zitten en lopen. Was blij dat het half 5 was en dat ik naar huis kon. Heb ook meteen aangegeven dat ik dit niet ga redden zo. Vanaf volgende week hoef ik alleen op de maandag, woensdag en vrijdag werken, de andere dagen is er een vervanger. Vl begon al te lachen dat ik mijn blokschrift bij de pc wegpakte....hij wist meteen wat ik ging doen . * Loontje wat heb jij een mooi schattig buikje! Ben echt jaloers . Hier krijg ik regelmatig de vraag of de kleine al snel komt. Als ik dan zeg dat het nog wel even duurt kijken ze me heel benauwd aan . * Nath1986 wat vervelend dat het zo moet gaan op je werk. Duidelijk je grenzen aangeven hoor. Dan lopen zij maar wat harder. Jij bent dubbel zo hard aan het werk met zo'n kleintje dat in je groeit. * Josjo hoe ging het bij de gyn? * Talkingchair ik heb vanaf 13 oktober vrij. Een week herfstvakantie en daarna begint meteen mijn verlof. Wanneer begint deze bij jullie? Lukt het een beetje met het klussen in huis? En doe je wel een beetje rustig aan? Lijkt me dat je op een gegeven moment bijna geen energie meer moet hebben, als je elke nacht boven de pot hangt. Dikke knuffel! * Gemeenschap; tja...ik wil wel, maar ik geniet er weinig van. Zeer frustrerend moet ik zeggen. Vl weet gewoon niet wat hij ermee moet...leunt vaak op mijn buik en als ik bovenop ben is hij er zo snel....kan ik niet meer bijbenen . Hier dus gewoon veel handwerk. * Voorbereidingen; ik ben eigenlijk niet meer verder gegaan. Heb niet het idee dat die kleine snel komt en dat ik nog alle tijd heb. * Even een hele andere vraag...lukt het jullie nog om te scheren? Ik heb het al meerdere keren aan vl gevraagd of hij het even wilt doen. Kan er bijna niet meer bij en zie niks meer. Net toch met veel moeite zelf gedaan, maar er werd heftig geprotesteerd in mijn buik. Ik moet er echt wat op gaan verzinnen anders heb ik straks dat het na de bevalling weer op een ontplofte egel lijkt. Als ik iets vergeten ben...sorry!
Hoi dames, @Josjo, ook ik ben benieuwd hoe het bij de gyn is geweest? @Fresa, fijn dat je in ieder geval iets minder mag werken, je stelt je echt niet aan! De één fiets er doorheen en de ander heeft gewoon wat meer last.. Hier is de buik idd nog niet zo groot, waardoor het allemaal nog goed gaat, hoelang?? @cursus, ik ga maandag voor het eerst naar de yoga, ben zo benieuwd. Heb in de buurt gekeken en deze trok me het meeste aan, zag er niet zo zweverig uit! @gemeenschap, ook hier nog wel, maar minder. @weekend, ik mag twee dagen werken (laat-vroeg, dat is dan wel weer minder, aangezien ik altijd rond 22.00 uur in bed lig). @3D echo, gister weer een poging gehad, maar helaas de kleine kregen we weer niet goed in beeld. Had al vooraf cola gedonken zoals ze hadden aangeraden, maar helaas. Volgende week vrijdag nieuwe poging. @bloed prikken, het weekend ga ik weer bloed laten prikken, omdat de rhesus factor negatief is, ben benieuwd. Volgens mij gaan ze dan nu kijken wat voor bloedgroep de kleine heeft, zodat ze kunnen kijken of dit gelijk is of niet. Bibi jij had dit toch ook? @haken, helemaal in het begin van dit topic was er iemand die leuke dingen kon haken en een dekentje ging haken voor de kleine, ben benieuwd hoe het hiermee staat! Ben ook aan het haken geslagen, maar kan het eigenlijk nog niet echt, maar is wel ontspanning! Fijn weekend allemaal!!