@Vluchttas hier 2 jogging broeken, 2 truitjes, 1 vest, 3 ondergoed setjes, 3 paar sokken, 1 nachthemd, shampoo, tanden-/haarborstel, elastiek, telefoonoplader, 2 pakjes voor de kleine, knuffeltje voor de uk, speentje voor de uk, 2 jasjes/vestjes, 2 mutsjes, 4 rompertjes, leesboek, dextro, winegums zakje en dan nog camera met oplader tegen het einde pas net zoals maxi cosi! @Buiken ziet er allemaal goed uit dames. laat maar lekker groeien haha. @bbibi die luiers zijn voor de 1e paar dagen wel goed ja. hier 2 grote pakken maat 1, 2 grote pakken maat 2, 1 pak newborn en hele hoop losse luiers maat 1 dus komen hier ook vooruit haha. Vl gaat nu aan mdf boom beginnen met verven en ik ben aan het kijken voor geboortebord en geboorte bedankjes! zoveel keuzes.....pffffff!! @Alle ladies hoe gaat het? met het werken? de bi klachten? het maagzuur? de b.o? Groetjes
Wow het vluchtkoffertje! Uhm daar ben ik eigenlijk nog niet mee bezig geweest, maar fijn dat ik van jullie af kan kijken! @Bibi, heb je foto's gezien, ook jij hebt een mooie buik lekker naar voren! @Dani, die mdf bomen zijn zo leuk! @vriend, blij dat ik niet de enige ben, probeer ook maar niet teveel te verwachten. Maar is soms zo moeilijk, omdat ik er de hele dag mee bezig ben....
@dani hmm dan denk ik dat jij en ik wel ongeveer hetzelfde inpakken in de vluchttas! goed te weten! Dacht dat ik miss van alles vergat! Oja en iedereen zegt losgeld voor in de rolstoel niet te vergeten hihi! Maar jij dus 4 rompertjes mee naar het zkh? Goed te weten dan doe ik dat ook! en nog wat kleertjes mutsjes @luiers ik had t verkeerd! 3 kleine pakken maat 1 2 grote pakken maat 1 en maar liefst 4 geote pakken maat 2 ! Dus wij kunnen sowieso de eerste maand wel vooruit hahaha! 400 pampers ongeveer nu in huis @voeding Zijn er dames die eerder een kindje hebben gehad met koemelkallergie die mij info kan geven? @loontje lief meid flinke toeter idd hihi
goede morgen dames vlucht tas heb ik nog niet klaar staan. baby voelen: hier merk ik wel dat de baby beweegt maar het voelt zo zachtjes, de verhalen van ze schopt me de ribben uit mijn lijf heb ik helemaal niet.. eerder voelde ik het veel beter nu kan ik het soms beter zien als voelen. mn moeder zegt wel eens straks kun je gewoon een voetje of een handje uit je buik zien komen, nou op dit moment kan ik me dat niet voorstellen zijn er meer meiden die dat zo ervaren?
Goedemiddag ladies, @Vluchttas Hier nog niets klaar staan. Zal eens op internet kijken wat handig is om mee te nemen. Ik moet sowieso nog 24 blijven ter observatie, dus moet wel voldoende mee natuurlijk. @Groeiecho Wij hebben net een groeiecho gehad! Helaas geen echt duidelijk afdruk meegekregen, maar ons kindje groeit goed en lag heel netjes met hoofdje naar beneden, benieuwd of dat blijft.
@bbibi, geen idee of hij in stuit ligt. Hij heeft al die tijd al een rare houding gehad maar laatste keer lag ze hoofd links, billen rechts en keek hij naar beneden. En volgens mij is dat nog zo. Want de bewegingen blijven hetzelfde. Worde. Alleen wat pijnlijker nu... zijn handjes voel ik bij me lies... zo laag @blijven hopen. Heb we een droom gehad over een hand die door me huid heen kwam maar dat lijkt me niet realistisch maar mijn buik gaat soms aardig heen en weer en op en neer... @koffer, die ga ik pakken als ik in me verlof ben. Gezien het ziekenhuis op 500mtr afstand is, is het ook niet erg als ik iets vergeet @werk, ik voel me echt nog prima! Zou wel langer door willen werken want wat moet ik thuis doen elke dag... pfff @klachten, gaat al paar dagen erg goed! Sinds ik mijn voedingspatroon he aangepast slaap ik veel beter. En bijna geen last meer van maagzuur. Alleen beenlrampen aan het einde van de werkweek. Maar ja @mannen, mijne krijgt steeds meer intresse doet vaak ff baby/buik praatje ook nu alles af is in huis en mijn buik steeds groter wordt kan hij er ook niet meer omheen dat was een paar weken terug nog wel anders maar dingen graag uitstellen zit er nog wel.bij. zoals kaartjes en naam uitkiezen etc.
Hi meiden, alles goed hier zo te lezen? Liefde1978, die is van de h&m met een riem van noppies er omheen. Bbibi 400, dat is vast genoeg voorlopig haha Vluchttas, joh, snel genoeg ga je even naar huis of stuurt ml er op uit om wat te halen wat je niet bij je hebt. Kleertjes voor uk in maat 50 of 56, wat kleding en toiletspullen voor jezelf en verder vond ik red bull voor ml handig voor als t een lange bevalling zou worden en wat repen en lekkers (al krijg je dus eten aangeboden maar geloof me, dat wil je echt niet dus dat heeft Sjoerd steeds opgegeten haha) Niet leuk ladies dat ml niet geïnteresseerd is in de baby... niet dat mijn man er nou de hele dag om vraagt maar desinteresse is het ook zeker niet... Vergeet niet dat jullie uk de hele dag voelen en met je meenemen en ml niet he. Voor mannen is een zwangerschap echt heel anders dan voor de vrouw he. Hier super gevorderd met klussen. Tijn z'n kamer af en die van annelynn zo goed als, vrijdag aan de slag met de babykamer
@Josjo zo te zien flink eind gekomen! ziet er goed uit! Ik draai mijn hoofd wel even kwartslag mee haha! Wat betreft de vluchttas die staat hier al klaar ivm kans op vroeggeboorte, en ook is het weer uit mijn systeem haha. @vraagje betreft babyfoons kopen jullie er een? Zo ja welk merk/type en mam's die reeds al een kindje hebben hoe is jullie ervaring? Wij willen er een kopen en liefst een met camera en hebben gehoord dat er een van alecto en philips is die wel goed zijn. @ALLE ladies hoe gaat het?
@Josjo Jij hebt dat dus ook? Stom hè, die foto's krijg je gewoon niet goed. -.- Maar over die vluchttas, dat lijkt me dus ook. Je hebt er zo wat bijgehaald. Maar 't ziet er goed uit op de foto hoor. Ik hou van wit/crème. <3 @Dani Gaat goed hier hoor. Ik koop nog geen babyfoon, zie tegen die tijd wel of het noodzakelijk is. Hoe is het met jou? Je ging er toch even tussen uit, einde van de week? Ik word echt gek van mezelf. Elke minuut denk ik aan de baby. Even weinig afleiding. Man en ik zijn er ook samen veel mee bezig. Denk aan liedjes zingen, verhaaltjes vertellen en knuffelen. Maar het duurt nog zo lang! Hoe ervaren jullie dit?
Talkingchair, komt volgens mij omdat ik de foto met m'n iPhone gemaakt heb en n landscape heb gehouden. M'n buikfoto waar ik m'n phone recht hield is nl wel goed. Sorry voor de nekkramp van jullie hoofd n kwartslag draaien hahaha En zoveel aan beebje denken kan ik me best voorstellen, had ik bij de eerste ook. Nu zo druk dat ik er weinig tijd voor heb en het is ook wel anders met een derde... Niet druk om maken, verslind maar lekker veel tijdschriften, internet, fantaseer lekker, wat kan jou t schelen, doe je niemand kwaad mee toch?
Babyfoon heb ik een gewone van Philips, al schijnt de alecto ook n super bereik te hebben.. Met camera tja, ik vind t niet nodig maar dat moet je gewoon lekker zelf bepalen of je dat wilt...
Wij gaan voor de alecto dbx 82 (3km bereik) Omdat ik regelmatig alleen ben en dan wel de hond uit moet laten. Ga geen 3km weg! Maar de andere hebben 300meter en die redden t niet eens tot beneden in de flat.
@Talking wij gaan a.s maandag idd midweekje weg. nu al langzaam lijstje maken met wat mee moet. Hier ook wel met uk bezig maar niet teveel dit komt mede door dat ik nog bezig ben met iets voor school, geboortebedankjes uitzoeken en maken enz dus zorg zelf wel voor wat afleiding. Maar gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. @Josjo we willen idd graag een babyfoon met camera voor als we ergens anders zijn zodat we niet steeds hoeven te gaan kijken en zo de kleine niet hoeven te storen. @Aurin dat is wel een goede tip ja ivm bereik. hoe zal max 500 nodig zijn.
- Babyfoon: Hier de alecto IVM-150 smart baby monitor. Werkt echt perfect, goed beeld en geluid en veel bereik. En ook te bekijken op computer, telefoon, tablet. - Josjo: Ziet er al leuk uit dat kamertje! Lijkt het nou alsof het een best grote kamer is of komt dat door de foto? - Vluchttas: We hebben boven op onze kamer de Maxi-Cosi klaar staan en een tas ernaast waar al wat kleine dingetjes inzitten. Zo heb ik de eerste pakjes (jongens en meisjesvariant) al gewassen en erin gestopt en ook dingen zoals mutsje en sokjes. Voor mezelf nog niks ingepakt. Vorige keer ook pas met 36 weken gedaan. Talkingchair: Bij de eerste zw dacht ik er ook veel meer aan dan nu. Dan is het de eerste en heb je ook minder afleiding dus denk je er vaker aan. Nu bij de tweede veel minder omdat er nog een kleine is die rondloopt en veel aandacht vraagt. - Kamertje: Wat betreft de kamer zijn we al een heel stuk opgeschoten nu. Alle meubels staan erin en ik heb zelfs al wat fotolijstjes en een kapstokje opgehangen. Verdere aankleding moet nog komen en ook met de gordijnen ben ik nog niet klaar, maar het staat er inmiddels wel. - Ligging: Kleintje lag vorige controle nog mooi met het hoofd naar beneden, wel heb ik het idee dat hij/zij hoger is gaan liggen voor zover dat kan. Draag meer omhoog dan naar voren, ook heel anders dan bij Fee. - Hier: Eerste werkweek zit er weer op. Vooral het begin is redelijk druk met nieuwe klassen en alles echt opstarten. Maandag mijn mentorklas leren kennen en vandaag al een telefoontje gekregen over een vervelend incident dat heeft plaatsgevonden. Krijg het dus meteen al druk maandag. Vandaag ook bloed laten prikken om te kijken of ik een allergie heb. Al maandenlang last van mijn oog en eigenlijk de laatste optie zou een allergie zijn dus ben benieuwd. Verder wat kleertjes besteld en morgen een shopdag gepland dus dat komt ook wel goed.
Hoi meiden, wat zijn jullie al ver met alles! Ik begin nu toch langzaam een beetje aan mezelf te twijfelen of ik ook niet een beetje moet gaan opschieten . * Vluchttas...nog niet aan gedacht. * Babyfoon...nog niet aan gedacht. Wel heb ik altijd een Alecto gehad voor mijn andere kinderen. Werkte fantastisch en nooit problemen mee gehad. * Buikfoto...O ja dat moeten we ook nog doen! * Luiers...nog niks in huis. Zitten wel te bedenken welk merk we willen. Beginnen we met Pampers of wordt het de luiers van AH of Kruidvat. Beide zijn namelijk goed. * De buikfoto's die ik langs heb zien komen...wat een mooie buikjes! Iets om trots op te zijn vinden jullie niet? Ik vind het helemaal geweldig als de kleine aan het dansen is. De buik wiebelt dan alle kanten op . * Josjo wat ben je hard aan het werk geweest. Het kamertje ziet er echt super leuk uit. * Afgelopen dinsdag bij de vk geweest. Ondanks de grote buik zit ligt de kleine precies goed op schema. Baarmoeder meet 24 cm, lage bloeddruk enz. Ze heeft alleen geen idee hoe hij ligt. Hij draaide elke keer als ze wilde gaan voelen . Net als bij het luisteren naar het hartje. Volgende week donderdag bloedprikken met zo'n glucosedrankje. * Dinsdag ook weer urine weggebracht voor bo. Arts twijfelende om nog een kuur te geven. Dus het is eerst weer op kweek gezet. Morgen bellen voor de uitslag. * Voor welk merk voeding kiezen jullie? * Hoe gaat het met de cursussen? De mijne begint 29 september pas. Gewoon alles weer even opfrissen. Mag ik nog even klagen? Ik vind dat mijn dochter elke keer onterecht voor leugenaar uitgemaakt wordt door haar vader en zijn vriendin. Tussen de middag hebben de kinderen lekker bij mij thuis gegeten. Vaak willen ze dan een toverbroodje (zoals ze dat noemen) . Alleen lijkt het dan net of ze 2 broodjes hebben i.p.v. 1. Net kreeg ik een app met de vraag hoeveel ze gegeten hadden wat zij kregen steeds van beide kids een ander antwoord. Ik heb dat dus uitgelegd en toen kreeg ik meteen het antwoord dat S. weer aan het liegen is. Ik stond perplex. Dus ook uitgelegd dat ze zich vergist kan hebben. Daar wilde ze niks over horen. Ben nu dus bang dat die meid giga op haar kop heeft gekregen over iets wat totaal onbelangrijk is. Ook waren de kinderen bekaf, doordat ze gisteren pas rond 21 uur naar bed zijn gegaan op een doordeweekse schooldag. Ze waren even vergeten dat het gisteren een overvolle dag voor de kids was i.v.m. zwemles en proefles dansen. Om 18 uur hebben ze de kinderen meegenomen om bij vrienden te gaan eten . Hmmm en dan de hygiëne.....de kids komen altijd op zaterdag thuis. S. begint dan altijd meteen dat ze last van haar prumpje heeft en of ik er even naar wil kijken. Het is dan idd altijd rood, vies en het stinkt. Ze gaat dan meteen onder de douche en de eerst 2 dagen ben ik dan in de weer om het daar allemaal rustig te krijgen. Ik heb haar geleerd hoe ze het schoon moet maken onder de douche en als ze niet onder de douche gaat bij haar vader dat ze dan om een washandje moet vragen om het goed schoon te maken. Nu is het dus zo dat ze dit niet krijgt....Wat moet ik hier nu mee? Ik heb hem er al een aantal keer op aangesproken, maar er veranderd helemaal niks. Nu echt super geirriteerd en :x. Sorry voor het lange verhaal!!
@josjo, leuke kamertje al @voeding, ik ben nog steeds in twijfel over wat ik wil gaan doen. Maar denk toch flesvoeding. En welk merk tsja... echt geen idee @cursus, geen cursus. 30 september wel een voorlichtingsavond in het ziekenhuis. Samen met manlief. @babyfoon, kreeg de tip om deze zo laat mogelijk te kopen i.v.m. de garantie. Goed idee inderdaad. Ik hoef geen camera. Alles is gelijk vloers en het is een kleine moeite om ff te kijken. ik hoef ook niet heel veel meters te hebben. Want ik zou me kind nooooit ff alleen laten. Om wat voor reden dan ook... @fresa, lastig verhaal...
Kleinefee, misschien is t nu wel een babyboy dat je zo anders draagt? en de kamer is wel ruim ja, staat helemaal links ook nog een inbouwkast van links naar rechts, hij is best enorm voor n uk maar ach, ze kunnen er dan ook prima spelen als ze groter zij he Fresa, mmmm dat is wel lastig. Misschien n keertje een gesprek aangaan? En over dat wassen, ik zou eerlijk gezegd willen weten waarom het altijd onrustig is als ze weg is geweest. Dat komt niet van 1 of 2 dagen niet goed wassen als je het mij vraagt. Misschien ben ik paranoia maar het klinkt gek. Hoe oud is je dochter? Wil je niet bang maken hoor maar het klinkt vreemd... Voeding... Ik twijfel tussen borst en fles. Bv was twee keer best hard werken omdat ze prematuur waren en het drinken aan de borst niet konden volhouden. Tijn kreeg eerste 3 weken sondevoeding en dan moest ik daarna nog kolven, erg vermoeiend, daardoor 1-1,5 uur per voeding bezig en dan moet je dus 1,5-2 uur later weer. Word al moe als ik er aan denk .... Als t fv wordt, bij de eerste had ik nutrilon maar dat wilde Tijn niet. Kreeg toen de tip voor Friso omdat dat iets zoeter is geloof ik (geen suiker hoor) en dat lustte hij wel. Kijken dus wat uk lust Morgen vertrekken we n weekje naar zuid Frankrijk, jippie!
@Babyfoon Echt totaal geen verstand van. Die krengen zijn duur, of niet? @Dani Heerlijk! Waar gaan jullie naartoe? @KleineFee Heerlijk, een shopdag! Veel plezier. En af en toe lekker pauze nemen. @Fresa Ach, die dingen komen echt wel goed. Als je zo verlof hebt, heb je alle tijd. Maar dat over je dochtertje. Wat naar! Ik vind het wel wat apart. Spelenderwijs eens even wat informatie proberen in te winnen bij je dochter wil niet? Ze gebruikt geen washand met een flinke dot zeep bij je ex of heb je dat goed uitgelegd? Heeft ze daar ander ondergoed wat niet 100% katoen is? En krijgen ze ook elke dag schoon ondergoed? Zo maar wat dingen... @Voeding Moet ik me nog beetje op oriënteren. @Josjo Chill! Zuid-Frankrijk. Ben jaloers!
@fresa idd lastig verhaal ik weet niet hoe oud ze is maar misschien een keer vragen hoe zij het daar in huis ervaart, @josjo, heerlijk vakantie! geniet ervan maar dat komt vast goed uitzet: ik denk dat ik al een heel eind ben maar heb ook het idee dat ik de helft vergeet. wou dat mijn kamertje klaar was dan kon ik alles op zijn plekje zetten, maar weet niet hoelang dat nog duurt. babyfoon: koop ik niet, denk hem niet nodig te zijn. mocht straks toch blijken het wel nodig te zijn koop ik er dan wel 1 voeding: ik wil graag borstvoeding geven als dit lukt, heb er genoeg tijd voor straks werk maar 3 avonden in de week dus vind het zonde om dure voeding te kopen. cursus: ik ga geen cursus doen ben daar totaal geen type voor. nu eerst maar eens aan de poets anders word dat niet wat vandaag