@kleine fee, fijn dat de echo goed was! Benieuwd of de groei nog bijtrekt @aurin, jammer dat je weer meer last krijgt @talkingchair, we hebben de groeiecho gewoon in het ziekenhuis. Vorige keer lag hij heel laag/diep. Hij ligt nu wel iets hoger. Maar hoofd en billen vaak nog op 1 lijn. Ach hij heeft nog even... Ben zelf in een stuitligging geboren. Hoop dat mijn ventje gewoon goed gaat liggen
Jeetje, ben weer een ervaring rijker als moeder. Vl en dl zijn beide vanaf 22.00 uur aan het overgeven. Niet dat dat iets nieuws is, gebeurt meestal wel een keer in het jaar. Maar dat dl dan flauwvalt is wel nieuw! Wat is dat eng zeg! Nu ligt iedereen lekker te slapen behalve ik...vannacht doe ik geen oog meer dicht. Ze was net zo'n klein wit spookje! Zl geeft gelukkig nergens last van. Die ligt een heel bos om te zagen . Waarschijnlijk zijn wij morgen met z'n tweeën aan de beurt...
goede morgen dames! vandaag kan ik eindelijk beginnen met de kleertjes ed wassen! vanavond kunnen wij de meubeltjes ophalen 1e baby was zit er in kan ik eindelijk de boel op zn plaats zetten.
@KleineFee Fijn dat er niet echt iets verontrustends is! Mooie afdruk meegekregen? 30 weken is een leuke mijlpaal, hè?! Voor je gevoel kan je dan gaan aftellen. @Aurin Het is te hopen dat de cesartherapeute iets voor je kan betekenen. Wat is dat precies voor therapie, als ik vragen mag? Mijn buik vervormd ook elke keer als het kindje beweegt, wel leuk om te zien. Hier ook het koppie omlaag, hoop dat dat zo blijft. @Jess Ach, hij heeft nog even de tijd toch? Stuitbevalling lijkt me nou niet echt iets om voor te kiezen, maar komt vast goed joh. Hij maakt vast een keer een flinke duik/koprol. @Fresa Nachtbraker! Om die tijd lag ik ook te woelen, had wel even met jou kunnen kletsen... Hoe is het nu met ze? Nog steeds aan het overgeven? Sneu hoor, van je dochtertje. Gelukkig niets ernstigs hè?! De laatste tijd overkomt mij toch telkens iets genants! Als ik moet overgeven, verlies ik soort de controle over m'n bekkenbodemspieren, lijkt het wel. Is nu al een paar keer gebeurd dat ik al kotsend in m'n broek plas. Zien jullie trouwens op tegen de bevalling? Ik kijk er soort wel naar uit, heel apart. Ik heb dat wel vaker, als ik weet dat er iets aan zit te komen wat naar is, dan heb ik dat liever gelijk achter de rug. Nu dus met de bevalling, haha.
Talking, wat herkenbaar! Natuurlijk begon ik vannacht ook op een gegeven moment te kokhalzen....zegt mijn dochter opeens mam....je plast in je broek! Euhm ik.....tja kind mama kan niet op dit tijdstip overal rekening mee houden . Ik heb al een paar weken Tena lady in huis. Een hoestbui of niesbui is al genoeg om wat kwijt te raken. Wat zegt de vk ervan dat je zo vaak moet overgeven? Dikke knuffel voor jou! Ik kijk er ook wel naar uit. Al moet ik zeggen wel tegen de persweeën op te zien.
gelukkig (nog) geen last van incontinentie ... ik kijk nog niet na mijn bevalling uit. het komt natuurlijk wel steeds dichter in de buurt maar 10 weken duren natuurlijk nog wel even. heb er wel echt zin in om mn kleine wonder in het echt te zien! ik denk dat ik voor een bad bevalling ga lijkt me wel wat. heb al op marktplaats gezien dat ze nog wel voor een redelijke prijs te huren zijn zometeen de meubels ophalen
@Aurin Haha, oké. Ach, wie weet hoe goed ze is. @Fresa Oooh, gelukkig ben ik niet de enige! :-D Gelukkig tot nu toe alleen thuis gehad. Had jij het ook bij je eerdere zwangerschappen? En ging het over na de bevalling? Tja, de vk. Die maakt zich niet echt zorgen. En ik zelf ook niet hoor, het is alleen lastig. Ik ben nog gewoon wat kilo's aangekomen, de baby groeit goed, dus geen reden om zorgen te maken. Oké, jij bent natuurlijk wat minder blanco omdat je al 2 keer eerder bent bevallen. Beval je thuis of in het ziekenhuis? @Blijven hopen Oh, dat is weer wat anders, zeg. Een badbevalling. Als jij je er goed bij voelt, zou ik er voor gaan. Hoe zijn de meubels?
Oooh, dat niezen is erg, ik heb ook al regelmatig wat spetters verloren En ik heb al een paar dagen een heel vervelende droge hoest, als het na het weekend nog doorzet, ga ik naar de dokter, want die hoestbuien zijn ook geen pretje. Verder heb ik even geen puf om te reageren... sorry!
Hallo dames Hier even vanaf vakantie adres. Ik ben.helemaal vergeten de lijst te updaten dus zal dit a.s zaterdag even doen. Vandaag verjaardag van lief gevierd (47jaar) en hij is goed verwend. Hebben van mijn ouders een pretecho vadeau gekregen dus a.s maandag 30 weken.echo en in de avond de pretecho ben benieuwd. Wat betreft incontinentie hier nog geen last van merk wel dat het ophouden morilijk gaat. Kleine is goed beweeglijk, groeit goed en begint steeds meer ruimte in.beslag te nemen. Ik kijk wel heel erg uit naar de bevalling. Wil de kleine man zo graag vasthouden, zien en ben met mijn buik ook wel beetje klaar qua gewicht, bandenpijn, rugpijn,ademnood,vocht vasthouden en ook moeheid neemt weer erg toe. Hoe zit dat bij jullie Zijn hier ook bezig met geboorteplan en.heb wel wat dingen die ik na vorige x niet wil. @B.o hoe gaat het daarmee dames?? Hier weer op de grens van wel en niet dus toch maar medicatie gestart. Voor zekerheid. @Iedereen hoe gaat hrt? @Kamertjes schiet het allemaal op. Meubels al staan enz?? @Namen is iedereen eruit?? @Hoe gaat het met de kwaaltjes?? Fijne avond
Hoe gaatie hier dames? Pfff fijn he die zwangere nachten die je voorbereiden op de komst vd baby? Iedere nacht lig ik weer hetzelfde tijdstip achter hebben jullie dat ook? Ik weer niet of ik het al verteld had maar vorige week is gebleken dat bij de controle mijn baby wonder boven wonder gedraaid is! Jeeeej hopelijk blijft ze zo liggen! @ talkin zooooo herkenbaar! Mijn baby lijkt ook te groot te worden voor mijn buik en sit ook steeds onder mijn ribben echt heel pijnlijk ! @dani nog proficiat met je man hoe was je vakantie? @ babette nog proficiat met je zoontje! @kleinefee balen dat je kindje wat achter ligt op groei, maar een weekje is niet zo erg toch? Komt vast goed! @hoe gaatie goor de rest met iedereen? @hier volgende week donderdsg groeiecho en gesprek gynaecoloog! Hopelijk dan eindelijk eens duidelijkheid over mijn bevalling! Want de internist kon niet veel regelen en bepalen voor ons jammer genoeg
Hoi allemaal! @Dani, wat een heerlijk weer hebben jullie op vakantie en wat een leuk cadeau heeft je vriend (en jij natuurlijk ook) gekregen voor zijn verjaardag! Proficiat nog. @Bibi, fijn dat de kleine gedraaid is. Hoe gaat het verder met je suiker ed? @Kleine fee, jammer dat de kleine iets achter loopt in groei, maar een kleine week hebben ze me vertelt is niet zo erg, want ze mogen een week marge hebben! Dus hoop dat dat ook zo is. @slapen, hier nu ook problemen met het slapen. Ik kan sinds dit weekend niet meer op m'n buik liggen en ben echt een buikslaper, heb nu een kussentje liggen die bij elke draai mee gaat... @klachten, nu ook mijn buik begint te groeien merk ik dat de kleine wat hoger ligt, vooral met het bukken etc merk je dat je middenrif in de verdrukking komt. Verder ben ik 's avonds toch wel echt kapot na een dag werken. Zelfs het sporten staat op een laag pitje. En incontinentie, ook hier af en toe last van. Van een collega tips gekregen dus die probeer ik trouw uit te voeren! @werk, vandaag ga ik maar eens op pad voor een zwangerschapsbroek (uniform). Dinsdag zat m'n gewone broek niet lekker meer, hij pas nog wel over m'n kont, maar bij m'n buik.... Fijne dag allemaal, voor degene die vrij zijn geniet van het mooie weer!
@Bookfairy Haha, jij herkent het dus ook. Als het maar wel stopt na de bevalling, dat is m'n enige punt. Maar lastig, die hoest. Goed blijven drinken, dan kriebelt het minder. @Dani Gefeliciteerd met je man. Wat een leuk cadeau! en wat een goede week uitgekozen om weg te gaan, lekker zonnetje! Maar lastig al die kwaaltjes. Ik herken het wel. Al die kleine dingetjes worden gewoon één bonk ellende van de zwangerschap. Balen van je blaasontsteking trouwens. @Bibi Ik lig ook vaak wakker 's nachts. Ellendig hè?! Gelukkig hoef ik niet te werken en kan ik 's ochtends langer blijven liggen om de schade in te halen. Jij ook? Maar... ik heb het idee dat de baby iets lager is gaan liggen. Ik voel wat meer druk op mijn blaas, maar heb gelukkig minder last van mijn maag. Maaaar, dat kan zo weer anders zijn, heb ik al wel gemerkt. Wat fijn dat het baby'tje is gedraaid uit zichzelf! Koppie naar beneden dus. Hier ook, gelukkig. Jij wordt ingeleid toch? Met hoeveel weken? @Loontje Is 't gelukt met shoppen? Zo'n positiebroek zit chill, hè?! Ik ga maar eens wat was wegwerken, de tijd kruipt vandaag...
@loontje voor nu zo even nog een zwsuniform? Moet jij persee bedrijfskleding aan ? Is wel zonde anders van je geld voor zo eventjes ! Met hoeveel weken ga je met verlof meid? @talking pfff hier iedere nacht wakker! Echt vaste prik! Slapen lukt gewoon niet meer! Ik was altijd al een moeilijke slaper ! Ging weer super goed tot ik overspannen ( en zwanger werd) ... Hoop dat het weer beter wordt want merk dat ik me dan zoveel beter Voel En jaaaa gelukkig nog steeds thuis van werk dus lig nu eventjes uit te rusten op de bank! En ik weet nog niet van inleiden! Hoop van wel! Ik dacht meer te horen bij de internist maar helaas 11 sept navragen bij mijn gynaecoloog
Hoi meiden, hier sinds dinsdag ook gevloerd door de buikgriep. Gisteren lagen we met z'n 4-en languit op de bank . Eens een andere manier om ziek te zijn en gezellig! Vanavond wel naar mijn werk i.v.m. ouderavond en morgen gewoon werken. * Talking door veel bekkenbodemoefeningen ben ik er na mijn bevalling zo goed als afgekomen hoor. Alleen als ik erg verkouden en grieperig was, dan wilde ik nog wel eens een druppeltje verliezen verder niet. Das wel een fijn vooruitzicht . De bevalling gaat waarschijnlijk in het zh plaatsvinden (gerustistelling vl). Het hangt er een beetje vanaf hoe zwaar de weeën zijn en hoe snel het gaat. Van mijn dochter ben ik thuis bevallen. Vond ik heerlijk! Wilde ik ook bij mijn zoon, maar die had gepoept in het vruchtwater, dus in een weeën-storm naar het zh. Minder! Van de 7 cm ontsluiting naar het moment dat hij op mijn buik gelegd werd heeft in totaal maar 1 minuut geduurd. Vandaar dat de verloskundige af wil wachten hoe het gaat. * Dani nog gefeliciteerd met je lief! B.o. is hier ook op de grens wel/ niet, ik krijg er geen medicatie voor. Moet het wel regelmatig laten controleren. * Bibi jij bent ook een nachtbraker! Hier ook hoor. Al vanaf het begin van de zwangerschap standaard tussen 2 en 5 wakker. En wat fijn dat de baby gedraaid is! Vanaf wanneer kunnen ze dat eigenlijk voelen? Dat ben ik vergeten. Hier hebben ze nog geen idee .
Ik hoef gelukkig niet zelf de broeken te betalen! Ik werk in het ziekenhuis en moest alleen langs de linnenkamer voor een broek. Moet nog even wennen dat de broek over m'n buik zit, maar zo'n strakke band tegen je buik is ook geen pretje. En nog iets waar ik aan moet wennen ik kan m'n sein niet meer kwijt in m'n broek, haha! Nog maar 5,5 week werken en dan begint m'n verlof, heb 4 weken verlof vooraf en 2 weken vakantie! Echt genieten hoor. Hoeveel weken gaan jullie van te voren met verlof? @Fresa, balen joh een buikgriep, neem je rust en knap maar snel weer op!
- Aurin: Hoe was het bij de cesartherapeute? Heeft ze iets voor je kunnen doen? - Bevalling: Ik zie totaal niet op tegen de bevalling. Natuurlijk hoop ik dat alles goed verloopt, maar voor de pijn ben ik niet bang meer. Hoop alleen niet dat ik net als bij de vorige keer in een roes kom waardoor ik amper iets meekrijg. Het heeft toen denk ik wel een kwartier geduurd voordat ik volledig besefte dat ik een kind had gekregen. - Fresa: Balen zeg buikgriep! En dan ook nog je hele gezin die er last van heeft. Het heeft wel een klein voordeel, je bent er dadelijk ook weer in een keer vanaf in plaats van dat je het allemaal om de beurt krijgt. - Blijven hopen: Leuk een badbevalling! Echt een aanrader, vond het zelf heel prettig om zo te bevallen. Hopelijk is er deze keer weer een bad vrij waarin ik kan bevallen. Ik neem aan dat je een thuisbevalling gaat doen aangezien je een bad wilt huren? - Dani: Leuk! Een pretecho cadeau, zo bijzonder om te zien. - Kwaaltjes: Hier begint het langzaam wat toe te nemen. Kleine ligt heel hoog en heb het mede daardoor heel snel benauwd. Ook begint Rls weer op te spelen en heb ik wat ochtendmisselijkheid. Maar verder gelukkig niks te klagen. - Groeiecho: Gelukkig gaat het prima met de kleine hoor, maak me er verder ook geen zorgen om maar ben toch wel blij dat we met 32 weken nog een keertje terug mogen komen. Vind het zelf wel apart dat onze dochter voorliep en dit kleintje juist wat achter. - Namen: Geloof het of niet maar we zijn er helaas nog steeds niet uit. Op dit moment nog steeds wel de jongensnaam vaststaan maar die meisjesnaam blijft een probleem. We hebben 2 namen allebei op 1 staan, we kunnen echt niet kiezen en vinden ze allebei prachtig. We hebben besloten om het nu even te laten rusten en over een tijdje nog maar eens te kijken of we nu wel een beslissing kunnen maken. -Bbibi: Super dat je meisje goed ligt! En nu maar zo blijven liggen! Wel vervelend dat je nog geen duidelijkheid hebt over de bevalling, snap dat het voor jou toch wat spannender allemaal is nu. - Loontje: Gaat ineens toch wel snel he, wanneer je al met verlof kan. 5,5 week valt mee, kan je echt aftellen! Hier nog maar 4 weken
Kleinefee, weer oefeningen... Spieren aanspannen en zo de boel minder instabiel maken. Helpt geen drol en kost enorm veel energie...
@Bibi Ja, ik herken het. Al wisselt het tijdstip wel bij mij. Bij mij komt het meer doordat ik zo 2 keer per nacht moet plassen en daarna niet goed meer in slaap kom. Lastig, al die kwaaltjes. Ik ben benieuwd of je ingeleid word, en zo ja, wanneer. @Fresa We kunnen wel een clubje oprichten. Nachtbrakers. Maar balen dat je ziek bent geweest. Ben je wel genoeg uitgeziekt? Anders worden het pittige weken tot je verlof. Oké, dat stelt me gerust. Je blijft dus niet persé incontinent. Hmm, hoop voor je dat je een beetje rustige bevalling hebt. @Loontje 't Is eerst wel even wennen, dat had ik ook heel erg met positiekleding. Het duurde dan ook tot week 30 voor ik het aantrok. Nog 5,5 week bikkelen, dan lekker verlof. Ik heb het ''geluk'' werkloos te zijn, dat maakt de zwangerschap een stuk makkelijker. @KleineFee Serieus? Lijkt me moeilijk als je samen al een hele mooie naam hebt. En een nieuwe naam, dus dat het gewoon beide namen niet worden? Of hebben jullie zo ongeveer al het hele namenboek gehad? @Aurin Balen... Maar je verwachtte er niet al te veel van toch? Dat scheelt misschien weer iets.
@fresa balen idd van je buikgriep rustig aan! En jij dus ook nachten wakker? Ik ook vanaf het begin dat ik zoveel slechter slaap! Zal er miss toch wel bij horen dus? En bij nij hebben ze het gezien met echo ipv gevoeld! Wanneer heb jij weer een echo? @loontje ahhh op die manier! Nou fijn dat je het zelf niet hoeft te betslen! Maar jeetje nu nig werken in het zkh? Wat doe je? En is dat nu niet al veelste zwaar? @kleinefee wij kunnen elkaar een hand geven meid! Ik heb ook vreselijk last van RLS! Had ik altijd wel iets maar was jaren weg door hoge inname magnesium en nu ik zwanger ben is het er weer! Pffff echt klote! Bij jou dus ook En idd heel spannend wil graag weten waar ik aantoe ben! @ talkin haha bij jou dus vanwege het plassen? Bouja ik hief nooit snachts te plassen dus dat is het bij nij niet! Wel vask dat ik ook wakker wordt net als vanacht puur vanwege de honger! Moet dan echt eerst eten