@Bbibi Mijn vk zei dat de kans dat het mis zou gaan net zo groot is als tijdens de rest van de zwangerschap, na de 8e week. Vandaar dat wij het maar gewoon verteld hebben. En al gaat het mis, wat dan nog? Hoeven we het niet allemaal in ons eentje te verwerken.
@lien bedankt voor je toelichting meid! Was die 0,5% alleen voor jou bestemd omdat ze iets zagen in de navelsteng of geld dat voor iedereen na de. 10 weken? Bij mij was gister namelijk al heel duidelijk de navelstreng te zien ondanks dat ik pas 7,4 week was! de beeb loopt een beetje voor op schema! Maar dus vanaf 10 weken is het dus eigenlijk al wel "safe" om het te vertellen begrijp ik dis? Blijf jet toch spannend vinden! Ik heb met 10.1 week een echo dus ben benieuwd! @ talkingchair oh met 8 weken al ja? Mijn kans op een miskraam was erg groot vanwegen immuunproblemen en omdat het een cryo is dan is de kans sowieso altijd al. 25% dat het mis gaat. Toen ik een kloppend hartje zag met 6.4 week zei mijn duitse arts dat de kans nu gezakt was naar minder dan 10%. Mijn nederlandse gynaecoloog zei hier gisteren niets over dus vandaar dat ik het me afvroeg... Ik weet heeeeel veel van de mmm maar niets over zwanger zijn hihihi... @nieuwe proficiat met jullie zwangerschap!!
@Bbibi, volgens mij was dat percentage echt vanwege wat ze zagen. Maar los daarvan dacht ik dat de kans dat het misgaat steeds kleiner wordt, hoe verder je komt. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan dat het mis zou kunnen gaan en te genieten en vooral te dromen van wat er nog komen gaat!
Zo, hier vandaag en gister flink last van opboeringen, getver!! De maaginhoud komt ook heerlijk omhoog, lekker zuur
Groot gelijk lien! Goed je positieve instelling! Moonlight vervelend meid! Gelukkig allemaal voor het goede doel !
Nieuwe dames, welkom. Ja ik heb al een flinke buikje. Op zich mooi, maar omdat ik zo bang ben dat t mis gaat wil ik het nog verbergen. Hopelijk dinsdag meer zekerheid. heb vandaag mijn zorgverzekering maar eens gebeld. Wil wel de combinatietest doen, maar omdat ik 34 ben en geen 36 wordt deze niet vergoed, mits de gyn een aannemelijke reden heeft om me wel te laten testen. Dus maar zien wat zij er van zegt dinsdag. Waarom ik m zo graag wil, is omdat ik angst heb dat er iets mis is. ik heb al een kleine man verloren, ben al wat ouder en mijn man is nog ouder. Daarnaast nog een zoon met een autisme en een zoon met groeiproblemen en binnen de familie ook nog gehandicapten. Op zich staan we wel open voor een kind met een beperking, maar zou dit wel bij voorbaat willen weten zodat je er op voorbereid bent zo ver dit kan. mmmm klinkt wel heel raar allemaal. pfff hormonen??? Vast wel want die gieren momenteel door mijn lijf. Heb verder niet zo veel te melden. Benieuwd hoe t met iedereen is verder en of er nog echo's geweest zijn?
Hoi meiden, Welkom aan de nieuwe zwangere! @xmoonlightx wat vervelend voor je. Hopelijk snel weg! @eefje nou ik heb 1x getest, die was matig +, toen nog een keer 2 dagen later en toen een goede +. En heb een week daarna nog een test gedaan. @bbibi tja dat is een heel moeilijk en ingewikkeld verhaal. Beste maar op internet beetje naar cijfers/literatuur kijken, zo afhankelijk van persoon, genetisch bepaald, lichaam, leeftijd etc. Etc. Ze zeggen idd wel dat ong 12 weken redelijk safe is.... Maar als het misgaat gaat het mis... Dat kan ook na 20wkn of 40wkn! Hoe waren de echo?
pfff misselijkhied begint te komen, maar dan wederom in de avonden. meer dames last vd avondmisselijkheid?
@mamajanneke leeftijdsdiscriminatie zeg ik dan maar... ik ben zelf bijna 30 en ook wij willen de test. 162.50. Maar wij willen het gewoon weten... vanaf 1 april wordt de nipttest legaal. En ook deze alleen voor 36+. Ik probeer wel uit te zoeken of hij ook wordt vergoed voor jongere mensen met een positieve combinatietest. Maar hier ben ik nog niet achter gekomen. Iedereen heeft recht op een veilig vervolgonderzoek toch?
@ anne helemaalgelijk hoor! En denk idd ook dat het per persoon verschilt! Pfoehhh ik hoop maar dat het voor ons allemaal bespaard blijft! @ mamajanneke ja hier! Overdag hele dag nergens last van en voel ik niks van het zwanger zijn.. Maar dan savonds.. Ik lust al anderhalve week geen avondeten meer! Ik gruwel opeens van alles! En voornamelijk vlees of vis bahbah! Alleen rauwkost gaat erin! Gister een keer verse groentesoep met rundvlees geprobeerd maar dus savonds ook meteen voor het eerst overgegeven .. Dus ook hier savonds. Toch gek je hoort altijd iedereen over ochtendmisselijkbeid maar daar heb ik totaal geen last van..
@ Janneke Hier ook wel 's avonds. Avondeten gaat er slecht in. Helaas eigenlijk de hele dag door misselijk, alhoewel het redelijk te doen is met medicatie.
Mamajanneke... Ja hier ook in de avond hoor!! Trouwens vind het helemaal niet raar dat je erop wilt testen, begrijp het best wel!
Hoihoi dames, Als alles goed gaat ook uitgerekend rond eind november! Morgen een vroege echo! Vind het zo spannend! Liefs
Goedemorgen, @ssh welkom, laat je even weten hoe de echo was? @misselijk: ja hier in de ochtend ook wel maar na wat eten is dat eigenlijk meteen weg, overdag een weeïg gevoel, en idd in de avond bij mij ook wat erger, ik heb ook niet echt trek in warme borden eten, meer brood en salade, probeer wel meer fruit, water en groente te nemen want daar was ik nooit zo goed in...... @jess, ik snap je hoor. Maarja er blijkt toch uit onderzoek dat er gewoon bij bepaalde leeftijden het niet per we hoeft, daarom heb jij ook het recht alleen tegen betaling helaas, en wat is dan 160eu. Het vervelende systeem in Nederland qua verzekeringen, zelfde als dat ik geen recht heb op vergoeding van een bril maar wel als ik -5 heb!! Hahaha hoezo is -3 niet genoeg.... Fijne dag allen.
Hallo ladies, hier nog heel pril, maar als alles goed gaat eind november uitgerekend, 15 april eerste afspraak met vk en gelijk een echo. Spannend hoor. Heb zo goed als geen klachten tot nu toe.
Hey meiden ik kom hier ook voorzichtig mee kletsen nog zo pril vraag me zelf nog steeds af of het echt waar is maar verloskundige zei ook al een streep is een streep hoe licht of donker die ook is. En heb gelijk afspraak gemaakt voor een gesprek op 8 april zo spannend allemaal
Sow het wordt hier echt gezellig druk! Welkom nieuwe meiden ! Zo toch typisch dat wij allen zon moeite hebben opeens met avondeten... Ik ben inmiddels al wat kilos afgevalle. Helaas! Leef alleen op fruit en salade! Kan geen vlees en vis en aardappels zien! Maar nu heb ik het vandaag slim gedaan aangezien ik overdag nergens last van heb heb ik tussen de middag nasi gegeten! En dat ging prima! Dus ik denk dat ik maar nu ik thuis ben smiddags warm blijf eten zodat savonds alleen wat sla en fruit voldoende gaat zijn
Hallo dames Hier voornamelijk moe. misselijkheid heb ik met vlagen. @ nieuwe dames WELKOM en gefeliciteerd!! @ Dani is mijn naam. Ons zoontje zijn naam is Casper* @ Tja zekerheid heb je nooit. Met 12 weken neemt de kans op een miskraam aanzienlijk af maar weg is het nooit! hier is alles de vorige x goed gegaan tot 20 weken, toen vroegtijdige weeën, rust, pessarium, cerclage, controles enz. Uiteindelijk door de combinatie van vroegtijdige weeën, 1cm ontsluiting, verweekte baarmoedermond (dus zwakker) en een blaasontsteking die ze te laat ondekt e(ondanks dat ik zei dat ik hem had) is het hier met 23 weken 1 dag verkeerd gegaan. Ik leef echt in angst. zo snel ik wat voel (steekjes, krampjes enz) ren ik naar de wc voor controle. maak mezelf echt gek. Maar hoop dat het af gaat nemen. ga er ook voor in behandeling bij een psycholoog om er beter mee om te gaan! @vertellen: wij hebben het al verteld (ben nu 6 weken en 3 dagen) maar je begint het al goed te zien en is ook wel fijn om als het verkeerd mocht gaan je het verdriet niet alleen hoeft te verwerken @eten en gewicht: hier iets afgevallen maar kan tot nu toe nog alles eten. Daarbij heb ik een maagbandje en sta ik onder controle dat ik zelf alles binnen krijg aan vitamines en de kleine ook. Dus dat is wel fijn. vorige keer tot aan 23 weken in totaal 8 kilo afgevallen. Casper* nam mijn reserves hihi. @Iedereen hoe voelen jullie je? hoe zijn de 1e echos en afspraken geweest??