Hey iedereen, Luiers hebben wij ook reeds gekocht maar niet veel hoor, 2 pakken maat 1 Newborn en 1 pak maat 2 Baby Dry. Ik weet nog steeds niet goed het verschil Vandaag op controle geweest en de baby doet het prima! Het begint al te oefenen op de ademhaling super tof om te zien! De gynaecoloog probeerde ook om een 3D echo te doen, heb de neus en mond goed gezien, voor de rest zat er een armpje voor de sloeber De baby groeit goed en heeft een goed gewicht Ook de kamer op de materniteit ligt vast. Enkel nog geboortekaartje ontwerpen en doopsuiker en dat is het denk ik. Mijn koffertje voor het ziekenhuis begin ik stilaan te vullen. Dit maakt mijn dag echt goed! Verder nog naar kiné geweest, was jammer genoeg de laatste beurt voor mijn rug/bekken. Vanaf 10 oktober starten met prenatale oefeningen maar voorlopig moet ik even niet gaan (beurten waren om), gedaan met massage kga mijn man vragen of hij dit verder wil doen Hoe gaat het voor de rest met iedereen?
Hier even.kort. Net terug van de pretecho. We hebben een.lange echo gehad met veel tekst en uitleg en vanmiddag in het zh bij de 30 weken.echo ook veel tekst en.uitleg. Echter haar apparatuur werkte niet goed dus 4d lukte niet. Nu kijken om.vrijdag om maandag terug te gaan voor 4d en.hopen dat het dan lukt aangezien ik dan te ver zwanger ben. Vruchtwater is goed, gewicht 1500hram, lengte 41cm, ligt voor op schema. Placenta ziet er goed uit, kleine heeft ingedaalde balletjes, druk bezig met ademhalingoefeningen, mooie nieren, hartkamers, hersenen enz. Ook longblaasjes gezien, drinkt goed, is goed actief dat duide erop dat hij zich prettig voelt. Nu iedere 2 weken naar het zh, en de andere week naar de vk. Met 36 weken cerclage weghalen en kans dat ik dan in zh moet.blijven ivm voorgeschiedenis. Ik zal voor 38 weken bevallen volgens gyn dus ben benieuwd Vanaf 34 weken mag de kleine man komen. Nu nog even vd laatste weken genieten. Gewicht is nu nog -1kg, bloeddruk in orde en.vandaag geprikt op suiker, hb, cholesterol en.nog iets Ik ga nu naar bedje, morgen vroeg op lange dag en woensdag ochtend rondleiding bij een kdv. Zal daarna meteen.lijst updaten en uitgebreid op iedereen reageren. Fijne dagen alvast,diegene met echos succes en geniet!!
@Dani en KleineFee Hebben jullie beelden van jullie echo's?! Ben benieuwd of het nog wil vrijdag, Dani! Fijn dat alles goed met je gaat verder, lichamelijk dus helemaal in orde. Lijkt me wel heel lastig als je maar niet uit de namen komt, KleineFee. Ik zou echt bang zijn voor dat ik dan straks bevallen zou zijn en er is nog geen naam gekozen. @Nath Laat je man maar masseren inderdaad. Die mogen ook wel wat doen, aangezien wij als vrouw 40 weken met een baby'tje rondlopen. Hier gaat alles goed, ik voel me super! Heb zojuist mijn theorie examen voor de auto gehaald, in 1 keer! Heel dankbaar. 2 weken terug kreeg ik eindelijk mijn rijgeschiktheidsverklaring van het CBR, dus gelijk ingeschreven voor de theorie, nu ga ik na de bevalling voor de praktijk. Maar dit deel dus alvast lekker achter de rug. Maar foei zeg, ik moest 10 minuten lopen van het station naar het CBR, nou, dat is te voelen. Vreselijke pijn in m'n onderbuik en rug, soms dan valt mijn eigen lichaam me zo tegen, hebben jullie daar geen last van?
- Talkingchair: Dat is ook echt mijn grote piekermomentje van de dag, die naam! Wil er gewoon uit zijn, denk dat ik na de bevalling geestelijk niet eens in staat ben om nog een naam te bedenken. Hopelijk zijn we er toch nog op tijd uit. - Dani: Balen dat de pretecho niet helemaal goed gelukt was. Hoe verder je zwanger bent hoe lastiger het wordt om de kleine mooi in beeld te krijgen. Ik vond 30,4 eigenlijk net te laat. Gelukkig maakt jullie kleine het wel goed! - Hier: Misselijk, misselijk en nog eens misselijk. Ik baal echt enorm dat het nu weer langzaamaan erger aan het worden is. Het is de afgelopen 15 weken zo goed gegaan. Hoop dat het iets tijdelijks is en dat het snel weer over is. Hierbij 2 foto's van onze echo! Sommige mensen zeggen aan het gezicht te kunnen zien wat het geslacht is, nou ik zie het niet Wel nu al van die bolle wangetjes, Fee heeft ze ook. Kwaliteit lijkt slechter dan het is in deze bijlage.
@kleine fee, het eerste wat me opviel die bolle wangen. Lief Jammer dat je je minder goed voelt! @dani, fijn dat alles goed gaat! Hoop dat het nog lukt deze week! hier last van een groeispurt denk ik. Me buik wordt echt heel groot opeens. En veelstekende pijn aan de zijkant (bandjes?) Iemand schreef van de week al dat de bewegingen pijnlijker worden. Daar heb ik nu ook last van... niet altijd fijn. Maar wel lief Nog 4 daagjes werken heerlijk!
Hoi meiden, * Dani wat fijn dat de echo goed was! En wat spannend de laatste weken! Voor jou duurt het nu echt niet meer zo lang. Hoop dat alles goed blijft gaan. Nu nog even lekker genieten van elkaar. * Nath...idd lekker manlief laten masseren . * Talking gefeliciteerd met je theorie! Wel even balen dat het 10 minuten lopen was en dat je daar nu last van heb! Wel herkenbaar hoor. Mijn lichaam laat me momenteel ook in te steek. Gelukkig doen we het voor een goed doel . * KleineFee wat vervelend dat je weer zo misselijk bent! Kan je daar niet iets voor krijgen van de ha? Of doen ze dat niet meer voor de laatste maanden? Je echo's zien er wel super leuk uit! * Jess...nog een paar dagen! * Er is hier een wonder gebeurd. Ondertussen hebben we een paar namen die we beide leuk vinden . Vanmiddag kwam vl met een naam die hij in het begin volledig heeft afgekraakt....maar nu opeens wel erg leuk vindt en zegt dat ik die naam nooit eerder genoemd heb . * Bewegingen...sinds vorige week voel ik die kleine heel weinig. Elke dag wel heel even, maar dat is met een paar porren wel weer klaar. De bewegingen voel ik ook allen links onderin en heel soms rechts bovenin. De kleine ligt momenteel wel hoog. Kan bijna niks meer op met eten . * Hoe slapen jullie dames? Hier is het echt knudde!
@KleineFee Wat een dotje. Die wangetjes. Mijn gevoel zegt een jongetje, geen idee waarom. Nog geen eens zozeer door de foto, gewoon puur gevoel. Kunnen jullie niet die 2 namen laten voor wat ze zijn en ergens anders voor gaan? @Jess84 Dat was ik denk ik. Bij jou dus ook. Ik heb volgens mij echt een soort blauwe plek in mijn buik, van binnen. Als de baby op dat plekje trapt, krimp ik haast in elkaar. Iemand anders ook zo last van steken/pijn in haar lies? Zijn dat ook de banden?
@talkingchair, gefeliciteerd met je theorie Heb bijna nooit ergens last van... maar merk de laatste week dat het allemaal wat zwaarder en groter wordt en vandaag dan veel bandenpijn. En zijn billen liggen net op dat plekje... heel pijnlijk als hij dus iets onderneemt. Vandaag is hij wel rustig eens een keer. Dus misschien houdt ie rekening met me @slapen, hier al 5 dagen heerlijk geslapen! Ben smiddags wel vaker moe dan voorheen. Dus die pak ik er gewoon ff bij. Klein uurtje @fresa, in de waan gelaten dat je hem niet hebt genoemd? Kun je enthousiast zijn over zijn naam... @namen, manlief heeft vandaag weer naar namen gezocht, echt zo raar dat we allebei dezelfde naam nog hebben toegevoegd aan de lijst. Ik dacht er vandaag namelijk ook aan. Heel bizar maar die naam zal het uiteindelijk toch niet worden. Ik kan wel mededelen dat de naam nu voor 98% vast staat!!! Het was de eerste naam die ik vond... en toch altijd favoriet gebleven. En ook mijn man vind dit de enige naam die al.die tijd leuk is gebleven... zouden we dan toch een naam hebben nu???!!!???
jess84 wat fijn dat jullie het er nu waarschijnlijk over eens zijn wat de naam moet worden. ik zou het erbij laten ik twijfelde ook elke keer als het ''echt'' werd maar ik denk dat dat bij alle namen zo is.. slapen gaat hier redelijk heb alleen soms het idee dat ik beter slaap als ik smiddags ook eventjes een uurtje mee pak.. ik word snachts ook wel eens wakker van zere armen. wat lijkt op kramp ma nog nooit gehoord dat dat ook kon.. hier vanmiddag intake met de kraamzorg en vanavond controle bij de verloskundige (sorry als ik dat al had verteld )
@ freda toevallig hier ook steeds links onderin en rechtsbovenin de baby duidelijk voelbaar hihi... Dus bij haar hoofd ( daar ligt ze ook steeds met haar handjes) en de voeten! Wat een gewoel allemaal in mn buik haha! @.kleinefee pfff vreselijk idd die rsl , wat bij mij wel helpt is hoge dosis magnesium ! Dan moet je alleen wel een goed ooneembare vorm kopen ipv bij de hema of kruidvat want dat is eerder laxeermiddel haha! Maar magnesium chelaat is wel het beste of sulfaat kan ook! Daarvan neemt het al zo ver af ( vaak heb je dit tekort tijdens een zws dus sowieso goed om te nemen) @talkin proficiat met je theorie wat goed! @ jess wat fijn dat jullie eraanuit zijn met de naam! @ dani mijn beebje heeft denk dezelfde groeilijn als die van jou! Met 27weken 6 dagen werd ze geschat op 1100gram en ik moest rekenen op 200 gramper week erbij! Dus zat ik met jou termijn ( 30weken) waarschijnlijk ook op 1500. Ben benieuwd morgen weer groeiecho dus dan hopelijk 1900gram als het klopt en ze haar groeiritme voort zet .. @ hier morgen weer groeiecho en daarna gesprek met gynaecoloog wss over bevalling dus ben benieuwd! Verder gister intake kraamhulp gehad! Wat een geweldig lieve vrouw was dat zeg! Ik was helemaal op mijn gemak bij haar! Ze heeft sl mijn zodgen weggenomen en alles mee besproken enz! Dus heel fijn! Ga met een stuk geruster gevoel mijn bevalling in
@Fresa Oké, dan ga ik er maar vanuit dat het de banden zijn. Als ik gestrekt lig, voel ik het ook behoorlijk trekken als het ware. Maar wat een vooruitgangen op het gebied van namen! Snel een keuze maken. Voelt vast prettig, of niet? @Jess84 Ja ja, ons lichaam heeft het zwaar te verduren. En wat fijn dat de naam vast staat, of zo goed als. @Bibi Thanks. Fijn dat het goed met je gaat. Hoop dat je morgen weer goede echo hebt en een goed gesprek natuurlijk!
Namen was maar van korte duur . Opeens vind hij het toch niks al de namen die hij aangeleverd heeft..... Toch nog even verder zoeken en heel veel geduld hebben .
@bbibi, succes morgen! Fijn dat je gesprek zo leuk was! Hebben ze ook het bedje ed. Gecheckt? @fresa, moeilijk he die mannen na 10000 namen gezien te hebben gaan we toch voor de eerste haha. Dus geef de hoop niet op @talkingchair, soms hebben we het wel zwaar ja... ik mag zeker niet klagen hoor. Kam nog steeds full time werken en leuke dingen doen! Gister wel heel veel bandenpijn dan, zelfs asprientje genomen(al maanden niet gedaan). Maar was niet te houden! Onze man was met 30 weken 1450 gram. Dus een prima schema! Maandag gaan we een keertje naar de verloskundige. Zijn we 1x geweest dus ben benieuwd 25/9 hebben we een intake van de kraamzorg. Die hadden vandaag gebeld. Wat gaat alles snel zo vanaf morgen ga ik mijn opvolger inwerken. Wat een gek idee
Hoi allemaal, Wat goed om te lezen dat het vrijwel bij iedereen goed gaat. Alleen las ik dat er iemand weer misselijk is (sorry weet even niet meer wie het is/hopelijk was). Hoe gaat het nu? @talkin, gefeliciteerd met je theorie fijn om dat vast te hebben! @jess, je gaat gewoon bijna met verlof, wat heerlijk moet dat zijn! @bibi, ben benieuwd hoe je afspraken morgen zijn. @fresa, dat meen je niet, denk je ook weer iets af te kunnen strepen... Vergeet vast weer een aantal mensen, maar een knuffel voor jullie allemaal! Hier de 30 weken bereikt!! Gelukkig nog steeds geen klachten. Het slapen gaat redelijk word snel wakker, maar heb gelezen dat je in het laatste trimester word voorbereid op de slapeloze nachten die komen gaan. Één genant probleempje heb ik sinds het weekend, namelijk meer afscheiding lijkt wel water. Moet gewoon weer een inlegkruisje gebruiken, hoe irritant, maar ach als dat het enige is.... Iemand anders ook last van?
Hoi meiden, even een vraagje. Morgen heb ik mijn glucose onderzoek en nu lees ik allemaal wisselende dingen. Vrouwen die echt beroerd en niet lekker worden tot vrouwen die werkelijk nergens last van hebben. Hoe zat het met jullie? Hebben jullie er erg veel last van gehad? De vk gaf aan dat het handig was als vl meeging. Voor de gezelligheid, maar ook voor het geval dat. Nu doet meneer echt heel erg moeilijk....want ja hij moet dan wel vroeg zijn bed uit. Vraag ik nu te veel aan hem? Moet er dan wel bij zeggen dat hij niet werkt en 5 dagen in de week tot 11 uur in zijn bed kan blijven liggen en verder niks uitvoert.... * Jess lijkt me idd raar om je opvolger in te werken. * Loontje...Joepie de 30 weken! Lekker hoor dat je nog weinig klachten heb. Hopelijk blijft het zo! Waterige afscheiding schijnt normaal te zijn in het laatste trimester. Maar kan me voorstellen dat het lastig is.
@Fresa Ooooh, wat lijkt me dat vreselijk. Als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik echt beginnen te stressen. Maar ik zie nu dat jij nog wel 4 weken langer hebt dan mij, dat scheelt. Ik zou zeggen dat je vriend best mee kan. Geef ook aan dat de vk dat gezegd heeft, dat zij een professional is en het dus wel zou weten, dat maakt bij mijn man wel indruk. Heeft hij geen werk? @Jess84 Jij ook al zo nieuwsgierig naar de kraamzorg? Bij mij komen ze morgen langs, ik ben ontzettend benieuwd of ze alles gaan checken enzo. @Loontje Fijn gevoel hè?! Nu kan je echt gaan aftellen! Ik heb zo waar een heuse aftelkalender op de deur hangen, na elke nacht slapen zet ik een krulletje. Is ook wel een beetje uit pure verveling dat ik die heb gemaakt, moet ik toegeven. Over dat afscheiding, vies hè?! Maar ik heb altijd het idee dat het met inlegkruisjes nog erger wordt, omdat het dan meer kan broeien enzo. Aangezien ik toch veel thuis ben, trek ik dus maar gewoon wat vaker een schone onderbroek/string aan, lekker fris.
- Fresa: Hier nergens last van gehad, beide keren niet. Mijn man is wel meegeweest voor de zekerheid. Ik zou tegen je vriend zeggen jij gaat gewoon met mij mee, kan je vast wennen aan een baby-ritme Want ik neem aan dat hij niet denkt dat baby's ook tot 11 uur uitslapen. - Loontje: Gefeliciteerd, 30 weken! Hier geen last van afscheiding gelukkig. Alleen ben ik de misselijke hier. Nog steeds niet over helaas, wordt er alleen maar erger op. Morgen even bellen of ik weer iets kan krijgen tegen de misselijkheid. - Bbibi: Zal eens vragen naar de magnesium! Als ik morgen toch met de dokter aan de telefoon hang Veel plezier morgen bij de groeiecho! Hopelijk groeit ze goed! - Blijven hopen: Hoe was de intake en de controle? Alles nog steeds prima? - Jess: Fijn dat jullie (bijna zeker) uit de naam zijn, kun je mooi weer een puntje afstrepen. - Talkingchair: Ben nu al verliefd op de wangetjes, lijkt nu al sprekend op mij als baby. Fee heeft ook van die lekkere bolle wangetjes, zelf tot mijn 12e denk ik ook zo een kinderkoppie gehad. De namen laten we nu even voor wat het is. Ik kijk 1x per dag nog het blokje inspiratie van zeevannamen.nl door of daar iets tussen staat, maar ik denk dat we gewoon een keuze moeten gaan maken.
@fresa, ik ben toen alleen gegaan. Ik ben er een half uur niet lekker van geweest. Beetje suf en misselijk. Maar meer ook niet. Ik denk dat je je beter voelt als je alleen bent dan iemand mee te hebben die toch niet mee wil... maar aardig is het niet. @kleine fee, sterkte met je misselijkheid
Ik zie het morgenochtend wel of hij mee gaat. Gaat hij mee dan ben ik daar blij om, maar ik ga hem niet dwingen. Heeft hij geen zin, dan ga ik alleen. Het is praktisch om de hoek. Dat scheelt. Bedankt voor jullie reactie!