dani86 beterschap! en jammer dat de echo niet door kon gaan en hoe hoog mijn baarmoeder zit zoals ik zelf kan voelen schat ik m halverwege mn ribben? (heb er niet heel veel verstand van) bloeduitslag heb ik zelf nog steeds niet ingezien. ze hebben me er ook niks over gezegd dus ik denk dat wat er is getest wel goed zit. alleen kwamen ze er vandaag achter dat de bloedgroep van de kleine niet was getest als het kind een ander bloedgroep heeft als ik had ik in week 30 een enting moeten hebben. beetje laat dus moest vandaag weer laten testen en hopelijk morgen de uitslag schiet wel lekker op. ik was zo boos maar goed heb netjes de test gedaan we zullen zien. nu lekker weekend. nog 2 weken te gaan en dan lekker verlof!
- Jess: Veel plezier in België! - Dani: Vervelend dat je je niet helemaal lekker voelt! Wel lief van je vriend dat hij je lekker verwend met die cadeautjes. Geen last van kuitkrampen tot nu toe, gaat wel een stukje beter nu met de Rls dus zo kunnen we er weer even mee door. Voor de misselijkheid heb ik weer een ander middeltje gekregen. Helpt helaas tot nu toe nog niet echt, maar het heeft waarschijnlijk even tijd nodig. - Josjo: Voel je je weer wat beter vandaag? Vervelend dat je nog steeds zoveel last hebt. Hopelijk niet nog steeds die blaasontsteking. Heb je enig idee wat ze er nog aan kunnen doen als deze ab ook niet werkt? - Babette: Leuk he, die kleintjes om je heen! Hier ook 3 geboren afgelopen week. 3 meiden waarvan er 2 Liz heten en 1 Liv toevallig. Gister bij baby Liv op bezoek geweest, begint meteen weer te kriebelen om zo een kleintje vast te houden. Kan niet wachten! - Hier: Gelukkig is het weekend! Lig zelf momenteel het liefste de hele dag in bed en kan ook vrij weinig door die misselijkheid. Ben blij dat mijn man nu thuis is die de zorg van Féline even op zich kan nemen. Verder gaat alles z'n gangetje. Maandag weer een groeiecho ter controle, ben er wel zenuwachtig voor.
* Talking je heb gelijk betreft de po. Ik hoor het wel als de kraamzorg er is met de intake. Na beide bevallingen stond ik na een uur alweer in volle glorie om aan de gang te gaan met van alles . Ga er eigenlijk van uit dat dit niet anders zal zijn. Maar je weet maar nooit . De situatie met vl is al een tijdje zo. Soms barst de bom bij mij en dan doet hij een paar weken zijn best, maar dan zakt het weer af. Hij heeft wel een beperking, ADD, waar veel dingen duidelijk naar voren komen. Maar niet alles kan daarop geschoven worden. We zullen zien waar het schip strand.... * Dani veel beterschap! Er heerst helaas wel een vervelende griep...dikke knuffel. Gelukkig wordt je lekker verwend door je vent. De BMI is een index voor het gewicht in verhouding tot je lengte. Zo kunnen ze zien of je in een risicogroep valt, bijv. met overgewicht of ondergewicht. Met overgewicht wordt je standaard op glycose getest tijdens je zwangerschap. Over de bevalling maak ik me eigenlijk niet meer zoveel zorgen. Ik zie wel wat er komen gaat. Ik maak daardoor ook geen geboorteplan. Het enige wat ik wil is geen pijnbestrijding. * Jess veel plezier met je laatste werkdag! En van de week nog heerlijk een paar dagen weg....geniet ervan! * Blijven hopen, ik zou ook boos zijn over de bloedtest. Wat slordig zeg! Wel een lekker vooruitzicht dat je over 2 weken verlof heb. Lekker gaan aftellen! * KleineFee waarom ben je zenuwachtig voor de groei-echo? Is dit vanwege je misselijkheid? Gelijk even een vraagje....hoe komt het dat jullie zoveel echo's krijgen? Met 32 weken wordt er hier gekeken of de placenta omhoog getrokken is en met 36 weken wordt er gekeken of zijn hoofdje netjes beneden ligt....verder niet. * Zo ik ben vanmorgen al lekker aan het soppen geweest. Straks boodschappen doen en verder op zolder. Weer iets wat ik van mijn lijst kan afstrepen. Vanmiddag lekker op de bak met een boek. Fijne dag verder meiden!
@Jess Gaat vandaag je verlof in? Lekker! Probeer alles los te laten en ga lekker genieten van je vrije tijd! @blijven hopen Oké, klinkt alsof ze lekker aan het rommelen zijn daar. Super irritant als het gaat om belangrijke dingen. Maar nu komt 't vast goed. Nog 2 weekjes, gaat dat nog een beetje? @KleineFee Hoezo ben je zenuwachtig? Is er iets waardoor je denkt dat het kindje niet goed zal groeien? Je misselijkheid en eventueel overgeven heeft weinig invloed op de baby, is mij verteld. Zal ik je even geruststellen met een feitje: baby's van moeders die in de hongerwinter van '44 zwanger waren, waren gemiddeld maar 150 gram lichter dan andere jaren. En jij krijgt vast nog wel een stukkie meer binnen dan die dames! @Fresa Oh, dat is chill! Hopelijk ben je nu weer zo snel op de been. Aan de andere kant, ook wel lekker als je je even verplicht kan laten verwennen... Maar echt super lastig. Mijn man heeft toevallig ook ADD. Ik merk wel dat hij vaak gewoon weg soms iets vergeet, wat betreft helpen in de huishouding, er is echt geen greintje onwil te bekennen, dat neemt hij zichzelf dan ook wel kwalijk. Maar goed, niet alles kan je er op afschuiven natuurlijk. Het scheelde bij mij wel enorm toen ik eenmaal accepteerde dat de ADD nooit weg zou gaan en dat dat vergeetachtige, dromerige en tegelijkertijd chaotische altijd zou blijven. Nu staat het eigenlijk nooit meer tussen ons in. Ik hoop dat je er een keer uit komt samen met je vriend, want dit lijkt me totaal niet prettig. Hoe verwacht je dat het zo meteen gaat als de kleine er is? @Geboorteplan Ik heb er geen. Ik zou echt niet weten wat ik zou willen en wat absoluut niet, dus zou echt niet weten wat ik erin moet zetten. @Echo's Ja, ik raak ook wel benieuwd. Ik heb met 30 weken m'n laatste gehad, dat was een hele korte groeiecho bij de vk. Maar goed, ik heb ook het idee dat veel dames uit deze groep bij de gyneacoloog lopen ipv bij de vk.
Oh nee ik ben niet zenuwachtig door de misselijkheid hoor, meer door de uitslag van de vorige groeiecho. Toen liep de kleine een weekje achter en hoewel ik weet dat een weekje geen kwaad kan ben ik toch bang dat de baby niet goed groeit en nog verder achterloopt. En vooral na vorige zwangerschap toen Fee juist ver voorliep in de groei maak je je toch stiekem zorgen dat er iets niet klopt.
KleineFee, dat is toevallig idd! Tegenwoordig veel korte namen. Zoals bij mij Luuk en Zoe. Succes maandag!
@Talking ja ik heb idd geluk met mijn vriend haha. zou hem ook voor geen goud willen missen, wat betreft de termijn ja wordt het krap maar wil het toch proberen. wie niet waagt, wie niet wint haha. Zal de kraamzorg dat idd maandag eens vragen als ze komt mbt de klossen. anders dat ook nog even regelen. @Jess ja idd heel fijn en lief dat cadeau denk dat ik het ergens komende week of week erna plan nog even tijd voor mezelf. Morgen ook een lekker dagje voor mezelf vl gaat met een vriend naar een vliegshow hier in de buurt en ik ga bankje op, filmpje kijken, lezen en even aan mezelf denken Geniet van je verlof!!! @Blijven hopen die van mij zit ongeveer 10cm boven mijn navel. je kan het voelen door met 2 vingers van boven naar beneden over je buik te voelen/duwen dan voel je een soort harde lijn dat is de bovenkant van de bm. Fijn weekend en aftellen naar je verlof! @Kleinfee hier veel last van de RLs en soms van de kuitkrampen (gelukkig niet iedere nacht) ik ga voor je duimen dat de misselijkheid snel weg is. Probeer niet te druk te maken voor de groeiecho morgen. ze mogen een marge hebben van een bepaald aantal cm en gewicht met de termijn. de kleine pakt alles wat nodig is. knuffel @Fresa dank je is een combi van soort griep, emotioneel zijn, laatste loodjes, niet lekker in vel zitten enz. denk ook veel nu aan onze 1e zoon, de dag van zijn geboorte komt er langzaam aan en vind het zo vreemd dat het dit x goed gaat en hoeveel ze op elkaar lijken enz. Uiteindelijk komt het allemaal goed. Weet wel wat bmi is hihi maar bedoelde meer hoe hoog je bmi is ivm onderzoeken. hier zit ik nu op 31 bmi en zat eens op 44 (voor mijn maagbandje) echter ben ik tot vandaag nog geen gram bijgekomen met de zwangerschap dus neem ik aan dat ik lichter ben na de bevalling (goed dieet dus hihi) bij mij hebben ze wel glucose en hb beeld geprikt en deze waren helemaal in orde. @geboorteplan wat ik erin aangeef is wie bij de bevalling mag zijn, wel pijnmedicatie, wat voor medicatie, wat ik qua focus wil, geen stagiaire erbij, indien inknippen nodig is dan mag het liefst niet, hechten alleen met verdoving, maar 1 infuus, na evt ruggenprik wil ik kan met ijswater ivm stijgen tempratuur de vorige x, wil dat navelstreng pas wordt doorgeknipt als bloed allemaal terug is naar kindje (duurt 5 min) dit omdat het beter blijkt te zijn voor kindje, wil kindje meteen bij me (huid op huid contact), wie beslissingen mag maken indien ik zelf niet in gelegeheid ben enz dat zet ik er allemaal in. dit omdat ik in het zh moet bevallen en paar dingen de vorige x gewoon zijn gebeurd zonder verdere tekst/uitleg en ik dit nu niet wil. @Echos hier controle bij vk en gyn en heb vanaf nu wekelijkse controle (1 week zh en 1 week vk) bij vk altijd echo, in zh bmhl meting. dus vandaar hier veel echos Hier vanavond 2 vrienden op bezoek en gaan we filmpje kijken gewoon lekker thuis en vanmorgen even met vl de stad in geweest, heb sinds hele lange tijd een vestje gekocht......verheug me nu wel weer om mijn eigen "normale" kleiding weer aan te kunnen en nieuwe dingen te kunnen shoppen. ben nu erg beperkt in kleding (3 zwangerschapsbroeken, 1 jurkje en wat truitjes maar niet teveel gekocht omdat het maar tijdelijk is) Verder morgen een dagje voor mezelf en komende week wat afspraken staan. Ook hebben we over 2 weken een zwangerschapsfotoshoot en over 3 weken een belly paint door vriendin van me. Dan is het echt aftellen geblazen en merk dat ik wel steeds spannender begin te vinden. hoe gaat het dadelijk zijn met ons 3en, hoe gaat deze bevalling, hoe ziet de kleine man eruit enz. Herkennen jullie dat misschien ergens?? Wens iedereen een leuk weekend toe wat zijn jullie plannen???
@talkingchair, zojuist voor het laatst uitgeklokt dit jaar ja het besef en gevoel is er alleen nog niet. Misschien omdat ik er een beetje tegen op zie. Mijn man werkt oook 13uur per dag dus zal veel avonden alleen zijn. Als de kleine er is vermaak ik me wel. Maar tot die tijd... @dani, dat geboorte plan ga ik ook maken. Heb nog 2weekjes om hem te maken. Ik heb een grote vragenlijst gehad. Soms zie ik bevallingen op tv en dan denk ik... ja, dat wil ik dus niet geen spiegels erbij of zelf 'eruit pakken'. Blijft toch gek om na te denken over iets waarvan je geen idee hebt hoe het werkt @fotoshoot, leuk hoor dani! Zijn er nog meer mensen die dit gaan doen? Zelf doe ik het niet. Waar ik wel helemaal fan van ben en enorm over twijfel is een newborn shoot. Wat een prachtige foto's zijn dat!♡♥ @weekend, zal hier uit schoonmaken bestaan en spullen pakken. Saai maar moet ook gebeuren
Hoi dames, @Jess, verlof!! Heerlijk, begrijp wel dat het in het begin wennen zal zijn als je vriend zoveel werkt, maar waarschijnlijk heb je genoeg te doen.. @kleinefee, snap je bezorgdheid wel, hoop dat het allemaal mee zal vallen. Die misselijkheid heb je dat dan de hele dag door of alleen 's ochtends? @Dani, dat je je rot voelt in deze periode snap ik inderdaad dan wel als de sterfdag dichterbij komt. Sterkte! @geboorteplan, deze vragenlijst krijg ik maandag bij de vk, ben benieuwd wat ze allemaal vragen. Ga dan ook maar eens wat googlen voor meer info. Verder gaat het hier de laatste dagen minder goed. Flink pijnlijke krampen in mijn onderbuik die ongeveer elke 10-15 minuten komen. Spoortje bloed op inlegkruisje. Gisteravond zelfs de vk gebeld, maar die vertelde me dat ik me geen zorgen hoefde te maken en Paracetamol moest nemen. Gedaan en een redelijke nacht gehad, vanochtend dacht ik dat het goed ging, maar eenmaal uit bed opnieuw pijnlijke krampen die ik nu nog heb. Vanmiddag bij de echo geweest (3d) ze schrok wel van m'n verhaal, echo liet alleen zien dat het buikje van de kleine 2 weken achterloopt. Reden voor haar om weer de vk te bellen. Toch nog steeds afwachten ook omdat ik maandag een controle heb bij de vk, dan waarschijnlijk een echo in het zkh. Vanavond en morgen dus maar rustig aan doen en de tijd uitzingen tot maandag. Vraag me echt af of ik kleinzerig ben, me aanstel of ed, maar het voelt niet lekker. Vk had gezegd probeer je ergens anders op te richten, nou dat is makkelijk gezegd...
@KleineFee Oh, oké. Dat valt mee toch. Lijkt me niet echt een reden om je zorgen te maken joh. Mijn kleintje loopt ook een paar dagen tot een kleine week achter, maar dat was bij 20 weken ook. In verhouding is het dus evenveel aangekomen, is dat bij jou toevallig ook niet zo? @Babette Klopt, ik hoor het ook. Net als namen als Jip, Joep e.d. Vreselijk vind ik het. Ik hou van lange namen, volgens mij. @Dani Nee, kan me voorstellen dat je 'm gewoon laat doen, zou ik ook doen in jouw geval! Ben wel benieuwd hoe het eruit ziet hoor! En wat betreft kleding, ik herken het zo! Ik kan nog wel veel aan, maar toch zit het minder lekker. Ik hoor van veel vrouwen dat ze hun buik misten na de bevalling, ik kan me daar niets bij voorstellen. Ik verlang zó terug naar m'n oude lichaam. En gewoon het gemak van een lichaam zonder zwangere buik, hoeveel leniger en buigzamer ben je dan! Geboorteplan klinkt wel verstandig, maar ik weet gewoon niet wat ik wil en wat voor mij werkt. Op zich ben ik redelijk goed gebekt en assertief, nu maar hopen dat ik de kans krijg om bepaalde keuzes nog te maken en dat ik niet teveel voor pampus naar het plafond lig te staren en te puffen. @Jess Nou, ik zou toch maar proberen ervan te genieten, moet vast lekker zijn, voorlopig geen werk meer voor jou! @Loontje Hmm, vervelend zeg. Kan me wel voorstellen dat je je niet echt gerustgesteld voelt. Als je het niet meer vertrouwd, gewoon weer terug bellen naar de vk? Ik zou als ik jou was morgen veel blijven liggen, want zoals je zelf zei, de nacht was redelijk. Dan kan je maandag de boel laten checken bij de vk. Dat is wat ik zou doen, want ik zou ook zo bang zijn dat ik me zou aanstellen ofzo, terwijl dat nergens op slaat. Sterkte ermee! @Versproken! Ohhh dames, ik heb me versproken! Mijn man en ik willen het geslacht aan niemand laten weten, gewoon wij tweeën. Nu heb ik het vanavond tijdens een bijeenkomst in de kerk verteld aan iemand. Op een ondoordacht moment dacht ik niet goed na over mijn woorden en floepte het eruit. Ik baal als een stekker. Gelukkig is het gewoon een random person uit de gemeente. Ze houdt het wel voor zich, dat scheelt een hoop. Verder het weekend, tja, net dus een Amerikaanse maaltijd in de kerk gehad, was weer erg gezellig. Morgen gewoon naar de kerk en een beetje rustig aan doen, denk ik. Bijkletsen met vrienden, misschien. En jullie?
talkingchair: ik hou het werken nog wel vol merk wel dat het zwaarder word voel mn rug en mn bekken steeds meer maar nog niet heel erg. werk ook ma 3 avonden dus da valt mee elke avond 2 uurtjes maar tel wel af jess84 geniet van je verlof! komt vast goed met al die vrije tijd echo: volgens mij had ik afgelopen x een echo omdat de verloskundige dacht te voelen dat de kleine met het hoofdje omhoog lag ik denk dat ze dat zeker wou weten. maar het was niet zo de kleine lag mooi met het hoofdje beneden. geboorteplan: geboorteplan heb ik niet ik weet niet zo goed wat ik daar in zou moeten zetten ik weet toch niet wat ik kan verwachten enz. wel aangegeven dat ik (zoals ik er nu over denk) geen pijnstilling wil. kleding: ik herken ook dat ik mn eigen kleding weer aan wil ik heb nu ook heel veel het zelfde aan en ben daar wel een x klaar mee haha fotoshoot: ik doe geen fotoshoot vooraf. heb wel een waardebon voor een newbornshoot kon ik kiezen toen ik me aanmeldde bij de verloskundige.
Komt even weer inbreken Hoe gaat het met jullie allemaal?? De laatste 2 maanden zijn aangebroken voor jullie, spannend!!!!! Hier ook even een nieuwtje
'@Moonlight gefeliciteerd SUPER!!! Probeer er lekker van te genieten! @geboorteplan die kun je idd eens googlen en kijken wat er evt voor je wel en niet bij staat wat je fijn lijkt. Ik zelf ga voor medicatie indien anderen het nodig achten. zelf verleg je de grenzen steeds (weet ik van de vorige x) echter door de weeenstorm die ik toen had raadde mijn ma, vriend en vk een ruggenprik aan. Ik had zo een angst ervoor maar uiteindelijk toch gedaan en geen spijt van gehad!! @Hier is vl naar een vliegshow en ik lig op de bank met laptop, 2 beoken, 2 dvds, kan thee en een drukke kleine man!! HEERLIJK. @loontje 4 oktober is 2e sterfdag van ons 1e zoontje en door de hormonen zie ik er veel erger tegenop dan vorig jaar op de een of andere rare manier. Periode ervoor hikte ik vorige x ook tegenaan en de dag zelf ging het wel. @kleding ik verheug me echt om na de bevalling mijn eigen kleding aan te doen. zei al tegen vl dan kan ik gaan shoppen in eigen kledingkast en dingen die ik 8 maanden niet heb aangehad weer aandoen haha heerlijk gevoel. Denk dat ik ook de buik echt NIET ga missen. Had er in het begin wat moeite mee dat ik weer een buikje zou krijgen na de 52 kilo af te vallen, maar het valt me tot nu toe nog allemaal mee. ben nog niks erbij en geniet van mijn buik nu. Daarbij val je de 1e week van de bevalling ook weer veel af dus dat is ook een fijn vooruitzicht vind ik. @Blijvenhopen wat een leuk cadeau vanuit de vk een newbornshoot die gaan wij ook laten doen en dan de foto's als kerstcadeaus aan de opa en oma's Wens iedereen een fijne relaxte zondag toe!! @Talkin
* KleineFee succes morgen bij de groei-echo! Het zal vast allemaal goed zijn. * Loontje wat vervelend! Hoe is het vandaag gegaan? Ik kan me voorstellen dat je ongerust ben. Morgen even goed laten checken bij de vk en idd als je het niet vertrouwt gewoon weer bellen. Beter een keer te veel dan een keer te weinig. * Dani heerlijk zo'n dag voor jezelf! * Moonlight gefeliciteerd! Probeer er heerlijk van te genieten! * Ik ben vandaag lekker met de kids en vl naar het bos geweest. Een grote mand meegenomen voor de kastanjes, eikels, beukennootjes enz, lekker in bomen aan het klimmen geweest en gepicknickt. Heerlijk! Alleen nu met een pijnlijke harde buik en weer lichte krampen in de rug op de bank. Even een vraagje...ik heb sinds een dag of 2 elke keer steken richting vagina, ook soms het idee dat er iets uithangt. Ik kan me dit wel herinneren van de vorige zwangerschappen, maar dat had ik het volgens mij wat later in de zwangerschap. Hebben jullie dit ook al? Ik vind het qua indalen al zo snel. Meiden geniet lekker van jullie avondje!
@Fresa hier hetzelfde qua steken in vagina en gevoel dat er iets naar buiten komt. Maar zover ik weet ligt hij nog niet ingedaald. Vorige x bij zwangerschap dit al met 20 weken dus vraag morgen bij vk controle nog eens even na. Vind het een vreemd gevoel. Verder hier een lekker dagje gehad maar ook wel wat na kunnen denken.over veel dingen dus dat was wat minder. Blij dat vl thuis is nu samen bankie op, film kijken en op tijd naar bed. Gisteravond had de.buurvrouw een feestje en muzirk stond vrij hard. Duurde tot half 5 (was van te voren komen zrggen dat ze feestje had en het laat kon worden, alleen zo laat niet verwacht, dus beide niet goed en genoeg geslapen hihi) Fijne avond ladies
Dag iedereen, Wie kan me soms raad geven? Vorige week maandag 8 sept op controle geweest. Alles was perfect in orde met zowel mij als de baby Heb enkel een gewone echo gehad, geen vaginaal onderzoek voor baarmoeder te controleren. Dit weekend wat dingen moeten doen maar naar mijn weten geen grote inspanningen (kostuum voor man maar na 2 winkels had hij er al eentje, bij vrienden thuis smiddags en dan savonds in mijn zetel) Gisteren eens naar keukenwinkel en ramenwinkel en dat is het... Ik kreeg het echt lastig in de keuken winkel! Heel veel pijn in mijn bekken rechterkant en rug beetje, ook heel veel harde buiken die denk ik snel terugkomen... Duurde door tot ik ging slapen, dacht dat het ging over gaan... Niet dus, ik heb geen oog toegedaan en heb nu pijn in zowel linker als rechterkant van bekken, nog steeds harde buiken... Ik ben niet vertrokken naar mijn werk (moet om 8u beginnen) en vind mij natuurlijk weer een aansteller he! Ik ben Belgische en beval in ziekenhuis... Maar ik heb ook een vroedvrouw die me opvolgt.. Naar wie zou ik moeten bellen? Gynaecoloog of vroedvrouw of gewoon huisarts? Oh ja van het ziekenhuis mag je vanaf 30 weken bellen naar materniteit als er iets is en ben nu 31 weken en 3 dagen... Maar ik ben bang dat ik iedereen zijn tijd verdoe en het dus niks zal zijn... Vorige week was alles in orde..
Hey Nath, gewoon bellen hoor, beter een keer teveel dan te weinig. Zelf ben ik ook aan het aftellen tot het half 10 is en ik naar de vk mag, heb zo veel last van pijnlijke krampen in m'n onderbuik, weet gewoon niet hoe ik moet zitten, liggen of staan. Ben al 2x in bad geweest ondertussen om het te verlichten. Mocht vrijdag ook 2 Paracetamollen nemen, dus misschien kun je dat nog proberen. Hier heeft dat helaas weinig effect.. Succes meid en gewoon bellen wanneer het niet gaat!
Hè meiden! Afgelopen vrijdag heb ik de 30 wekengehad. Hieruit bleek dat ik teveel vruchtwater had. Mag tot 25 zijn ik zit op 28. Dit kan zijn dat mijn kindje gewoon groter is, en daardoor meer plast. Of duiden op een afwijking aan bv slokdarm. Op het moment zit ik in het zh omdat ze willen kijken of ik geen suiker heb. Dat zou ook kunnen namelijk. Donderdag ga ik na Nijmegen voor een uitgebreid gou2 echo. Ben toch best zenuwachtig, weer een spannende tijd. Iemand hier die hier ook last van heeft gehad? Of in een vorige zwangerschap? Liefs Cindy