jeetje iedereen momenteel even een dipje en een tegenvaller in de zwangerschap? allemaal iig beterschap! hier de bloeduitslag van vrijdag nog niet binnen.. beetje jammer wil het nu wel graag weten. wel eindelijk te horen gekregen dat de uitslag van mijn suiker en ijzer goed waren ook lang op moeten wachten. kan het alleen nog steeds niet in zien online maar daar zijn ze ook mee bezig. nog even afwachten dus.
Hallo allemaal, Ik breek even in hier las het berichtje van Cindy, Ik zit momenteel in hetzelfde schuitje alleen dan omgedraaid. Ik heb morgen een echo in Maastricht door te weinig Vruchtwater en een te klein kindje 2 weken achter in groei, ben 20 nov. Uitgerekend. Erg spannend!! Jij succes donderdag!!
Moonlight proficiat!! Cindy, spannend.. Woon je in de buurt v Nijmegen of moet je daarheen omdat het een academisch zkh is (radbout ga je heen denk ik?) Anke, ook spannend! Jullie mogen ook best meekletsen hoor, dan voel je je ook geen inbreker Loontje mmm niet tof meis. Maar ik zou gewoon even bellen als je deze klachten hebt? En nath, nee je bent echt geen zeur of aansteller! In Nederland had je je gewoon ziek kunnen melden hoor, geen probleem! Hier vrijdag uitslag kweek weer. Als t nog steeds blaasontsteking is dan is die bacterie gewoon resistent voor de ab... Optie is dan toch die ab waar ik allergisch voor ben maar ik weer niet of dat verstandig is? Hoor t vrijdag wel van de gyn! Verder hebben we hier hoofdluis, yak!!! Ik vind t zo vies he, die kleine rotbeestjes in je haar Verder druk met werk, nog 4 weken! Hopelijk morgen duidelijkheid over m'n vervanging.. Begint nu op te schieten zeg... En we moeten nog behangen in de kinderkamer en ik wil nog de commode schilderen en wat kleine frutsels maken haha als deze maar niet met 34 weken komt
Nou gezellig dan kom ik hier meekletsen.. Zit al 3 weken Verplicht thuis dus fijn om een beetje afleiding te hebben. Wij zijn doorgestuurd naar Maastricht om te kijken of de dokters niks Over het hoofd zien, er is tot nu toe niks geks gezien maar het moet ook ergens vandaan komen het weinige vruchtwater.. Hopen dat er geen rede voor is en morgen de echo goed is!!
Joehoe dames, @Moonlight Gefeliciteerd! Ontzettend leuk voor je! @Nath Ik ben geen dokter of vk, ik zou gewoon zeggen: Schroom niet, bel liever een keer te veel! @Loontje En? Wat zei de vk? @Cindy Kan me voorstellen dat je bent geschrokken, pfoe. Sterkte, probeer je vooral een beetje rustig te houden tot donderdag, al is dat lastig. @Anke Hopen dat ze morgen de oorzaak vinden waarom het je te weinig vruchtwater hebt. Je houdt al 3 weken verplicht rust vanwege het kindje dat te klein is, neem ik aan? Is dat nog een beetje vol te houden? @Josjo Haha, race tegen de klok wordt het bij jullie, of niet? Ik hoop voor je dat je ukkie lang blijft zitten!
@veel dames...Wat een hoop problemen allemaal dames vervelend... hoop dat alles meevalt voor jullie! @moonlight, gefeliciteerd!!! @hier, vandaag controle bij de verloskundige gehad. Vind het ziekenhuis toch prettiger... maar de kleine doet het goed. En op het moment dat we naar hartje luisterde had hij de hik. Haha echt zo grappig Morgen zijn we paar dagen weg. En wat een weer hebben we toch
@Anke welkom meid. Neem aan dat je uit het zuiden komt. Ik ben bij atrium onder.behandeling ivm voorgrschiedenis. Vanuit waar ben je doorgestuurd? Hoe gaat het met rusten? Hoe voel je je verder?? @Nath hopelijk ben je naar zh geweest voor controle. Ben benieuwd. Succes. @Josjo succes met de laatste 4 weken en wat betreft het verven enz idd opschieten hahaha. Succes met die kleine jeukbeestjes bah, niet leuk en vooral irritant. Knuf Hier vandaag.echo gehad en de kleine man ligt nog steeds met joofd boven, voeten bij schaambot (vandaar de pijn en vervelende gevoel) maar casper lag precies hetzelfde gedurende zwangerschap best raar. Ook heeft hij achter in de nek veel en lange haren haha krijgen een beatle Verder intake kraamzorg gehad en alles zag er goed uit. Het bed hoeft niet op klossen. Hoogte is 58 cm dus hoog genoeg. Verder is mn broertje met petekindje en vriendin op bezoek geweest, was gezellig en.vrijdag 4/5u op de kleine man oppassen, heb er zin in. Heb vNdaag wat meer last van harde buiken maar was niet raar of zorgelijk ivm 2e zwangerschap, grootte van de buik, voorgrschiedenis en lengte vd kleine zolang het maar geen pijn doet te lang aan een stuk. Morgen update ik de lijst weer dus mochten er toevoegingen zijn dan graag in een pb. Fijne avond allemaal
ik kom idd uit het zuiden, Eindhoven ben Doorgestuurd door het catharina zkh.!! Rusten gaat goed, het is voor een goed doel he en manlief helpt goed mee, verveel me wel!! Werk zelf in de zorg dus ben totaal geen stilzit type. Ik voel me verder zelf heel goed. @jess en dani wat fijn dat jullie kindjes het goed doen. Ons dametje ligt ook in stuit maar dan met haar voeten tegen der hoofdje!!
Hier ook vandaag groeiecho gehad. En madame is toch echt groot. Over 4 weken weer een groei echo en dan bepalen wat we/ze willen gaan doen. Ze weegt nu 1830 gram (loopt 3 wkn voor) Geschat wordt ze op kleine 4500 bij 40 wkn.
Hoi allemaal, Zal jullie even op de hoogte brengen dat wij inmiddels trotse ouders zijn van een zoontje Hidde! Wat is het snel gegaan! Pff kreeg rond 4 uur weeen en die werden steeds heviger. 2x in bad gaan liggen om de klachten te verminderen (vriend was inmiddels al aan het werk, is chauffeur en moest naar Heerlen). Ik wist niet meer hoe ik moest liggen, zitten of staan. Om half 9 voelde ik een knapje en daar was het vruchtwater, ik lichtelijk in paniek, maar nog wel even m'n teamleider appen om door te geven dat ze vervanging moest regelen voor m'n late dienst! Vriend gebeld en daarna de vk, dacht dit houd ik geen uur meer vol tot m'n afspraak. Vriend had mijn moeder gebeld en gevraagd of ze naar me toe wilde komen. Rond 9.05 uur was de vk bij me, deed geen inwendig onderzoek, omdat dit mogelijk infecties zou geven en ze misschien wel konden remmen. Bij de vk in de auto, zonder ook maar iets mee te nemen, ja m'n telefoon! De autorit was drama, wat duurde het lang en ik kon de weeen echt niet meer wegpuffen... Ik vertelde dat ik echt naar de wc moest, dit was een teken dat m'n lichaam wilde persen! De vk heeft het zkh gebeld en gezegd dat alles klaar moest staan. Met de rolstoel naar de verloskamers, daar aangekomen gaat het helemaal snel. Infuus gekregen en meteen gekeken hoeveel ontsluiting... 10cm!!! Waah mocht meteen gaan persen en binnen 18 minuten was de kleine er! Heel even op m'n borst gelegen, moeder heeft de navelstreng doorgeknipt en de kleine werd meteen onderzocht door de kinderarts. Hidde naar de kraamafdeling en ik werd gehecht, even vriend gebeld om te zeggen dat hij papa was geworden, ook meteen gevraagd hoe we hem nou gingen noemen! Hij zij meteen Hidde, dit was de naam die ik had. Hidde werd opgehaald door de ambulance uit Utrecht. Duurde even voor hij in de transport couveuse lag, heel even een dipje met de ademhaling, maar verder een sterke jongen! Ook ik lig nu in wkz, wel fijn zo dichtbij, helaas licht hij op de ic, maar hij doet het goed. Heeft meerdere infusen, een sonde en een cpap voor de ademhaling. Krijgt nu ook wat bloed omdat z'n hb te laag was. Hier voornamelijk beurs aan de onderkant, kan het allemaal nog niet bevatten. Het is zo snel gegaan. Hidde is 39cm en weegt 1615 gram heel netjes dus.
Jeetje Loontje, wat is dat snel gegaan meid!! Super gefeliciteerd met jullie kanjer! En een hele mooie naam hebben jullie hem gegeven. Ook heel veel succes de komende tijd in het ziekenhuis!
Jeetje wat een verhaal loontje! Gefeliciteerd! En wat ging het snel... vervelend voor je man kan ik me voorstellen! Had hij vast niet zo voorgesteld... Fijn dat de kleine zo sterk is... succes komende tijd!
Jeetje loontje, wat schrikken zeg, maar wat doet hidde het goed zo te horen. En wat kom jij nuchter over?! Is papa inmiddels bij jullie? Hoop dat je kan genieten van je kleine dappere mannetje en dat het voorspoedig gaat! Neem je tijd om dit een plek te geven.
@loontje waaaaaat zomaar al mama geworden? Jeetje meid! En de vk zei met bloedverlies en kramp dat er niks was ? Slechte zaakxzeg ! Weten ze de reden van je te vroege bevalling? Wat schrikken! En jammer dat je man er niet bij was! Proficiat meissie! En idd een prachtige naam! Sterkte met alles in het zkh! En hopelijk mag hidde gauw mee naar huis! Meiden ik moest wel 10pag terug kezen dus weet het allemaal niet meer! Sorry alvast! Fresa had jou man ADD? Mijn man licht autostisch! Vreselijk! Je verhaken over dat game en niks doen en alles 100x moeten vragen is hier ook! Echt af en toe! Je kunt idd continje boos worden maar hier kies ik er ook vask voor alles zelf te doen! Kost minder energie dan die ruzies! @moonlight wat een geweldig nieiws meid proficiat! Het is je zoooo gegund! @dani ik denk dat je wat verhalen door elkaar haalt! Ik heb geen te hoog bmi (22) ! Ik kreeg de suikertest wegens broer diabeet type. 1 en vanwege mijn prednison gebruik! @talkin hihi een po aanschaffen dus? Jammer dat je je versprkken hebt! Lijkt me ook zo lastig! @anke welkom! @jess jeeeeej geen werk meer voor jou dus? Super meis! @ dani ohja tegen kramo en rsl werkt hoge dosis magnesium! Magnesium voetenbad kan ook mocht je he niet kunnen of wilke. Slikken! Ik doe beide! Zie bijv. Biovon ( google). @bed hier ellende! Bed kan niet op klossen wegens verkeerde poten ! Heeft kraamhulp al geconstateerd! Dus... Nu moet bed op kratten! Lastige is dat dat met de middensteun van het bed weer niet gaat dus nu moeten we zelf een hele comtructie gaan bouwen voor die. 10 dagen echt ellend !! @ afscheiding hier ook vreselijk trek 3d pd schoon ondergoed aan ! @groeiecho! Even en update van mijn kant! Het is echt heeeel bijzonder maar ondanks het prednison gebruik ( krijg je meestal prematuurtjes) doet ons meisje het geweldig en trekt sich nergens van aan! Ze lag nu zelfs voor op schema! Het wordt echt een klein dik joekeltje ! Haha want de beentjes zijn nog steeds enorm klein ! Maar ze werd toch al geschat op 2000gram!!!! Als ze zo blijft doorgroeien is ze bij de geboorte geschat op ruim 3800 gram! En dat Goor een eerste kind is best bijzonder! Dus deze moeder is onwijs trots <3 De rest was alles goed! Nog niet ingedaald maar ze lag wel nog met hoofdje mooi naar beneden gelukkig! En vruchtwater was ook niet teveel! Met 36weken weer groeiecho en dan wordt datum gepland voor inleiding! Dus begint nu op te schieten @dames over vrichtwater! Meestal als je een teveel hebt is dat een teken dat je bloedsuikers te hoog zijn oftewel diabetes! Zeker in combi met een kind wat voor loopt op schema! Dus kaat jullie goed nakijken ! @bloedsuikers hier nig steeds redelijk netjes onder controle! Dus zolang ze goed blijven wordt er niet eerder ingegrepen met inleiding... Dus tussen 38-39weken gaat het gebeuren!
Loontje nu al mama ??? Gefeliciteerd meis en ondanks dat het zo snel is gegaan toch lekker gaan genieten. Zo te horen is Hidde nu al een sterke kerel. Iets om trots op te zijn! Dames morgen reageer ik op de rest....ben te moe om alles te onthouden en kan mijn kladblok niet vinden . Fijne avond iedereen!
Hè Anke, Wat vervelend meid en net omgedraaid. Succes met je echo laat even weten hoe het is gegaan? Duim voor je. X
Net terug uit Maastricht, gelukkig geen afwijkingen gevonden aan het kindje, wel aan de placenta deze werkt niet goed genoeg meer waardoor het kindje slechter groeit en ik weinig vruchtwater heb. Nu streng onder controle met ctg's afhankelijk van hoe de kleine het blijft doen gaat bepalen wanneer ze geboren word, langer dan 37 weken gaan ze haar niet laten zitten. Spannend dus.