November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Heb het deze week zo druk gehad dat ik echt geen tijd heb gehad om alles bij te houden. Eerste werkweken na de vakantie zijn altijd hectisch en dan daarnaast ook nog ouderavonden en vakgroepvergaderingen. En een zieke dochter thuis dus het loopt allemaal niet zo soepel deze week. Vanaf vandaag zal ik het weer gaan bijhouden, volgende week is het een stuk rustiger.

Heb alleen even deze pagina teruggelezen.
    - Blijven Hopen: Gelukkig is alles goed met de baby! Toch fijn om even langs te mogen komen, goed dat je gebeld hebt.

- Loontje: Wat een mooi klein mannetje is jullie Hidde! Fijn dat het zo goed met hem gaat en hopelijk wordt hij snel overgeplaatst. Wel vervelend dat je zoveel moet regelen en nog zoveel onduidelijk hebt.

- Bookfairy: Slapen is niet altijd zo makkelijk als je zwanger bent. Je lichaam bereid zich ook al langzaam voor op een kleine die vaak wakker is in de nacht. Gelukkig kan je overdag wat rust nemen. En straks in je verlof waarschijnlijk nog meer.

- Aurin: Gefeliciteerd met je vriend! En natuurlijk een leuke verjaardag toegewenst voor jullie beide

- Dani: Leuke boom! Wilde hier ook iets op de muur maar manlief vindt het helemaal niks. En ook een mooi buikje hoor, ziet er goed uit!

- Gewicht: 10,4 kilo aangekomen tot nu toe, gaat prima. Ben er zeer tevreden mee, is toch mooi de helft van wat ik de vorige zwangerschap was aangekomen.

2. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff...wat zijn die nachten een ramp! Ze lijken steeds langer te duren!

3. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @kilos hier al 17 kilo eraan! Ik was echt slank maar nu niet meer en helaas ook een beginnend tijgerprintje! :(

@ loontje wat een prachtig mannetje! Fijn te lezen dat hij het zo goed doet! Tilburg? Daar woon ik vlakbij! Ben geboren in tilburg :)
    Hoe gaatie met jou? Helemaal hersteld van de bevalling? Hoe is de bevslling verder verlopen en de weeen enz? ( ben toch wel nieuwsgierig)... :)

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Loontje, wat n hummie... En dat die dagen zo voorbij vliegen dat klopt ja.. Heftige tijd he? Denk wel dat hij pas mee mag naar Tilburg als je tegen de 34 weken aan zit, richtlijn is tot die tijd in academisch zkh.. Knuf meis!

Talkingchair, heb toch wel n vermoeden bij je :)

Eh shit ben ik nu alles alweer vergeten? Pfff

Oh Cindy, goed nieuws dus, wat n groterd! Ik dacht dat mijn uk groot werd geschat hihi

Hier weeeeeer gestart met nieuwe ab, nu 1 waarvan de gyn niet weet of t wat gaat doen maar ja, niks doen is geen optie nog... Kuur duurt tien dagen en ik ben zo klaar met die bo, nu al 20 weken :( bleeegh!

Morgen high tea met wat jan 2012 mama's, gezellig! Zie je ons over n jaar al high tea'en? :D haha

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Bbibi buikfotooooo!! :):)

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Herkenbaar... :( slaap je al wel met extra kussens tegen je buik, tussen je benen etc? Omdraaien is ook al zo'n ramp he?

7. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    En kleinefee, zijn jullie nu definitief uit de namen? En hoe is dat bij de rest?

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Wat voor spuit krijg je dan (sorry, ben dement..)

9. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    :Haha josjo... wat een berichten;) leuk die high tea. Ben je de enige zwangere?
    Balen van je antibiotica kuur... nog ff volhouden!

@namen, in onze kennissen kring bevalt er elke maand 1 of meer. Niet super close mee, dus het zal ons niet beïnvloeden;) maar blijft nooit leuk natuurlijk. We zijn wel nr 4 op de lijst van de 9 ofzo. Dus valt mee;)

Vandaag alle kleertje gewassen! Wat veel:$ hangt nu allemaal te drogen. En van de week komen mijn moeder en zusje helpen strijken;)

heb vanaf gisteren krampen bovenin de buik net onder de ribben. 1x per uur zoiets. iemand ideeen? Verder nergens last van. Kan het indalen zijn? Ondanks dat de kleine in zijn geheel nog onder mijn navel ligt?;)

@slapen. Vervelend dames, ik heb het ook hoor. Omdraaien soms erg pijnlijk. En ik slaap al met 3 kussens en een voedingskussen her en der:D

@bewegingen, worden ze bij jullie ook steeds pijnlijker? Soms denk... ahhh wat schattig. En 2 tellen later...:x :D soms ligt hij ook heel 'hoog' op de buik, dan steken schouders en billen er helemaal uit. Super cool:)
    nog meer dames last van veel zweten laatste tijd? Heb ik normaal nooit en vooral snacht drijf ik bijna weg...
    32 weken vandaag maar ik ken de rest wel omkijken;)

10. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hoi meiden!

De weeen, tja ze waren wel erg pijnlijk, wist op dat moment niet zeker dat het weeen waren. Maar wat ik toch nog het ergste vond was het wegpuffen van persweeen. Op dat moment zat ik in de auto, ik heb de leuning en m'n gordel fijn geknepen! De stagiaire die erbij was zat naast me om me te helpen met het puffen. Dus puf puf puf puuuffff, op het moment dat we geen wee was lukte dat goed, helaas was dit steeds maar zo'n 45-60 seconden. Tijdens de wee kon ik het echt niet en dat heb ik dan ook herhaaldelijk gezegd "dit kan ik niet hoor". Op die momenten dacht ik ook, ik wil zeker wel pijnstillers als ik ga bevallen, had vooraf gezegd dat ik dit niet wilde..

Het verliezen van vruchtwater is ook echt vreemd, want toen ik uit de auto stapte kwam er weer een hele plas, blegh dacht ik! In een rolstoel door het ziekenhuis waar ik zelf werk, ik hoopte niet teveel bekenden tegen te komen en ben dus met m'n hoofd naar beneden gaan zitten.

Het moment dat je mag persen is heerlijk! Je kunt wat doen voor je gevoel en het is ook niet zo pijnlijk. De verdoving en de knip zijn natuurlijk niet fijn, maar toch!

Met mij gaat het eigenlijk heel goed, lichamelijk weinig ongemakken. Ja een beurs gevoel door de hechtingen, maar met Paracetamol gaat het goed. Als ik te lang wacht met kolven heb ik echt grote boobies, haha!
    Mentaal gaat het met up's en down's, het ene moment is er niets aan de hand en kan ik er gemakkelijk over praten en het volgende moment ben ik aan het huilen. Bv vandaag toen we geboorteteksten wilden gaan zoeken, dan denk je weer veel na..

@Bibi, ik woon in Dongen!

Succes meiden en tot snel

11. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    josjo ik kreeg een spuit voor de rhesusfactor.. de kleine heeft een ander bloedgroep als ik.. heb m zaterdag middag gehad ben blij dat ik er vanaf ben! nja straks nog 1 na de bevalling mja dat heb ik dan toch niet door ;) wel een naar gevoel dat vloeistof

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Blijven hopen, Oh die spuit! Die hoef ik gelukkig niet, ben wel resus C negatief maar laatste test was goed :) toch fijn dat dit tegenwoordig getest wordt, was bij m'n eerste nog niet.

Jess kans is klein dat iemand van die 3 net dezelfde naam kiest he en dan nog idd, niks van aantrekken (en sorry voor al die berichten, kon t niet onthouden voor in 1 bericht haha)
    Indalingsweeen voelt bij mij niet als kramp bovenin maar juist onderin en ook met steken. Is het alleen bovenin of wordt je buik dan ook hard? En is het een druk bovenop die naar onder drukt zeg maar?

Oh die wasjes, leuk he! Ik zag van de week dar ik nog een bijna volle fles neutral heb dus ik kan ook aan de slag 😄😄

Loontje, laat maar over je heen komen, die emoties. Is echt n rollercoaster zo, weet er alles van. Nou ja en dan is hidde nog vroeger en het is je eerste dus het is gewoon echt heftig. Dikke knuf lieverd, ik leef met je mee...

13. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje, heftig meid! Maar dat is helemaal logisch. Zeker als het niet volgens 'het boekje' gaat...

@josjo, ik voel geen druk naar benenden ofzo(niet dat ik weet). Buik voelt wel harder aan. Harde buiken? Nu gewoon zacht. Maar zijn harde buiken dan ook niet onderin?
    die kramp onderin heb ik vorige week gehad.soort menstruatie pijn...
    maak me geen zorgen hoor... zolang de kleine net zo druk is als anders gaat alles goed. Maar ben gewoon nieuwsgierig;)

14. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Namen: Nog steeds niet 100% erover uit. Maar denk dat we wel voor 95% zeker zijn. Het gekke is dat ik nog steeds niet het gevoel heb dat het DE naam is maar dat die naam het wel steeds blijft winnen van alle andere namen die we ook leuk vinden.

- Bewegingen: Steeds harder hier inderdaad! Volgens mij begint de kleine langzaamaan wat lager te liggen lijkt het. Buikje groeit ook wat sneller nu.

15. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @blijvenhopen gelukkig heb je de spuit gehad. Dat scheelt weer een zorg toch?

@Talking ja voel me echt een waggelende walrus haha maar het hoort er allemaal bij

@Josjo veel plezier vandaag doe ze de groeten ;)

@Bookfairy hier zijn de nachten wisselend. de ene keer slaap ik en hoef ik maar 2x naar de wc, dan weer 4x naar de wc, dan kan ik draai niet vinden, krampen, onrustige benen, harde buiken en zoals vanacht flinke pijn gehad is de kleine man schijnbaar in goede houding gedraaid (dinsdag bevestiging) was iig erg pijnlijk.
    Heb zelf een voedingskussen waar ik mee slaap dat is wel fijn en benen leg ik hoger op een kussen maar voor de rest zou ik het ook niet weten. Misschien kop thee ofzo om wat slaperiger te worden ofzo......succes!!

@Loontje probeer er van te genieten en neem toch de rust die je nodig hebt. je lichaam heeft toch hard moeten werken en een bevalling gehad. ik heb bij Casper* die rust naderhand niet genomen ivm regelen crematie en alle rompslomp eromheen maar achteraf heel veel spijt van en teveel gevergd van lichaam dus een veel te lang herstel gehad.

@KleineFee als dadelijk de kleine er is en je zegt de naam ofzo dan merk ik je of het de goede naam is!

@hier een lekker rustig zondagje. Regen en zon wisselen zich hier af dus maken er een bankhangdagje van. Jullie nog plannen??
    Hier morgen een fotoshoot (zwangerschap) en dinsdag controle en meteen bmhl weer meten vorige x niet gebeurd. Heb zelf het idee dat deze korter geworden is.....ben benieuwd.

@Bewegingen hier ook een kleine man die erg druk is en goed van zich laten voelen. zijn geen schattige leuke trapjes meer maar volle karatetrappen haha. wat betreft het tijgerprintje die had ik al en er zijn tot nu toe geen bijgekomen (gelukkig)

Wens iedereen een fijne zondag toe

16. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Hoi dames!

Ben alweer de helft vergeten van wat er gezegd is, maar heb natuurlijk wel alles gelezen.

@nachten
    Hier ook beroerde nachten. Soms ook overgeven erbij, helemaal klaar mee.

@loontje
    Fijn dat het lichamelijk goed gaat. Neem er maar goed de tijd voor om ook mentaal goed bij te komen.

@bewegingen
    Hier ook veel bewegingen, pijnlijk ook. Maar daar probeer ik dan maar van te genieten. Die uitstekende pootjes en handjes duw ik maar voorzichtig terug hoor, dat kan zo pijn doen af en toe.

Fijne zondag nog ladies!

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jess, klinkt als harde buiken dan wat jij omschrijft. En van vorige week indaling zou heel goed kunnen, al is het vaak bij n eerste ook niet dat ze op deze termijn al helemaal indalen.. Hier zijn de harde buiken en indalingsweeen ook weer over. Alleen als ik n stukje loop heb ik meteen harde buik maar ach...

Kleine fee, die twijfel, had je die bij Feline ook niet tot t eind? Hier wel hoor haha. Nu ook nog n beetje.. Maar n naam moet echt groeien, er bij gaan horen zeg maar en dat kwam bij Tijn pas nadat hij al n paar weken oud was :)

Dani, zie net je bericht pas, heb ze niet de groeten gegaan dis, sorry! Was gezellig weer.. :D

Loontje wel rusten tussendoor he ;) ik zie je weer hieronder :)

Anke, zwaai! Alles goed?

18. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Precies veel dames met harde buiken..

Door mijn ziekenhuisopname ben ik hier zo voorzichtig mee! Ik heb nog steeds harde buiken, ook al lig ik gewoon plat in de zetel... Ik ben soms zo bang dat die baby te vroeg ga geboren worden..

qua nachten ja, bij mij zijn het nachten met maagzuur en regelmatig plassen

qua bewegingen is het een heel druk kindje en schopt die baby mijn ribben kapot maar ja hier kan ik nog mee leven.

Hoewel ik geniet van de zwangerschap, kijk ik toch stiekem uit naar 14 november :) en mijn potje prepare :)

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @loontje ik heb je een pb gestuurd meid :)
    Maar wat goed dat je al zo goed te been bent! Mentaal is logisch dat het de ene keer beter gaat dan de andere keer! Het is ook allemaal niet niks! Je manneke zo vroeg geboren! Hopelijk kan hij gauw worden overgeplaatst naar tilburg! Dan is hij alweer een stapje dichterbij huis!

@josjo hoe was de high tea met de zp-mamas?

@hier ook vreselijke nachten door de RSL pfff vreselijk!
    Ik wil onderhand mijn lijf wel weer terug en vooral mijn eigen geestelijk gestel zonder al die hormonen als het ff kan! :)
    Nog een week of 4,5 goor mij als het goed is pffff...

20. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    vannacht een goed nachtje gehad. na de klok ongeveer rond te hebben geslapen kan ik nog niet echt wakker worden vandaag.. voel me ook een beetje zwakjes.. zat net op de bank maar kan daar niet lekker zitten nu ma ff op bed. heb t een beetje koud maar heb ook het gevoel dat ik aan alle kanten zweet.. hoop niet dat dat de hele dag zo is.. pff moet vanavond nog werken..

Deel Deze Pagina