Wat verschrikkelijk erg dani wat je hebt moeten mee maken! Ik ben mijzelf er dus ook er van bewust dat dit soort dingen helaas gebeuren ! Bij jou is het helemaal erg omdat ze dus ook grote foute gemaakt hebben in je zkh verschrikkelijk! Zelf 2x na positest meteen ongesteld. Maar nu lijkt het vooralsnog goed te gaan. Vind het spannend omdat mijn immuunsysteem overactief is en continue mijn embryos aanvalt! Daar kreeg ik speciale infuzen voor maar die krijg ik nu niet meer en dus moet mijn lichaam het zelf doen! Het is maar de vraag hoelang dit goed gaat! Ik vind het verschrikkelijk eng en ben enorm ontzeker daardoor! Daarom het ook nog haast niemand verteld dat ik zwanger ben! Schoonouders weten het ook niet! Ben morgen 8 weken! Als ik de 10weken haal wil ik het mijn schoonouders denk vertellen ! En pas na 12 weken de buitenwereld... Eens zal dat toch moeten natuurlijk ... Jij heel veel sterkte gewenst! Hoop met heel mijn hart dat het nu wel goed zal gaan! Houden ze jou nu extra in de gaten?
@bbibi Ik wordt nu inderdaad beter onder toezicht gezet. moet om de 2 weken komen voor echo en inwendige controle en kweken. Daarbij waarschijnlijk met 12 weken een cerclage plaatsing en naderhand rust. Dus ben benieuwd. ergens ook erg dat ik naar het zh moet en niet onder controle mag bij vk. Vk was zo lief en zorgzaam, huiselijke sfeer en fijn gevoel. en in het zh is het echt een zh gevoel, is het mis gegaan en is de confrontatie erg groot en pijnlijk. Dus vandaar ook behandeling bij psycholoog om er beter mee om te gaan en het te plaatsen. is wel heel belangrijk namelijk. Ik kan nu toch niets doen. Moet gewoon afwachtten.....! Jij ook heel veel succes en sterkte ga voor je duimen dat het allemaal goed blijft gaan!!
Helaas geven zwanger zijn en geboorte geen garanties dat t goed gaat. Maar merendeel gaat gelukkig wel goed. Ik ben bv heel erg blij dat de 20 weken echo is ingevoerd. Deze was er in Darryl* zijn tijd nog niet, waardoor we dus niet wisten dat Darryl* een hartafwijking had. Hij werd dus "gezond "geboren en na 11 dagen met spoed opgenomen en is uiteindelijk overleden. Bij mij blijft die angst tot mijn kindertjes die 11 dagen voor bij zijn. Ik weet niet of ik het nu ook zal hebben, al merk ik wel dat ik nog steeds angst heb op de hlhs. @Dani ik ken binnen lieve engeltjes heel veel positieve verhalen vd cerlage dus wel moed houden hoor!
Dani heftg verhaal meid slik... Goed dat ze je nu zo goed in de gaten houden! Zon cerlage is dat zon soort bandje ringetje om je baarmoedermond of zo iets? Dar heb ik wel eens over gelezen.. Ik hoor meer dames die het "jammer" vinden niet naar een vo te kunnen omdat dat huiselijker is.. Ik kan er niet over mee praten want heb daar nog nooit gelopen. Voor mijn idee ben ik veel gelukkig dat ik in het zkh kan blijven aangezien ik daar beter in de gaten kan worden gehouden heb ik het idee! Jij ook weer veel sterkte met deze zwschap! Het Moet goedkomen nu je in zon goede handen bent! Mamajanneke jij hebt ook al zon verschrikkelijk verleden *knuf* waren er vroeger nog geen 20weken echos nee? Denk je dat als ze dat foen gezien hadden dat ze beter voorbereid waren en meer Voor je zoontje hadden kunnen betekenen ? Zo heftig en verdrietig Meiden kunnen jullie mij ook nog info geven over die rehsusfactor enzo? Wanneer prikken ze die en hoe werkt dit? Waar kijken ze naar i ln het bloed? Ben hier erg bang voor! Wat als mijn kindje idd een andere bloedgroep heeft? Mijn immuunsysteem is al overactief dat ik zo bang ben dat hij dan helemaal in de aanval gaat ... Brrr ...
bibi, meestal krijg je een verwijsbrief van de verloskundige om bloed te prikken en daar kijken ze of je rhesus negatief of positief blied heb. Bij rhesus negatief krijg je (geloof ik halverwege de zwangerschap) een spuit met plasma; "De rhesusprik wordt gemaakt uit menselijk plasma. Het plasma is afkomstig van vrijwillige, niet-betaalde, Nederlandse donors. De rhesusprik bevat antistoffen die de rhesus (D)-positieve rode bloedcellen van het kind, die mogelijk in de bloedbaan van de moeder zijn gekomen, opruimen. Hierdoor heeft het lichaam van de moeder geen tijd om de rode bloedcellen van haar kind als lichaamsvreemd te herkennen. Daarom maakt ze geen antistoffen aan en wordt de rhesusziektevoorkomen. Dankzij de huidige methoden om rhesusziekte te voorkomen en te behandelen is de ziekte nog maar zelden dodelijk voor het kind." Ikzelf ben de gelukkige met rhesus negatief bloed, heb van de prik geen last gehad.
Enorm bedankt voor je duidelijke antwoord irene! En proficiat met je zwangerschap. Jij bent dus negatief helaas. Had jou kindje een andere bloedgroep? Was die resus positief? Fijn dat jullie er beide niets aan over hebben gehouden! Van spuiten ben ik sowieso niet bang ! Ik heb 100-den spuiten gezet tijdens de mmm pljs heb b12 tekort dus spijt mijzelf 1 a 2x per week intramusculair bij dus dat zou geen probleem zijn. Maar tuurlijk hopen we dat het niet nodig gaat zijn. Ik zou niet weten welke bloedgroep ik heb, en mijn man ook niet. Dus we wachten het maar af. Ik loop in het zkh bij gynaecoloog dus neem aan dat zij dit ook wel zullen controleren toch? @all fijne avond!
Pfoe, wat een verhaal, heftig, dani. Ik hoop echt dat we in november allemaal lieve en gezonde kindjes krijgen. Ik ga even wat info over die rhesus-factor opzoeken, geen flauw idee meer hoe dat zat. Ik weet wel dat ik zelf positief ben. Oh en trouwens, vandaag alweer 5 keer overgegeven, en dat terwijl ik emesafene gebruik. Ik word er zo zat van, dat boven de pot/bak hangen.
Pfff vervelend talking chair! Veel beterschap! En dat ondanks medicatie... Heftig! Hier weer een mijlpaal! 8 weken zwanger! Nog 4 slopende weken te gaan ! Zijn er nog dames die tussentijds een "pretecho" gaan laten maken? Of wachten jullie netjes alle echos af? Ik heb Er pas weer een met 10 weken! Dus de verleiding is groot om er volgende week nog een te laten maken!
Bbibi, mijn dochter heeft ook rhesus negatief bloed, uiteindelijk was er dus niks aan de hand Ik wad wel als de dood voor spuiten e.d. maar aangezien mijn bevalling eindigde in een keizersnede heb ik 1 of andere knop omgezet en ben ik nu niet meer zo'n bangerik! Als je bloed rhesus positief is krijg je dat volgens mij niet altijd te horen, dan ben je gewoon 'normaal' zeg maar, hahaha!! Talkingchair beterschap! Hier nog maar 1x moeten spugen, op mijn nuchtere maag dus was het niet veel. Nu neem ik eerst een sultana koekje voordat ik opsta en heb niet meer hoeven spugen. Zodra ik misselijk word neem ik een droog biscuitje/sultana en voel ik me gelijk een stuk beter, ik weet ook dat ik bij mijn vorige zwangerschap eerst een paar weken heb moeten spugen voordat ik wist wat echt hielp, ik hoop dat je er wat aan hebt! Ik mag a.s. dinsdag voor het eerst naar de verloskundige voor de intake én onze 1e echo.... ben echt zó blij dat het bijna zover is!! Heb begrepen dat ze alleen rond 8 weken, 12 weken en rond 36 weken een echo maken bij onze verloskundigepraktijk. En dan in het ziekenhuis de 20 weken echo, ik weet nog niet of we nog extra naar een echocentrum willen gaan voor een 3d of 4d echo, lijkt me wel erg leuk moet ik zeggen!
Hoi dames! Ik meld me hier ook! Ik ben ongeveer uitgerekend op 8 november. Erg spannend allemaal! Daarom is het leuk om met jullie te delen.
Irene ahhh oke! Dus als ze bloed prikken hoor ik niet wat mijn bloedgroep is maar alleen of het goed is of niet? Jammer ik wil graag altijd alles tot in de detaills weten ( schaam ) het is niet voor niks dat ze bij mij heel veel medische fouten hebben gemaakt en het maar goed is dat ik zelf zo helder ben.. Dus vandaar Wat was de reden dat je een keizersnee hebt gekregen? En bijna je echo dus? Spannend! @leentje welkom en proficiat!
Welkom Leentje, gefeliciteerd!! we zijn dezelfde dag uitgerekend! Bbibi ik snap je helemaal! het is alleen zo dat als je bloed goed is ze niets extra's hoeven te doen. Mijn bevalling begon om 01.00 uur met het breken van mijn vliezen, om 15.00 uur zat ik nog steeds op 3cm dus werd ik naar het zkh gestuurd, om 20.00 uur was het nog steeds niet verder gevorderd en ruggeprik ter pijnbestrijding konden ze niet goed zetten... uiteindelijk is onze Maud om 21.29 uur geboren via een keizersnede, 2 dagen later werd ze naar de kinderafdeling verplaatst omdat ze nauwelijks dronk en ziek werd... ze heeft nog 10 dagen in het zkh gelegen met een streptokokken infectie, die ze van mij heeft gekregen door de lange tijd met gebroken vliezen... Omdat ik een keizersnede heb ondergaan zal ik deze keer ook in het zkh moeten bevallen, en omdat onze mop ziek is geworden krijg ik tijdens de bevalling al antibiotica toegedient vóórdat het kindje geboren wordt, dit omdat ik de streptokokken blijkbaar bij me draag... 1 op de 100 kindjes van moeders die dit bij zich dragen worden er uiteindelijk ziek van, helaas was onze dochter die ene! Tis weer een heel verhaal geworden!
Gefeliciteerd nieuwe zwangere dames!! Het wordt gezellig druk. Ik ben de afgelopen week wat stil geweest en zie dat al veel dames een 1e echo hebben gehad! Leuk en bijzonder zeg! Lekker van genieten! Ik heb m'n echo zo laat pas in vergelijking met jullie allemaal . Op zich prima dat je dan al bijna door de kritische 3 maanden heen bent... Maar ik kan niet zo lang wachten Heb totaal geen reden om te denken dat het niet goed zit, maar ben constant bang dat het misgaat. Gisteravond erg pijn in m'n buik en beetje lichtbruine afscheiding en dan schiet er meteen van alles door m'n hoofd. Ik zit er nu sterk aan te denken om gewoon een echo op eigen verzoek (en kosten) te doen bij ca 7 weken. Iemand daar ervaring mee? Is dat niet raar tegenover je eigen verloskundige en dat ik dan straks al 'stiekem' een echo heb laten doen?
Ik heb vandaag mijn vroege echo gehad ivm bbz in januari en er was een holte te zien van ongeveer 7mm in mijn baarmoeder Waarschijnlijk net 5 week zwanger! Op 8 april mag ik weer komen voor een echo en dan hopelijk een kloppend hartje zien! Liefs
Ik ben ook wat rustig maar lees wel alles mee hoor Gefeliciteerd nieuwe zwangere dames Hier afgelopen dinsdag een mooi kloppend hartje gezien dus helemaal happy. Ik moet ook 10 april terug en als alles dan goed is mag ik over naar de gewone verloskundige heb nog steeds weinig klachten, alleen wat meer moe dan normaal en af en toe maagzuur als ik teveel heb gegeten.
Irene heftig verhaal van je bevalling maar Goed dat ze daar nu rekening mee houden voor de volgende keer ! Wordt het dan ook automatisch weer een keizersnee? @ssh kijk goed nieuws! Met 5,3 dagen had ik een echo! Ook een zwarte vruchtzak maar dan met een klein mini vruchtje van 4 mm maar zo der hartslag! Kan nog komen je bent nog vroeg! @bee toevallig ik heb ook net een afspraak voor woensdag gemaakt hihi! Ik had wekelijk een echo en volgende week geen dus denk plan er zelf een! En dan vrijdag de 11e. 10wkn echo en dan vrij de 12e 12 weken ( en een dag) echo
Heftig hoor meiden!! Hier alles zn gangetje, alleen vreselijk moeeee!! Oh en ik was licht chaotisch op mn werk vandaag, dat zijn ze totaal niet gewend van me 😉