November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het moet of katoen zijn of wol. Iets anders liever niet. Misschien dat ik op marltplaats even kijk... wel balen ja:(

2. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

zo eindelijk even tijd voor mezelf om te reageren. Mijn kleine vent begint een beetje moeite te krijgen met de aankomende veranderingen, dus heeft af en toe een bui om hem achter het behang te plakken. Maar ja na een uurtje is het weer voorbij en krijg ik een dikke knuffel en is het weer goed. Al met al kost het veel energie!

* Dani thanks voor je uitleg. Ik had werkelijk geen idee :). Het programma 1 born every minute heb ik nog nooit gezien. Wanneer komt deze? Ben eigenlijk wel benieuwd... Nog 2 weken en dan heb ik verlof, ben wel langzaam aan het aftellen. In mijn verlof ga ik pas weer verder met de babykamer. Ik kom er nu gewoon niet aan toe. Nog even lekker naar de kapper, vluchttas in orde maken, enveloppen schrijven en van mijn andere 2 kinderen genieten. Ik merk wel dat ik over veel dingen een stuk makkelijker denk omdat het mijn derde is ;).

* Jess wat balen van je dekentje! Persoonlijk zal ik me daar niet zo druk om maken. Als je er een lakentje onder doet en deze netjes omslaat moet het volgens mij geen probleem zijn. Het dekentje trek je ook niet tot zijn schoudertje, maar meer tot onder zijn armen ( tepel hoogte ;) ). Mijn kinderen sliepen bij mijn moeder ook onder zo'n dekentje. Heb me echt nooit zorgen over gemaakt.

* Talking handig zo'n lijstje!Een vriendinnetjes had allemaal kleine dingetjes in een boekje geschreven waar je dan een blad uit kon scheuren. Dit is net zo makkelijk!

Ik ga over een uurtje met wat vriendinnen uit eten. Heb er veel zin in :D. Het is ondertussen al een jaar geleden dat we dat gedaan hebben.

Meiden dromen jullie ook zo veel en raar? Ik droom elke nacht wel wat. Vannacht ben ik bevallen (wat super ging ;) ) en de hele bevalling heeft mijn overleden vader naast me gestaan. Niemand kon hem zien alleen ik....vanmorgen dus een huilbui van de jewelste gehad.

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fresa, ik droom ook heel veel de laatste tijd. Alleen meer nachtmerries met moorden enz. Niet echt leuk dus:(
    fijn dat je bijna met verlof gaat. Hoop tijd voor jezelf...

@dekentje/talking, ik heb een katoenen wiegdekentje gehaald. Prima formaat voor in het ledikantje voor de eerste 2 maanden. Daarna de koeka deken weer terug in het bedje. Het is dat de polyester de warmte teveel vast houdt en daarom raden ze het af als ze zo klein zijn. Het moet dus 100% katoen zijn. Maar goed, we hebben het nu opgelost:) de koeka deken gebruiken we zolang op de voedingsstoel in de baby kamer;) dus ook niet voor niks gekocht, blijven we lekker warm snacht's!

vanmiddag een voedingspyama gekocht en sport bh en voedings bh. Dus dat is ook in huis;) heerlijk al dat afvinken:D

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ jess wat balen zeg van je koeka deken! Gind het zelfs vreemd ! Waarom maakt koeka producten die niet geschikt zijn goor babys? Je gaat er toch vanuit als je iets koopt speciaal voor babys dat dan ook alles geschikt is? Vreemd ... Kun je het ook niet eens navragen aan de verloskundige hier op deze site of ff google?

@fresa heerlijk nog even lekker quality time met de kindjes dus?
    Hebben je kinderen al door dat er een broertje of zisje bij komt?

@hier vandaag officieel mijn verlof begonnen :) 16januari ga ik terug werken! Ben gister langs mijn werk geweest enxalles is geregeld !
    Ook bij mijn man zn werk! Ik ga woensdag en vrijdag vast werken en om de donderdag... En mijn man is ook om de donderdsg vrij !
    Woensdag en vrijdag hebben we oppas van de omas dus heel fijn !

Verder vandaag het nieuws gehad dat de baby aanhet indalen is! Ze ligt al een stukje in mn bekken! Dat waren dus de steekjes die ik sinds een week voelde! Heel goed nieuws dus :)

Hoeist met de rest van alle dames?

5. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee het is nou net of ik geen tijd voor mezelf heb...heb ik wel hoor! Alleen als de kinderen op bed liggen, maar vaak ben ik dan ook te moet :D.

Bbibi heerlijk verlof! Lekker genieten. Fijn dat ook alles al geregeld is qua werk en oppas. Ik begin pas weer met werken half mei. Na mijn zwangerschapsverlof neem ik meteen ouderschapsverlof op. Dan heb ik rustig alle tijd om het thuis lekker op orde te brengen met de kids.

De kinderen hebben heel goed door dat er een broertje bij komt. De oudste is bijna 7 en de jongste is 5,5. Alleen 2 vriendjes van hem hebben een maand van elkaar een broertje en zusje gekregen. Dat arme kind krijgt nu allemaal horror verhalen, dat baby's alleen maar huilen en dat hij muisstil moet zijn, en dat er geen tijd meer voor hem is.....Heb uitgebreid met hem besproken dat dat hier niet zo zal zijn :). En dat alle baby's huilen omdat ze nog niet kunnen praten.

Jess fijn dat je een ander dekentje heb. Vind het eigenlijk ook wel een beetje raar, maar ja een voordeel is idd dat je het in de nacht niet koud heb ;).

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jess ik heb dat dekentje ook volgens mij, ene kant wafel en andere kant van dat zachte spul. Gebruik m sinds annelynn en nooit iets van gehoord. Wordt ook veel verkocht en gebruikt en idd hier ook icm een lakentje. Die deken ademt gewoon hoor, of jij moet n andere hebben?

Talkingchair, ik kon je nu wel vinden op fb ;) hihi. Ik snap best dat je n lijstje doet, heb t ook overwogen. Ik doe t bij de verjaardagen van de kinderen ook, het is n beetje sneu als ze iets krijgen wat ze al hebben toch? Al gaan we het dus voor beebje niet doen

Wie zei 70,- voor kaarten??? Is dat incl postzegels en enveloppen?? Wij hebben 85 kaarten en betalen 230,- alles bij elkaar. Nou ja, heb nog geen sluitzegels en die wil ik eigenlijk wel haha

Nath, ik zie je meelezen, hoe is t nu met jou en werk? Of ben je wel al gestopt?

7. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was ik :D. Dit is incl. enveloppen maar excl. postzegels. Maar 230 euro voor kaarten?

8. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @josjo, ik heb hetzelfde dekentje als jou hoor. Wafel en zachte 'teddy' aan de binnenkant. Dat teddy spul is polyester en dat raden ze af. De wafel is katoen.

@bbibi, deze mevrouw werkte al 15 jaar in de kraamzorg dus ze zal het wel weten. Het zijn maar tips. En inderdaad wel gek dat het verkocht wordt als het beter niet gebruikt kan worden. Maar het is nu opgelost en koste ons maar 11 euro. Het was aan onszelf... maar ja... dat is altijd zo'n lastige zin;)
    En wat een goed nieuws voor jou allemaal! Verlof en de kleine begint de uitweg al te vinden;) fijn hoor!

@kaartjes, hier 55stuks en dan 130euro incl envelop en postzegel.

Wij hebben donderdag de laatste groeiecho dus ben benieuwd hoe hij erbij ligt. Zo te voelen ligt hij nog steeds heel onhandig met zijn benen. Maar zijn hoofd ligt wel goed...

7 weken... nog zo lang maar toch eigenlijk ook weer niet;)

9. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ fresa owh wauww heb je goed geregeld zeg! Tot mei gewoon verlof ! Heerlijk! Hoeveel wil je daarna weer gaan werken hoeveel uur?
    En idd heeerlijk dat bij ons alles geregeld is! Alles is nu ook klaar dus laat de baby maar komen !

@ jess haha ik ken het als je 7 wkn ergens op wacht duurt het vreselijk lang! Aan de andere kant van die 9 mnd is 7 weken nog een schijntje!
    Hier wss nog maar 4 weekjes waarvan er morgen alweer een dagje afgesnoept wordt! Heerlijk! Jij donderdag laatste groeiecho? Ik de donderdag erop met 36wkn laatste
    Groeiecho!

10. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    frese het programma 1 born every minute is elke dag om tien over 3 op tlc wel mooi programma

hier af en toe dromen de meest gekke ben al een keer met echte tranen wakker geworden haha

kaarten kosten ons 146.50 voor 50 kaarten excl postzegels

heb me net even verdiept in bevallingsbaden. kopen is gewoon goedkoper als huren raar.. heb een site gevonden waar er 1 wel heel goedkoop is om te kopen heb een mail gestuurd om te vragen of ik het goed begrepen heb. kost maar 30 euro uit belgie.. en dan 17 euro porto kosten maar in nl zijn ze 130 euro beetje veel verschil. nu even afwachten of t mag bij ons verloskundige praktijk heb het gisteren voorgesteld ze ging het voor me uitzoeken :D

zo maar even shoppen.. de laatste dingetjes inhuis halen zin aan..

11. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Bibi
    Wij doen gewoon normaal bezoek, zeg maar. Geen kraamfeest. Wat doe jij? En wat heb je dat fijn kunnen regelen met je werk en dat van je man! Ideaal zeg!

@Fresa
    Nog 2 weken en dan verlof, heerlijk meid, ik gun het je. Lekker de laatste dingen doen. En fijn, je ouderschapsverlof gelijk erna. Kunnen jij en je kindje een hele tijd samen zijn. Voor de oudste 2 zal het vast even wennen zijn. Waarschijnlijk gaan ze het hardstikke leuk vinden, helemaal als ze ook een beetje verantwoordelijke taken mogen uitvoeren, zoals helpen bij in badje doen enzo. :D En die baby's van ons?! Ach.. die huilen noooooit. :p

@Josjo
    Haha, ik dacht al, er zijn vast mensen die gaan facebooken. Nog interessante dingen kunnen lezen? Ik heb geen idee hoe ik mijn privacyinstellingen heb ingesteld. ;)
    Maar ik zet er gewoon een hele nette zin bij, zoiets als: mocht u ons willen verrassen door een cadeautje te geven, kijk dan op blablabla.

@Jess84
    Ach, mooi opgelost met je dekentje toch?! Ben benieuwd, volgende week de laatste echo? Ik krijg er volgende week ook nog één, ben ook heel benieuwd hoe het kindje ligt.

@blijven hopen
    Ga je in bad bevallen? Ben heel benieuwd naar je bevallingsverhaal! :D;)

Hier gaat alles verder wel oké. Alweer 35 weken... Gaat langzaam en snel tegelijk... Gisteren 2 uur lang door Rotterdam gewandeld met bedrijfsuitje van man, dat was pittig! Beetje op verkeken. :) Verder ook niet zo fit, oor- en keelpijn, zeer hoofd. Bah. Hoe is het met jullie verder?

12. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    talking ik ben wel van plan om in bad te bevallen dat lijkt me steeds mooier.. heb ik altijd al heel interessant gevonden en nu het dichterbij komt lijkt het me alleen maar mooier.

13. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahaha Talking wij krijgen huilloze baby's ;). Ik heb het er uitgebreid overgehad met de kinderen. Ze zijn ook een beetje bang dat mijn vriend de baby straks liever vindt dat hun. Hij heeft hun duidelijk gemaakt dat hij maar 1 meisje de allerliefste van de wereld vindt en nu nog 1 jongetje het allerliefste van de wereld vindt...en dat dat er straks 2 worden. En dat hij blij is dat hij met de grote spierbal (bijnaam die hij zl heeft gegeven) stoere, grote jongens dingen kan blijven doen. Daarna was het klaar. Op school zagen ze ook meteen verandering in het gedrag.

Beterschap meid! Hoop dat je snel opknapt. En 2 uur door R'dam lopen....hoe heb je het volgehouden? Heb je nu niet last van je bekken of harde buiken? Ik heb het elke keer als ik een stuk gewandeld heb of net als gisteren in de tuin gewerkt heb, dat ik niet kan slapen van de pijn in mijn bekken en zodra ik ga lopen krijg ik harde buiken.

Bbibi het lijkt mij ook wel heel bijzonder om in bad te bevallen. En idd wat een prijsverschil! Betreft werk ben ik blij dat ik die mogelijkheid heb gekregen. Ik stop ook over 2 weken echt op de school waar ik nu werk. Na 8 jaar ben ik er wel een beetje klaar mee en wil ik een nieuwe uitdaging. Na mijn verlof ga ik 1,5 maand de vervangingspool in en in het nieuwe schooljaar begin ik heerlijk op een nieuwe school en in een nieuwe groep. Ik blijf dan gewoon 4 dagen werken. De woensdag ben ik vrij. Mijn moeder komt dan oppassen op de maandag en dinsdag (heeft ze ook bij mijn andere 2 kinderen gedaan), hopelijk heeft vl dan een baan. De donderdag kdv en vl de vrijdag en anders een ochtend de kdv. Vrijdagmiddag ben ik ook vrij.

14. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Fresa
    Ah, gelukkig. Wat zijn kinderen toch ook makkelijk soms hè. Ene moment tranen met tuiten, even op ze inpraten en weg. Wat een heerlijk leventje hebben ze, alleen beseffen ze het dan nog niet.

Maar die wandeling, tja. Ik weet ook niet hoe ik het deed. Ik was daarna vooral gewoon moe en had rugpijn, maar geen harde buiken. Ik weet nog steeds niet hoe een harde buik voelt. Moet ik denk ik maar blij om zijn..

Hoe ziet jullie weekend er uit, ladies?

15. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog geen plannen gemaakt voor het weekend. De kinderen komen vanavond om 23 uur thuis van een bruiloft in Groningen, dus die zullen morgen wel gevloerd zijn. Daar hangt het allemaal vanaf. Waarschijnlijk lekker wat spelletjes met ze doen, filmpje kijken, lekker naar het bos :) en lekker samen koken. Wat zijn jou plannen?

16. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Wie kan me even helpen?

Ik moet morgen naar een trouw. Wat het eten betreft (voor en hoofdgerecht) laat ik gewoon zo, dit is warm en als er iets bij zit wat ik niet mag, laat ik dit liggen. En hier weet ik dat vlees moet uitgebakken zijn en geen rauwe groenten.

Nu het is met dessertenbuffet, maar ik weet dus echt niet wat wel en niet. Ik weet dat chocomousse, tiramisu en bavarois niet mag omwille van de rauwe eieren. Ik weet dat dit er zeker zal liggen, is iets wat iedereen eet. Weet iemand wat ik wel kan eten? Bv. Crèmebrulee? Taart? Heb er geen idee van! Ik moet voor alle ziekten opletten daarmee.

Groetjes

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Nath: crème brulee eet ik gewoon 😄 geen idee of daar rauw ei in zit? Taart is gebakken dus mag gewoon. Verder uitkijken net gerookte zalm, die mag niet als hij uit een vacuüm verpakking komt en dus neem ik geen risico daar mee. Geen rood vlees, geen rauwe vis en tonijn alleen als het tonijnsalade is, niet de gebakken tonijn. Oh ja en geen wijn en sigaretten :D zo kom je n heel eind haha

Fresa, 230 is incl postzegels. Kaarten kosten 1,90 per stuk en hebben er 85 nodig (5 extra om zelf te houden en voor reserve).

In bad bevallen lijkt me enorm bijzonder! Ik mocht dat niet ivm prematuur gebroken vliezen maar gaaf als t kan! Moet je wel op zoek naar een Vk die daar bij kan en wil helpen denk ik?

Wij gaan morgen ein-de-lijk de babykamer behangen. Hopelijk is het zondag af :)

18. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cremebrulee eet ik ook gewoon, net als taart, ijs, pudding, cakejes enz. Vaak staat er ook wel iets van vers fruit bij ;).

Veel plezier morgen!

19. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nath, gelukkig hebben we hier een kok onder ons:D
    Chocomousse wordt niet altijd met ei gemaakt en vaak wordt er gepasteuriseerd ei gebruikt is desserts. Dat kun je gewoon eten en je zou dat evt.kunnen vragen. Creme brulee wordt gebakken dus is gaar. Taarten zijn ook altijd gaar. Bavarois kun je eten want het is room met gelatine :) tiramisu bevat alcohol en ei. Alleen om de alcohol dus al een nee;)
    En idd zoals er al beschreven wordt... vis moet gaar zijn en liever niet gevacumeerd zijn geweest! Die kan een bacterie bevatten... vlees en drank spreekt voor zich :D

In bad bevallen... was ook altijd mijn idee. Maar met een ruggenprik niet mogelijk:) toevallig vanmiddav op tv. Die mevrouw zat net optijd in bad. Toen zwom de kleine er al uit... heel bijzonder!

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jess waarom wil je een ruggenprik als ik vragen mag? Of was jij dat die dat om medische redenen moet? Was wel iemand hier maar ben t wie hoe of wat ff vergeten... En jij bent dus kok? Leuk beroep lijkt me! Alleen de werktijden iets minder :)

Deel Deze Pagina