November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ fresa ik was het niet hoor die in bad wilde bevallen! Hihi..
    Tenminste nooit
    Overna gedacht.. Moet in het zkh bevallen wegens schildklier bijnieren ME/CVS en nu dus diabetes... Dus geen andere keuzes voor mij!

Maar jij hebt het super geregeld dat hoor ik al wel! Al linkt het me ongelooflijk zwaar 4 dagen werken en 3 kids? Onwijs knap zeg! Zit je man momenteel thuis zonder werk? Jij was toch degene met de man met autisme toch?

@talkin was het een leuk uitje van je man? Hier ook nog steeds geen harde buiken! Vroegen ze gister nog om! Schijnbaar kan het zomaar zijn dat je dat nooit krijgt in zws! Scheelt dat jij en ik niet aan het werk zijn en dus wat meer kunnen rusten misschien?

@ josjo wat denk je blijft de baby dit maal wat
    Langer zitten? :)

@ jess ben jij kok van beroep? Leuk hoor! En wat handig dat jij er
    ZOveel van weef! Ik dacht juist dat creme brulee echt not dond was maar
    Toch wel dus?

@ruggenprik wie krijgt er hier sowieso een? Ik vind het wel spannend bij mij doen ze he liever niet vanwege de bloedverdunners te groot risico! Gister uitgebreid in zkh over gehad! He kan in ergste geval wel maar in extreem uitzondering! En met spoedkeizersnee zulke. ZE EERDER kiezen voor volledige narcose! Hopelijk gaat het vanElf en heb ik beide noet nodig! Vind het toch best spannend! Als de bevalling nu opgang komt heb ik veel meer bloedverlies dus was groot risico ! Dus hopen dat de baby nog een paar weekjes blijft zitten! :)

2. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

Sorry dames even een egoberichtje. Mijn lieve zusje is opgenomen met benauwdheid en pijn op de borst. Ze zijn nog aan het onderzoeken wat er aan de hand is. Vind het zo eng! Zit nu alleen thuis met Fee en de dochter van mijn zus. Kleine nichtje is helemaal overstuur omdat mama er niet is. Bahbah ben er misselijk van...

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @josjo, medische reden ja. En na vanmiddag one born every minute gekeken te hebben weet ik het zeker;)
    Het scheelde 80 decibel tussen de 2 bevallingen :D
    ik moet me tijdens de bevalling zoveel mogelijk kunnen ontspannen en normaal ademen en daar is dit een mooie methode voor...

En ja ik werk in de keuken maar wel tijden van 9 tot 4/5uur :D dus heel veel mazzel en daarom was het ook tijd voor kids. met mijn vorige baantjes kon dat niet.
    mijn man heeft wel rottijden en dus veel avonden alleen. Maar ja, straks met ze 2en;)
    vroeger had ik een hekel aan die zwangere vrouwen die weeer wat anders moeten eten dan er op de kaart staat. Maar ja... nu snap ik het beter;)

@creme brulee, je hebt ook een koude versie maar dat is met gelatine. Dus kun je ook gewoon eten:)

@nath, veel plezier trouwens!

@harde buiken, hier denk ik eigenlijk ook niet... ook al wandel ik nog heel veel. Gelukkig maar dames die er geen lastvvan hebben:)

4. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    #2824 FreSa, 26 sep 2014
    Laatst bewerkt: 26 sep 2014
    KleineFee wat vervelend nieuws! Hopelijk valt het allemaal mee. Dikke knuffel meid!

Ik zit hier even met een ander probleem en ik weet niet zo goed wat ik moet. De kinderen zijn net thuis gekomen en bij het naar bed brengen zag ik een rode, wat gezwollen streep van een ontstoken waterwratje naar haar linkertepel toe lopen. Ze geeft aan dat het ook pijn doet, gisterenmiddag had ze deze nog niet. Wat moet ik doen? Huisartsenpost opbellen of wachten tot maandag?

5. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag

Heeft ze koorts, voelt de plek Warmer?

Kleinefee, nog nieuws?

6. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    weekendplannen: vanmiddag even een paar boodschappen doen, vanavond een feestje van mn schoonzusje die gaat 10 oktober voor max een jaar naar australie

morgen verjaardag van mn broer zn stiefkindje en zo heb je t weekend mooi vol.. (dinsdag en woensdag nog verjaardag lekker druk met feestjes)

kleine fee sterkte met je zus is er al meer duidelijkheid?

fresa hoe is het gegaan met het waterwratje?

fijn weekend dames

7. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Nath, fijne dag vandaag! Zo te lezen heb je best nog wel wat keuze! :)

@Jess
    Cool beroep, zeg. En wat fijn dat je het nu goed kunt combineren met kinderen.

@Bibi
    Wie weet gaat het hardstikke goed en heb je die ruggeprik helemaal niet nodig joh. Ik heb er nog geen eens over nagedacht. Ga proberen zonder, als het echt niet gaat, zullen ze dat vast wel merken toch? ;)

@KleineFee
    En? Nog nieuws?

@Fresa
    Heb je nog gebeld? In ieder geval, geniet een beetje van het luie weekend!

@Aurin en blijven hopen
    Jullie ook fijn weekend meiden!

Hier geen echte plannen, zo maar eens uit bed rollen en boodschappen gaan doen, daarna verder kijken.

8. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedemorgen dames

Eerst even reageren op iedereen:

@Jess84 die sruggesteun is voor in bed na de bevalling voor recht te zitten, te voeden enz, ons matras kan niet rechtop dus vandaar dat ik die ruggensteun moest gaan huren vanuit de kraamzorg.

Wat betreft het dekentje moest hij hier overwegend meer katoen zijn maar volledig hoefde niet.

@Talking hier ook soms niet te bevatten dat we een kindje krijgen binnenkort. Vooral omdat we er helemaal niet mee bezig waren, we gezegd hadden geen kids te willen (vanwege voorgeschiedenis) en ik aan de pil was. Het is soms zo bizar hoe het leven kan lopen. laat je maar weer zien dta je niet alles kan plannen.

Slim van dat lijstje......dat is nog evt iets voor hier haha.

@Fresa dat programma komt er om 15uur in de middag op. best mooi om te zien! Zeker de moeite waard!!
    Nog minder dan 2 weekjes dan lekker genieten van je verlof.
    Wat betreft de enveloppen die kunnen we hier nog niet schrijven hebben de kaartjes nog niet besteld dus vandaar gaat pas als we datum, lengte en gewicht vd kleine weten haha.

Ach herm worden ze "bang" gemaakt door vriendjes hihi. Kinderen haha......Hier hetzelfde met petekindjes. Ja als we op bezoek komen moeten we stil zijn en oordopjes mee nemen echt hilarisch hoe ze ertegenaan kijken haha.

@dromen droom hier wel veel, realistisch maar nog geen "enge" dingen. meer over vl, overleden oma, ouders, vrienden enz. Droom ook niet over de kleine, moederschap of zoiets dergelijks.......is dat goed of slecht teken??

@Bbibi geniet lekker van je verlof!! Indalen.....ah dat is fijn. hier de ligt de man nog steeds met hoofd boven.
    Vannacht om 4u in 1x wakker met pijn en voelde ik hem soort van draaien maar weet nu echt even niet hoe hij ligt. ben hele gevoel even kwijt. hoor het maandag bij de vk wel. hopelijk is hij gedraaid en dit keer blijvend haha.

@Josjo dat is wel erg veel voor kaarten! hier €80 voor kaarten incl enveloppen en dan wel nog de postzegels erbij. Hier zijn het wel maar 65 kaarten.....hihi. Ach ja op zoiets wil ik niet ehct bezuinigen wil de kaart die ik leuk vind haha

@ruggenprik ik heb aangegeven dat als ik weer een weeënstorm krijg zoals bij Casper* en de ontsluiting niet wilt vorderen ik er dan wel graag een wil maar zo lang mogelijk geen wil.

@KleineFee hoe gaat het met je zus? weet je inmiddels meer?

@Weekendplannen hier vanavond verjaardag, vanmiddag rustig aan doen (ivm harde buiken......en dat terwijl ik niet veel doe echt vreemd) en morgen relaxdagje met vl filmpje kijken, koken enz.

@Vraagje zijn er dames die last hebben van misselijkheid en duizeligheid? heb dit alleen in het begin vd zwangerschap gehad en nu sinds paar dagen weer. bloedruk en ijzer is in orde dus daar kan het niet aan liggen.

Wens iedereen fijn weekend toe en zal zo lijst weer even updaten!!!!
    Succes met behangen

@Kraambezoek doen wij wel maar merk wel dat er mensen zich NU al opdringen. ben heel duidelijk en wil eerste uren alleen met vl zijn, daarna alleen onze ouders en broers en pas na 2/3 dagen anderen mensen. Dus moet ook ven kijken wat ik doe met het op FB plaatsen van de geboorte van de kleine.

@Blijvenhopen in bad bevallen gaat dat niet in het zh? of wil je thuis bevallen (weet het even niet meer) ben wel benieuwd naar je ervaring.

9. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo dames

hierbij de recente versie van de lijst
    Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht

bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen

jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen
    maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen
    Juranga – 25 jr
    – 1e kindje – Een jongen
    Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen
    babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een jongen
    Fresa - 30jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen

Kiekies – 25 jr –2e zwangerschap - 1e en 2e kindje TWEELING – Een jongen en Een meisje

aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    mamajanneke - 34jr
    - 5e zwangerschap - 4e kindje meisje
    irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje
    Blijven Hopen - ?? jr
    - ..e zwangerschap -..e kindje - Een meisje

talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen!
    1986cindy - 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje - Verassing
    Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing
    Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing
    Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje – Verrassing
    Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing
    Josjo - 36 jr
    - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing
    KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing
    Nath1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verassing

10 jongens
    6 meisje 9 verrassing

Uitgerekende datum
    30 oktober:
    - Talkingchair
    01 november:
    - Buikje00
    06 november:
    - Bbibi
    07 november:
    - Elphaba1981
    - Leentje21
    - Irene1981
    08 november:
    - Blijven Hopen
    09 november:
    - Reneevd
    10 november:
    - Mamajanneke
    - Sher
    - KleineFee
    13 november:
    - Maantje93
    - Vo87
    14 november:
    - Nath1986
    15 november:
    - Jess84
    - Fishersgirl
    19 november:
    - Khloe877
    - Dani86
    - Susannelilian
    - Bookfairy
    - Loontje 1
    - 1986 cindy
    21 november:
    - Anne 144
    - Kiekies(uiterlijk 7/11 gehaald)
    22 november:
    - Bee1986
    23 november:
    - Mave
    24 November
    - Juranga
    25 november
    - Josjo
    27 november:
    - Lovepeet
    28 november
    - Selina1212
    29 november:

- Hbz
    - Aurin
    30 november:
    - Eefje2014
    - Babette8
    - Miss Anita
    - Fresa

Bevallen:
    bee1986 – 20 weken van een jongen
    Loontje1 - 15 September 2014 - Hidde 39 cm en 1615 gram

2 jongens
    0 meisjes

Afspraken:
    30 sept – Talkingchair – controle en liggingsecho
    1 okt – Dani86 – proluton spuit 18
    2 okt – Dani86 rondleiding zh/vk kamers
    6 okt – Dani86 controle gyn
    8 okt – Dani86 proluton spuit 19
    8 okt – Fresa controle vk en echo
    14 okt- Fresa intake kraamzorg
    15 okt – Dani86 proluton spuit 20
    21 okt – Dani86 controle gyn zh en verwijderen cerclage (36 weken zwanger, evt zh opname)

Weer geupdate

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ik vraag me toch af waar jullie je kaarten vandaan halen dan? Wij hebben voor de ene kaart tsjilpgeboortekaartjes en voor de andere jojojanneke. Zijn beide die prijs ongeveer...

@bbibi, kweetniet.. Het begint bij mij dat spontaan de vliezen breken, althans, bij de eerste twee... Niet te voorspellen.. Wie weet haal ik de 40 wel dit keer ;)

Kleinefee oh jee... Hoe gaat t nu met je zusje? Hopelijk goed...

Ik ga weer verder met behangen :) dit is de 'before' foto :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      31,1 KB
      Weergaven:
      1
  11. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @Josjo wij bestellen ze bij de site www.kaartje2go.nl maybe daar eens kijken??

Succes met behangen!!!

12. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even een update. We komen net bij de huisartsenpost vandaan. De streep is met 2 cm gegroeid sinds gisteravond. Ze voelt zich verder goed en heeft lichte verhoging. De bacterie is naar boven aan het kruipen. We zijn er snel bij, maar als we het niet opgemerkt zouden hebben was er grote kans om bloedvergiftiging. Het wratje is ingesmeerd met antibioticazalf en we hebben een recept mee gekregen voor als ze plotseling hoge koorts krijgt. Ik heb mijn ex binnenmonds vervloekt.....heb namelijk al 100 keer gezegd dat hij een pleister met betadine moet doen op de wratjes die open zijn om verder ontsteking te voorkomen. Dit doet hij elke keer niet. Ik heb woensdag zelf pleisters meegegeven en met nadruk gezegd dat hij moet plakken.....

Vanavond reageer ik even op de rest. Nu even lekker met de kids shoppen en relaxen.

13. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @fresa jeetje wist niet dat dat zo gevaarlijk kon zijn... Heftig zeg!

@jess wat heerlijk! Werken als kok maar wel met kantoortijden? Ideaal geregeld!

@kleinefee hoe is het nu met je zus? Sterkte

@blijvenhopen klinkt wls een gezellig druk weekend :)

@dani idd fijn dat ze aan het dalen is! Precies volgens schema! Bij jou kan het ook nog makkelijk jij loopt natuurlijk iets achter op mij en ze zeiden in het zkh dat het zelfs nog niet eens hoefde nu al indalen... Ze was spwieso ook nog niet volledig ingedaald maar was wel al netjes aan het zakken gelukkig!

@talkin zo denk ik er ook over! Geen ruggenprik ( is ook niet geheel zonder risico) en als hwt niet nodig is is het niet nodig! Als ik echt dood ga wordt het een ander verhaal! Maar dan is het dus maar even de vraag of het uberhaupt kan gezien de bloedverdunners en bloedverlies! Dus anders maar keizersnee me narcose .. Ik kaat me "varrassen" hihi

14. talkingchair

@Dani
    Hier ook kaartje2go.nl! Is ons vorige keer met trouwkaarten goed bevallen. Maar voor jullie is het dus ook onverwachts? Hier ook. ;) Wel heeeeel blij mee, kan niet wachten.

@Josjo
    Heel veel succes met behangen! Ben benieuwd wat het gaat worden. Welke kleuren hebben jullie gekozen?

@Fresa
    Sjoh, echt, dat dat zo gevaarlijk kon zijn. Lekker, die ex die zo voor z'n kinderen zorgt. :(:x Maar geniet maar lekker samen met je kinderen.

@Bibi
    Die hele bevalling van mij wordt één grote verrassing. Ik vind het echt lastig om nu al keuzes te nemen, als je geen idee hebt hoe het gaat zijn. Vandaar dat alles blanco is. Maar dat heb jij dus ook? ;)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zijn geen goedkopere kaartjes, goedkoopste is 1,69 dus dan kom je zonder enveloppen en postzegels op 41 kaarten maar als de enveloppen daar al bij zitten dan heb je 35 kaarten. Wij hebben er 85 nodig. Ach en we hebben de mooiste kaartjes toch al gevonden en die kost nou eenmaal 1,99 per kaartje ;)

Kleuren op de kamer zijn turquoise, licht pastel zeg maar met lichtgrijs en wit. Als het een meisje is komt daar roze bij en als het een jongen is blauw :)
    Ben onderhand wel nieuwsgierig hoor...
    Dames die het nog niet weten, hoe is dat bij jullie? Zijn er hier echt veel die t niet weten he :)

16. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    * Bbibi sorry. Verkeerd gelezen en verkeerde naam onthouden :D....hormonen?

* Is er al nieuws van KleineFee? Er zal toch niet iets ernstigs aan de hand zijn?

* Dani dromen...tja. Vaak wordt er gezegd dat als je droomt over familie en overleden mensen dat je je 'oude' leven aan het afsluiten bent en jezelf aan het voorbereiden bent voor je 'nieuwe' leven. Dromen over je kindje en je bevalling schijnt weer samen te hangen met dat je jezelf aan het klaarmaken bent voor de bevalling ;). Maar ja ik denk altijd, dromen zijn dromen ;).

Hier misselijk met vlagen. De ene dag heb ik er meer last van dan de andere. Ligt er ook een beetje aan of ik me heel erg druk maak om dingen of niet.

* Josjo hoe gaat het behangen?

* Hier; Ik wist ook niet dat het zo snel kon gaan. Donderdagmiddag komen zijn mij mij altijd een broodje eten en toen was er eigenlijk nog niks aan de hand. Ja, het begon wat roder te worden. Heb toen tegen dl gezegd dat ze tegen haar vader moest zeggen dat er na het douchen een pleister op moest (toen nog giga ruzie gehad met vl, want dat had ik niet mogen zeggen :cool: ). Dit is dus niet gebeurt en alle bacteriën van buitenaf konden er dus lekker bij komen. Het winkelen is even anders gegaan dan we verwacht hadden. In de eerste de beste winkel werd het dametje beroerd. Dus lekker naar huis gegaan en in bed gestopt.

17. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fresa, succes met je meisje... misschien niet aan je man meegeven als ze ziek is... blijkbaar zorgt hij niet echt voor haar. Lastig:(

@Josjo, succes met behangen! Vreselijk werk:D maar neem aan dat je iemand het laat behangen? ;)

@kaarten, heb nog gekeken of enveloppen in de winkel geld scheelt. Maar dat scheelt helaas niks. Dus die bestel ik er gewoon bij. Volgende week krijg ik me proefkaartje binnen! Ben voor 51stuks met blauwe enveloppen 94 kwijt. Prima prijs. Dan maar geen kerstkaarten dit jaar:D

@kleine fee, sterkte!

@bbibi, heb ik zeker fijn geregeld;) want die banen zijn er bijna niet. En zeker niet op 2,5km afstand!

@hier, vandaag nog even een dekbedset gescoord. Doen ze elke dag wassen dus moest er nog ff 1 hebben;)
    verder langzaam ziekenhuis tasje bij elkaar sprokkelen... heb heel mooi shirt bij de hunkemoller gekocht met knopen tot aan de navel en kantje op de rug. Sexy maar vooral heel handig! Erg blij mee!

@echo, iemand vroeg er naar...donderdag inderdaad onze 34weken en dus laatste groeiecho. Laatste keer dat we de kleine man op beeldsch
    erm zien! Heel gek:)

@ligging, hij ligt nog 100%hetzelfde als in week 20! Als hij trapt voel ik dat in mijn zij net boven mijn heup. Dus hij ligt een beetje horizontaal... gek mannetje;(

18. KleineFee

We zijn net weer terug uit het ziekenhuis. Ze heeft een hartinfarct gehad maar ligt nu gelukkig ligt ze nu al op de gewone afdeling en niet meer op de hartbewaking. Er worden maandag nog een hoop onderzoeken gedaan en ze krijgt ook nog de uitslag van de onderzoeken die al gedaan zijn en aan de hand daarvan wordt gekeken of er een operatie nodig is. Nu voelt ze zich gelukkig goed dus we hopen dat ze snel naar huis mag!

19. KleineFee

Zo, ook eventjes tijd om wat uitgebreider te reageren

- Jess: Ligt hij dan echt in een dwarsligging of meer rare hoof- of stuitligging?

- Fresa: Beterschap met je dochter!

- Josjo: Hier ook super nieuwsgierig naar wat het wordt! Ik ben overtuigd van een jongen en manlief van een meisje dus iemand van ons zit goed qua gevoel. En trouwens echt toevallig dat je Jojojanneke noemt! Was al dagen opzoek naar die site maar wist de naam niet meer precies. Het is dat we nu al een kaartje hebben maar toch maar even kijken.

- Dani: Misselijkheid en duizelig hier ook weer sinds een paar weken. Met medicijnen van de dokter is het weer onder controle gelukkig.

- Kraamvisite: We hebben een paar 'regels' opgesteld. Tot 24 uur na de geboorte geen bezoek dan willen we samen zijn met ons gezin. Daarna de eerste 2 weken wil ik alleen familie en goede vrienden over de vloer. Alle andere mensen die bellen om langs te komen worden ingepland na die 2 weken. Zo hebben we het allemaal een beetje verspreid en dat er niet 20 mensen op dag 4 in mijn huiskamer staan.

- Bevallen: Nog steeds 100% achter een badbevalling in het ziekenhuis. Het brengt wel het risico met zich mee dat als er geen bad vrij is ik gewoon vette pech heb.

- Bbibi: Ik hoop voor je dat je bevalling soepel verloopt en je geen ruggenprik/spoedkeizersnede nodig hebt. Hier geen ruggenprik gehad. Achteraf sta ik er nog steeds van versteld dat ik het zonder heb gedaan maar die oerkracht die in je loskomt kan je je gewoon niet indenken. Dit keer ga ik weer zonder proberen.

20. talkingchair

#2840 talkingchair, 27 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 sep 2014
    @Josjo
    Klinkt prachtig! Het behangen is vandaag af gekomen?

@Jess
    Ik hoorde al iets over elke dag wassen, maar dat hoef ik echt niet hoor. Dat vind ik echt onzin, 1 keer in de 3 dagen vind ik best. Ben ik nu ranzig?

@KleineFee
    Heftig hoor. Ik heb dat eigenlijk nog nooit gehoord bij iemand die jong is. Sterkte ermee!

Deel Deze Pagina