November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Hallo bloempjuh en boterkoekje!:)
    Ook bijna uitgerekend?

2. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hij krijgt inderdaad nog sondevoeding, al wel een start gemaakt met aanleggen. En dan drinkt hij 1x de volledige voeding en 2x een beetje.
    De cofeïne is ook gestopt, heeft nu wel regelmatig dalingen in de hartslag, maar hij lost deze zelf op! Nog minimaal een week aan de monitor en waarschijnlijk mag hij over twee weken naar huis, gelukkig kan dit eventueel ook met sondevoeding (doe dit nu ook zelfstandig).

3. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje, wat fijn dat het goed gaat en dat er een beetje uitzicht is... lekker thuis straks, heerlijk ;)

@dani, klinkt zeker druk! Hoop dat je kleintje je lekker heeft laten slapen ;) hier ook drukke dag gehad met ziek huisdier. Dus had gehoopt op een goeie nachtrust. Maar daar dacht de kleine heel anders over... halve nacht liggen trappen! en nu ben ik wakker en gaat ie slapen ;)

@bbibi, veel plezier en succes! Gek idee he:) ik mag volgende week nog keertje extra... valt alleen niet veel meer te zien ;)

zijn er dames die kortademig worden? Ik merk het vooral savonds en als ik in bed lig. Snelle hartslag en door de neus ademen lukt ook niet echt meer. Heel irritant!

4. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    ademen.. hier ook benauwd.. en als ik niet benauwd ben dan drukt de kleine op mn blaas.. heel vervelend ;)

vocht lijkt steeds meer te worden kon gister avond gewoon voelen dat mn voet strak stond van de vocht heel vervelend..

loontje fijn dat de kleine het zo goed doet!

dani waar laat je al dat drinken.. hier helemaal niet zo veel dorst drink denk ik net zo veel als voor de zwangerschap en savonds hou ik er rekening mee dat ik niet te veel drink voor de nacht..

5. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi lieve meiden,

ik ben er weer ;). Ik kan niet overal op reageren hoor. Heb net voor een week bij gelezen en wat is er weer veel gebeurd! Er zijn schitterende foto's langs gekomen van een mooi kamertje met nieuw behang :D, en van prachtige baby'tjes! Echt heerlijk om te zien. Al zijn de verhalen eromheen een stuk minder. Hoop dat alles snel goed gaat en dat de kleintjes snel mee naar huis mogen of naar een ander ziekenhuis waar de zorg wel goed is.

Butterflynova gefeliciteerd! Het duimen van de dames op dit forum heeft geholpen ;). Geniet er lekker van!

Ik lees ook dat er echt al veelmeiden last hebben van harde buiken en voorweeën. Het is nu echt de periode waar we in komen. We moeten maar zo denken het is voor een goed doel en over een paar weken zijn we het weer vergeten :cool:.

Steken onderin met volle blaas is hier ook herkenbaar. Alleen ik ga er 's nachts een stuk of 4 á 5 keer uit op te plassen.

Heeft jullie kleine ook al een aardig slaap en wakker ritme te pakken? Hier wel. Hij is op precies dezelfde tijden wakker als mijn andere 2 altijd wakker waren. Zo grappig om te merken.

Verandering van verloskundige en gym lijkt mij op dit moment ook niet fijn. Hoop dat jullie het kunnen vinden en een goed gevoel hebben met jullie nieuwe.

Verder gaat het hier redelijk. Heb echt vervelende dagen achter de rug met vl. Tot zo hoog oplopend dat ik heb gezegd als hij zo door blijft gaan dat hij beter zijn spullen kan pakken. Ik heb alles eruit gegooid wat me dwars zat en moet zeggen dat het wel oplucht. Ik zei dat ik het gevoel had dat hij zijn medicijnen niet slikte.....en dat klopt. Meneer heeft de laatste 2 maanden niks ingenomen :$. Zijn gedrag is dus meteen verklaarbaar. Die avond hebben we heerlijk film gekeken waarbij ik tegen heb aan ging liggen en die kleine begon behoorlijk te schoppen...vl schrok zich een ongeluk. En vroeg wat dat was....;). Na dat ik vertelde dat het zijn kind was, vroeg hij waar hij al die weken geweest is omdat hij dit allemaal gemist heeft. Ik heel droog....achter je computer....kon het op dat moment even niet laten.

Sorry voor het lange verhaal!

Even nu wat anders. Gisteren naar de vk geweest. Placenta is netjes omhoog getrokken, kleine loopt een kleine week voor en wordt nu geschat op 2032 gram. Lag idd met zijn hoofdje naar beneden. Het is echt echt echt een jongentje. We hebben gevraagt of ze het nog even kon controleren. Hij liet alles mooi en duidelijk zien :D.

Morgen mijn laatste werkdag! Heb er zin in!

Gaan jullie vandaag nog iets leuks doen?

6. Bloempjuh88

24 sep 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo josjo!

Duurt nog wel eventjes hoor.... Tenminste dat hoop ik. Ben deze week begonnen met opruimen en grote schoonmaak. Nog een week of 7 wachten..

Ben wel erg nieuwsgierig!

Fresa wat fijn dat je vriend nu eindelijk doorheeft wat er in jouw buik speelt. Hopelijk gebruikt hij vanaf nu zijn medicijnen weer!

7. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeeee, heb eindelijk een keer One born every minute kunnen zien zonder dat ik van te voren in slaap gevallen ben :D.

8. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Zwaait naar fresa!! Wat superfijn dat jullie hebben gepraat meis! Slikt hij z'n medicatie wel weer nu? Godsamme sufferd... Ben blij dat je hem wakker hebt kunnen schudden meis!

Leuk behang he :D

Lachen wat jij schrijft over steken, plassen, slaapritme, laatste weken ik las het en leek net of ik t zelf had kunnen schrijven... En ik besefte ineens dat t echt de laatste dagen of weken kunnen zijn met beebje in m'n buik. Dit is mijn laatste zwangerschap dus ga dit straks nooit meer ervaren.... Niet erg, sta er compleet achter maar ik ga nog wel even extra genieten! Dankjewel dus, ook mij heb je even wakker gemaakt whahaha. Zo druk geweest met werken en de andere twee kids...

Vandaag laatste dag, heb nog TE veel te doen. M'n vervanger gaat een spannende ontslag op staande voet zaak doen vandaag waar ik eigenlijk stiekem heel blij ben dat ik t niet zelf hoef te doen in m'n kwetsbare zwangere toestand. Heel m'n overdracht nog op papier en paar stukken uitwerken en op zo'n laatste dag komt natuurlijk iedereen kletsen .... anyways, deze dag gaat vast ook weer voorbij

Loontje, zelf sondevoeding kan ook best, maar wat als t slangetje los gaat? Komt er dan iemand om hem opnieuw te bevestigen? En checken of hij goed zit, moet je dat dan zelf doen (met stethoscoop?) nou ja, nog twee weken, misschien is ie er wel vanaf tegen die tijd? :)

9. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Knuffel voor jullie!

10. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo dames

Weer veel gekletst haha.
    Hoe gaat het met iedereen??????????

@Jess slapen gaat nu wel redelijk. vaak wakker maar slaap wel vast. en leg me overdag ook nog wel even uurtje.

@Blijvenhopen ja waar laat ik al die drank dat vraag ik me ook wel eens af. maar heb er echt behoefte aan. eten is wat minder momenteel.

Heb een maagbandje en die is gewoon nog gevuld dus kan niet meer eten dan voorheen (qua hoeveelheid) en van beneden drukt de kleine met zijn hoofd tegen mijn maag (Hallo maagzuur) ik start dus met kop thee en smoothie (vers fruit, jus, melk/yoghurt) tussendoor crackers of sultana, smiddags kommetje cruesli of boterham en dan avondeten soms tussendoor nog kopje soep ofzo maar verschilt per dag.
    Merk gewoon dat ik minder honger heb.

@buik hoe staat het daarmee dames? allemaal een flinke buik??
    hier echt een flinke buik en draag echt naar voren (van achter zie je niet dat ik zwanger ben hihi) waggel ook wel echt door de buik en met zitten krijg ik benen niet meer tegen elkaar hihi.
    maar geniet er wel nog van. Weet niet of we ooit nog een keer zwanger willen worden/zijn dus geniet ervan nu alsof het de laatste x is.
    Alle bewegingen enz zijn heerlijk maar kan me niet voorstellen dat ik mijn buik grandioos ga missen krijg er een mooi mannetje voor terug en kan mijn eigen kleding weer aan.
    Hoe zit dat bij jullie?

Lekker genieten van de laatste weken is erg spannend nu.

@Weekend hebben jullie plannen?
    Hier vanavond verjaardag, morgenmiddag naar schoonmams morgenavond krijgen we vrienden op bezoek en zondag na 15u uitje met mijn werk.

@Kamertje allemaal HELEMAAL klaar????

11. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @fresa, fijn dat de lucht geklaard is. Hopen dat het niet alleen bij woorden blijft ;)

@josjo, succes op je laatste dag! En aan alles komt een 'einde' he :) ook aan het zwanger zijn... maar een hummeltje echt vasthouden lijkt me toch veel leuker!

@dani, hier ook minder honger. Het past gewoon allemaal wat minder. Zit sneller voor zeg maar. Wel gek want mijn kleine ligt nog steeds op navelhoogte ;)

@buik, iedereen vind me bescheiden, nou ik vind hem enorm! En ben er ook wel klaar mee. Blijkbaar vinden mensen dat raar klinken. ('Je bent het nu toch niet al zat?!?') Rot slapen, rugpijn, niet rechtop kunnen zitten, lopen gaat stuk trager... ik wil wel gewoon weer doen wat ik altijd deed:) en ben natuurlijk veel te nieuwsgierig :D

@kamertje, rolgordijn moet deze week nog binnenkomen en de stoel. En dan is het klaar! Even afwachten dus!

@weekend, vandaag even de stad in en gezond stukkie fietsen;) en morgen etentje bij mij ouders, dus overdag uitrusten!

Weer een week voorbij! Nog 5 te gaan:D

12. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Hey allemaal,

@Fresa, wat fijn dat je je hart hebt kunnen luchten en wat een resultaat! Hoop dat het zo blijft, geniet er maar lekker van!

@Josjo, laatste dag! Wat zal het wennen zijn, maar laat het lekker los en geniet van je verlof.

@buik, hier helemaal op m'n oude gewicht (eigenlijk al na een week, was ook maar 6 kg aangekomen, maar toch). Iets strakker mag hij van mij wel! Vooral m'n onderbuik is leeg, m'n heupen steken wat uit...

@weekend, gewoon bij m'n ventje in het zkh!

Ben benieuwd hoe het met Talkinchair is en natuurlijk met Maantje! Iemand iets vernomen??

13. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    buik: ik heb het idee dat het wel mee valt binnenkort weer ff foto maken ;)

weekend: vanavond ff langs schoonzusje die gaat morgen voor max een jaar naar australie.. ze wou dat we mee gingen na schiphol maar dat zie ik nog niet zitten 6 uur weg beetje vroeg ;) ... morgen denk ik poetsen is wel nodig nadat de nieuwe kozijnen zijn geplaatst.. en zondag denk ik ff relax dagje bankhangen ofzo met vriend..

voel me wel heel zwaar als ik in bed lig en me om wil draaien.. kost steeds meer moeite ;) net als schoenen aan trekken haha

ben de zwangerschap nog niet zat maar ben wel blij dat het niet heel lang meer gaat duren.. vrijdag komt de verloskundige langs kijken of ons huisje geschikt is om in bad te bevallen:) ik hoop het maar ga er vanuit van niet,,, kan het altijd meevallen,

14. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    @ dani was isd gek opeens laatste echo! En jij dis ook zoveel aanhef drinken wel goed :)

@jess jij volgende week dis weer? Wanneer moet je precies? Je ziet idd steeds minder wel jammer! Maar goed als je maar hoort dat alles goed gaat!

@all: hier gister groeiecho gehad kindje was gister al +/- 3100 gram dus een echte flinkerd ze liep mooi voor op schema :)
    Dus helemaal trots!

@maantje talkin hoe gaatie dames?

@loontje hoeissie meiss? Nu al oude gewicht? Woooow kei knap! Hoe gaatie met hidde!

@josjo lekker verlof?

@ fresa fijn dat je gepraat hebt met je mannetje! Nu weer aan de medicatie en alles op de
    Rit? Hoe kwam hij erbij ermee te stoppen zomaar?

@steken hier ook nig steeds steken in vagina! Ff slikken!
    Verder niet veel pijntjes! Wel zwaaaar vermoeid van de extra kilos en dikke buik! Ben het wel beu wil nu wel graag bevallen en haar graag zien en ontmoeten hoor :)
    Aan de andere kant is het ook wel heel bijzonder en geniet ik er sommige momenten ook wel van! Dubbel dubbel... :)

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jaaaaaa verlof!!! Heerlijk hoor! :)

Jess je hebt gelijk, beeb in je armen is ook leuker maar wil ook nog wel ff genieten van dit gevoel :D

Steken herken ik wel en slapen gaat ook niet super. De bo geeft echt veeeeeel harde buiken, tja, zat nog niet maar de kwaaltjes ben ik wel zat :(

Buik, zie foto :D

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,5 KB
      Weergaven:
      3
  16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh lekker gedraaid weer die foto hahaha

17. Maantje93

Maantje93 Niet meer actief

Even ego bericht.. ons mannetje werd overgeplaatst naar amphia maar naar 1 dag mocht hij daar weer weg aangezien zijn zuurstof niet meer nodig was en hij alleen nog sonde en monitor moet dit omdat monitor tot 35 weken moet. en voor de rest eigenlijk lag hij er alleen om te leren drinken dit kan beter met hem in de buurt en aangezien ze niks meer kunnen verprutsen licht hij nu terug in lievensberg. kan zo lekker vaak naar hem toe en doe om en om de fles aanbieden vanochtend dronk hij 15 cc zelf en vanavond 5 cc vind het wel stom thuis zou hij op afroep eten krijgen en nu moet hij al weer 50 cc en dat 8x word op gewicht berekent en ons mannetje groeit met de dag. niet in lengte maar wel in breedte als hij straks naar huis mag is het een normalen baby..

18. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Josjo: Mooie buik, heel bescheiden! Snap dat de kwaaltjes vervelend zijn, maar je moet nog maar heel even volhouden!

- Bbibi: Fijn dat de groeiecho goed was en een raar idee dat het de laatste was. De volgende keer dat je je meisje ziet kan je haar vasthouden!

- Jess: Herken het wel hoor dat gevoel dat je er klaar mee bent en je kleine gewoon wil kunnen vasthouden. Had ik bij de 1e ook heel erg. Maar je zal zien dat als hij er straks eenmaal is je je buikje ook wel een beetje gaat missen.

- Fresa: Gelukkig maar dat je het hebt kunnen uitpraten met je vriend, lucht vast op! En hij merkt nu dus zelf ook wat hij allemaal gemist heeft dus dat komt vast helemaal goed de laatste weekjes.

- Maantje: Fijn dat jullie zoon in het ziekenhuis dichtbij ligt, geeft aan dat het goed met hem gaat.

- Buik: Nog steeds niet zo groot. Wel wat meer in de weg dan voorheen maar nog steeds peanuts vergeleken met vorige zwangerschap. Al moet ik zeggen dat ik mijn buik toen ook wel miste na de geboorte ondanks dat ie zo groot was en in de weg zat. Zal ook eens een foto plaatsen.

- Kwaaltjes: Iets meer vocht vasthouden de afgelopen dagen, loop het liefste op slippers omdat mijn enkels wat gezwollen zijn. Verder nog steeds niks te klagen, geniet er echt van! Af en toe even een momentje dat ik me bedenk dat dit waarschijnlijk de laatste zwangerschap wordt dan word ik wel een beetje verdrietig. Maar dat zal vast wel verdwijnen als de baby er is.

- Hier: Moe, dood, op. Wil het liefste nu naar bed maar Féline heeft een moeilijke nacht. Ligt nu eindelijk tegen me aan te slapen en ik durf niet te gaan verzitten ;)

Bij deze ook een foto!

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Kleinefee en josjo wauwwww keiden wat een prachtigd fotos zeg! Beide echt mooie buikjes! Volgens mij hebben jullie maar weinig overtollige kilootjes erbij gekregen ofwel?
    Bescheide slanke figuurtjes en slleen een buikje mooi hoor!

Maantje hihi maar 1 dag in het Amphia dus? Nou fijn dst hij nu lekker in de buurt weer ligt! Vervelend dst hij nu sl zoveel keer is overgeplaatst
    Voor zon korte tijd steeds! Nu lekker hier laten liggen! En heerlijk genieten van jullie mannetje! :)

Talkin hoeist met jou en rebekka meis?

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Maantje, fijn dat hij weer na 1 dag terug mocht zeg! En over dat voeden op verzoek, dat komt omdat hij prematuur is, dat kan om die reden niet... Al vond ik dat ze soms bij Tijn wel erg ver gingen in 'hij is weer een dag ouder dus MOET 10 cc er bij'. Veel strijd om gehad. Tijn kreeg meer maar spuugde wel alles uit. Voelde soms alsof ze met m experimenteerden... Zou ik met n volgende anders mee omgaan en durven zeggen dat t niet ging gebeuren maar als je voor t eerst meemaakt dat je kindje prematuur is, vertrouw je toch op t advies, ook al gaat t soms tegen je moedergevoel in... Gewoon blijven vragen aan de ka en blijven zeggen wat je zelf had bedacht ... Hoe gaat t verder met jou?

Kleinefee, jij bent echt n slanke dennie! Ik heb nog wel n goede kont ook bbibi ;) daar zit ook wel n beetje extra bij haha.

Kleinefee, zijn jullie nu wel uit de namen?

Deel Deze Pagina