November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jess wat gek! Maar misschien wil ze die babyfoon geven als uk er is? Maar ja daar wil jij natuurlijk niet op wachten.. En n badspeeltje ok als kleinigheidje voor nu alvast maar zeg dan niet 'je moet blij zijn wat je krijgt'. Hoe lomp is dat? Niet leuk... En ik snap je mbt oppassen hoor...

Kleinefee wat leuk, een shoot! Hebben wij ook gedaan toen met annelynn er bij. Toen we klaar waren, pats! Vliezen gebroken :D haha maar hebben wel prachtige foto's!
    En vandaag 37 dus, jeeeeej!! Alle orgaantjes klaar, Uk mag komen! :)

En thx ladies over t kamertje. Kleinefee, wat bedoel je met deze is fel? Snap m niet :)

2. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @josjo, dus jij gaat volgende week een shoot doen? :D ;)
    Ze heeft dat niet gezegt hoor, dat was mijn gedachte. Je kan iemand niet verplichten iets te kopen... maar van een a.s. oma mag je wel 'iets' verwachten toch?
    En nee ik ga niet wachten tot de kleine er is met die babyfoon. Dan had ze dat gisteren ook wel mogen zeggen. En aangezien we/ik verwachten dat ze de eerste uren/dagen toch niet gelijk komen kijken is het ook gewoon te laat om nog te krijgen. Wil weten hoe het werkt voordat de kleine er is.
    Mijn antwoord op de vraag:hoeveel ben je al aangekomen, werd ook heel afkeurend op geantwoord...:x terwijl ik er zelf al zo mee zit:(

sorry hoor ladies!, het is raar hoe zoiets je zo dwars kan zitten. Terwijl ik normaal zoiets heb van: ach.. boeiuh laat maar gaan... vast een combinatie van hormonen en een beginnend moederinstinct ofzo;)

3. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Jess wat vervelend! Ga vandaag idd lekker zelf op pad voor een babyfoon. Lekker laten voor wat het is. Je hubby heeft het er ook moeilijk mee denk. Gewoon genieten van wat jullie wel hebben. :D En het zijn ook de hormonen die meespelen hoor.

Leuk die fotoshoots! Hier helaas geen tijd en ook geen geld voor.

Hier gaat het vandaag gelukkig wel iets beter. Straks alleen lunchen met schoonvader. Hij wilt het een en ander bespreken zonder vl erbij....ben benieuwd! Net een letterbak van Lief! (huisje) gekocht via mp. We hadden nog niks boven de commode. Morgen komt mijn moeder om gordijntjes te maken in het kamertje. Vandaag verder lekker rommelen in huis....misschien dat mijn onrust wat minder word.

4. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Fresa klinkt als een gezellkge dag meid!
    En je schoonvader dus stiekum wat bespreken? Leukleuk!

@josjo haha dat wordt las een shoot plannen richting het einde dan dit keer hihi

@ kleinefee ben beniejwd naar ne shoot! Leuk hoor! Wel wat fotos plaatsen he ?

@jess snap je frustratie helemaal hoor! Plus het blijft toch een. " schoonmoeder " laten we eerlijk zijn ;)
    Logisch dat je haar dan ook niet wil laten oppassen! Gaan jou ouders wel oppassen op jullie kindje?

@hier pfff baby waar blijf je ? Donderdag alweer 38 weekjes ! Maar ze heeft er nog geen zin in om te komen!

5. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Hallo dames

hierbij de recente versie van de lijst
    Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht

bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen
    jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    lovepeet - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen
    maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen
    dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen
    Juranga – 25 jr
    – 1e kindje – Een jongen
    Sher - 29 jr - 2e zwangerschap -2e kindje - Een jongen
    babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een jongen
    Fresa - 30jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen

Kiekies – 25 jr –2e zwangerschap - 1e en 2e kindje TWEELING – Een jongen en Een meisje

aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    mamajanneke - 34jr
    - 5e zwangerschap - 4e kindje meisje
    irene1981 - 33jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje
    bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje
    Blijven Hopen - ?? jr - ..e zwangerschap -..e kindje - Een meisje
    Bloempjuh88 - ?? 26 - 1e zwangerschap -1e kindje - Een meisje

talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen!
    Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje – Verrassing

1986cindy - 28jr - 4e zwangerschap - 3e kindje - Verassing
    Susannelilian - 33 jr - 4e zwangerschap - 1e kindje- Verrassing
    Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing
    Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing
    Josjo - 36 jr
    - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing
    KleineFee - ??jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing
    Nath1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verassing
    10 jongens 7 meisje 9 verrassing

Uitgerekende datum
    30 oktober:
    - Talkingchair
    01 november:
    - Buikje00
    06 november:
    - Bbibi
    07 november:
    - Elphaba1981
    - Leentje21
    - Irene1981
    08 november:
    - Blijven Hopen
    09 november:
    - Reneevd
    10 november:
    - Mamajanneke
    - Sher
    - KleineFee
    13 november:
    - Maantje93
    - Vo87
    14 november:
    - Nath1986
    15 november:
    - Jess84
    - Fishersgirl
    19 november:
    - Khloe877
    - Dani86
    - Susannelilian
    - Bookfairy
    - Loontje 1
    - 1986 cindy
    21 november:
    - Anne 144
    - Kiekies(uiterlijk 7/11 gehaald)
    22 november:
    - Bee1986
    23 november:
    - Mave
    - Bloempjuh88
    24 November
    - Juranga
    25 november
    - Josjo
    27 november:
    - Lovepeet
    28 november
    - Selina1212
    29 november:
    - Hbz
    - Aurin
    30 november:
    - Eefje2014
    - Babette8
    - Miss Anita
    - Fresa

Bevallen:
    bee1986 – 20 weken van een jongen
    Loontje1 - 15 September 2014 - Hidde - 39 cm - 1615 gram (Bij 30+5 weken)
    Maantje93 –
    30 september 2014 – 'baby'- 45cm - 2295 gram (Bij 33+3 weken)
    Talkingchair –
    02 oktober 2014 - Rebekka – 47cm - 2350 gram (Bij 36 weken)

3 jongens
    1 meisje

Momenteel in het ziekenhuis:

Afspraken:

21 okt – Dani86 controle gyn zh en verwijderen cerclage (36 weken zwanger, evt zh opname)
    22 okt – Josjo controle vk
    23 okt - josjo liggingsecho
    27 okt – babette8 echo vk

Weer geupdate

6. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Goedemorgen dames

Even uitgebreid reageren op iedereen:

@Jess wat vervelend dat schoonmoeder zo "moeilijk en ongeinteresseerd doet" bah Maar weet je probeer het te laten voor wat het is geniet lekker met je hubby en koop die babyfoon zelf als ze er naderhand mee aankomt zeg je dank je wel en brengt hem desnoods terug naar de winkel ofzo.
    Wat betreft je gewicht probeer er niet zo mee bezig te zijn (weet makkelijker gezegd dan gedaan) maar na de bevalling val je vele kilos ook zo weer af.
    Probeer vandaag lekker aan jezelf te denken en vooral te genieten van de mensen om jullie heen die wel zich op jullie kleine verheugen!!

@Fresa spannend gesprek met sv zonder vl hihi ga je meteen toch wat van denken, tenminste zou ik hebben. hihi. Hopelijk positief en lunch ze lekker.
    Wat betreft zo een shoot zou je ook fotos thuis/buiten kunnen maken met een eigen toestel en vl erbij voor herinneringen. altijd leuk en duur hoeft het niet te zijn ;)

@KleineFee veel plezier met de shoot. hier ook gedaan. Is echt super leuk en mooie herinnering aan vind ik.

@Josjo hoe gaat het bij jou meid? nog alles rustig??

@Sjannie neem aan dat je inmiddels bevallen bent van jullie tweeling........spannend!!
    Hopelijk horen we snel iets van je!

@Nath wat een lieve man heb je, geeft hij niet toevallig curssusen ofzo zodat ik die van mij eens kan langs sturen :p Hoe gaat het met je verkoudheid??

@Loontje wat super te horen dat Hidde het thuis goed doet en jullie zo lekker kunnen genieten van jullie mannetje!! Lekker zo een wandeling lijkt me heerlijk en kan dan hier ook niet wachtten om lekker te gaan wandelen met de kleine hihi. Geniet lekker ervan!!
    wat betreft de oorzaak vraag eens naar je baarmoedermond sterkte/lengte of het daar iets mee te maken kan hebben of evt toch een b.o ofzo die niet ontdekt is.
    Succes alvast!

@Bbibi ik zie je verzoek graag tegenmoet haha hoe gaat het verder met je?

@Maantje hoe gaat het bij en met jullie kleine man?

@Talking.......hoe is het bij en met jullie? en met Rebekka? ben benieuwd. dikke knuffel voor jullie!!

@Hier zometeen lunchen met een vriendin en daarna met vl naar het ziekenhuis. Daar zullen we zeker 1,5/2u zijn.
    Krijg eerst een liggingsecho, dan een hartfilmpje dan wordt ik op een infuus "aangesloten" met weeenremmers. Dan gaan ze proberen de kleine man te draaien (dit is nog niet gebeurd :() Na het draaien weer een echo en dan gaan ze cerclage weghalen, bmh opmeten en kijken hoe het met de kleine gaat dmv een ctg.
    Zelf het idee dat de bmh weer verkort is tegenover vorige keer (kleine man schopt er geregeld tegen) en dat de druk door het verwijderen van de cerclage flink gaat toenemen (hij ligt ook vrij laag)
    Dus we nemen het koffer en de camera al mee op voorhand mocht ik daar moeten blijven of meteen al iets beginnen.
    Het kan zijn dmv het draaien dat er van alles geprikkeld wordt (vandaar weeenremmers ook om de buik zo soepel mogelijk te houden is minder pijnlijk dan)
    Ze houden tijdens het draaien de kleine man ook in de gaten mocht hij het op de een of andere manier niet goed doen of hartslag te laag worden zal er meteen ingegrepen worden dmv een keizersnede.
    dus het is wel spannend nu ja.

Hebben gisteravond gezellig avondje gemaakt, filmpje gekeken en ook echt met de gedachte de avond doorgebracht dat het wel eens onze laatste "samen"kan zijn geweest. Toch een raar gevoel hihi.
    Toch blijft mijn gevoel dat hij pas 2 november komt. Mijn moeder zegt vandaag en vl zegt tussen 23 en 26 oktober hihi we zullen zien

De kleine man is zo welkom maar merk ook dat ik ook wel beetje bang ben oor wat gaat komen, hoe is het met zijn 3en, kan ik dit, hoe gaat het zijn enz. Maar hoort er denk ik allemaal bij.
    Ben zo blij en dankbaar dat deze zwangerschap goed is verlopen en ik zo ver ben mogen komen, zoveel meer heb mogen ervaren dan bij Casper* had dit nooit gedacht in het begin vd zwangerschap. Tis echt zo iets moois, bijzonder ondanks dat de kwaaltjes en de laatste loodjes echt zwaar zijn en ik er soms ook echt genoeg van heb realiseer ik me ook dat dit misschien wel de laatste zwangerschap is aangezien we geen kindje meer wilde na Casper* en misschien het wel echt bij 1 levend kindje blijft.

Dingen gebeuren met een rede, dit ook en ben dan echt zo blij. Kijk zo uit naar onze kleine man.

Ben ook wel benieuwd wie de volgende van ons is die gaat bevallen en wat de namen van de ukkies gaan zijn. Altijd zo leuk hihi.

Ik ga jullie allemaal een hele fijne dag toewensen en hopen dat ik vanavond gewoon van thuis kan/mag reageren paar dagen mag meneer nog wel blijven zitten van mij.

Dikke knuffel aan iedereen!!!

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Dani wat ongelooflijk spannend zeg! Wordt een druk bezoekje in het ziekenhuis zeg pfoeeh zo veel op een dag!! Draaien en dan nog clerage
    Verwijderen! Lijkt me toch spannend! Gelukkig ben je al mooi ver in je zws , dat als hij toch besluit te komen komt het helemaal goed met jullie manneke !

Wat jij hebt heb ik ook! Aan de ene kant wil je graag bevsllen en wegen de laatste loodjes zwaar maar aan de andere kant wil ik ook nog wel even zwanger zijn! Zo gezellig samen in mijn lichaam! Ik ga haar echt bij me missen! Zomaar weer overwl naartoe zonder kindje , vreselijk!

Zoveel aanspraak nu ik zwanger ben van mensen die gelijk beginnen te glimlachen als je binnen komt! En dat ze willen weten hoe ver je bent en wat het wordt enz enz! Het is en blijft een bijzonder iets <3
    Wil daar mijn laatste zwangere dagen / 2,5 week nog wel van genieten !

Succes vanmiddag!

Ohja en die plankenkoorts? Hier ook aanwezig !! Vreselijk... De angst en paniek slaat ook vaak toe! Ik hoor er meer mensen over, hoort er schijnbaar bij!

8. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Reageer even niet uitgebreid, want dat heb ik gister gedaan.

@Dani, succes vandaag, ben zo benieuwd hoe het zal gaan..

@Jess, balen van je schoonouders, maar inderdaad probeer je dan maar te richten op de mensen die wel blij voor jullie zijn. Ik denk dat mannen inderdaad altijd zullen doen alsof het ze niets doet, maar geloof niet dat zoiets je geen pijn doet... Die kilo's ik kan er niet over meepraten, maar snap dat het vervelend is als je niet lekker in je vel voelt door je gewicht. Ik hoop en denk dat na je bevalling er heel wat af gaat.

@Fresa, ik ben gewoon plaatsvervangend nieuwsgierig haha!

@foto's geniet van de shoot, wil ook graag een foto zien...

Hier. Net bij de gynaecoloog geweest en de placenta was wel wat klein, maar dit kon niet de oorzaak zijn van de vroeggeboorte. De kweek liet ook geen bacterien ofzo zien. Het lijkt dus of domme pech of aanleg..
    Bij een volgende zwangerschap zal er zeer waarschijnlijk ook een cerlage geplaatst worden. Met 18 weken en 22 weken wordt er gekeken naar de lengte van de baarmoederhals. En er werd nog iets vertelt over het hormoon progesteron, maar ik weet al niet meer wat, oeps....
    Verder een echo gehad, baarmoeder ziet er goed uit en is leeg.
    Waarschijnlijk zit ik al weer in m'n cyclus, het vloeien was namelijk een week gestopt en is nu weer begonnen, dus de gyn denkt dat het de cyclus is.
    Recept voor een ander soort pil meegekregen, omdat ik borstvoeding geef.

9. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

Klopt, Rebekka is te zien op de pagina van Earlybirds! We hebben echt veel leuke reacties gekregen. Het gaat om deze foto:
    early birds.jpg

We zijn er nu echt alleen nog voor de ab. Verder doet ze het prima, ze drinkt 8 * 55 ml, vanaf vandaag gaan we over naar 7 * 65. Als alles goed gaat, mag ze zaterdag mee naar huis! Ik kijk er echt ontzettend naar uit! Ze is geboren met 2350 gram, nu weegt ze 2745, maar dat is wel met een enorme spalk erbij die ook wel wat weegt, haha.

Loontje, wat fijn dat jullie thuis zijn. Heerlijk, geniet ervan!

Maantje, hoe is het met de baby?

Dani, succes vanmiddag! Wat enorm spannend!

Fresa, Josjo, KleineFee, Jess, ook een dikke knuffel voor jullie. Het gaat vast niet lang meer duren, ben enorm nieuwsgierig naar jullie koters en verhalen.

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @dani: valt me op dat de lijst nog veel namen bevat (uitgerekende datum) van meiden die me niets zeggen. Zullen op t begin mee hebben gekletst maar zie ze hier nooit? Misschien n keer opschonen? Wilde net ff kijken wie van ons eerst en etc is maar ik bond t maar irritant al die onbekende namen (hormonen?:p)

Heel veel succes vandaag, hopelijk lukt de draaipoging en blijf ukkie nog lekker zitten! Mijn bmm is n mini tuutje, nog geen cm meer en al 1 cm ontsluiting. Uk zit laag maar zegt allemaal niets. Hoe dan ook, als uk zich vandaag aandient dan is er niets aan de hand. Ok bumpy start met deze termijn paar weken zkh wellicht maar verder, komt dan echt goed hoor meis! Hoop wel voor je dat t draaien lukt en je natuurlijk kan bevallen, dat gun ik je echt...

@bbibi: kan ook nog wel 4 weken duren meis ;)
    Bij de aug mama's hadden we iemand die al weken riep dat ze het gevoel had dat ze met 37 weken ging bevallen. Ze was met 42 weken de laatste. Was n erge domper voor haar... Ik gun sowieso niemand die 42 weken haalt maar het zijn er altijd 1 of 2 in n groepje die dat halen... En ik hoop t zelf ook niet te zijn hoor hihi :D

11. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @dames, bedankt voor de lieve woorden:) jullie hebben gelijk. Zo is het ook gewoon. Mijn eigen familie is er zoooo mee bezig! Liever teveel dan te weinig ;)

@bbibi, mijn moeder (vaders alleen als hij vrij is natuurlijk) gaat 3/4dagen oppassen. Heb ik alle vertrouwen in en dat verdienen ze ook!

@dani, heel veel succes vanmiddag!!!

@loontje, fijn dat het er alweer goed uitzag allemaal. En dus geen duidelijke oorzaak?

@talking, wat fijn dat het einde in zicht is;) en een super mooie foto! Prachtig!

@'er tegenop zien'... hier ook hoor! Het voelt zo veilig allemaal nu. Straks ben je thuis en ben je verantwoordelijk voor zo'n kleintje. Maar ik denk dat je daar heeeeeeel snel aan gewend bent:) alles wat nieuw is, is eng toch;)

@vandaag het bed uit elkaar gehaald en matras hoger gelegd(verstelbaar). Was een mooi moment om ook die rothoekjes eens te zuigen en te soppen:D

12. KleineFee

KleineFee Niet meer actief

- Jess: Snap dat het heel lastig is in zo een situatie, lijkt me ook heel ongemakkelijk omdat je natuurlijk ook niet echt weet hoe je er mee om moet gaan. Vooral omdat het niet jouw moeder is is het nog moeilijker om er überhaupt iets van te zeggen.

- Shoot: Had ik gisteren al ;) Met dochter erbij maar die wilde niet echt meewerken helaas. Wel een paar foto's met haar kunnen maken maar weet niet of ze ook echt zijn gelukt. En anders hebben we een 2e kans bij de newbornshoot. Foto's zal ik wel wat plaatsen als we ze binnen hebben.

- Josjo: Ooh bedoelde dat het kamertje dat we voor deze baby hebben felle kleuren heeft en niet lichte kleuren. Of zeg ik nu iets typisch brabants?

- Fresa: Spannend een gesprekje met alleen schoonvader, wie weet wat hij van plan is!

- Dani: Heeeel veel succes meid! En maar hopen dat je kleine draait én nog even blijft zitten!

- Loontje: Ik hoop voor je dat het gewoon echt pech is geweest, dat is natuurlijk het gunstigste want dan is de kans dat het bij een volgende zwangerschap weer gebeurt heel klein.

- Talkingchair: Wat een knapperd! Echt een mooi koppie heeft ze en dan ook nog bijna naar huis heerlijk!

- Bevallen: Heel herkenbaar hoor die spanning. Bij de eerste was ik ook best bang dat het allemaal niet zou lukken en dat ik geen goede moeder zou zijn. Die verantwoordelijkheid komt ineens op je af. Gelukkig is dat gevoel nu wel weg met een 2e. Het enige waar ik nu zenuwachtig voor ben is hoe Féline op de baby gaat reageren.

- Hier: Vanochtend al controle gehad. Alles ziet er voor nu prima uit. Baby ligt helemaal onderin dus dat is wel prettig voor de bevalling (en pijnlijk voor mijn bekken). Moet wel rustig aan doen en bellen als ik me niet goed voel en weer veel pijn krijg. Over een weekje moet ik terugkomen en dan weer kijken hoe het ervoor staat. Vk denkt wel dat ik de 40 weken deze keer niet ga halen, maar de 38 weken was zeker wel mogelijk zei ze. Tot nu toe 13 kilo aangekomen trouwens :)

13. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Loontje; het gaat goed, alleen m'n buik is nu zo gevoelig... Heel veel geschop en zoveel menstruatiegevoel, niet echt prettig! Super fijn dat het goed gaat met Hidde. Inderdaad heerlijk al die vrijheid! Balen dat er geen precieze oorzaak is gevonden! Als Hidde maar gelukkig en gezond is, is toch belangrijkste?

Jess; vervelend van je schoonmoeder! Hier mag ik mijn schoonmoeder al helemaal niet. Mijn zoon wordt te erg verwend door haar. Bij elke bezoek neemt zij kado's mee... Ja hallo?! Hij heeft er al zoveel.... Maar als zij er is, praat ze bijna niets tegen mij, nou prima! Rare wijf! (Zij woont op uur rijden gelukkig!)
    Klopt, wat nieuw is, is eng. Je raakt er zo aan gewend, je wilt alleen maar knuffelen, ook zo'n veilig gevoel!

Fresa; was het nog gezellig met je schoonvader?

Bbibi; bijna 38 weken al!!! Spannend! Ben erg benieuwd naar je wondertje!

Talkingchair, erg prachtige foto van Rebekka! Geniet er lekker van! Nog eventjes en ze is thuis.

Josjo; klopt, het kan nog 4 weken duren, ook al is het niet wat je graag wilt horen. Mijn zoon kwam 12 dagen na uitgerekende datum... Verschrikkelijk, het was ook nog in de zomer... Hij was 8 pond!!! :) Het is gewoon alleen afwachten wanneer ze eruit willen :)

KleineFee; goed dat baby onderin ligt, is idd niet prettig voor onze bekken... Nog ff doorbijten! 13 kilo is niet veel! Zoveel was ik bij mn eerste aangekomen, dit keer tot nu toe maar 4 kilo.

En de rest die bijna uitgeteld zijn, ook ben ik errug benieuwd naar jullie baby's en verhalen! En wie de volgende is ;););)

14. dani86

dani86 Fanatiek lid

28 nov 2006
    3.211
    0
    0
    student
    landgraaf
    Progesteron zijn de spuiten die ik vanaf week 16 wekelijks heb gekregen. Is een mannelijk hormoon dat in je bil wordt gezet om zo je bmm te verstevigen en je weeen af te remmen.

Zou dan.idd denken aan een cerclage volgende x voor extra stevigheid en evt voorkoming.

@Josjo zal er eens naar kijken vanavond ofzo naar de lijst.

@Hier nu onderweg naar het ziekenhuis ben benieuwd. Wel.spannend maar geen echte zenuwen ofzo..... mocht ie vandaag komen dan is het zo.

Zo snel ik meer weet horen jullie van me.

Fijne middag

15. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

12 jan 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Met de verkoudheid, pff snotteren en keelpijn en hoesten! Gelukkig is man er om voor mij te zorgen :)

Hebben jullie het ook zo lastig? sommige dagen heb ik energie om iets te doen, andere dagen ben ik zo futloos!

Man vertrekt donderdag voor 2 weken richting Nederland om te werken (werkt offshore). Ik hoop zo dat baby nog niet komt maar ik denk het niet, 10 oktober zat het nog allemaal toe :) en 29 oktober moet ik terug.

Ik kan beroep doen op mijn schoonouders en vanaf week 38 komt mama hier een 5 tal dagen logeren.
    Nu blijft dit voor beide gelijk (zowel ouders als schoonouders). Ik wil absoluut alleen die bevallingskamer binnen in het ziekenhuis, er zijn daar genoeg vroedvrouwen die me zullen bijstaan.
    Is dit raar dat ik dit wil? Mijn man begrijpt dit volkomen maar vind het net zoals ik moeilijk om dit te zeggen tegen de ouders/schoonouders. Dit is natuurlijk maar plan B voor als baby de komende 2 weken zou komen.

Jullie een idee hoe je dit tactvol kunt duidelijk maken? Ik wil niet grof overkomen van voer me naar het ziekenhuis en rijd dan maar terug naar huis.

16. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    dani, hoe is t nu??

17. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Nath, het is jouw keus, en jouw bevalling! Ik zou daar gewoon heel eerlijk over zijn.

Iets van mocht het nodig zijn en ik toch ga bevallen in de 2weken dag ml er niet is, dan vind ik het heel fijn als jullie me naar het zh kunnen brengen, maar bij de bevalling aanwezig zijn dat heb ik liever niet.
    zoiets?

18. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @ josjo nou gelukkig bij mij geen 4,5 week hoor meid! Ik had diabetes weet je nog ;) dus mag ( thank god ) absoluut niet over de 40wkn dan wordt ik ingeleid! :D! Dus de laatste ga ik sowieso niet zijn hihi... Maar jij vast ook niet met je voorgeschiedenis!

@dani hoe is het gegaan!

@progesteron is geen mannelijk hormoon hoor ;) haha dat is testosteron! Progesteron maak je aan in de 2e helft van je cyclus om je baarmoederslijm dik te houden ( innestelen embryo) en om de baarmoeder klaar te maken voor een zwangerschap!
    Met vroeggeboorte kun je net als ik UTROGESTAN krijgen. Dat zijn bolletjes die je vaginaal tot 6 per dag inbrengt ( gebruikt tot week. 34)
    Of net zoals dani zei met spuiten prolutan spuiten!
    Er zijn ook pillen met progesteron om te slikken duphaston, provera etc die gebruik je ook tijdens hormoonbehandelingen/vruchtbaarheidsbehandelingen :)

@nath gaan jou ouders/schoonouders er vanuit dat ze bij de bevslling mogen zijn dan? Is dat in belgie gebruikelijk?
    Hier wilde ze graag wel op de gang wachten als ik bezig ben! Ik ben geeoon bod en direct geweest en heb gezegd : ABSOLUUT NIET! Wat als het 5 dagen duurt ( eventueel met inleiden) wat dan? Lekker blijven wachten.. Plus wil ik eerst zelf bekomen en genieten met mijn man voordat andere de baby te zien krijgen! Ik bel ze wel een keer als ze er is hihihi

Jess wat een luxe !! Wil je moeder echt zoveel oppassen ja? Jou moeder werkt zelf niet meer dus? Wat fijn zeg!!

Babette hoe gaatie met jou meid? Hier idd alweer bijna 38weken ! Tijd gaat
    Ook opeens zo snel na de 30wkn!
    Is je zoontje al helemaal er klaar voor?

19. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Oh ja bbibi, was ik ff vergeten van je diabetes (zwangerschapsdementie ;)) en nee bij mij ook niet waarschijnlijk. Aan de andere kant; mijn eerste twee kids zijn met ivf gekomen en deze via de natuurlijke weg, zou zomaar allemaal anders kunnen gaan dit keer...

Ben benieuwd hoe t met dani is!

Talkingchair wat n prachtige foto!! Zag m ineens voor m'n vorige bericht...

Nath, ik wilde hetzelfde vragen. Is dat gebruikelijk in België? Ik zou t gewoon zeggen dat je er niet prettig bij zou voelen dat ze op je staan te wachten en dat je dan niet goed kan ontspannen, zoiets? Ik zou het in elk geval zeker niet accepteren. Wegwezen bij m'n bevalling hihi en ik bel ook wel als ik wil bellen...

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Haha jess, ook bij jou de nesteldrang toegeslagen? :D ik poets ook ineens dingen waar ik eerder nooit over nadacht ;)

Kleinefee oh jullie kamertje bedoel je! Ik ben ook n Brabander hoor, ook al woon ik nu alweer 10 jaar in Gelderland :) Bosschenaartje ikke :D

Deel Deze Pagina