- Controle: Nu wel elke week sinds maandag, dus nog maar 1/2 keer als het goed is. - Josjo: Empel ja, ligt op nog geen 2 km van de empelsedijk af. Zou wel heel toevallig zijn als je vroeger bij ons thuis opgepast hebt! Kan me alleen niet meer herinneren hoe onze oppas heette, we hebben er meerdere gehad. En wat grappig van die directeur die zegt dat je morgen gaat bevallen! Hoop het alleen niet voor je, zou een beetje te vroeg zijn. - Bookfairy: Mooie buik! - Fresa: Kan best indalen zijn dat begint vaak rond die tijd van de zwangerschap wel te komen - Talkingchair: Fijn dat het zo goed gaat met Rebekka! Voor je het weet ben je dadelijk lekker thuis!
Bookfairy, prima termijn om de boel op klossen te zetten hoor, je bent op tijd. En als jij dat wil mag je ze al bij 20 weken ophalen hoor, dan betaal je alleen wat meer haha Kleinefee, zal niet verwacht ik hoor. ik woonde op de hofstedenlaan, tegenover de masemude (weet niet of ik t goed schrijf) Woon jij in die wijk met witte / oranje huizen of zit ik er nu helemaal naast? Of juist die me die donkere huizen? Vriendinnetje van mij is net naar de hoofdstraat v empel city verhuist haha dus ik kom er nog weleens. En m'n zus woont in Rosmalen en n paar vriendinnen op de grote wielen. Dichtbij dus allemaal Jess, hier juist superweinig beweging, maak me daar juist weer zorgen over... Ruilen?
Talkin wat fijn dat het zo goed gaat met je mooie meisje! Dit weekend mee naar huis toch meid? Ik wordt idd met max 40wkn ingeleid !! Mag niet eroverheen wegens diabetes! Wordt binnenkort gepland. dus wie weet hebben de meiden wel gelijk dat ik als eerste beval haha @josjo hihi ohhhh morgrn dus! Als we niks meer van jou horen morgen weten we genoeg hihi! @kleinefee prachtiggewicht toch van je dochter! 3500gram is de gemiddelde baby in nederland bij geboorte! Prachtig gewocht hoor! Hoe is jou eerste bevslling gegaan als ik vragen mag? @ all zien we al op tegen de bevalling? Ik had dat Totaaaaal niet ... Tot aan vanaaf! Ondanks de horrorverhalen had ik daar geen last van! Maar nu ik de verhalen van mijn biuf gehoord heb schrok ik toch opeens wakker! Met teveel bloedverlies met plassen bloed OP de grond! Hechten ondanks het blijven bloeden dus je hebt geen keuze ze moeten heeeeel snel hechten! Maar dat de verdoving dan nooit werkt.. Dat hoor ik toch vsn veel! Pffff heavy hoor! Daarnaast mag ik natuurlijk geen ruggenprik ! Dus moet het toch zonder gaan doen! Vind het toch wel spannend worden hoor pfff
- Josjo: Wij wonen in een best nieuwe wijk, huizen zijn met redelijk donkerrood/bruine steen en zwart dak. Hofstedenlaan woont een vriendin van me toevallig! - Bbibi: Ik vond het ook een mooi gewicht om uit te moeten persen Ze werd geschat op 4000 gram dus dit was een meevaller. Mijn bevalling ging heel snel! Het heeft maar 4 uur geduurd vanaf de eerste echte wee. Eerst ging het allemaal wel prima maar kreeg al snel dat ik de weeen amper op kon vangen. Heb er weinig van mee gekregen en was pas een uur na de geboorte echt in staat om haar vast te houden, was helemaal op. Hoop bij deze bevalling dat ik het wat bewuster meemaak aangezien dit de laatste wordt. Het was dus geen hele prettige bevalling, maar 'fijn' genoeg om voor een tweede te gaan
Bbibi ik ben er nog hoor En die horrorverhalen..tja, tuurlijk bestaan die maar eerlijk, het is de mooiste ervaring in m'n leven die ik nu nog n keer mag meemaken Ja, het is een soort van force of nature die over je heen komt, waar je je niet op kunt voorbereiden en waar je vooral niet tegen moet vechten maar instinctief wel doet... En afgezien van complicaties die best weleens voorkomen (maar minder vaak niet dan wel), moet je gewoon braaf luisteren naar de Vk, vragen of ze je helpt met puffen, waar je naar toe moet persen, en vooral als je even niet mag persen, niet doen (op t eind als het hoofdje 'staat'), dat vind ik echt n moeilijk stukje. Maar als je dat doet, heb je minimale kans op uitscheuren en is de bevalling tuurlijk wel heftig maar ook super mooi Overigens had ik de tweede zwschap dat pompje, misschien mag je die wel? Ik vind n ruggenprik echt n slecht alternatief op dat pompje.. Ik wil die weer, heb zo'n 'heerlijke' bevalling gehad, hopelijk gaat t nu weer zo . En als laatste en dan stop ik m'n betoog ;-P, pijn is relatief. Wat de 1 een heeeeel heftige bevalling noemt, zal de ander minder erg ervaren. Dus, gewoon laten gebeuren meis, je bent echt in goede handen. In het zkh zeker! Wie gaan hier trouwens voor zkh bevalling en weten jullie al of / welke pijnstilling jullie willen?
Kleinefee, mooi verhaal hoop ook dat je nu een mooiere bevalling gaat ervaren! Ik hoop dat ik m'n kindje nu wel vast mag houden, was1-2 min en toen nam de ka hem al mee En ik wil ook proberen hem/haar zelf aan te pakken als t wordt geboren. Samen met Sjoerd of alleen of hij alleen, lijkt me echt super!! Bij annelynn zeiden ze toen ze bijna er uit kwam: kijk dan! En ik schudde met m'n ogen dichtgeknepen met m'n hoofd, wilde alleen maar dat t voorbij was. Bij Tijn keek ik mee en riep ik blij: een piemel!!! En nu proberen dus zelf aan te pakken
@kleinefee, toch klinkt die 4uur heerlijk maar wel 4 heftige uren dus... hoop ook voor jou dat het allemaal iets beter op te vangen is deze keer. @bbibi, horrorverhalen... de vrouwen die een goeie bevalling hebnen gehad die hoor je niet. Ik heb ook 95% narigheid gehoord. Uitgescheurd, duurde uren, kon weken niks meer, ik nam niet voor niks maar 1 kind. En zo ken ik er nog wel een paar! Je wordt er bang van... maar geen 1 bevalling is hetzelfde! En misschien is die van ons wel perfect @josjo, inderdaad wel kort ja die 2 minuutjes benieuwd hoe dat hier is. Ligt natuurlijk ook aan de conditie van de kleine... wat je beschijft van je eerste bevalling kan ik mezelf helemaal in vinden. Ik wil geen spiegels of iets voelen of vastpakken... gewoon deruit halen, zo snel mogelijk! Misschien dat je daar een 2de keer natuurlijk anders over denkt. Of misschien ik straks ook wel... maar moet er nu niet aan denken. oh, en ik wil niet ruilen met je. Vannacht was de kleine in diepe slaap denk ik want het duurde ruim een kwartier voordat hij eens een klein beetje reageerde! Vreselijk laat hem dan maar uitrekken en schoppen... de eerste 3 harde buiken hebben we er alweer opzitten vandaaag! Bevallen zal net zoiets zijn als een tattoo, op het moment dat je hem laat zetten is het je laatste, want wat doet het pijn?!? en als je de deur uitloopt denk je al na over je volgende Hoe kun je een harde buik onderscheiden van een voorwee? Of is dit een beetje hetzelfde?
@Bibi Laat je niet bang maken. Als pijnstilling kreeg ik op een gegeven moment een pethidine-prik. Ik had toen 6 centimeter ontsluiting en vond het gewoon allemaal verrot veel pijn doen en wilde echt wat hebben. Nou, dat spuitje was een uitkomst. Het werkte echt vanaf de eerste seconde zo ongeveer. Het zou de scherpe randjes van de pijn wegnemen en me een beetje duf maken, maar het deed veel meer dan dat. Ik was zo stoned als een konijn. Op een gegeven moment begon het uit te werken en toen had ik ook genoeg ontsluiting om te gaan persen. Dus ik persen, nou, dat bracht me wel terug op aarde, haha! Dat vond ik wel het pijnlijkst, dat persen. Gelukkig is dat de laatste fase en veel vrouwen kijken daar juist naar uit, want dan kunnen ze wat doen, dus zo zie je maar dat het super persoonlijk is hoe je de bevalling en pijn ervaart. Maar goed, er is echt geen vrouw die zegt na de bevalling dat ze de pijn er NIET voor over had, als ze achter af terug kijkt.
@bevallen, iderdaad vooraf krijg je zulke heftige verhalen te horen. Ik dacht alleen maar "ik zie wel hij moet er toch uit". En iedereen ervaart het anders, zo geeft Talkin aan dat ze het persen het minst prettige vond, ik vond het wegpuffen van de persweeen niet fijn en het persen juist een verademing.. Je kunt er na je bevalling over meepraten! Ben heel benieuwd naar de verhalen van de anderen.. Wie ik denk dat de volgende is... Denk toch ook Dani, Josjo is het al onrustig vandaag?!? Haha
Hihi ben heeeeel benieuwd dames wie de volgende is spannend ! Hier morgen de 38 weken bereikt! Alles is er klaar voor! Ook de vouchtkoffer echt alles ! Vandaag nog even naar de stad geweest met mijn moeder! Sinds mijn man een nieuwe functie heeft op het werk moet hij verplicht iedere dag sjiek in blouse ( zelfs polo was niet goed genoeg meer !) maar hij had maar 5 mooie blousen! Tja en drek als ik net ben bevallen en de kraamhulp weg is ga ik niet iedere dag blousen strijke, heb wel wat anders te doen! Dus vandaag nog maar even gauw 3 bijgekocht en maandag ook al 1 dus dan kan hij in ieder geval met 9 stuks weer ecen vooruit dat ik niet dagelijks hoef te wassen en strijken! Meiden bedankt voor jullie toelichting stelt me toch weer gerust! Vond het toch vervelend ! Ik maakte me echt totaaaaal niet druk! Maar DOor haar Voel ik me nu echt "naar".... Dus fijn ook om jullie ervaring te lezen ! Bang voor pijn ben ik niet ... Mijn IVF was ook geen pretje en mijn onderzoeken die ik heb gehad voor mijn ziekte ook niet dus dat geeft niet maar die horror over dat knippen blijven bloeden en hechten vind ik net een. "SAW" film ... Haha @jess jij ging toch ook in zkh bevallen? Maar jij krijgt wel keizersnee toch? @kleinefee wooooow 4 uur? Je eerste bevslling? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen joh ... Niet normaal! Waar gaat jullie dochtertje naartoe als jij gaat bevallen!? @ josjo prachtig! Zou ik ook wel graag willen maar bij ons moet ze ook meteen mee naar de KA , vanwegen mijn bijnieren , schildklier en alvleesklier! Dus moet meteen onderzocht worden! Enne dat pompje , bedoel jij met morfine? Werkte dst bij jou zo goed ja? Jij dus ook nooit een ruggenprik gehad!? Enne ja als je wacht met persen heb je dan minder kans op scheuren? @ talkin ik hoor meer over Die spuit, vertel me daar eens wat meer over dan kan ik dat in mn achterhoofd houden! Jij dis ook geen ruggenprik gehad? Maar das dus een soort verdovingsmiddel wat je duf maakt waardoor je weinig voelt ? En dat was dus goed te doen? @loontje bij jou ging het allemaal erg snel toch vanaf dat jij in zkh was? Dus jij had ook geen pijnstilling? Fijn meiden die ervaringsverhaken ! Vind het wel fijn me zo voor te bereiden omdat ik toch met het feit zit "wat als..." En ik geen ruggenprik mag! Dus alle info is welkom! Dani nog niet wan het bevallen he meid hoe gaatie?
@bbibi, ik kijk elke dag trouw ' one born every minute'. Hoop van geleerd op het moment dat het hoofdje er bijna uitkomt moet je niet te hard persen want dan is de kans op scheuren groter. Maar daar wordt je precies doorheen gecoached! Misschien kunnen de ervaren dames dit bevestigen maar het is kans he... soms heb je mazzel, soms niet! Niks is zo onvoorspelbaar als een baby op de wereld zetten. Vanmiddag in dat programma ging vriendlief sigaretje roken en koffie halen. Komt terug en de baby is er al. Wow ik zou mezelf echt voor me kop kunnen schieten als ik dat zou missen! Wij wonen 2min bij het ziekenhuis vandaan maar me vent gaat de deur echt niet uit haha! Ik niet, hij ook niet Ik beval inderdaad in het ziekenhuis... maar geen keizersnede hoor. Ruggenprik om mijn longen te ontzien en verder hoop ik dat alles voorspoedig verloopt. Goed dat je begint over de kinderarts. Dat is ook mijn vraag voor de volgende afspraak. Heb zelf een erfelijke aandoening dus vraag me af of ze daar op controleren of afwachten of verder onderzoek nodig is. Toevallig maandag dan naar de internist dus die heeft daar hopelijk een idee over kan manlief niet strijken?
Bbibi, een knip lijkt mij ook best horror hoor. Bij annelynn kwam ze aanlopen met een schaar dus ik: hoooo wat dacht je daar mee te doen? nee alleen in nood (kind moet er nu uit oid) dan mogen ze knippen. Een scheur is natuurlijk en heelt beter. Ik heb nul littekenweefsel meer. Ook niet veel gescheurd maar toch ietsje. Voel je niet echt. En klopt wat jess zegt. Zodra het hoofdje 'staat', dan staat de huid strak en is je huid wit. Zodra je genoeg hebt gepuft / ontspant dan stroomt er weer bloed door die huid en mag je persen. Het voelt wel branderig en is echt niet fijn maar bedenk je op dat moment dat t echt meestal maar 1-2 minuutjes duurt. Bij het persen mag je op elke perswee (die herken je direct), 3x persen. Na dat je hebt geperst zakt uk weer iets terug. Dus zeg maar 3x een cm verder naar de uitgang en weer 1-2 terug. (Ongeveer, weet t ook niet precies) en uiteindelijk staat t hoofdje dus dan steekt t een paar cm uit en blijft t vast zitten zonder terug te zakken. Sorry voor t lange verhaal haha En bij annelynn had ik n ruggenprik. Katheter vind ik n groot nadeel en ook dat ik te vroeg persweeen kreeg en ze moest wegpuffen (niet te doen) en ik kreeg koorts door de ruggenprik dus moest annelynn nog een aantal dagen aan de ab. Dat pompje is dacht ik iets van remifentanil. Je kan jezelf eens in de 8 min iets toedienen en het werkt de helft van de tijd echt heel sterk en verder haalt t de scherpe randjes er af. Zodra je mag persen stop je met toedienen en ben je Max 4 min later volledig helder. Je wordt er wat 'stoned' van. Is geen morfine geloof ik?
- Bevalling: Laat ik even vooropstellen dat ik absoluut niet mag klagen over mijn bevalling van maar 4 uurtjes. Maar na een 1e bevalling heb je denk ik altijd wel iets wat je liever anders wil, omdat je nu beter voorbereid bent en weet wat er gaat komen wil je er meer controle over hebben. Dus ondanks dat de eerste bevalling snel was zou ik nu liever hebben dat ik het bewuster meemaak en ook echt meer het idee heb dat ik weet wat ik aan het doen ben. - Bbibi: Dochter gaat lekker naar opa en oma toe, ze denkt nu al elke keer dat we naar opa en oma gaan als we naar de auto lopen. Vandaar ook dat koffertje dat ze mee mag nemen. Ben zooo benieuwd hoe ze het straks gaat vinden als de nieuwe baby er is! En jij morgen al 38 weken! Prima tijd voor je meisje om zich te laten zien Maar jij hoeft sowieso niet tot 40 weken toch? - Josjo: Is geen morfine inderdaad toevallig vorige week bij Kleine baby's grote zorg gezien dat een vrouw dat pompje kreeg. Ze werd er meteen rustig van en het had geen invloed op de baby. Lijkt me wel een fijn middel ipv een ruggenprik. - Loontje: Hoe gaat het met Hidde? Doet hij alles wat een babytje hoort te doen goed?
Heb vandaag ook dat programma gekeken op TLC, maar de bevalling van die andere vrouw, pff moet er niet aan denken... Ik was 18 minuten in het ziekenhuis! Heb wel een knip gekregen, omdat hij er zo snel uit gehaald moest worden, tja het is niet fijn, kaar heel vervelend was het nu ook weer niet.. Dat je kind niet even bij je mag liggen of maar heel kort, dat is pas vervelend! Hidde doet het heel goed, alleen het zelf drinken gaat wisselend, dus nog regelmatig met de sonde! Moet hem nu voor de voeding en na de voeding wegen en het verschil via de sonde geven. hij weegt gewoon al 2310 gram! Hoe zwaar zijn de andere kindjes Maantje en Talkin? Hij laat ons 's nachts lekker slapen van ongeveer 24.00 uur tot 6.00 uur (we mogen de nachtvoeding overslaan, nu dus 7x dgs). In slaap komen is echter wel een puntje, hij zwaait zo met z'n handjes, wilde een bakerdoek gaan halen, maar die hadden ze niet in het dorp. Verder komen er veel instanties ed, gister de huisarts, vandaag het consultatiebureau en vrijdag komt er iemand de vaccinatie zetten tegen het RS virus. Morgen moet hij naar de oogarts, dan krijgt hij een onderzoek of de vroeggeboorte (zuurstof) schade heeft aangericht. Moet nogal een onprettig gezicht zijn voor de ouders, dus ben er een beetje bang voor. Dus we zijn lekker bezig, maar ter ontspanning lees ik regelmatig, lees meerdere keren per dag, mee op het forum!
@jess komt "one born every minute" iedere dag ofniet? En vreselijk dat die man net weg loopt voor koffie en een oeuk en dan het kind net komt! Lijkt me toch niet dat je man weg mag op het hoogte punt? Mijne iig niet hoor hihi.... Al rookt mijne niet en drinkt ook geen koffie! Ik zorg dat ik drinken sowieso mee neem naar zkh en wat eten voor ons/hem! En hmmm jij bent idd goed Voorbereid! Ik heb wel vele filmpjes bekeken op youtube! Ik begin iedere keer te janken ( hallo hormonen) haha... @kleinefee haha kei schattig! Je dochtertje dis haar eigen vluchtkoffertje hihi... Goed om haar zo voor te bereiden zeg <3 En nee mag idd niet over die 40wkn dus binnen nu en 2 weken zal het gebeuren! @ josjo klinkt goed! Bij jou geen een keer een knip dus! Ik hoor en lees steeds meer dat ze terug komen van de knip en scheuren beter is ( mits geen totaalreptuur) dus ik wil wel vooraf zeggen dat als het niet nodig is ik niet geknipt wil worden! Zo wel dan met verdoving En dat ik geen ruggenprik wil/kan/mag ( zitten van die docussen bij pfff) dus dat ze me dan idd maar zon spuit of pompje geven @loontje bij jou dus toch wel een knip! Hoe vond jij het hechten achteraf? Wat mijn buuf die me bang heeft gemaakt is in jou ziekenhuis bevallen hihi.. Heb jij ook iedere steek gevoeld of viel het mee ?
Loontje dat is inderdaad pas echt verschrikkelijk, dat je kind meteen wordt weggehaald en daarna de eerste week amper mag vasthouden! en die gehoortest vond ik niet naar hoor, veel draadjes maar je bent inmiddels al wat gewend het valt echt echt mee! Succes morgen! Kleinefee, met dat pompje ben je wel wat slaperig tussen de weeën door maar je bent vooral heel erg in dat moment en gefocused vind ik. Echt superfijn. Bbibi een totaalruptuur krijg je als je perst als je nog niet mag dussss ik blijf er bij: gouden tip is Altijd luisteren naar je Vk met hoofdletter A hahaha Even een peuk gaan roken??? OMG loser haha en toen kwam hij binnen met die walm om zich heen ofzo? Ik lust op z'n tijd (feestjes) best n sigaret maar gadverdamme zeg!