ik heb dat al me hele zwangerschap.. als flinke pijnscheuten .. en zak soms door me been heen voeld als een enorme kramp maar dat is het niet
@Bibi Gefeliciteerd meid! Hoe heet jullie prinsesje? Ik ben erg benieuwd. Je bent bevallen op mijn uitgerekende datum. @Josjo Alweer heel wat pagina's terug, maar nog even over de gbs-bacterie... je krijgt toch wel ab tijdens/rondom je bevalling? Kijk maar naar wat ons druppie overkomen is... Mijn moeder kent een vrouwtje die vorig jaar een kindje heeft verloren door een gbs-infectie na de geboorte, haar verloskundige wilde geen eens opnieuw checken of ze nog steeds drager was. Bij die verloskundige heb ik ook gezeten en die heeft ook tot 2 keer toe mijn vraag of ik getest kon worden op de gbs-bacterie genegeerd. Hoe stom.. ik had door moeten drammen. @Loontje Heel herkenbaar, jouw gevoelens... Soms voel ik me ook zo onbegrepen door de mensen om ons heen. Reacties als: Ach, joh, je hebt ten minste de eerste drie weken geen gebroken nachten gehad, wees daar maar blij om.'' Serieus, dan jeuken mijn handen om diegene een klap voor z'n kop te geven. Ons meisje was doodziek, denk je dat ik zou lopen malen over een paar slapeloze nachten in ruil daarvoor?! Idioot gewoon. Ik ben ook zo jaloers op mensen met een normale kraamtijd. Maar goed, klagen helpt niet, ik hoop het gewoon bij onze eventuele volgende kindjes te hopen meemaken. @Kleinefee Ah, wat schattig van Fee. Later kunnen ze lekker samen spelen. Heerlijk, twee meisjes. Jullie komen dus ook nachtrust te kort? Wij werken tegenwoordig met avond- en nachtdiensten. Na 2 nachten allebei niet geslapen te hebben doordat Rebekka darmkrampjes had, hebben we bedacht dat ik om 8 uur ga slapen. Mijn man blijft beneden met Rebekka en doet de voeding van 23.00 uur en komt dan ook naar boven. 's Nachts doe ik de voeding en als ze krampen krijgt, ga ik naar benenden met haar zodat manlief kan doorslapen. Gelukkig is het vannacht goed gegaan. @Dani Alles nog rustig bij jou? Je denkt zelf 2 november toch? Als je gelijk hebt, zou jij wel eens de volgende kunnen zijn! Op de darmkrampjes na gaat verder alles prima bij ons. We krijgen nu al het kraambezoek natuurlijk, erg gezellig. Verder kom ik echt nergens aan toe. Rebekka wil eigenlijk alleen maar bij ons echt lekker rustig slapen, dus ze ligt veel tegen mijn borst aan te snurken. Zo heerlijk tevreden. Én... ze heeft vandaag voor het eerst bewust naar me gelachen. Ik moest gewoon bijna huilen, zo blij werd ik ervan! Dames... succes. Bijna november...
Talkingchair jazeker, ik moet in zkh bevallen met ab infuus en als ik de vier uur infuus niet haal krijgt uk daarna alsnog ab. Ik ben blij dat we het weten.. Heb jij al n klacht ingediend over je Vk? Vind dat heel slecht nl.. Hoe is t verder met rebekka? Bloempjuh, wij maar 1 dag verschil in uitgerekende datum dus . Ben echt benieuwd! Heb vandaag weer n hoop gerommel maar niks met regelmaat hoor. Af en toe harde buiken noem ik t maar Naam van meisje van bbibi weet ik door fb maar ik weet niet of ze het hier wil posten.. En nath, eens hoor, jij mag eerst, ik wacht graag nog even! Voor wie t leuk vindt om op fb vriendjes te worden, dan stuur maar n pb
Hi meiden, Even snelle update kom gauw kletsen ! Ons meisje heet F.ay Lengte onbekend , bij ons in zkh doen ze ze niet meer meten en platduwen omdat dat slecht voor de heupjes schijnt te zijn! Ze woog 3390gram bij 39 weken dus heel erg netjes Inleiden was van zaterdag t/m maandag! Ik wist dit sl maar eilde dit niet bekend maken ivm meelezers ( sorry girls) dus helaas mislukt! Toen maandag een afspraak gemaakt voor een grplande keizersnee! Het was heel heftig want moest met ruggenprik en zag ik enorm tegenop! En uiteindelijk nu ook vreselijk veel napijn! Ik kan echt niksniksniks ! Maar Goed wel een prachtige dochter en een hele gelukkige trotse papa die alles heeft gezien zelfs de ks zelf dat ze nog in de buik zat toen zag hij al een bos haar! Zo mooi <3 Nu herstellen en met paar dagen naar huis! Meisje doet het super! <3
Vervelend dat je zoveel pijn hebt bbibi! Maar wat een prachtige naam Mooi gewicht ook! Wat leuk dat je man alles gezien heeft! Blijft toch iets geks! Hoop dat je je snel brter voelt en naar huis mag!
Idd Josjo, we schelen maar één dag. Ik heb eigenlijk nergens last van, alleen een schimmelinfectie die steeds terug komt en nu nauwelijks meer weg wil..... Wat een mooie naam Bibi! Rust goed uit. En geniet van jullie meid!
Er is zoveel gekletst dat ik even niet meer bij kan houden hihi Wou even laten weten dat echo afgelopen maandag goed is gegaan, hij groeit erg goed op schema. En helaas was t laatste echo als t goed is. Knuffel voor jullie!!
wat word er veel gekletst.. probeer alles mee te lezen maar kan niet overal op reageren bbibi gefeliciteerd met jullie meisje! mooie naam. ik weet hoe je je voelt ik dacht na mijn keizersnee ook hoe kom ik ooit over de pijn heen maar elke dag word de pijn echt met de dag minder. hier doet de kleine het super! snachts proberen we 4 uur tussen de voedingen te laten en dat lukt aardig. vaak halen we iig de 3,5 uur. smiddags is ze vaak wel iets meer wakker maar dan leggen we haar even in de box. mocht ze echt niet willen slapen leg ik haar even op mijn buik als ze dan slaapt terug in bedje werkt hier perfect!
hierbij ook even mijn bevalling verhaal (had ik nog beloofd volgens mij) eindelijk een gaatje gevonden om jullie te vertellen over mijn plotselinge bevalling! op vrijdag 17 oktober had ik een afspraak met de verloskundige bij ons thuis. ze moest weg omdat ze een bevalling had en vergat daardoor bijna mijn bloeddruk te meten toen het gemeten was bleek dat mijn bloeddruk 160/110 was. dus werd ik doorgestuurd naar het ziekenhuis voor bloed en urine onderzoek en een ctg. de ctg was goed bloed was goed maar in mijn urine mochten 30 eiwitten zitten en het waren er 1475 ofzo veel te veel dus. ik kreeg te horen dat ik moest blijven en dat ik een infuus kreeg. ik raakte gelijk in paniek want ik ben als de dood voor infuus dingetjes. eenmaal in mijn kamer deden ze een poging tot infuus inbrengen wat totaal niet wou lukken door mijn vocht na eerst 3 mensen te laten proberen kwam arts nr 4 met een infrarood apparaatje om mijn vaten te zoeken wat ze zelfs met dit apparaat niet konden vinden toen met een echo apparaatje gezocht. 3 uur later had ik een speciaal infuus met een langer slangetje in mijn arm een hel was dat! toen kwam er een vrouw langs die melde dat ze nog een infuus nodig vond de arts zei dat dit niet kon en dat ze het maar met die ene moesten doen. ik was blij! zaterdag 18 oktober kwamen ze smorgens al gelijk melden dat ik toch nog een infuus kreeg. gelukkig ging dit in 1x goed. tegen 11 uur werd er bij mij een ballon geplaatst om mij in te leiden. na al mijn onderzoeken werd gezegd dat mijn vriend wel even naar huis kon douchen en zijn ouders op de hoogte te brengen. toen mijn vriend weg was kwamen ze ineens bloedonderzoek doen. ik was alleen en in paniek!! om een uur of 4 wouden ze mijn vliezen breken en ik heb gevraagd of ze even wouden wachten op mijn vriend die was onderweg en gelukkig wouden ze dit. eenmaal de vliezen gebroken kwamen de weeën toen deze heftiger werden zei ik al tegen mijn vriend pff als dit nog maar het begin is... maar ik ben me gaan focussen op de muziek en sliep bijna door de weeën heen tot de verloskundige kwam vragen hoe het ging. ik was mijn focus kwijt en kon mij niet meer ontspannen.. de weeën kwamen heel snel kon nog net een x zuchten en de volgende kwam. ik kon niet meer dus vroeg een ruggeprik. toen ik deze eenmaal had kreeg ik rust maar kreeg de kleine het moeilijker ik had inmiddels 9 middeltjes aan mijn infuus hangen. toen ze de kleine weer stabiel hadden gingen mijn nieren moeilijk doen. ik had 6 cm ontsluiting en ze probeerden nog even de weeën opwekkers aan te zetten hierop reageerde de kleine weer slecht en mijn ontsluiting ging niet snel genoeg. het werd een keizersnede. vanaf het moment dat er werd beslist dat het een keizersnede werd dacht ik oei wil ik dit meemaken of helemaal onder narcose, mij werd niks gevraagd en was dus gewoon bij.. hier heb ik geen spijt van! de keizersnede viel mij heel erg mee. de genezing wat minder op dit moment voel ik mij te goed voor in bed en te slecht om beneden te zijn. maar het gaat goed. ik zit nog wel weken aan de tabletten voor mijn bloeddruk. ik ben alleen al 5 kg kwijt voor mijn vocht! dat is wel erg fijn dat dit over is. achteraf denk ik wat als ik geen ruggeprik had gedaan hoe was het dan gelopen en had ik die laatste 4 cm ontsluiting vol kunnen houden.ooit hoop ik een 'gewone' bevalling mee te maken sorry voor het lange verhaal
@Blijvenhopen, wat een verhaal ook zeg en wat doe je het goed! Ik hoop dat je snel verder opknapt. @dames met kinderen, hoe ervaren jullie de regeldagen? Heb het idee dat Hidde er nu één heeft, hij huilt vandaag meer (nog steeds niet extreem hoor) en lijkt ongeveer iedere twee uur al trek te hebben. @Bibi, leuke naam! Snel opknappen em dan lekker genieten van jullie meisje. Mooi gewicht inderdaad en dat terwijl ze haar toch wat groter schatte?! Zat zo eens een beetje op het forum te lezen en wat zijn er veel topics over novembermama's, nou ja veel, drie ofzo..
@Bibi Prachtige naam! Heel leuk. Haha, heb ik niet iets in die trant gezegd, over dat je aan het bevallen was? Of over je datum dat je zou worden ingeleid ofzo... Ik weet t niet meer. Sterkte met herstellen! @Josjo Nee, niet gedaan. Hier in Nederland is het niet de gewoonte dat vrouwen standaard worden gecheckt, dus tja... Kan weinig beginnen. Wel zuur dat beide verloskundigen waar ik onder controle ben geweest het niet wilden en dat in het ziekenhuis er ook niet op werd gereageerd. Terwijl ik toch al mn urine moest inleveren in verband met de zwangerschapsvergiftiging. Konden ze dat ook wel ff op kweek zetten... Maar fijn joh, dat het goed is geregeld! En ook heel fijn dat je als het goed is met deze termijn zo weer thuis bent. Je weet niet wat je gaat mee maken, een echte kraamtijd, haha!
Weet dat t niet de gewoonte is maar als jij aandringt op een kweek, snap ik niet waarom ze dat niet serieus nemen.... Blijven hopen, ik zei t al in het andere topic maar heftig verhaal hoor, je bevallingsverhaal.... Loontje regeldagen, ja dan willen ze vaker drinken. Maar aan mij heb je niet echt n goede want mijn eerste weken bv waren 1 groot drama waar ik veel moest werken met flesjes/bekertjes/slangetje/spuitje en Tijn natuurlijk sondevoeding. Ik had ook altijd teveel melk dus dat regelen was niet echt nodig want er kwam altijd al meer dan voldoende.. Gewoon aan toegeven zou m'n advies zijn. Regeldagen duurt meestal maar 2-3 dagen toch? Hier een hele dag gerommel gehad maar t zegt niks hoor, niets regelmatigs en ook niet hevig genoeg.. Hoeft ook niet voor mij hoor maar ik vind dit wel een keer leuk om mee te maken. Geen idee wat ik er van moet maken en zo nieuw, alsof dit m'n eerste zwangerschap is
Dat heb ik nou ook josje! Alsof het mijn eerste zwangerschap is. Het is zo anders dan bij de eerste en je weet ook nooit wanneer/wat gaat gebeuren. Spannend!
Blijven hopen, helemaal geen lange verhaal! Fijn dat het alles goed os gegaan! Geniet er maar lekker van!
Joepie het is terug weekend!! Dit wil zeggen dat de papa bijna thuis komt, nog 5 keer slapen Hoewel ik vol ongeduld ben hoe baby er zal uitzien en zo en of ik het begin van de bevalling wel ga herkennen, heb ik het vandaag toch even lastig... Net zoals andere hier, moeten wij binnen paar weken afscheid nemen van onze buik... Ben wel teveel kilo's bijgekomen maar die buik vond ik gewoon fantastisch! Verder heb ik het nogal moeilijk omdat ik 1 dag voor de sterfdatum van mijn grootvader ben uitgerekend... Dit was mijn oogappel waar ik altijd bij ben geweest van 1 jaar tot 12 jaar in alle vakanties, woensdagmiddagen... Het is al 6 jaar geleden hoor maar toch denk ik nog steeds aan hem... Sorry voor mijn emotioneel gedoe! Ik had nog nooit een buikfoto geupload dus ik ga eens proberen of dit lukt. Dit is gisteren getrokken dus was 38 weken.
Prachtige buik nath! En hoezo sorry, dat mag best hoor... Ik snap je emoties wel en nu met alle hormonen toestand er bij, dat doet ook veel met je... Zou je het naar vinden als ukje wordt geboren op zijn sterfdag? Misschien zou je opa het juist wel heel mooi hebben gevonden nl.. Knuf meis! Babette ja he, zo spannend! Zo niet weten wat je te wachten staat . Maar dit keer word ik er ook niet door overvallen, zo gaaf En idd ladies, het is november!!!! Ik heb nog nooit de uitgerekende maand gehaald haha. Aug werd juli en jan werd dec. Whoopwhoop!!!
Als onze baby beslist om die dag te komen, dan is dat zo en dan is dat misschien inderdaad een mooie herdenking want onze baby wordt iets speciaals in de familie (kan ik nu nog niet zeggen wat) Heb het gewoon altijd moeilijk als die dag nadert... Mijn man denkt 7 november, ikzelf gok op 16 november Josjo, proficiat dat je de maand november hebt gehaald! Tof zeg!