Alle bevallen dames gefeliciteerd! Schiet mooi op hier! Jess ik kolf ook alles af.. ik kolf eigenlijk een beetje wanneer het mij uit komt soms tijdens het voeden en soms een uur later.. moet zeggen dat je meer kolft tijdens het voeden je lichaam reageert daar toch op. Ik kolf altijd wel tussen elke voeding door zodat ik altijd wel genoeg heb en s nachts sla ik vaak 1x over als ik genoeg heb. In het ergste geval krijgt ze tussendoor kv maar wel zo min mogelijk.
Jess alles kolven kan hoor en dan bepaal je idd zelf de tijden. Al moet je er wel vanuit gaan dat je zeker op t begin minstens 8 keer op n dag kolft en ook de nachten. Als je de nachten niet mee pakt vanaf t begin (minimaal start in de eerste 3-4 dagen), dan maak je echt minder aan en loopt t ook gauw terug. Zodra het echt op gang is kan je een nacht kolfbeurt overslaan en nog wat later de nacht volledig overslaan. Liefst in hetzelfde ritme als jouw uk drinkt.. Bij sommige vrouwen komt het met alleen kolven niet op gang maar dat zal je moeten ervaren.. Zeker op t begin zal je denken: waar blijft t, komt er amper n paar druppels of 5 cc uit haha. Dan niet wanhopen, het komt goed (op 5% na, soms wil t niet) Nath, wat voor man is jouw man? Een vriendin van mij kocht een leren armband met inscriptie (naam van uk) voor haar man. Daar hoef ik bij ml niet mee aan te komen... Hier zou n fles veuve cliquot (champagne) wel in de smaak vallen haha. Of een mooie fotolijst met een mooie foto van jou en uk, die je door n vriendin laat maken ofzo? Zoiets daar zou je mijn man wel blij mee maken (met een foto van mij en uk dan he, niet van jou met jouw ik hahaha)
@ Josjo, mijn man is eerder die van jou heb ik de indruk Een champagne liefhebber, gaat graag eens eten, met een foto kan ik hem ook wel plezier doen van mij dan inderdaad stel je voor dat je een foto geeft van mij en baby aan je man haha
Hoi meiden, ik ben nu al weer meer dan de helft vergeten van wat ik gelezen heb...maar ik ga mijn best doen . Cadeautje....voetafdruk van jullie kleine . Heb ik gedaan toendertijd bij mijn ex, alleen met textielverf op een shirt en de tekst superpapa. Hij heeft hem nog steeds en mijn wijfie is al bijna 7. Bv, we gaan het proberen. De vorige 2 keer zat er geen voeding in, maar vocht genoeg . Ik heb idd ook zo iets van het moet niet het gezin gaan beheersen. Lukt het dan is het fijn, lukt het niet of word ik er erg onzeker van dan hebben de flesvoeding. Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met alle ukkies! Heerlijk hoor meiden! Opvoeding. Daar heb ik me eigenlijk nooit zorgen over gemaakt. Het gaat vanzelf. Zorg ervoor dat jij je lekker voelt en je niet zo gek laat maken door alles wat je leest, dan komt het helemaal goed denk ik altijd maar. Je moedergevoel is vaak toch de beste uitgang. Net was mijn schoonvader hier en toen kregen we het bijvoorbeeld over Kerst. Iedereen maakt zich er druk over, want ja wij kunnen nu niks afspreken in hun ogen....de kleine is dan net een paar weken. Ja en??? Voeden, slapen ver verschonen kan ik ook ergens anders doen. Ik heb nooit iets overgeslagen omdat ik kinderen heb. Ik denk dat ze daardoor ook zo makkelijk zijn geworden. Pffff....nu ben ik de rest kwijt...even snel terug lezen.
Jess, nog gefeliciteerd met je huwelijksdag! Tas nog een keer gedubbel checkt? Ik moet hem nog steeds inpakken....morgen maar even doen . Josjo....morgenavond dan maar bevallen?
Haha nath nou dat is dus makkelijk een kado verzinnen, zo lang je idd de juiste foto maar gebruikt hihi Voetafdruk is ook leuk, ik had iets op pinterest gezien en n foto van opgeslagen om te maken hier, maar even afwachten welke kleuren, dit is voorbeeld in roze , maar misschien is dat leuk? (Hij zal wel weer op z'n kant liggen, de foto hahaha, voetjes moeten van boven naar beneden en rechtsonder zet je dan de naam). Fresa, zo denk ik ook. We hebben zelfs in het weekend van 22/23 november 4 dingen onder voorbehoud, waar ik zeker niet allemaal heen ga maar als uk morgen wordt geboren kan ik makkelijk ja zeggen tegen 1 of 2 dingen hoor
@josjo, de eerste dagen vind ik ook geen probleem hoor. Maar zodra de visite op gang komt en wij gewoon weer lekker de deur uitgaan wil ik niet dat alles maar om de voeding draait. Ben geen thuiszitter en stel dat de kleine er elke 2 uur zin in heeft... dat past niet echt in mijn ritme plus dat papa het ook leuk vind om te doen! Maar goed... eerst maar eens kijken of het allemaal werkt @fresa, er is een klein kansje dat ik deze week al word ingeleid. Dus het leek me wel handig om toch nog maar eens te kijken. En zo niet... met bijna 39 weken kan het niet lang meer duren
Dani, jeetje meid! Wat een drukte maker heb jij in je buik! Succes vrijdag bij de gyn! Hier voel ik de kleine amper....ik voel alleen zijn billen verschuiven en als ik in de auto zit dan is hij aan het protesteren met zijn handjes links onder.....verder geen schopje of wat dan ook. Moet ik me druk maken? Morgenmiddag weer naar de vk. Met mijn moeder gaat het wel redelijk. Ze gaat sinds de zomer eigenlijk al niet meer naar de toilet voor de grote boodschap, dus nu in de weer geweest met onderzoeken enz. Heb 2 oudere zussen, maar voor doktoren wilt ze toch altijd dat ik mee ga....volgende week nog 1 keer op en neer naar Amersfoort voor de uitslag en dan laat ik het lange autorijden even voor wat het is.
Josjo, ik vind die voetafdrukken altijd zo schattig . Jess spannend he zo die laatste week, dagen? O ja helemaal vergeten te zeggen. We zijn eindelijk sinds zondag uit de naam.....heeft wat moeite gekost.
Kan het soms ook niet goed meer bij houden wat hier allemaal wordt gezegd Wat ben ik blij dat jullie ook van het principe zijn: "het is niet omdat je kinderen hebt, dat je niet meer kunt buiten komen" Wij hebben ook zo een ingesteldheid... Wij zouden in december misschien zelfs 2 dagen naar Londen willen gaan (de eurostar staat namelijk heel goedkoop, slechts 88 euro voor 2 volwassenen heen en terug). Daarnaast trouwen heel goede vrienden van ons op 29 november en zijn wij uitgenodigd voor het avondfeest, afhankelijk van wanneer ik beval gaan wij toch ook gaan... Een trouw komt niet vaak voor en ik doe dit heel graag! Die voetjes zijn inderdaad wel heel leuk!
Goeiemorgen iedereen, Hoe gaat het daar allemaal? Wie doet mee met volle maan vanavond Ik mag niet meedoen... Papa heeft vertraging op zijn werk en zal dus later dan voorzien thuis zijn... Normaal moet hij rond 16u de helikopter op maar zal pas gerust zijn als hij effectief geland is... De weersomstandigheden zijn niet echt goed blijkbaar en dan vliegen ze niet en zonder heli kan de papa niet naar huis... afwachten dus! Pff vind het maar rot maar ja kunnen niet veel doen
Bah nath, het zit jullie niet mee... Maar gelukkig luistert jouw ukkie heel goed naar je dus dat zit wel goed ik duim voor je dat de heli kan vliegen! Volle maan, ik wil wel hoor! Niks moet maar vind bevallen vandaag toch ook wel n gezellig idee . Net de badkamers gepoetst (wie koopt er dan ook een huis met twee badkamers ), bedden van de kindjes verschoond, wasje gedraaid. Ruggensteun uitgeprobeerd (ligt best ok!) en de klossen gaan er t weekend onder. Moet ik eigenlijk niet bevallen vanavond he haha. Nu even in bad en dan straks lekker lunchen bij een vriendinnetje, heerlijk dagje dus! Wat doen jullie allemaal vandaag?
Oooh klinkt wel tof zo 2 badkamers hebben maar inderdaad het poetswerk loopt dan wel op Ik hou me voorlopig rustig zodat baby zeker niet wil meedoen met volle maan Straks krijg ik een bezoekje van mijn tante en meme. Mijn tante doet pedicure in haar vrije tijd en ze gaat mijn voetjes onder handen nemen dat ik mooi ben voor de materniteit, zaterdag ga ik ook nog naar de kapper! Lekker genieten dus vanmiddag! Daarna ga ik de box aankleden als man thuis komt
Nou even een korte update, vandaag opgenomen en kans is groot dat ik dit weekend wordt ingeleid. bloeddruk was 165/100... oeps dus gelijk opgenomen en morgen zullen we vast meer horen. Maar gezien ik al bijna 39weken ben zullen ze me waarschijnlijk niet meer naar huis sturen. spannend!!!
Jess, oei dat is minder! Verzorg je maar goed! Maar ja minder, tis hoe je het bekijkt jouw man zal dan toch gelijk hebben dat je dit weekend bevalt en niet volgend weekend! Veel succes met je bevalling! Ik heb ook goed nieuws, mijn man zit nu op de heli richting den helder en komt dus deze avond toch thuis!! Wel later dan voorzien maar het belangrijkste is dat hij onderweg is!! Ik heb wel wat krampen, moet gelijk meer naar groot toilet (sorry voor de details) dan anders... zou dit een teken zijn? Mijn nagels zijn allemaal gelakt zodat ik een hippe mama zal zijn in de materniteit haha
Heey Meiden, heb steeds wel meegelezen en dacht ik zal weer is ff reageren.............allereerst iedereen van harte gefelicitieerd die al bevallen is! Wat een schattige baby's! Hier een drukke tijd achter de rug met verhuizing/klussen/enz. enz. en dan ook nog is alles kopen/regelen voor de geboorte van de kleine! Nu lekker aan het genieten van ons nieuwe huis en even snel op adem komen voor de bevalling!. Zwangerschap: de kleine ligt in een stuit. (meer overdwars volgens mij, hoofd ene kant, kontje andere kant en benen echt beneden). Ik heb een draaipoging gehad in z.huis maar is niet gelukt. Als hij maandag nog zo ligt gaan we een keizersnee plannen. Eerst baalde ik ervan, nu vind ik het prima! Verwacht ook niet meer dat hij zal draaien.
Jess oei wat spannend! Voel je je wel goed verder? Doe jij dan maar die volle maan baby haha. Ik zou graag mee doen hoor maar hier nog niks aan voortekenen Nath, bij jou rommelt t dus? Lichaam is zich aan t leegmaken misschien? Gelukkig lig je er straks schoon bij voor de verloskundige of gynaecoloog haha Juranga hi meid, wat leuk om weer wat van je te horen! Fijn dat alles verder in orde is, laat de baby maar komen! Hier lekker aan t niksen na m'n drukke ochtend. Nog wel wat verf gehaald omdat ik toch nog iets wil bijwerken van de meubeltjes van zowel de babykamer als bij Tijn mooi klusje voor morgen!
@josjo, dat wordt geen volle maan baby hoor kleine maakt het goed gelukkig! Mijn bloedwaardes zijn wel veranderd mbt nierfunctie. Maar daar hoor ik morgen meer over. Vanacht extra bloeddruk controles en morgen zullen we horen hoe we nu verder gaan. En of en wanneer we dus gaan inleiden. Nog even een nachtje spanning dus
@Jess, spannend... Hoe gaat het met je, heb je ook klachten? Rustig aan doen hoor, anders gaat je bloeddruk zowiezo omhoog.. @Jaranga, balen dat het draaien niet is gelukt, maar gelukkig heb je er. Nu wel vrede mee. Je kan ook niet meer eigenlijk, want wat niet gaat gaat niet. @Nath, ga je ons verrassen?! Fijn dat je man onderweg is. Ikgeloof daar trouwens wel in hoor dat sommige dingen wachten totdat er iemand is (ook bij een overlijden). @CTG, ik zat vandaag weer oneborn every minute te kijken en daar doen ze die ctg band vaak om. Nu heb ik dat ook gehad, voor mijn gevoel zat dat ding heel strak (was tijdens persweeen, dus misschien ligt het daaraan), ikvroeg me af of datook echt zo is? Ben heel veelvergeten van sommige stukken van de bevalling. Probeer steeds meer puzzelstukjes te plaatsen, vandaar deze vraag (ben ook nog op de verloskamers geweest enzo).