Aurin het zit je ook niet mee vervelend... Jess dat vind ik ook het voordeel van de speen . Nadeel vind ik dat ze ze elke keer kwijt zijn en je dan elke keer uit bed moet om m er weer in te doen
Jess dat vind ik juist helemaal niet. M'n dochter van 3,5 krijg ik de speen nog steeds niet afgepakt. Ja cold turkey kan altijd, nou succes, daar begin ik niet aan . Ze heeft m alleen snachts hoor maar Tijn heeft niks. Op t begin een klein beetje geduimd maar nu helemaal niet meer en hij slaapt 100x beter dan annelynn... Jort slaapt ook goed zonder speen en duim dus ik ga niet aan een speen beginnen. Wat ze niet kennen kunnen ze niet missen he Kleinefee leuk die foto's! En die jaloezie is wel begrijpelijk. Ik probeer de kids zoveel mogelijk te betrekken bij alles, dingen te laten doen, baby vasthouden, leren hoe ze moeten aaien enzo, veel meer kan je niet doen denk ik he... Komt wel goed hoor Aurin wat zuur als je je daar op hebt ingesteld.. En jee nu al 4300, dan zou ik ook graag gauw ingeleid worden zeg... Dani, spannende dag! Ben benieuwd of je al zo ver bent... Nath wat shit zeg, zo slecht slapen! Ik herken t wel van de laatste tijd, bleegh. Dan heb ik liever die gebroken nachten met zo'n klein frummeltje hoor.. Bloempjuh, hoop ook voor jou dat t nu snel eens gaat gebeuren hoor! Talkingchair, loontje, jess, bbibi, kleinefee, gaat t goed met de kleintjes? Hier nu al weer twee dagen aangekomen, joepie! Hij zag wat geel maar dat trekt ook al weg. Vandaag de gehoortest was goed en de hielprik was n beetje naar geprikt, bleef bloeden, echt zielig maar verder is het genieten hoor! Alleen m'n ()() damn.... Hahaha
@aurin, wat vervelend! Ik begrijp die teleurstelling... zo ging het bij mij vorige week ook. De ene arts zegt A en de ander B. Of dezelfde zegt opeens B. En jij blijft maar hopen... helemaal vervelend als je weet dat je kleine nog zo groot is ook! @dani, hoop dat je bijna bevallen bent! Wat een lange weg voor jou zeg... @josjo, ik vind de spenenfee een prachtig verhaal! En zal deze zeker gebruiken mocht het nodig zijn. Ik deed vroeger zelf blijkbaat ook niks zonder speen. Dus de kleine heeft niet van vreemd @talking, die van ons is snel tevreden. Als we hem wassen of luier moeten verschonen dan is de speen een prima middel om hem stil te houden. Lief jou kleintje niet dus? Mijn man heeft afgelopen vrijdag vakantie opgenomen omdat ik toen in het ziekenhuis lag mrt hoge bloeddruk. Komende maand is hij lekker thuis! Heerlijk Vandaag zijn we samen in bed geschopt door de kraamverzorgster. Die let lekker op de kleine terwijl wij ff 2 uurtjes bij kunnen slapen. Heerlijk! Zijn er dames met huisdieren? Hoe reageren die op de kleine? Wij hebbem een konijn die in hiis woont en naast de babykamer slaapt. Hij is zo anders sinds de kleine er is. Op andere plekjes liggen en heel voorzichtig met alles. Grappig om te zien
Ook hier een kleine update.. Net terug van gynaecoloog.. Heb net iets meer dan 1cm ontsluiting, baby ligt in bekken, ben gestript (vond dat toch even pijnlijk), baarmoederhals is al voor de helft verweekt.. Komaan baby dit kan toch geen weken meer duren Als ik maandag niet bevallen ben, moet ik om 10u aan de monitor.. Ik hoop dat ik uiterlijk zondag mag bevallen, ben echt moe..
@Jess Oh, dat is echt ideaal! Altijd iets om hem zoet te houden. Wanneer verschoon je hem dan, voor of na of tijdens de fles? Hier doen wij het altijd tijdens de fles, zodat ze weer lekker wakker wordt. En ze gaat ook altijd keihard tekeer als we het voor de fles doen, want dan heeft ze honger. Dat werkt niet zo, die spartelende beentjes. Is het een leuke kraamhulp? Tot wanneer heb je nog? En wat schattig van je konijn. Ik wist niet dat zulke beestjes dat ook door hebben joh. Wij hebben geen huisdieren, maar mijn ouders hebben een Labrador, Nora, waar ik echt dol op ben. Ik mis d'r best wel nu ik uit huis ben, maar zaterdag gaan we naar mijn ouders. Ik ben zo benieuwd hoe ze op Rebekka reageert. Ze is altijd erg onstuimig, maar bij kindjes kan ze heel zachtjes en lief doen, dus ik ben benieuwd. @Nath Oh, dat zijn goede tekenen! Ik hoop dat je snel gaat bevallen!
@Spannend Dani, waarschijnlijk heb je jullie wondertje al lekker bij je liggen! Hoop dat aales goed is gegaan. @Nath, ik ga met je mee duimen dat de kleine voor maandag zich meld... @bloempjuh, wachten duurt zeker lang, no even meid (weet het heb makkelijk praten..) @Jess, gezellig dat je man nog zolang vrij is, kunnen jullie mooi samen wennen aan de nieuwe situatie. @Josjo, wat een lieve foto op fb! Is het druk zo met de drie kids? @Talkin, wel een goeie tussendoor verschonen, moeten we hier misschien ook maar eens proberen. @speentje, wij gebruiken ook een speentje als hij erg onrustig is en ontroostbaar. Probeer het wel te minimaliseren, vriend heeft nogal snel dat hij de speen geeft, maar ik zeg er niets van want dat is zijn gevoel. @CB, we zijn net terug. Moest even kijken hoe het allemaal werkt hoor. Tijdens het wandelen kwam ik er ook achter dat ze hadden gezegd dat je 15 min voor je afspraak aanwezig moest zijn, oeps.. Even wat sneller gewandeld. Hidde woog 2650 gr en is 48,5 cm lang, gewicht en hoofdomtrek iets onder het gemiddelde van het prematuren schema (30 weken), maar ze waren tevreden. De vaccinaties heeft hij goed gedaan, even krijsen maar dat was al snel over. Vind het nu best spannend of hij geen bijwerkingen krijgt, dit komt omdat het dochtertje van een nicht (geboren met 30+6) flink dipte met haar ademhaling en bijna terug moest aan de beademing. (Dochter was ook al thuis, maar moest voor de vaccinatie terug naar het zkh aan de monitor). Ook de kindervpk die hier komt voor de rs vaccinaties dacht dat het standaart was dat extreem prematuurtjes de vaccinaties in het zkh zouden krijgen, bij hidde hoefde dit niet. Maar het zal allemaal wel mee vallen, hij heeft alles goed doorstaan. Volgende week controle in Utrecht, ben benieuwd wat ze daar zeggen, ookbest raar om weer terug te gaan.
Loontje, wat goed dat Hidde zo flink was bij zijn spuitjes! Wat mijn bevalling betreft, ik vind het zo erg niet meer dat wachten! Gewoon omdat ik weet dat ik al ontsluiting heb en zo dus is het pas maandag, dan is het zo ik denk zelf echter dat het niet tot maandag zal duren.. Sinds ze mij gestript heeft, heb ik al hele dag pijn in mijn onderbuik..
@Loontje Hidde is best slank voor zijn lengte dan, of niet? Want Rebekka is ook 48 cm, maar zij weegt 3120. Da's bijna een pond meer en ze is echt niet dik. Kan me voorstellen dat je het spannend vindt. Ik zie er ook best tegenop, al duurt het nog even. Wat hebben jullie precies voor een afspraak in het ziekenhuis? Alleen kinderarts of nog meer?
Hallo dames, Het was ff stil, maar wij zijn gister, jaja op 11-11, trotse ouders geworden van een kerngezonde zoon! Helaas was de bevalling heel erg zwaar, helaas niet thuis mogen bevallen ivm poepen in het vruchtwater. Het was maar goed ook dat ik in t ziekenhuis ben bevallen, want het was geen pretje! En dat is nog zacht uitgedrukt! Ben een klein beetje uitgescheurd, de wond is nogal broos, maar dat hoort erbij. Maar wat hebben we er wat moois voor terug, dan is de pijn meteen weg! We genieten zo van onze kleine man, heerlijk! Vandaag zijn we weer lekker naar huis gegaan. Succes voor de dames die nog moeten...
@lalaatje, gefeliciteerd met jullie zoon! Vervelend dat het zwaar was... maar zoals je al zegt, je hebt er iets moois voor terug! Geniet ervan! Hoe heet de kleine??? @nath, hoop dat de weeen daneen beetje doorzetten voor je. Bij mij begonnen ze 3dagen voor de bevalling. Sterkte nog even! @loontje, wat een klein mannetje nog fijn dat alles goed gaat nu met de kleine! @talking, kraamhulp is tot en met maandag nog. Super lief vrouwtje! Rond de 50 en al 30jaar in het vak. En een vlotte babbel alleen ligt haar moeder op sterven, dus het is de vraag of ze het bij ons afmaakt. Vanmiddag ging haar telefoon al, dus toen knepen we hem even. Maar ze wil per se blijven werken. Lastige situatie Luier doen we na het voeden. Speentje erbij en mr vind alles prima! Heerlijk... we proberen optijd bij het voeden te zijn zodat hij niet hoeft te huilen. Gaat al vanaf gisteren goed. De seintjes zijn redelijk duidelijk. Vandaag geboortekaartjes op de bus gedaan en alle papierwerk van de kleine Hebben jullie nog veel naweeen gehad? Door de snelle bevalling zou ik hier wat meer last van kunnen hebben. Wat dus ook zo is. Het bont en blauwe gevoel benenden is wel een beetje op het hoogte punt nu. Dat is het minder leuke. Maar ach, als dat alles is Morgen komt de verloskundige langs. En als het goed is de hielprik. Vreselijk dat mag papa maar doen...
Gefeliciteerd Lalaatje! En hoe heet de kleine man? En wat weegt hij? Geniet ervan! Ja Hidde is wel smal vooral de armpjes en beentjes.. We hebben volgens mij gewoon een controle bij de kinderarts en waarschijnlijk ook de fysio. Dat is de controle rond de uitgerekende datum. Wanneer moeten jullie? De week erna moeten we weer naar de oogarts en de kinderartsin Tilburg. Kan niet zeggen dat ze hem niet in gaten houden! @naweeen, ik heb ze ook gehad. Wist eerst niet wat het was, ik had ze bv ook heel erg als ik aan het buidelen was met Hidde op de ic. En het onderkantje, ja lekker is dat he zo beurs als iets en dan zeggen ze gewoon op twee bilen gaan zitten...
Lalaatje proficiat met je zoon! Haha geen pretje nee maar ik vind bevallen ook nog steeds het allermooiste wat ik heb meegemaakt ever Dani zat een uur geleden op 8 cm en heeft een ruggenprik. Verder nog geen nieuws maar dat laat ik ook maar aan haar over. De naam weet ik al hihi maar ik zeg niks! Nath, spannend! Ik hoop dat het wat doet, het strippen! Hier hielprik gehad en t bleef maar bloeden dus zielig maar uiteindelijk was t toch gestopt natuurlijk. Hij vond t niet zo leuk. Z'n billi is ook nog geprikt omdat hij toch enorm geel ging zien maar die was gelukkig nog onder de grens.. Loontje alweer de eerste prikjes gehad, jee... Was even vergeten dat die al zo snel zijn.. Fijn dat verder alles goed was. Ziekenhuis bezoekjes zijn zeker t eerste jaar nog he, dat is wel minder. Vond ik altijd toch best een gedoe, en dan ook nog cb er bij..
Lalaatje gefeliciteerd met jullie zoontje! hier vanmorgen na de huisarts geweest bloeddruk was nog goed moest mijn tableren nog maar blijven slikken tot ik na de gyn moet daarna worden ze waarschijnlijk afgebouwd. Urine was ook weer netjes dus dat gaat weer mooi. De kleine heeft hier een beetje moeite met in slaap komen elke keer blijft ze heel erg huilen vriendlief kan het wel aanhoren ma ik vind het altijd zo sneu. Hier elke keer last van 1 borst na het kolven niks aan de hand maar tegen dat ik weer moet kolven doet 1 borst pijn heel raar..
Blijven hopen, niks raars: stuwing ik heb er links t meeste last van. Rechts gaat wel eigenlijk. Paar dagen en het is weg
Hallo dames hierbij de recente versie van de lijst Naam - Leeftijd - Hoeveelste zwangerschap & kindje - Geslacht bee1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen maantje93 - 20jr- 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen jess84 - 29jr - 1ste zwangerschap - 1ste kindje - Een jongen lovepeet - 24jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen dani86 - 28jr - 2e zwangerschap - 1e kindje - Een jongen Juranga 25 jr 1e kindje Een jongen babette8 - 24jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - Een jongen Fresa - 30jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - Een jongen Kiekies 25 jr 2e zwangerschap - 1e en 2e kindje TWEELING Een jongen en Een meisje Blijven Hopen - ?? jr 1e e zwangerschap -1e kindje - Een meisje bbibi 25jr - 1e zwangerschap- 1e kindje - Een meisje aurin - 30jr - 3e zwangerschap - 2e kindje - Een meisje mamajanneke - 34jr- 5e zwangerschap - 4e kindje meisje Bloempjuh88 25 jr - 1e zwangerschap -1e kindje - Een meisje talkingchair - 20jr- 1e zwangerschap - 1e kindje - Geheimpje voor de mensen om ons heen! Loontje1 - 30 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje Verrassing KleineFee - jr - 2e zwangerschap - 2e kindje - een verrassing Bookfairy - 33 jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verrassing Vo87 -... jr - - 3e kindje - een verrassing Josjo - 36 jr - 3e zwangerschap - 3e kindje - een verrassing Nath1986 - 28jr - 1e zwangerschap - 1e kindje - Verassing 9 jongens 6 meisje 7 verrassing Uitgerekende datum 30 oktober: - Talkingchair 06 november: - Bbibi 08 november: - Blijven Hopen 10 november: - Mamajanneke - KleineFee 13 november: - Maantje93 14 november: - Nath1986 15 november: - Jess84 19 november: - Dani86 - Bookfairy - Loontje 1 21 november: - Kiekies(uiterlijk 7/11 gehaald) 22 november: - Bee1986 23 november: - Mave 24 November - Juranga - Bloempjuh88 25 november - Josjo 27 november: - Lovepeet 29 november: - Aurin 30 november: - Babette8 - Fresa Bevallen: bee1986 20 weken van een jongen Loontje1 - 15 September 2014 H.idde - 39 cm - 1615 gram (Bij 30+5 weken) Maantje93 30 september 2014 C.lasie- 45cm - 2295 gram (Bij 33+3 weken) Talkingchair 02 oktober 2014 R.ebekka 47cm - 2350 gram (Bij 36 weken) BlijvenHopen 19 oktober 2014 E.line 47cm - 2545 gram (Bij 37 weken) KleineFee 26 oktober 2014 L.orena 52cm - 3260 gram (Bij 37+6 weken) Bbibi - 30 oktober 2014 F.ay ..cm 3390gram (Bij 39 weken) Josjo - 07 november 2014 J.ort- 48cm - 3320 gram (Bij 37.4 weken) Jess84 - 10 november 2014 N.olan- 49cm - 3160 gram (Bij 39.2 weken) Lalaatje90 - 11 november 2014 - ? - ?cm - ? gram (Bij ? weken) 6 Jongens 4 meisjes Afspraken: 12 nov Nath1986 controle 12 nov Dani86 controle zh Weer geupdate
@Lalaatje90 Gefeliciteerd meid! Fijn dat alles goed is met jullie. Ik ben benieuwd naar de naam van je zoontje! En kan je de gegevens geven voor de lijst, wanneer je de tijd hebt? Met hoeveel weken je bevallen bent, gewicht en lengte. @Blijven hopen Dat kan ik ook niet, luisteren als ze huilen. Dus ik laat ze ook nooit huilen, nergens voor nodig, want het is hier nog nooit geweest dat ze huilde zonder reden. Ook al huilt ze omdat ze niet alleen wil slapen, dan nog neem ik haar bij me. @Loontje Wij moeten 9 december. Ook naar de fysio. Ben wel benieuwd. Verder moeten we het eerste jaar ook een paar keer komen voor gehoortesten ivm de hersenvliesontsteking. @Beurs onderkantje Waaa, dat deed zo pijn af en toe! Echt geen pretje. Vooral omdat ik elke keer in een rolstoel met harde zitting naar de kinderafdeling werd gereden. Pfoe. Maar het wordt beter. Één van de eerste dingen die ik deed was thuis kijken met een spiegel, voor mijn gevoel was het één groot gapend gat. En gut, één keer dacht ik tijdens het afspoelen een tweede gat te hebben ontdekt. Ik schrok me dood en ben naar boven gevlogen om het te checken met de spiegel. Uiteindelijk zat het gewoon allemaal een beetje raar op dat moment. Nu is het weer als vanouds gelukkig. Duurde het bij jullie ook zo lang voordat die oplosbare hechtingen opgelost waren? @Josjo Ik zag net met de lijst dat jij gewoon al 36 bent. Dat wist ik helemaal niet joh, oude taart.
Lalaatje, proficiat met jullie zoontje! @ de rest, ik heb sinds het strippen al hele dag menstruatiekrampen en harde buiken... Zou dit wat betekenen? Mijn man en ik weten hier echt niks van Kindje is aanwezig maar toch wel behoorlijk rustig..
Aaaargh talkingchair ik ben in september 37 geworden maar ik wordt wel vaak jonger geschat (dit zeg je alleen als je al n ouwe taart ben gheghe). Nou maar serieus, ik ken mensen van 37 die er uit zien en zich gedragen als 47 ofzo, volgens mij valt dat bij mij nog wel mee haha maar ja, verreweg de oudste ben ik hier wel ja
Hier nu een enorm druk meisje Veel pijn en gedraai bij m'n onderkant.. Zal je zien daalt ze nu in... Eigenwijsje
@ Aurin, ik had dat gisterenavond! Baby was toen heel druk en deed me echt pijn! Voor jou even vervelend als voor mij dat wachten hé, ik weet hoe je u voelt! Maar we zijn er bijna nog even volhouden!