@josjo: het wordt wel erg zwaar hier, ben erg moe, slaap erg slecht en voel mn buik steeds meer (zit erg in de weg, vooral in de avonden), maar als straks de kleine er is, dan is het alles waard geweest! Jij nog gefeliciteerd met Jort, waarom heb je eigenlijk je banner niet aangepast? Balen dat je door je rug gegaan bent, hopelijk is het snel weer over!
Aurin wat balen zeg! Hopelijk komt er iets positiefs uit het overleg. In ieder geval een dikke knuffel. Talkin het zal me niks verbazen als die kleine pas met sinterklaas komt . Dan heb ik een kerst en sint kindje. Hoe bijzonder zal dat zijn? Ik word hier gek vande mensen die blijven appen of het er al is. Heb nog even te gaan masf dat hebben ze niet door lijkt wel. Vl vraagt ook 100 keer op een dag of het al komt. Word er chagrijnig van! Bookfairy en susanne het is nu wel heel spannend voor jullie! Hoop dat jullie snel mogen beginnen . Dames wat een schitterende foto's weer! Verder gaat het hier op dezelfde manier door. Nu al 5 nachten achter elkaar wakker. Alsde kinderen op school zijn slaap im op de een of andere manier wel 1, 5 uur. De rest van de dag at rommelen in huis. Veel harde buiken en bekkenpijn, maar ach ik krijg er iets moois voor terug .
Susannelilian, hee leuk om ook even wat van je te lezen! Ja, spannend hè, hier ook nog geen bijzondere voortekens, dus afwachten maar. Ik begin het nu ook zwaar te vinden, ook met het slapen 's nachts enzo. Aurin, wat vervelend zeg! Heel veel sterkte met jouw laatste loodjes. FreSa, jij ook sterkte, vervelend van je nachtrust!
Meiden die nog zwanger zijn....hoe voelen jullie je kleintje? Vrijdag en zondag was hij super druk en gisteren e vandaag extreem rustig. Je hoort het trouwens vaker dat kindjes ingedaald zijn, maar nog niet vast liggen dat ze er weer uitkomen. Mijn verloskundige heeft dit een tijdje geleden vertelt omdat ik het gehoord had bij de zw.gym....ik geloofde toen niet dat het kon....maar het kan dus echt. Nachtrust klinkt raar maar ik begin er aan te wennen lijkt wel
@Loontje Oh, dan kun je nog een hele tijd genieten van H.idde! Welke draagdoek heb je? Ben heel benieuwd hoe het je gaat bevallen! Ik wil zelf leren knopen, lijkt me cool, wel beetje hippie, maar kan ik lekker variëren in de doeken. @Dani Wat heerlijk dat bij jullie de Infacol helpt. Jaloers! En gewoon aangeven wat je voelt en hoe je het ziet, des te sneller wordt je geholpen. Ik hoop dat het gevoel snel komt. Komt vast allemaal goed meid. En wat een liefje, die O.scar! @Josjo Gezellig. Hier komen ze ook binnenkort op bezoek, de collega's van mijn man. Ben benieuwd, al die kerels over de vloer. @Fresa Als het rustig wordt, is het een goed teken, heb ik horen zeggen! Petje af voor jouw instelling, met zo weinig nachtrust vind ik dat erg knap! @Bookfairy Komt nu wel dichtbij voor jou hè! Hoe groot wordt je kindje geschat? @Krampjes Mijn man heeft liters Bar-le-duc ingeslagen nadat hij heeft horen zeggen dat dat zou helpen tegen de krampjes. Nou is al onze hoop daarop gevestigd, maar ze loopt al flink te piepen en scheetjes te laten, arm kind. Dit wordt weer een lange nacht... Zucht...
@FreSa: dat hoop ik ook, ben het helemaal zat. Vervelend dat je zo slecht slaapt, herken het helaas... Hier is onze ukkepuk de ene dag ook drukker dan de andere dag, maar voel het gelukkig nog vaak genoeg. Ons kindje kan nu echt niet meer draaien gelukkig, die zit muurvast! Wel een erg fijne gedachten, want een paar weken terug moest ons kindje nog uitwendig gedraaid worden omdat het in een stuit lag. Gelukkig is het daarna niet weer terug in stuit gedraaid en nu gaat dat ook zeker niet meer gebeuren. Bedoel je wennen aan het weinig nachtrust hebben? Hier went het echt niet, baal iedere keer weer zo als ik voor de zoveelste keer tijdens de nacht wakker word. Ben steeds echt blij als het weer ochtend is, dan is die helse nacht eindelijk weer voorbij! @Bookfairy: zeker heel spannend, het kan nu ieder moment gebeuren! Het slapen gaat hier ook zeer moeizaam, zal blij zijn als er straks een kindje is om door gewekt te worden, dan is het tenminste niet meer zo zinloos als nu.
@talking, heb echt met je te doen! Is het nog wel een beetje vol te houden? zit er eigenlijk wel een arts bovenop? @dani, wat een bol ventje! Superlief vervelend dat je je zo voelt. Maar schaam je er niet voor hoor. Hormonen en je achtergrond doen je zo voelen. Niks mis mee. Ik heb zelf ook een aantal keren gedacht, waar ben ik aan begonnen? Hoe hou ik dit vol? Die gevoelens zullen er wel bijhoren denk ik dan maar. Het is ook niet niks! En de 1 zal iets sneller wennen dan de ander... @bbibi, gek he hoe druk je het kan hebben met weinig als de dag voorbij is denk ik wel is, wat heb ik nou eigenlijk gedaan? Het is toch echt een dagtaak zo'n kleintje Kraamvisite, las je wel dagen in waarop jullie niks hebben? Wij krijgen ook elke dag wel mensen langs. Maar niet meer dan 3personen en dan wel tegelijk. Het is zwaar voor ons. En de kleine wordt er onrustig van. denk aan julliezelf! Iedereen wil de kleine zien, maar bedenk dat je je kraamtijd maar 1x kunt beleven...! @dames die zwanger zijn, succes nog even Hier net weer visite gehad. Kleine gewoon in het midden op de bank gelegd zodat ze hem wel kunnen aanraken. Maar hij gaat niet meer op schoot. Hij is de gehele tijd rustig geweest! Wat een verschil... super happy! Happy baby, happy mama
Oh ja die banner... Moet t weer ff uitvogelen hoe dat moet, niet aan gedacht! Klopt hoor dat de meeste kwalen en ongemakken weg zijn zodra je kleintje is geboren. Heb wel enorme pijn aan m'n blaas nog, ws toch nog van de bo. Heb vandaag laten testen maar nu geen bo. Wel fijn, maar waar die pijn dan vandaan komt.... Anyways, wel fijn om weer normaal te kunnen slapen
Er is hier weer veel gekletst geweest Ik heb alles eens vluchtig gelezen en zie veel darmkrampjes verschijnen.. Met Eloïse gaat alles goed. Gisteren was haar eerste nachtje thuis en ze heeft feest gehouden... Mijn man ging opstaan maar tegen 4u had hij nog niks geslapen en heb ik het overgenomen. Zo huilen dat ze deed! We hebben haar in haar bedje doen slapen en denken dat het direct te groot is voor haar, dat ze het knus gevoel van de baarmoeder mist... In het ziekenhuis sliep ze nochtans heel goed (moest maar 1 keer opstaan snachts) dus we gaan vanavond eens proberen om haar in de draagmand te leggen en die draagmand in haar bedje te zetten... Dat is knusser en voor zo een klein meisje is dat misschien wel beter... Voor de dames die nog moeten bevallen, veel succes!!
Jeetje meiden wat zijn jullie weer gezellig aan het kletsen geweest! @Dani, lastig dat je gevoel je nog in de steek laat,aar wel goed dat je hierover in gesprek gaat en dat je het durft te uitten. @Talkin, de draagdoek is van Haga geloof ik, heb hem al geknoopt daarstraks en dat viel me nog niet eens tegen. Morgen ga ik hem echt uitproberen. Wat lijkt me dat lastig als je kind zo'n krampjes heeft. Is het langer in bed blijven wel voldoende? @jess, fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat. Inbakeren doet het hier ook goed. @zwangere dames, succes en een knuffel voor jullie! @Suus, inderdaad onze kleine man diende zich iets te snel aan, maar doet het super. In het kort op vrijdag wat klachten, vk die niet wilde komen en op maandag bevallen. 1,5 week in het wkz op de nicu verbleven en daarna nog ruim 3 weken in het zkh in Tilburg. Met sonde naar huis gekomen, die hij er zo vaak uit trok dat we na 1,5 week besloten hem eruit te laten. Nu is het alleen maar groeien en hij krijgt medicijnen voor zijn hb. Vrijdag controle wkz en volgende week Tilburg (oogarts en kinderarts). Al met al een heel verhaal, maar hij doet het super!
@jess: twijfel ineens of ik je al wel gefeliciteerd had met jullie zoon, zo niet dan bij deze alsnog! @josjo: vervelend van die pijn aan je blaas, hopelijk gaat het snel weer over! @Nath: nog gefeliciteerd met jullie dochter! Hopelijk gaat het snel beter met haar, vervelend dat ze zo moeilijk slaapt.
@Jess Nee. Ik kijk het nog even aan met de Bar-le-duc, anders ga ik met d'r naar de HA. Wat fijn dat jullie een oplossing hebben gevonden zodat het bezoek ook van N.olan kan genieten! @Nath Fijn dat jullie nu samen thuis zijn! Lekker die draagmand proberen ja. En wie weet anders samen slapen? Mamahonger noemen wij het. Hebben jullie vandaag overdag bij kunnen slapen? @Loontje Oké, dat merk ken ik niet. Is het zo'n lange doek van 5 meter ofzo die je zelf moet knopen of een ergonomische drager? Ik heb geen enorm slaaptekort ofzo. Gelukkig maar. Vervelend is het wel, omdat ze er zelf zoveel last van heeft. Arm kleintje.
Voor de kleintjes die niet graag alleen slapen, het matras van de kinderwagen tussen jullie in leggen ter hoogte van de kussens. Je hoeft niet steeds je bed uit om te kijken wat er mis is. En je kleintje ruikt dat jullie in de buurt zijn. Hier een succes!
Wat een avond/ nacht... Na t inwendig onderzoek gistermiddag enorm gerommel. De "voorweeen" zijn soms echt heftig. Komen tussen de 3-8 min... Maar t zet niet door... al duurt t nu al wel sinds 16.00 gistermiddag.. En heb ik niet geslapen. Ga straks wel bellen want dit is niet kicken...
Klopt baby kan weer 'omhoog klimmen'. Is afwachten! Volgende week donderdag weer controle. Dames die nog zwanger zijn, sterkte met laatste loodjes!
@Aurin wat vervelend zeg! Ik moet zeggen, ik heb woensdagochtend een inwendig onderzoek gehad en had ook veel voorweeen die dag maar het zette ook niet door tot plots om 1u30 ze er waren en direct om de 3-5 min.. Dus het kan echt hoor! @ de rest, wij hebben een zalige nacht achter de rug! Eloïse rond 23u in bed en om 3u moest ze eten.. Dan doorgeslapen tot 6u30.. Het lag dus volgens mij aan dat bed dat het nog te groot is voor haar.. Mijn man had het gisteren zwaar te verduren en heeft kunnen bijslapen overdag! Ik ben gewoon wat vroeger gaan slapen om uitgerust te zijn.. Draagmand is dus hier een succes!
@aurin, bij mij zijn ze nooit sneller gekomen dan om de 6/7 minuten. succes nog even! Kan nooit lang meer duren denk ik zo
Ben weer thuis.. Weeen doen niet genoeg.. 2cm ontsluiting, meisje wel iets gezakt maar nog niet "gunstig" genoeg voor breken v vliezen. Ze heeft me wel gestript... Nu maar slapen...
@Aurin: hopelijk heeft het strippen geholpen en zet het snel door, maar kan nu vast niet lang meer duren! @Nath: mooi dat het slapen afgelopen nacht zo goed ging, hopelijk blijft dat zo! @iedereen: hier helaas nog steeds niks, alleen weer slecht geslapen. Voel onze kleine gelukkig nog wel veel. Dinsdag word ik gestript als ik dan nog niet bevallen ben, hopelijk helpt het of is het niet nodig.