@Fresa, goed aan jezelf denken hoor, nu kun je nog wat rusten voor je kleine komt. Zometeen ben je helemaal gesloopt door alle ongemakken.. Vervelend dat je vriend dat zo niet ziet. @Aurin, knuffel! @Talkin, snap je helemaal hoor. Ik heb dat ook gehad, ik had het idee dat het leven van mijn vriend doorging terwijl ik "gestopt was met leven", klinkt heel zwaar maar op dat moment voelde dat zo. Je was gewoon nog niet toe aan de bevalling en had de rust nog niet gevonden. Het is inderdaad heerlijk om even weg te kunnen, ook al voelt dat ook wel weer vreemd moet ik zeggen. Ik ben nog niet langer dan anderhalf uur zonder Hidde geweest... Zaterdag gaat Hidde even naar mijn zus en kunnen we samen even naar de wedstrijden van de polo. Ook vreemd dat die vrienden zo reageren, hebben zelf nog geen kinderen denk ik of wel? @Bloempjuh, ik hoop dat het snel gaat beginnen voor je!! @Josjo, hoe is het met jullie? @Suus, probeer overdag nog wat te rusten of ben je dan bang dat je vannacht helemaal niet kunt slapen? @Jess, was bij jullie nu de laatste dag kraamzorg geweest? Hoe gaat het nu dan zonder? Hier, wij zijn inmiddels weer terug van het WKZ. De controle stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. We kregen tijdens het wachten de folder over de follow up, daarin stond welke controles je krijgt en wat ze inhouden, waren ze vergeten op te sturen.... Nou ja de fysio heeft gekeken naar zijn reflexen en de bewegingen, die zagen er goed uit. We gaan fysio aanvragen (speciaal voor prematuurtjes die onder de 32 weken zijn geboren), deze zal geen oefeningen doen, maar kijkt meer naar de lichaamstaal en wat je daaruit kunt halen. Verder is er weer een echo van de hersenen gemaakt ook deze zag er goed uit, nog een klein beetje van de witte waas is zichtbaar (dat zag je in het begin veel meer, omdat de hersenen nog niet ontwikkeld waren), maar ze waren er tevreden over en verwachten dat de ontwikkeing normaal zal zijn. De volgende controle is bij 6 maanden gecorrigeerd en 18 maanden. Voor mijn gevoel had de afspraak nieet heel veel meerwaarde al is het wel fijn om te horen dat de hersenen er goed uit zien, maar er is niet echt gevraagd hoe het gaat of in ieder geval niet echt diepgaand..
@bloempjuh, hoop het ook voor je @fresa, balen van van vl. Probeer toch aan jullie zelf te denken he! Is moeilijk he... ben ook geen stilzitter... @talking, begrijpelijk hoor! En die gedachtes zijn helemaal niet erg... hoop dat ze snel een oorzaak vinden! Door andere voeding kan je natuurlijk ook minder poepluiers krijgen nu... Bij ons mannetje was het ook niet verstopt maar was het meer sparen weet alleen niet waarvoor Kan je man niet ff voor de kleine zorgen zodat je er ff uitkan? @loontje, jammer dat de afspraak een beetje tegen viel. Maar wel fijn dat alles er goed uit zag! Hoevaak krijgt hij therapie nu dan? @hier, zijn nu 3 dagen zonder kraamhulp. Gaat wel goed. Het is veel plannen, want je gaat niet even snel douchen. De kleine is niet graag alleen. Dus zal toch echt moeten slapen wil je iets doen in huis. Vandaag intake cb gehad. Kleine weegt nu 3340. Is dus al aardig aan het groeien verder hoop informatie gehad. kleine heeft wel een rotnacht gehad. Uiteindelijk weer bij ons in bed beland. Dat zijn zware momenten... als je de kleine niet stil krijgt terwijl je alle checkpunten bent nagelopen... Slapen jullie wel eens met de kleine in je arm in bed?
@Loontje: slaap al een hele tijd elke middag, maar die nachten zijn zo hels steeds en nu was het dus nog erger door die steken. Hopelijk meldt onze kleine zich snel, dan ben ik daar tenminste van af. Jammer dat de controle zo weinig voorstelde en dat ze niet echt diepgaand gevraagd hebben hoe het gaat, was wel zo fijn geweest inderdaad. Maar wel mooi dat ze tevreden waren over zijn ontwikkeling en dat het allemaal goed lijkt te komen!
Pffff verveel me te pletter. Heb al een paar puzzels gemaakt, geslapen, super lang onder de douche gestaan en ben nu film aan het kijken met vl. Voel me wat grieperig dus ga proberen het vol te houden om niks te doen . Talking heel herkenbaar hoor hoe jij je voelt. Vind het wel raar hoe die vrienden reageren. Is er niet een mogelijkheid dat je overdag even oppas kan regelen zodat je lekker kan lunchen met vriendinnen of iets dergelijks? Suus bij een harde buik voelt je buik heel hard aan. Heb begint bij mij vaak boven in mijn buik en trekt dat over de gehele buik heen. Dit blijft dan even hangen.
21 november 2014, vandaag had de uitgerekende datum van ons eerste kindje moeten zijn. Helaas mocht het niet zo zijn. Begin oktober kondigde ik een nieuwe zwangerschap hier aan, helaas werd ook dit een MK. Het is ons nog niet gegund. Voor de dames die bevallen zijn, gefeliciteerd! Voor de dames die nog zwanger zijn, succes!
@FreSa: dat heb ik al wel vaker gehad, maar of dat echt harde buiken zijn weet ik niet. Voel je dan ook veel druk in je buik, alsof er een bal van de ene naar de andere kant rolt? Schijnen toch ook een soort voor weeen te zijn? Die heb ik in ieder geval nog niet gehad voor zover ik weet, anders was het nu vast ook wel begonnen of was onze kleine zelfs al wel geboren... @ButterflyNova: hè gadver zeg, heel veel sterkte nog! Weet helaas hoe je je voelt, heb hiervoor ook 3 miskramen gehad... Hopelijk komt het bij jou ook een keer goed! Zijn jullie ook al lang bezig?
Voordat het er weer niet van komt........afgelopen dinsdag zijn wij trotse ouders geworden van een zoon J.ivano! Woog 3648 bij geboorte en 51 cm. Het gaat erg goed met ons. Vandaag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis!
@Juranga: gefeliciteerd meis! Alles goed met jullie? Waarom moesten jullie eigenlijk t/m vandaag blijven? Geniet van jullie zoon, veel geluk!
Ik heb een geplande keizersnede gehad. Dit was ivm stuitligging. Lag eigenlijk helemaal overdwars in m'n buik met z'n hoofdje helemaal rechts tegen ribben (geen prettig gevoel). Had wel een draaipoging gehad maar dii was niet gelukt.
@Juranga: dat is balen zeg! Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Ons kindje lag ook in een stuit, maar bij ons is het uitwendig draaien gelukkig wel gelukt. Geniet van je kersverse gezinnetje, hopelijk mogen wij dat ook snel meemaken!
Juranga proficiat meid! Lekker geniet er van meis! Hopelijk herstel je snel van de ks... Heb je er veel last van? Butterflynova wat ontzettend shit meis! Had t je zo gegund ..... Kan t ff niet bijhouden meiden. Het gaat goed hier maar ik ben wel best moe Jort komt elke 2 uur en de nachten ook. Hij slaapt ook nooit de hele periode tussen twee voedingen in z'n bedje dus t is pittig nu nog. Geeft niks, ik heb verlof en hoef niks maar damn... . Gisteren een paar uur in de dierentuin rondgebanjerd en daar heb ik nu wel last van. Toch nog n beetje teveel dus.
Gefeliciteerd! Lijkt me idd niet fijn als die kleine helemaal overdwars ligt. Fijn dat het gehaald is met ks. Geniet er maar lekker van! Susanne mijn gehele buik is dan hard en gespannen. Dat had ik ook bij mijn 2 andere kinderen. Het schijnt dat ik een erg prikkelbare baarmoeder heb. Heb al last van harde buiken vanaf 18 weken. Die harde bal die heen en weer schuift zijn de billetjes. Heel grappig om te zien en te voelen, maar niet te vergelijken met een harde buik. Josjo was het wel leuk in de dierentuin? Het is wel even pittig om zulke dingen te ondernemen!
Zoooo, juist heeft Rebekka gepoept. Daar had ze al bijna een dag last van. Hopelijk gaat het nu meer vanzelf komen. tot nu toe zijn we nog niet echt veel opgeschoten met de nieuwe voeding, maar wie weet, komt het nog. @Loontje Inderdaad, geen kinderen. We zijn nog jong en de eerste van de groep. Ze zijn er wel helemaal wild van, maar toch zijn dit soort dingen wel lastig. Die fysio is wel heel leerzaam! Wij hebben ook kinderfysio waarbij ze hebben gekeken naar haar livhaamstaal. Klopt allemaal wel en we hebben veel aan de tips. Rebekka ligt niet graag alleen omdat ze zich nog niet klein kan houden. Is duidelijk te zien wanneer ze wordt neer gelegd. Maaien met de armen enzo. @Jess Het is pittig hè? Is een draagdoek geen optie als Nolan zoveel bij je wil zijn? @Fresa Helaas, is lastig te realiseren. We wonen erg achteraf, mn schoonouders zijn de enige die redelijk in de buurt wonen en werken veel. @Butterfly Ach, wat sneu. Sterkte ermee. @Juranga Gefeliciteerd! Fijn dat jullie naar huis kunnen.
@talking, zelfs als de kleine bij me ligt is hij onrustig. Dus denk niet dat dat helpt. Hij weet zelf ook niet altijd wat hij wil Voeding moet je ook een week de tijd geven geloof ik. Heb je al eens aan een osteopaat gedacht? Als ik al zover als jou was en het ligt niet aan de voeding zou ik dit als een optie zien... de meningen zijn er over verdeeld. Maar hoor in mijn omgeving veel positieve berichten. Zowel van vrienden als verloskundige en kraamverzorgster. @jurenga, gefeliciteerd! @josjo, pittig al naar de dierentuin gaan! Toch een hele onderneming! @hier, weekend grotendeels alleen. Manlief is vandaag een paar uur weg en morgen de hele dag. Dus ben benieuwd hoe ik dat ga doen ook geen kraamvisite, dat is wel ff lekker! Na vorige nacht niet lekker geslapen te hebben had nolan nu weer een goeie nacht. Kwam alleen wel elke 3uur voor ze voeding en voor het eerst de hele nacht in zijn eigen bedje!
Gefeliciteerd bevallen dames! ik kan niet overal op reageren kan het allemaal niet bijhouden maar wil wel ff reageren op het maaien van de kleintjes Eline is ook heel erg van het zwaaien met de armpjes en heel onrustig op internet staat dat dat te maken heeft met de ontwikkeling en een soort stuipjes zijn. Eline ligt smiddags vaak op de buik in de box en s nachts gebruik ik de wikkeldoek pm haar in te bakeren dit helpt ook. Misschien hebben jullie er wat aan