@Aurin: wat fijn voor jullie! Ik word morgen gestript, hoop zo dat de bevalling dan eindelijk op gang komt.
Dank voor jullie berichtjes dames. Wat verdrietig, is er bij jou nog onderzoek geweest en is daar wat uitgekomen? Ik hoop dat het bij ons (snel) goed komt. Ik raak vrij makkelijk zwanger, we zijn begin dit jaar begonnen en het was in ronde 2 raak. Na de MK hebben we een ronde gewacht en in september was het weer raak. Nu moet het nog blijven zitten.. Ik hoop daarom snel weer zwanger te zijn en hopelijk van een plakbeeb!!
@ButterflyNova: er is wel onderzoek geweest, maar daar is helaas niks uitgekomen. Domme pech dus, maar dat het zo lang geduurd heeft was omdat ik insulineresistentie heb, pas toen ik medicijnen daarvoor kreeg, had ik weer een cyclus en kreeg ik echt kansen op een zwangerschap. Ben in de afgelopen 4 jaar 4 keer zwanger geweest (waarvan 3 miskramen dus), dus op zich is dat nog niet zo slecht, maar het bleef tot deze keer net als bij jou niet plakken en dan heb je er weinig aan dat je wel zwanger kunt worden. Maar zo makkelijk als bij jou ging het niet, dus hopelijk komt het bij jou ook snel goed! Komt er bij jullie nog onderzoek? Zijn wij na 2 miskramen mee begonnen.
Aurin wat een fijn nieuws! Spannend hoor! Hopelijk heb je morgenavond je beebje eindelijk in je armen. Susanne hoop dat het strippen aanslaat. En dat het voor jou ook snel begint. Ik wilde me net nog opgeven voor een knutselochtend op school bij de kids, maar ik mag niet meehelpen van de leerkracht.... Vind het zo sneu dat er in de ene klas veel ouders zijn die komen helpen (bijv. bij zl) en dat er bij de andere kleuterklas maar 2 ouders op de lijst staan. Dan beginnen mij handen al te kriebelen. Nou ja vanmiddag kan ik mijn lol op, want beide kids nemen een vriendje en vriendinnetje mee. Het is hier op de maandag altijd zo'n zoete inval . Hier verder veel druk op de onderkant. Gisteravond wat slijm met bloed verloren, maar verder nog geen tekenen van een naderende bevalling.
Hier ook een baby aan de infacol. Was laatst zo sneu, de kleine pop was ontroostbaar. Toen de knoop maar doorgehakt om iets te halen daarvoor. Wat een superspul is dat! Bij ons werd aangeraden om 2 flesjes te gebruiken en langzaam afbouwen. Bij het 2e flesje moeten we steeds om de voeding geven.
Wij hebben er voor gekozen nog geen onderzoek te doen, gynaecoloog gaf aan dat er vaak niets uit komt en je dan al snel een paar maanden verder bent. Ons is aangeraden het eerst nog eens te gaan proberen, mocht het een derde keer mis gaan dan gaan we onderzoeken. Ik houd hoop op 'drie keer is scheepsrecht' en dat het inderdaad domme pech is. Wat vervelend dat het bij jou ook zo vaak is mis gegaan, willen jullie graag meerdere kinderen? Dan heb je nog een spannende toekomst lijkt me?
@butterfly, sterkte! @aurin, veel succes morgen! Hoop dat het beetje snel gaat... @nacontrole, na 6 weken heb je weer een gesprek met degene die de bevalling heeft gedaan. Wat houdt dit gesprek in en welke controles vinden er plaats? Iemand enig idee?
Jess wat ik me kan herinnerenva de nanacontrole is dat ze de bevalling nog willen bespreken, kijken hoe het met jou en de baby gaat of alles is gegaan zoals je had verwacht enz.
nacontrole mocht ik kiezen maar had mijn verloskundige maar 3 x gezie dus heb gezegd dat ik niet percee hoefde moet vd week ook na cb dus da kan ik ook mijn vragen stellen enz. borstvoeding: ik twijfel steeds meer of ik door wil gaan met de borstvoeding, vind het best veel werk eigenlijk, ik kolf alles af ook snachts de ene keer kolf ik zo 170 en de andere x ben ik 45 minuten nodig om krap aan 110 te kolven (dat drinkt ze op dit moment) dat vind ik heel frustrerend nog meer mensen die er zo over denken? aan de ene kant heb ik zoiets wil dit zo lang mogelijk doen en aan de andere kant denk ik waarom zoveel moeite als het ook met poeder kan.. vind het vooral vervelend als je een dag gaat winkelen of geen tijd hebt voor kolven bijv
@Butterflynova, inderdaad drie keer is scheepsrecht, hoop voor jullie dat het snel een plakkertje komt! @nacontrole, ik ben bij de gyn geweest, deze vroeg hoe het ging (kleine niet meegenomen, was pas 3 dagen thuis), waardoor vroeggeboorte kwam, heb nog een echo gehad om te kijken of alles leeg was, anticonceptie werd besproken (andere pil ivm bv) en de volgende zwangerschap hoe we die gaan doorlopen om vroeggeboorte te minimaliseren. De vk heeft nog regelmatig gebeld en is ook nog thuis geweest, zal ook wel zijnomdat het natuurlijk helemaal anders is gegaan. @bv, ik denk dat je moet doen wat je gevoel zegt. Ervaar je dat het teveel werk is en het je meer rust zou geven als je stopt, moet je dat gewoon doen. Ik kolf alleen af als ik weg moet en dus ergens anders eten moet geven. Ook kolf ik weleens voor de nacht om "leeg" te zijn.. Ik heb ook nog wel een voorraadje in de vriezer vanuit het zkh. 45 min kolven is inderdaad wel lang.. @lalaatje, hoe bedoel je twee flesjes? @Aurin, fijn dat je morgen op gang geholpen word, zal wel een prettig idee zijn voor je, niet?
@FreSa: dat hoop ik ook en hopelijk dat jij daarna ook snel aan de beurt bent! Hoezo mocht je niet helpen met de knutselochtend dan? Dat slijm met bloed lijkt me toch een eerst aankondiging of niet? Spannend, heel veel succes! @Lalaatje: fijn dat de infacol zo goed helpt! @ButterflyNova: hopelijk is bij jullie inderdaad 3 keer scheepsrecht! Bij ons was het 4 keer is scheepsrecht. We zouden inderdaad ook nog wel een tweede kindje willen, maar dat is van latere zorg. Eerst maar genieten van deze en je hoort ook nog wel eens dat het bij een tweede veel makkelijker gaat, alsof je lichaam dan weet hoe het moet. Laten we het hopen en anders hebben we nog cryo's in de vriezer (deze zwangerschap was ook van een cryo), hopelijk bieden die dan uitkomst. @blijven hopen: tsja, is aan jou hoe lang je ermee door wilt gaan. Succes met beslissen! @Loontje: fijn die nacontrole, altijd goed om alles nog een goed bij langs te gaan.
Mag niet meehelpen omdat ze vindt dat ik het rustig aan moet doen. Wel lief hoor, het was goed bedoeld. Dat slijm zegt nog niet veel hoor. Wel dat er iets aan het werk is maar meer ook niet. Maar van 5 december kom ik even terug. Voel me vandaag heel raar en die kleine is ook behoorlijk in de weer....sta niet gek te kijken als hij besluit over een paar dagen te komen. Succes morgen met strippen! Aurin sterkte morgen!
Met 2 flesjes bedoel ik 2 flesjes over 2 weken zeg maar. Met 1 flesje doen we nu een week. Dus met t 2e flesje moeten we een beetje gaan afbouwen. Dus niet meer elke voeding, maar steeds een voeding er tussen. Dan zal je ook wel wat langer met t 2e flesje kunnen. Maar ons werd aangeraden om niet meer als 2 flesjes te gebruiken.
Aurin succes morgen! Loontje ik snap precies wat je doormaakt, heb t bij Tijn ook gehad. M'n hormonen namen t steeds over van m'n verstand omdat hij te vroeg was wilde ik zo graag bv geven maar het was zo'n enorme strijd die me ook nog eens uitputte. Toen ik na 10 weken ging afbouwen voelde ik me zo opgelucht uiteindelijk.. Maar ik snap het ook als je juist wel doorgaat. Moeilijke beslissing. Waarom kolf je alles? Wil je niet rechtstreeks bv geven? Butterflynova, ik hoop ook voor je dat drie keer scheepsrecht is... Lalaatje, Infacol werkte bij onze eerste toen ook goed. Fijn dat t helpt. Die krampjes zijn zo zielig... Kleinefee, heeft even nodig maar over een paar weken doe je alles met twee kindjes net zo makkelijk als voorheen met 1 . En hopelijk hier hetzelfde met 3 Vandaag n ochtend alleen drie kindjes gehad en dat ging best ok eigenlijk. Het is wat drukker en wat meer nadenken over hoe en in welke volgorde maar ging prima eigenlijk!
Josjo ik kolf alles af omdat ik in het begin haar eerst aan de borst deed met tepelhoedje daarna moest bijvoeden met slangetje of vinger en daarna nog moest kolven om het opgang te krijgen dat was heel veel werk en nu wil ze niet meer en ik vind het fijn te weten hoeveel ze precies binnen krijgt
T is momenteel te druk op de verloskamers. Om 9.00 opnieuw bellen. Nog even geduld. Heb enorm slechte nacht gehad, veel voorweeen en diarree...