November 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door kimberly84, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @FreSa: dankje voor de knuffel, kan ik heel goed gebruiken nu! Zal donderdag af moeten wachten, heb geen keus. Maar makkelijk vind ik het niet! :(

2. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lovepeet, succes!

@ talking, hoop ook dat ze wat verzinnen. Gebruik je al een dr brown fles? Weet het evrn niet meer;)
    Mijn man is nog 2 weken vrij. Dus alleen zijn we nog niet..:) maar even wat anders is ook fijn. Merk wel heel erg dat hij liever dingen snel alleen doet dan samen met ons. Het duurt hem te lang en je bent al ern kwartier bezig voordat je eens weg kan. Maar ja, zo werkt een baby nou eenmaal...

@man/vriend, hoe vinden jullie dat ze de verzorging doen? Ik stoor me soms aan de onlogische dingen met aankleden en in bad doen. Hij wil totaal geen tips aannemen want hij ziet dat als kritiek... hormonen?!?;)

3. blijven hopen

blijven hopen Actief lid

2 mrt 2014
    462
    0
    16
    NULL
    NULL
    sinterklaar: goeie vraag.. wij doen niet aan sinterklaas maar wel kerst en zaten ons ook al te bedenken wat te halen geen idee nog

alle dames die ingeleid worden en op het punt staan te bevallen succes!

talking wat goed dat ze dat al kan! hier heb ik het idee dat eline het ook probeert lukt haar nog niet en dan word ze boos haha

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Susannelillian, hoop toch dat t ineens gaat beginnen voor je meid! Jouw geduld wordt zo wel enorm op de proef gesteld he :(

Talkingchair, kindjes die dat nu al doen, doen dat vaak door krampjes. Daardoor kunnen ze zich enorm afzetten.

Aurin, spannend laatste uurtjes/dagen voor jou!

Hier komt t cb zo. Geen zin in, ben moe. Ik zou wel met Jort willen slapen even ;) haha

5. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @josjo: dankje, hoop het ook zo! Ja inderdaad, vind er niks aan! Mijn verjaardag morgen doet me nu ook niks en heb er nu ook helemaal geen zin in, had zo gehoopt dat al met zn drietjes te zijn... Succes met het cb straks, hopelijk kan je daarna nog even slapen. ;) Ik ga zo ook nog ongeveer een uurtje slapen, ben hartstikke moe!

6. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Fresa
    Hoop dat je wat krijgt. Even energie sparen. Hoe is de relatie met je vriend op dit moment?
    Haha, ja, maar wij zijn natuurlijk alweer bijna 2 maanden onderweg. ;)

@Jess84
    Jeetje wat een luxe! Heerlijk zeg. Kunnen jullie de verzorging lekker afwisselen.
    We gebruiken al een dr. Brown's-flesje. Ik heb het idee dat het wat anders is dan 'gewoon' krampjes. Ik heb eens wat gelezen over antibiotica gelijk na de geboorte, schijnt erg slecht te zijn voor de darmen. Helaas heeft ze daar 3 weken aangezeten. Gelukkig moeten we bijna naar de ka.
    En wat betreft de verzorging... het gaat allemaal erg sloom, maar verder vind ik dat hij het prima doet.

@Blijven hopen
    Oké, wat goed! Lastig om het nu al te stimuleren hè? Als ze wat ouder zijn, kan je het met speeltjes doen, maar daar zijn ze nu nog niet in geïnteresseerd.

@Josjo
    Vervelend hè... Soms wil je maar één ding en dat is slapen... ;)
    Ze heeft inderdaad behoorlijk kracht in d'r benen. Flinke trappen deelt ze uit.

7. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    :D ik moet nog maar eerst zien hoe vl reageert. Denk dat hij tijdens de bevalling flauwvalt of mij zo in de zenuwen werkt dat ik hem de kamer uit stuur :D. Maar al met al is hij ook zeer onlogisch! Ergens wel heel grappig en lief.

Ik wil eigenlijk ook mijn bed in. Maar ben bezig met het maken van uiensoep voor als ik bevallen ben. Vl is niet echt een geweldige kok ;). Dus kwam hij gisteren met het idee om wat dingen voor te bereiden. Hij heeft ook tegen zijn vader gezegd dat hij sushi mee moet nemen als hij langs komt, mijn moeder moet al kippenlevertjes meenemen en zo heeft hij nog een aantal dingen doorgegeven :D. Handige harry!

8. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    ik heb dat ook. Ik kolf ook fulltime en wordt er zo moe van. Toen ik begon met kolven deed ik alleen links. Maar al gauw ook rechts erbij. Elke borst een half uur. En er dan bij elkaar misschien maar 150 cc uitkrijgen. En soms zelfs maar 50. Eerst dacht ik nog ik moet het beter op gang zien te krijgen waardoor ik er meer uit krijg. Maar dit is me niet gelukt. Nu heb ik echt zoiets van waar doe ik het eigenlijk voor. Een voorraad opbouwen werkt zo ook niet en hij drinkt inmiddels meer dan dat ik eruit krijg. Als ik hem 80 geef dan heeft hij met een uur weer honger. En met flesvoeding houdt hij het wel langer uit.Dus ben nu op een punt aangekomen dat ik denk ik ga het nu afbouwen. Nu kolf ik alleen als de druk te hoog wordt en dan ongeveer 10 minuutjes per borst. En dan hoop ik dat ik er steeds meer tijd tussen kan laten en vooral snachts straks over kan slaan.
    Ik had me ook voorgesteld langer borstvoeding te geven. En ook omdat we nu zo'n dure kolf hebben aangeschaft om het dan op die manier langer te kunnen geven. Maar ik heb nu het idee dat ik alleen maar aan het kolven en voeden ben op een dag als je dan even visite hebt gehad is het daarna meteen weer oh ik moet weer kolven.

9. talkingchair

talkingchair Niet meer actief

@Minimop
    Ze wil niet uit de borst drinken? Moeilijk dilemma...

10. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @FreSa: wat een goed idee om vast dingen klaar te maken voor als je bevallen bent en dat allerlei lekkere dingen weer kunnen eten die nu niet kunnen heb ik ook! :D Maar mijn dieet was nog veel beperkter, moet door een insulineresistentie ook nog koolhydraatarm eten, dus mag bijna niks. Zal zo blij zijn als ik straks weer alles kan eten! Uiteraard moet ik het wel langzaam opbouwen omdat mijn lichaam al 4 jaar zo leeft, maar de gedachten dat ik straks weer meer koolhydraten kan eten is al zo fijn! Heb een hele lijst met allemaal lekkere dingen die ik weer wil gaan eten haha. :D

11. FreSa

FreSa Actief lid

10 sep 2013
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahaha heerlijk he Susanne? Ik kan ook niet wachten hoor wat dat betreft. Ik vind het heerlijk om uren in de keuken te staan en te kokkerellen, maar ik kan in deze zwangerschap heel weinig hebben qua eten. Normaal gebruik ik het hele keukenkastje.....moet het nu beperken tot een beetje zout en peper omdat ik anders echt kotsziek en misselijk ben.

Het lijkt mij wel lastig om koolhydraatarm te eten. En dat voor 4 jaar! Pfff petje af!

12. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @FreSa: vervelend zeg dat je overal nu zo ziek/misselijk van wordt, kan me voorstellen dat je je er dan erg op verheugd om alles weer te kunnen eten. Koolhydraatarm eten is erg moeilijk en vervelend, vooral als we uit eten gaan (doen we ook niet zo vaak meer) en als we bij anderen zijn, bijvoorbeeld op een verjaardag. Dan is het erg moeilijk om anderen allemaal lekkere dingen te zien eten die ik niet mag. Heb dan altijd yoghurt met fruit, noten en/of een boterham bij me. Ben gek op brood, maar mag maar 3 plakjes brood per dag, dus moet dat goed timen. En met een dagje weg neem ik vaak een koeltasje mee met tomaatjes, komkommer en kaas oid. Het is echt overal over nadenken, spontaan is er niet meer bij. Verheug me er dan ook super op alles weer te mogen eten (ook al zal ik alles heel rustig aan moeten opbouwen om mijn lichaam niet al te erg te laten schrikken en van slag te maken), al is het maar totdat we aan een tweede kindje gaan beginnen. Maar heeeeeel misschien lukt het wel gewoon spontaan, dat zou helemaal geweldig zijn, dan kan ik dat dieet definitief vaarwel zeggen! Maar ben nu eindelijk beloond voor al die jaren dat dieet en alle andere ellende, het is het eindelijk waard geweest! <3

13. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    @Josjo, hoe was het consult van de cb? Nog wat nieuws gehoord?? Komt Jort overdag ook zo snel voor voeding of alleen 's nachts? Drinkt hij dan voor de nacht minder goed?

@Jess, vroeg me af hoe het met je schoonouders was (was jij toch met de schoonouders met weinig interesse?).
    Hier laat vl vaak het verschonen aan mij over, ach ja maakt ook niet zoveel uit. Afgelopen weekend had vl wat gedronken en moest hij van mij Hidde verschonen, was erg lachwekkend &#128516;. Was bang dat hij 's nachts door zou lekken, maar nee hoor de luier zat goed! Heb soms de neiging om hem te verbeteren, maar doe dit niet, hij heeft zo z'n eigen manier. Gister is vl voor het eerst alleen met Hidde weggeweest (kerstpakketten uitzoeken), vind het altijd zo lief als vaders met de kleintjes weggaan..

@Talkin, ben toch wel benieuwd wat het cb zegt. Heeft ze bij iedere voeding klachten?

@eten, ik had niet zon behoefte aan een baald soort eten, heb alleen na een week ofzo een biefstukje op, maar nu heb ik ook 10 weken korter dan de meeste onthouding gehad &#128522;. Maar ik hou ook niet zo van sushi, gerookte zalm, filet amercan etc etc, dus het was best makkelijk!
    Verder is het inderdaad wel makkelijk om al wat klaar te hebben, wij aten in het zkh en vrienden en fam namen dan wat voor ons mee. Ook thuis heeft mijn moeder nog weleens wat gebracht, lekker makkelijk!

@Aurin, hoe is het?

@minimop, je hebt een enkele kolf zo te horen, dan ben je inderdaad lang bezig om er een beetje uit te krijgen.. En hoezo was je maar aan één kant begonnen met kolven? Als het niet prettig voelt gewoon afbouwen hoor.

14. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Ballon is eruit gevallen.
    2/3 cm
    Ontsluiting morgen ochtend vliezen breken hopelijk!
    Straks slaapmedicatie voor de nacht... Kan ik uitgerust van start!

15. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Sorry voor mijn egoberichtje, maar zit echt even in een dip. De teleurstelling dat er nog geen ontsluiting was en dus ook niet gestript kon worden is groter dan ik van tevoren had kunnen denken. Ben morgen jarig en had zo gehoopt dat we dan met z'n drieen zouden zijn, is het eerste jaar dat ik me niet op mijn verjaardag verheug. Vier het toch niet en ben de hele dag alleen thuis (mijn man werkt gewoon). Pffff, kan het negatieve gevoel maar niet van me afzetten en irriteer me er gewoon aan als mijn man wel vrolijk is. :(

En ondanks dat de verloskundige zei dat ik me er echt geen zorgen over hoef te maken, word ik toch onrustig van het bloedverlies. Heb het niet alleen bij het naar de wc gaan, maar ook in mijn inlegkruisje een beetje. Ben steeds toch bang dat het teveel is en toch niet goed. Pffff, die laatste loodjes wegen echt het zwaarst, zal blij zijn als het wachten eindelijk voorbij is!

16. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    @Aurin, succes blijf jenu in het zkh?

@suus, wil je een hele dikke knuffel geven. Lastig dat je je zo rot voelt, maar ik snap het wel. Je hebt toch een plaatje voor ogen hoe je zwangerschap eruit zou gaan zien. Je leeft er zo naartoe en dan duurt alles te lang. (Hier is het precies zo geweest alleen mis ik het stukje buik en gewoon een voldragen zwangerschap met alles wat daarbij hoort).
    Je moet proberen te vertrouwen op je vk, maar je kunt altijd bellen zodat ze je nogmaals gerust kunnen stellen. Hier hebben ze gezegd dat ze laagdrempelig te bereiken zijn, toen de vk de laatste keer hier was ging ook regelmatig haar telefoon en ze luisterde echt naar de mensen en stelde ze gerust of ondernam actie.

Meid je kunt het! &#128170;

17. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @Loontje: lief dat je zegt dat me begrijpt, voel me hier echt gesteund door dat soort reacties. Weet dat ik de verloskundige altijd kan bellen, heeft ze ook nog gezegd vandaag. Misschien dat ik dat morgen inderdaad maar even doe, dan kan zij me hopelijk weer geruststellen. Ben ook steeds bang dat ik onze kleine te weinig voel, zolang ik ons kindje goed voelde hoefde ik me sowieso geen zorgen te maken zei de verloskundige vandaag nog... Kon ik maar slapen of van de wereld verdwijnen tot aan de bevalling. Het is inderdaad dat ik zo gehoopt had dat ik nu al ons kindje in mijn armen zou hebben, had het zo graag gewild en zijn er zo klaar voor. Is toch ook niet raar gedacht, ben morgen alweer 41 weken zwanger en hebben zo ontzettend lang op dit kindje moeten wachten...

18. minimop

minimop Actief lid

5 mei 2014
    141
    0
    0
    ik heb inderdaad een enkele kolf. Dus dat schiet niet op. Ik ben links begonnen omdat hij daar niet goed aan wou happen en me teveel pijn deed. Ook nadat er een lactatiekundige bij was geweest was het nog martelen om hem aan die borst te krijgen. Hij zette zich af tegen me borst of draaide veel met zijn hoofd. Later gebeurde dit ook met rechts en omdat ik een pees ontsteking aan me pols heb kon ik hem ook niet meer goed vasthouden. Vandaar dat ik later beide borsten ben gaan afkolven. Dit was in eerste instantie niet de bedoeling vandaar ook de enkele kolf (en die is me ook ff te duur)
    Ik heb nu echt het idee dat er niet genoeg voedingsstoffen in mijn borstvoeding meer zitten want hij komt telkens als hij borstvoeding heeft gehad een uur later weer. En op de kunstvoeding houd hij het zo 4uur uit.
    ik heb nu ook besloten om maar af te gaan bouwen.

19. jess84

jess84 Actief lid

4 dec 2013
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    @loontje, dat was ik ja met de schoonouders. Zijn vader kwam.na 5 dagen langs maar toen was de kleine niet lekker dus die heeft toen met mij op bed gelegen. Dus ze hebben hem toen niet echt gezien. Maar veel vragen en intresse was er toch niet...
    zijn moeder komt vrijdag voor de 2de keer langs en ze mailt regelmatig.dus een stuk meer intresse dan ervoor.
    vandaag voor het eerst naar mijn ouders geweest en wat doet de kleine het goed! We waren er 6uur toen kreeg hij zijn voeding. En 9uur heb ik hem wakker moeten maken voor een luier en volgende voeding. Bij opa en oma op schoot geweest en slaapt heerlijk door. Trots op de kleine man! Al zullen wij vast geen goeie nacht hebben straks na al dat slapen:D

@susanne, sterkte meid. Geduld is zeer moeilijk. De enige die het in de hand heeft is jou kleintje. En jou kleintje heeft het veel te veel naar zijn zin.;) maar dat is ook een goed teken hoor!

20. Susannelilian

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    @jess: misschien moet ik er dan maar voor zorgen dat ons kleintje het niet meer zo naar de zin heeft haha. :D Nee, dat is ook zielig. ;) Weet dat ik moet afwachten, maar wacht al zo lang en ben het gewoon zat!

Deel Deze Pagina