Uitgerekende datum: 19 november: - Susannelilian - Verassing 24 November - Bloempjuh88 - Meisje 30 november: - Babette8 - Jongen - Fresa - Jongen Bevallen: Loontje1 - 15-09-2014 H.idde - 39 cm - 1615 gram (Bij 30+5 weken) Maantje93 30-09-2014 C.lasie- 45cm - 2295 gram (Bij 33+3 weken) talkingchair 2-10-2014 R.ebekka 47cm - 2350 gram (Bij 36 weken) blijven hopen 19-10-2014 E.line 47cm - 2545 gram (Bij 37 weken) KleineFee 26-10-2014 L.orena 52cm - 3260 gram (Bij 37+6 weken) Bbibi - 30-10-2014 F.ay ?cm 3390gram (Bij 39 weken) Josjo - 07-11-2014 J.ort- 48cm - 3320 gram (Bij 37+4 weken) Jess84 - 10-11-2014 N.olan- 49cm - 3160 gram (Bij 39+2 weken) Lalaatje90 - 11-11-2014 - ? - ?cm - ? gram (Bij ? weken) Dani86 - 12-11-2014 O.scar- 51cm - 3760 gram (Bij 39 weken) Nath1986 - 13-11-2014 E.loïse 48cm 2970gram (Bij 39+6 weken) mamajanneke - 14-11-2014 D.anyshia 48cm 3060gram (Bij 40+4 weken) mik81 - 16-11-2014 I.sa F.iene ?cm 3020gram (Bij 39+4 weken) [COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen]Juranga [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]18-11-2014[/COLOR] [/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][B]J.ivano [/B][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=RoyalBlue] 51cm 3648gram [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 39+1 weken)[/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR=seagreen]Bookfairy [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]20-11-2014[/COLOR] I.ris [COLOR=fuchsia] 51cm 3600gram [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 40+1 weken)[/COLOR] [COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen]1986cindy [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]20-11-2014[/COLOR] [/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][B]J.ake [/B][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=RoyalBlue] 52cm 4095gram [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 40+1 weken)[/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR] [COLOR=seagreen]Aurin [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]26-11-2014[/COLOR] D.joeke [COLOR=fuchsia] 53cm 4455gram [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 39+4 weken) [/COLOR][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen]lovepeet [/COLOR][COLOR=fuchsia]-[/COLOR] [COLOR=#943634]26-11-2014[/COLOR] [/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][B]M.icha [/B][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=seagreen][COLOR=royalblue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=DarkRed][COLOR=RoyalBlue][COLOR=SeaGreen][B][COLOR=seagreen][B][COLOR=RoyalBlue] 49cm 2900gram [/COLOR][COLOR=seagreen](Bij 39+6 weken)[/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/B][/COLOR][/COLOR][/COLOR][/COLOR]
@Cindy Gefeliciteerd met Jake. Stoere, krachtige naam! Klinkt als een prettige bevalling, toch? @Fresa Wat balen dat je niet lekker hebt geslapen. Lastig lastig...
@FreSa: succes bij de verloskundige! Ik mag zo ook weer, hoop zo dat ik toch al wat ontsluiting heb, maar vrees van niet. Die menstruatiepijn is ook niet constant hoor (nog maar 2 keer) en verder ook geen bloedverlies meer gehad. Pffff, wat zijn die laatste dagen slopend! @Aurin: fijn dat jullie al zo snel naar huis mogen, heel veel geluk met je kersverse gezinnetje!
Eindelijk goed nieuws: het strippen is gelukt, had al ruim 2 cm ontsluiting!!!!!!!!!!!!!!! Als het aanslaat dan begint de bevalling binnen 48 uur, super spannend dus! Als ik zaterdag toch nog niet bevallen ben (de verloskundige zei dat ze goede hoop had dat dit wel het geval zal zijn, het voelde erg goed zei ze) dan moet ik 's ochtends bellen en dan gaan ze het nog een keer proberen en eventueel bij 41 weken en 6 dagen de vliezen breken om toch te proberen het vanzelf op gang te brengen. Doen ze liever dan inleiden en ik hoop natuurlijk ook dat het vanzelf op gang komt! Wordt nu echt wel super spannend, maar laat die weeën maar beginnen, ben er helemaal klaar voor! Hopelijk hoeft het strippen zaterdag niet nog een keer en ben ik dan gewoon al lekker bevallen en heb ik ons kindje veilig in mijn armen! Hopelijk gaat er nu eindelijk echt wat gebeuren, maar ben nu al hartstikke opgelucht dat er eindelijk schot in de zaak lijkt te zitten! Duimen jullie mee dat het voor zaterdag vanzelf op gang gekomen is? Hoop het zo!
Nou suus mijn duimen zijn al aan het draaien ! Probeer je er niet teveel op de concentreren, dat werkt vaak juist tegen. Ga lekker een stukje wandelen, iets bakken, filmpje kijken of iets anders dat ontspannend werkt. Wel fijn dat het eindelijk gelukt is om te strippen. Hier net terug van de vk. Voor de verandering kon ze weer niet voelen hoe hij lag door een harde buik . Begint ergens wel grappig te worden dit. Bloeddruk was weer netjes naar beneden gezakt. En zoals ik al vermoedde ligt de kleine precies met zijn schouder bovenop mijn schaambot.
Cindy, gefeliciteerd!!!! Prachtige foto! Geniet er lekker van. Aurin fijn dat jullie thuis zijn! Susannelilian, wat spannend zeg, ik duim ook hard voor je!!!!
@FreSa: dankje voor het duimen! Dat is makkelijker gezegd dan gedaan... Moet nu rustig aan doen, lekker op de bank met een kopje thee zei de verloskundige. Ben tv aan het kijken, maar vind het toch wel super spannend! Mooi dat je bloeddruk weer goed was. Vervelend dat ze niet kon voelen hoe de kleine lag, maar is vast goed. Nog even en dan heb je jullie kleine man in je armen, succes met de laatste loodjes! @Babette: dankje voor het duimen!
Die kleine man ligt wel goed hoor. Die ligt al een aantal weken vast in mijn bekken. Door een aangepaste ademhaling was de buik wel weer aardig ontspannen en het zoeken naar de hartslag duurt wat langer, maar daar maak ik me verder niet druk om. Babette hoe was het bij jou bij de vk?
@talkingchair: dankje en dat hopen wij ook heel erg! Tot nu toe nog niks, hopelijk vanavond of komende nacht!
Mijn verhaal dan even snel.. Op 25-11 om 20:00 uur moest ik me melden in het ziekenhuis. Ik zou een vaginale pil krijgen om alles week te maken. Na toucheren zeiden ze dat ik al op 2,5. 3 cm zat Dat ze de pil dus niet gingen geven want dan kon ik nog een nachtje slapen Nou mevrouw ik ben hardstikke verkouden krijg amper adem. Dus slapen zal ut niet worden. Volgende ochtend super moe.. 07:00 komen ze kijken en brengen ze mij naar de verloskamer. Er werd gevraagd of ik een ruggenprik wilde.. Uhm ja als het zo ver is wel. ( ik ben in België bevallen daar kennen ze geen morfine pomp anders Had ik die gekozen ) Ik kan weinig pijn aan mijn rug hebben omdat ik rug patiënt ben . Maar goed . Ik werd aan de opwekkers gelegt De weeën kwamen al best snel maar uit te houden Toen kwamen ze me halen voor de epedurale. De anesthesist was nu beschikbaar... Uhmm okédan maar.. ... Ik werd op een ander bed gezet ...en naar beneden gebracht. De ruggenprik werd gezet ik heb nog nooitzo hard gehuilt... Wat een hell!!!!!! En een pijn! . Eindelijk zat die... De weeën gingen goed doorzette ik voelde ze wel maar geen pijn. Ik heb van 10 uur tot 4 uur op 4 cm geangen Normaal in nl wat ik gewend ben zetten ze bij een ruggeprik een katheterr Hier dus niet... Dus ik was het om 4 uur zat Ik voelde niet of ik moest plassen. En of ze me blaas wilde legen. Nou dat was een liter ! ... Inmiddels tegen half 5 .. Weeën nog goed te doen. 5 uur toucheren... 9! Cm... Potver hadden jullie dat niet eerder kennen doen. Toen bleek de linkerkant van de ruggenprik niet te werken Waardoor ik de helft wel voelde.! Wat een hell Inmiddels was ik doodop ik had nachten niet geslapen. En vanaf 22:00 uur gisteravond niet meer gegeten Want dat mocht niet van hun . Ik gilde het uit van de hoofdpijn!.. Uiteindelijk is de Gyn binnengekomen. Het was 17:45 begon ik met persen. Dat ging goed alleen meneer zat vast en bleekndit niet leuk te vinden. Dus de schaar en pomp kwam erbij 17:57 is Micha geboren . Opgelucht ... Vermoeit... En klein 2900 gram... Maar hij doet het goed !
@lovepeet: wat heftig zeg, maar het is achter de rug en nu kan je heerlijk gaan genieten van je kersverse gezinnetje, heel veel geluk!
@cindy, gefeliciteerd en wat een prachtige foto! @lovepeet, ook gefeliciteerd... pittig verhaal. Rare volgorde ook van de gang van zaken. Ik kreeg eerst de ruggenprik, daarna katheter en toen weeopwekkers. Vervelend dat het zetten ervan pijn deed. Ik had alleen ff wat druk maar geen pijn. De wee tijdens het zetten was wel vreselijk want je mag totaal niet bewegen maar uiteindelijk is het doel bereikt... eindelijk je kleine @susanne, fijn dat het gelukt is. En zoals iemand al zei, probeer er niet mee bezig zijn. Dat werkt tegen! @talking, had je kleintje weer een betere dag? @hier, nolan doet het goed. En gaat langzaam naar maatje 50/56 vandaag hoop visite gehad en naar centrum geweest en hij verwerkt die prikkels nu allemaal prima! Zat gisteren naar de lijst te kijken en er viel me op hoeveel er voor de 40 weken bevallen zijn. Terwijl het gemiddelde 40+4 is
@jess: dat is makkelijker gezegd dan gedaan, de druk van onderen wordt steeds groter en alles doet zeer. Wil ons kindje zo graag in mijn armen kunnen houden! Fijn dat Nolan het goed doet en mooi dat hij goed groeit, voor je het weet heeft ie zijn achterstand helemaal ingehaald! Had er ook al naar zitten kijken, er is niemand anders zo laat bevallen als ik, voelt best eenzaam.
Susanlillian, wat spannend!! En er niet aan denken is natuurlijk onmogelijk nu hihi maar ontspannen is wel belangrijk. Voor zover dat lukt. Gaaf joh, ukkepuk is onderweg!! Succes met de bevalling en geniet vooral van t moment dat beeb geboren wordt, zooooo prachtig Lovepeet, heftig verhaal, geen fijne bevalling dus (voor zover die überhaupt fijn zijn)... Gelukkig is micha er nu en herstellen gaat ook sneller dan je denkt hoor, gewoon braaf een week of twee goed kramen en weinig tot niks doen behalve van je ventje genieten
@josjo: er niet aan denken is inderdaad onmogelijk en ontspannen probeer ik inderdaad zoveel mogelijk te doen. Gelukkig was mijn man zo lief om na zijn werk ook nog te koken en af te ruimen, dus kon ik lekker op de bank blijven zitten. Hoop zo dat het inderdaad nu binnen 48 uur gaat beginnen en dat we dan snel onze ukkepuk kunnen zien en vasthouden, ben zo benieuwd en ben het zwanger zijn gewoon zat! Het moment dat ons kindje geboren wordt lijkt me inderdaad fantastisch, kan niet wachten! Maar ga nu toch ook wel een beetje opzien tegen de bevalling, hoop zo dat ik een beetje om kan gaan met de pijn, heb het nu al behoorlijk zwaar...
Lovepeet wat een heftig verhaal! Nu lekker uitrusten en wat al gezegd is herstellen gaat vaak sneller dan je denkt. Geniet lekker van Micha. Susanne eraan denken is onmogelijk! Je buik zit in de weg en met elke dingetje wat je voelt denk je zal het nu echt beginnen. De bevalling moet je nemen zoals die is. Het is pijnlijk, maar als je je goed kan ontspannen, je ademhaling onder controle kan houden en de hand van je vent kan fijnknijpen komt het echt allemaal goed . En dan heb je het mooiste cadeau van de wereld in je armen! Dat is het dan allemaal waard geweest. Je kunt het! Zijn er trouwens al dames die zo iets hebben van dit gaan we nog een keer doen? Mijn vriend en ik hadden het er toevallig over vanmiddag. Ik wil hierna nog wel een vierde, al is deze zwangerschap knudde.
@FreSa: haha, zal mijn best doen om het te nemen zoals het komt en zal de hand van mijn man in de buurt houden. Kan niet wachten totdat ik onze kleine in mijn armen heb, daar heb ik het allemaal voor gedaan en als hij/zij er eenmaal is dan was het alles inderdaad waard geweest! Wat meer kinderen betreft zou ik heel graag ook nog een tweede kindje willen en mijn man ook, maar eerst maar eens goed genieten van deze en ben hierna ook wel even klaar met zwanger zijn.