@Suus, wat fijn dat het nu toch echt lijkt te beginnen! Succes meid! @Fresa, wij willen zeker nog een kindje, moet eerlijk zeggen dat ik dat gevoel al heel snel had, misschien ook wel doordat ik het laatste stuk ook wil meemaken... Maar voorlopig hoeft het nog niet, over een jaar ofzo weer stoppen met de pil.. @Talkin, hoe was het bij het cb of heb ik dat al gelezen... Sorry weet het echt niet meer. @Jess, fijn dat Nolan het nu zo goed doet! Je hebt meer leuke kleertjes in maat 50/56, Hidde zit ook nog in 44 al moet ik zeggen dat we soms al 50 aandoen dan rollen we de mouwen wel op!
@Loontje: ik hoop het zo, wil onze kleine nu eindelijk wel eens zien en vasthouden, hebben er meer dan lang genoeg op moeten wachten!
Meiden besloten niet terug te lezen deze keer ! Ben totsll loss slechte dsg vandaag met meiske! Krijg ik even een update? Nog bevallen dames? Hier vandaag naar CB gewest! 4weekjes is ze vandaag! En woog vandaag 3980 gram en was gegroeid van 49 naar 52 cm nog steefs klein maar Gewicht was gemiddeld gelukkig
Joehoe ladies! @Een volgend kindje... Ik heb altijd gezegd dat ik een groot gezin machtig mooi zou vinden, vijf kindjes ofzo leek me geweldig. Nou, na de bevalling zei ik gelijk al dat ik het niet meer wilde meemaken en ik ben er nog niet op terug gekomen. Misschien als ik het allemaal heb verwerkt, maar het 36 weken lang kotsen, kotsen, kotsen, uiteindelijk worden opgenomen en toen de stress omdat Rebekka zo ziek was... ik durf het (nu) niet nog eens aan. En eigenlijk lijkt het me ook fijn, alle aandacht voor Rebekka, financieel minder zorgen. Maar wie weet, als Rebekka ouder is en het niet meer zo vers is... Mijn man zou graag nog meer kindjes willen, dus tja, dat is ook nog iets... @Loontje We hadden 2 betere dagen, maar aan het einde van de middag ging het weer helemaal mis. Morgen bellen, kijken of we misschien toch koemelkeiwit-vrij moeten gaan proberen. Ze heeft ook huiduitslag, moet ik ook vermelden natuurlijk. Hidde groeit goed dus, begrijp ik? Wij rolden eerst ook alles op, zag er niet uit, haha. Nu past ze heel goed in 50. Ik denk over één of twee weken maat 56. Kijk er naar uit, maat 50 draagt ze nu al twee maanden natuurlijk. @lovepeet Jeetje, klinkt heftig. Hopelijk herstel je snel en ben je het zo vergeten. Oh, ik vind jullie naam zó mooi. Micha, maar wij zouden het dan uitspreken als Miga. Bijbelse naam, is dat bewust? @Jess Wat fijn dat het zo goed met Nolan gaat! Heerlijk. Hij moest gewoon even wennen aan de drukke wereld. Wij hebben net sinterklaas-inkopen gedaan. Wat een gestress. We moesten vreselijk veel kopen in kleine tijd, maar uiteindelijk bijna alles in huis.
Aurin proficiat met jullie meisje! Lovepeet Proficiat met jullie zoontje! Cindy jij ook met je zoontje! Wat een toeval dat was de naam geweest als wij een zoon hadden gekregen! Je hoort de naam niet echt vaak maar Geweldig! Geniet van je manneke! Suus succes met bevalling! Nog meer nieuws dames?? Hihi
@bbibi, flink gewicht voor de lengte @loontje, mensen zullen vaak raar opkijken van zijn leeftijd...?! 44 is echt babykleding inderdaad... kleine man hier gaat nu langzaam richting vestjes en spencers @voeding, kleine doet de laatste 3 dagen erg lang over de fles. Van de 7 flessen op een dag gaan er 2 binnen het half uur. De andere 3 kwartier. En dan laat hij nog ongeveer 15ml staan (krijgt 100ml). Hij drinkt uit de dr brown met nr 1 speen. na 20min valt hij in slaap. En is niet altijd wakker te krijgen voor een 2de ronde. Accepteren of iets ondernemen? Sinds hij er langer over is gaan doen geeft hij ook regelmatig voeding terug en verslikt zich soms. Nog iets... sinds paar dagen heeft hij ook meer speeksel/kwijl... speekselklieren in ontwikkeling?
@bibi, is een hele onderneming inderdaad, even naar het cb! Nieuwtjes, eens kijken Fresa, Babette, bloempjuh en Suus zitten nog op het wachtbankje. Bij Suus al wel wat ontsluiting, evt zaterdag nog een keer strippen als er nog geen baby is! Fresa en Babette zijn bikkels en wachten hun tijd af.. Wat de baby's betreft is iedereen een beetje in z'n ritme aan het komen, buikkrampjes etc gaan wat beter, behalve bij Rebekka volgens mij. Ze groeien allemaal goed! Denk dat de grote lijnen wel zijn, iemand anders kan evt aanvullen! @Talkin, moet toch wat zijn dat ze zo'n last blijft houden, gewoon even bellen inderdaad. Het is zo hartverscheurend als je kleine zich niet lekker voelt en/of pijn heeft. Gaat het met de ontlasting nu wel goed? Over nog een kind, ik denk dat de afgelopen bevalling van je nog een plaatsje moet krijgen, er is natuurlijk zoveel gebeurd.. Al is de periode tijdens je zwangerschap ook niet erg fijngeweest, maar ze zeggen dat je het vanzelf merkt als je er wel of niet aan toe bent. @Jess, ik heb geen ervaringen met flesvoeding, maar zou je dan evt over moeten naar een andere speen?! (Zou je eigenlijk niet denken als hij nog zo klein is, masr weet niet wat de criteria zijn van spenen) Van dat speeksel herken ik wel, heb het idee dat Hidde dat ook meer heeft de lastste dagen. Heb gister ook de eerste tranen ontdekt! @hier, voel me zo'n muts/slecht. Gister heeft hidde om 20.00 uur gegeten en daarna heeft hij bij het bezoek gelegen, omdat hij moe leek in bed gelegd. Normaal komt hiddegoed zelf voor het eten, dus hem 's avonds niet zelf wakker gemaakt en zelf op bed gaan liggen. Dacht dat zal nooit voor lang zijn, schrik ik me toch om 5.00 uur wakker, snel bij hidde kijken die net wakker werd. Daar zit wel een hele lange tijd tussen de voedingen nu... Heb hem zelfs maar getemperatuurd, was netjes 37.2 en hij is ook levendig zat, maar toch.. Ben wel meteen uitgerust! (Bezoek zei nog je ziet er moe uit..) Vandaag komt de kinderfysio voor het ToP programma, ben benieuwd!
Wat heftig peet, maar het is nu alleen maar genieten van Micha! Susannelilian, gister bij vk ging goed, baby is gelukkig wel ingedaald. Nu heb ik af en toe harde buiken en heel erg menstruatiegevoel Hoe gaat het nu met je? Bbibi, mooi hoor! Gewicht en lengte. Hoezo slechte dag?!
Suus, goede tips heb je al gekregen en ik wil nog twee dingen toevoegen: altijd luisteren naar de Vk, zeker op t moment dat het hoofdje 'staat'. Ik vind dat een rotmoment, duurde bij mij twee min maar leek wel tien haha. Reden dat je dan niet mag persen is omdat je anders kan inscheuren. Je huid staat dan helemaal strak en is wit van kleur. Pas als ze zien dat het weer doorbloed is en je huid dus roze/rood is, mag je bij de volgende perswee persen. En dan is het meestal 2/3 keer een pers en dan is de kleine er. Lastig moment maar denk dan maar: nu is het praktisch klaar en krijg je je heerlijke ukje op je buik, zoooooo mooi!!! En tip 2: pompje met remifentanil vragen als je het niet meer trekt. Zoooo veel fijner dan een ruggenprik! Heb t beide gehad en met dat pompje bepaal je zelf hoe vaak je jezelf wat verdoving toedient en je krijgt geen katheter, kindje ondervindt er geen last van, zodra je mag persen stopt t infuus en ben je binnen drie min compleet helder en uit verdoving. Ik kom me daardoor zo heerlijk focussen. Haalt de scherpe randjes er af zeg maar. Loontje, niet schuldig voelen! Hidde kan dat best een keertje aan. En denk maar zo: moeder en kind zijn nu heerlijk uitgerust Nog een kindje: tja, ik ben wel klaar met nr drie nu, maar in deze periode, als je kindje net geboren is, Willem je hormonen daar nog niet aan, nooit meer zwanger (ook al vond ik zwanger zijn ook geen pretje), nooit meer dat wonder van bevallen meemaken... Maar ik denk dat dat nooit helemaal weg zal gaan, dat gevoel... Ik voel me rijk met m'n mooie meisje en stoere ventjes. Het huis is 'vol' en financieel is dit net goed maar een vierde is toch wel heavy.. Zeker als je net als wij er drie onder de 4 hebt Daarbij ben ik al n oud bessie he, 37 hahaha. Het is mooi zo!
Oh en bbibi, knuf meis, de eerste weken zijn zo heftig. Heel vermoeiend. Ga je wel af en toe (elke dag moet ik zeggen!) even rusten tussen de middag? Of ook eens rond 19.00/20.00 naar bed al? Dat doet bij mij echt veel.
Pakjesavond! Dan hebben we tenminste nog geen verjaardag. Zondag is mijn schoonzus jarig, 1 dec. de vriendin van mijn schoonvader en 4 dec. mijn andere schoonzus....
Hey dames ff een berichtje van mij, het is ff lastig om te reageren, Danyshia had een moeiijke start door een te lage geboorte gewicht, daarna glucose te kort daana problemen met de borst doo een te korte tongriem en daarna spruw bij ons beide en nu liggen we sinds woensdag avond in t zh omdat ze bijna stikte in dr slijm / spuug. de energie ontbreekt me om fanatiek te zijn, ben zo onzeke en angstig om dr te verliezen. maar we zijn nu op de juiste plek. en is t af wachten wat er aan de hand is. @ iedereen die bevallen is inmiddels gefeliciteerd! Heerlijk dat ze er zijn he. en voor de gene die nog moeten heel veel sterkte met die laatste loodjes!
Mamajanneke wat heftig! Wel fijn dat jullie in het zh zijn en dat ze jullie goed in de gaten houden. Hopelijk krijgen jullie snel te horen wat er aan de hand is. Dikke knuffel! Ik ben net mijn slijmprop verloren . En het is meteen begonnen met rommelen in mijn buik en koude rillingen. Zeg nog maar niks tegen vl . Zo even lekker onder de douche en dan zakt het wel weer denk. Heb niet het idee dat vandaag of morgen de grote dag zal zijn. Whahaha heb ik ook nog geen tijd voor. Moet nog 1 dingetje kopen voor Sinterklaas, dat staat voor straks op het programma.
@Jess Hier ook zo'n slaapkop tijdens de fles. Duurt ook lang, daarom verschoon ik tussendoor altijd. Wordt ze wakker en gaat het weer wat sneller. Misschien eens proberen? @Loontje Ach, dat red ie wel een keertje. Lekker bijgeslapen dus? Schattig hè, die traantjes. Hier zijn ze ook sinds kort. Alleen blijven ze echt in d'r oogje, ze rollen nog niet over de wangen. Maar het is super sneu. Nu is ze ook helemaal overstuur, gelukkig neemt Timon d'r nu voor z'n rekening. Hoe was de fysio? @Josjo Sjoh, zo heb ik dat helemaal niet ervaren. Ik dacht alleen maar ''Ik wil niet persen!'' Ik had ook totaal geen drang. Ze moesten me echt dwingen om te persen. @Fresa Zometeen beval je dit weekend. Ik denk dat Suus ook bezig is. Zó rustig. @Janneke Ach, wat ontzettend triest. Ik heb medelijden met je meisje, en met jullie natuurlijk. Wat een startproblemen zeg. Wij gaan zo weer naar de dokter. Cb is onbereikbaar, maar de huiduitslag wordt steeds erger. Ik ben gewoon benieuwd of dat iets onschuldigs is of dat ze denkt dat het een allergische reactie op de voeding is bijvoorbeeld. Ik voel me zo'n zeikerd. Loop elke keer te bellen op onmogelijke tijdstippen, net voor het weekend. Maarja, vooruit.